El Govern concedeix a Sateliot un préstec participatiu de € 2,5 M com a projecte estratègic de l'àmbit NewSpace català

El Govern de Catalunya ha tancat un acord amb l’operadora de telecomunicacions satel·litàries Sateliot per a la concessió d’un préstec participatiu de 2,5 milions d’euros a través d’Avançsa i amb la participació de la Secretaria de Polítiques Digitals. El préstec s’inscriu dins la Línia de Projectes Extraordinaris d’Avançsa, societat mercantil adscrita al Departament d'Empresa i Treball, encarregada d'impulsar l'ecosistema empresarial català mitjançat la col·laboració publicoprivada. Aquesta línia és un programa de finançament dirigit a projectes estratègics de país rellevants per als objectius del Govern.

Image description

Així ho ha anunciat avui el conseller d’Empresa i Treball, Roger Torrent i Ramió, en la sessió inaugural del NewSpace Economy Congress 2023, la segona edició del congrés internacional dedicat a la nova economia de l’espai organitzat per la Generalitat de Catalunya, a través de la Secretaria de Polítiques Digitals, i la Cambra de Comerç de Barcelona. A l’acte inaugural, que ha tingut lloc a la Llotja de Mar (Barcelona), han intervingut també Josep Santacreu i Bonjoch, president de la Cambra, i Mark Antonissen, assessor digital, d’indústria, espai i defensa a VLAIO, l’Agència d’Innovació i Emprenedoria de Flandes. També hi han assistit la secretària de Polítiques Digitals, Gina Tost i Faus, i el director general d’Innovació, Economia Digital i Emprenedoria, Lluís Juncà i Pujol.

“El suport financer d’Avançsa permetrà a Sateliot ampliar el personal que treballa a les seves instal·lacions i continuar amb el desenvolupament i llançament de nanosatèl·lits per oferir connectivitat 5G a dispositius IoT a qualsevol punt del món”, ha assegurat el conseller Torrent, que ha afegit que “aquest acord, el primer d’una empresa del NewSpace català amb Avançsa, evidencia la importància que des del Govern atorguem a aquest sector emergent i la nostra implicació per reforçar els projectes de les empreses d’aquest àmbit alineant instruments i recursos en el marc de l’Estratègia NewSpace de Catalunya”.

En aquest sentit, Torrent ha qualificat el NewSpace Economy Congress com el marc idoni on anunciar aquest acord, “ja que s’ha consolidat com a esdeveniment de referència del sector NewSpace català i aquest any dona el gir definitiu per esdevenir internacional”. “L’Estratègia NewSpace de Catalunya és una estratègia de país, basada en la cooperació i la complicitat entre tots els agents del sector, que impulsem des d’una mirada transformadora, col·laborativa, social i de futur”, ha reblat.

Durant la seva intervenció, el conseller d’Empresa i Treball ha fet un repàs del tercer any d’execució de l’Estratègia, “un any en què s’han posat en marxa nous projectes i iniciatives i s’han consolidat les activitats ja iniciades en anys anteriors, i que ha servit, sobretot, per posicionar el sector NewSpace com un dels àmbits rellevants per al futur de l’economia catalana”.

Un congrés amb vocació d’esdevenir referent internacional

La Cambra de Comerç de Barcelona va organitzar el febrer de 2020 la primera jornada de la NewSpace Economy per debatre sobre les tendències i les noves formes de crear i gestionar negocis en aquest sector. En aquella primera trobada, ja es va posar de manifest l’interès del sector públic, del sector acadèmic i de recerca i del sector empresarial per impulsar aquesta nova economia de l’espai, i va ser on es van començar a posar les bases per promoure una estratègia catalana de la NewSpace.

Pocs mesos després, el Govern va aprovar l’Estratègia NewSpace de Catalunya per impulsar la nova economia de l’espai i fer de Catalunya un pol d’innovació, lideratge i atracció de talent i d’empreses en l’àmbit d'aquest sector emergent. Liderada per la Generalitat de Catalunya, a través de la Secretaria de Polítiques Digitals, i amb la participació de l’Institut d’Estudis Espacials de Catalunya (IEEC), la Fundació i2CAT i l’Institut Cartogràfic i Geològic de Catalunya (ICGC),l’estratègia té com a objectiu últim projectar i connectar l’ecosistema espacial català amb altres pols d’innovació d’arreu del món per situar-lo al tauler de joc internacional i convertir Catalunya en un pol d’innovació vinculat a aquest nou àmbit que afavoreixi el creixement econòmic del país i la millora de la vida de les persones gràcies a les solucions que se’n deriven.

El 2021 es va revalidar la jornada New Space Economy, en aquella ocasió ja organitzada conjuntament per la Cambra de Comerç de Barcelona i la Generalitat de Catalunya, i el 2022, la jornada va fer un pas endavant i es va celebrar en format congrés de dos dies, sota el nom de NewSpace Economy Congress i amb ponents internacionals i intersectorials.

Enguany, amb més de 500 persones inscrites, el NewSpace Economy Congress presenta la seva edició més internacional, amb Flandes com a regióconvidada i amb la participació de destacats ponents de l’ecosistema tecnològic i espacial internacional amb l’objectiu d’esdevenir una de les cites anuals de referència internacional del sector NewSpace.

El congrés, que se celebra els dies 22 i 23 de novembre, convertirà la Llotja de Mar en el centre d’atenció internacional de la nova economia espacial, amb sessions de debat i networking, on es donaran a conèixer les darreres innovacions, les estratègies per comercialitzar tecnologies i les oportunitats d’inversió en aquest àmbit, així com les nombroses aplicacions i beneficis que les dades espacials poden proporcionar a d’altres sectors.

Entre els ponents nacionals i internacionals que hi participen destaquen Pedro Duque, astronauta, exministre de Ciència i Innovació i actualment inversor del sector espacial; John Abel, director tècnic a l’Oficina del CTO a Google Cloud; Géraldine Naja, directora de comercialització, indústria i competitivitat de l’Agència Espacial Europea (ESA); i Zina Cinker, impulsora del PuzzleX, el congrés internacional dedicat a les tecnologies de frontera i les deep-tech.

L’edició 2023 del congrés està liderada per la Generalitat de Catalunya i la Cambra de Comerç Barcelona, i compta amb el suport de l’IEEC, l’ICGC i la Fundació Kimbcn.

Tu opinión enriquece este artículo:

Madrid in Game consolida su presencia en South Summit con 16 startups del sector del videojuego y la gamificación

Madrid in Game, iniciativa del Ayuntamiento de Madrid, regresará a South Summit, el encuentro global de referencia del ecosistema emprendedor del sur de Europa, que se celebrará en ‘La Nave’ de Villaverde, Madrid, del 4 al 6 de junio. Este evento se erige como una gran oportunidad para dar a conocer el Campus del Videojuego, mostrar la evolución de las startups del programa de emprendimiento de Madrid in Game, el Start IN Up Program, con el objetivo de generar sinergias y conectarlas con empresas, emprendedores e inversores internacionales y presentar los proyectos ante una audiencia internacional de alto nivel.

El mundo del comercio y de las marcas ha sufrido un enorme cambio ¿Qué estás haciendo muy mal y no querés darte cuenta? (11 tips para tener éxito hoy)

(Nota cocreada con la prestigiosa comunidad Beyond Latam, junto con Maurizio y Otero) El futuro de la experiencia del cliente, es hoy ¿Por qué las marcas como Louis Vuitton ponen heladerías, cafeterías, restaurantes? ¿por qué cada vez más marcas tech activan en la F1 o en otros eventos deportivos?. Las empresas que se enfocan en la creación de experiencias de este tipo serán las que tengan éxito en el futuro o mejor dicho las que están creciendo drásticamente hoy.

(Lectura ágil, contenidos de valor, 3 minutos de lectura) 

McLaren-Norris-Piastri en Barcelona: La Estrategia del Éxito. ¿Cómo aprender de los grandes líderes en F1 para triunfar en los equipos y negocios"

(Nota cocreada con la prestigiosa comunidad de Ceos e Investigadores de Beyond en Latam y el programa especialista en deportes XDXT) En un mundo cada vez más competitivo, es fundamental tener una estrategia clara para triunfar en la vida y en los negocios. ¿Por qué insistimos en no invertir en estrategas, planificadores, head of culture y si gastamos enormes cantidades de tiempo y recursos en “acciones de corto plazo”?

(Lectura ágil, contenidos de valor, 1 minuto de lectura nota resumen, nota expandida: 3 minutos) 

Vibra Barcelona: negocios, rock y una fiesta que movió más que emociones

(Por Infonegocios; Redaccion Barcelona) Mientras el Pueblo Español vibraba con Estelares, 2 Minutos y el cierre explosivo de Los Fabulosos Cadillacs, la economía no se quedó afuera. El festival Vibra fue mucho más que música: fue termómetro de consumo, vidriera de marcas argentinas y plataforma de posicionamiento comercial en el corazón catalán.

Éste sitio web usa cookies, si permanece aquí acepta su uso. Puede leer más sobre el uso de cookies en nuestra política de cookies.