Acció dona suport a 36.000 empreses i entitats el 2022, un 7,5% més que l'any anterior (Avui en Catala)

Acció -l’agència per la competitivitat de l’empresa del Govern de la Generalitat, adscrita al Departament d’Empresa i Treball- ha donat suport, al llarg de l’any 2022, a més de 36.000 empreses, centres tecnològics i entitats, tot reforçant la seva competitivitat. D’aquesta manera, l’agència ha acompanyat un 7,5% més d’empreses i entitats que l’any anterior en els àmbits de la internacionalització, la innovació i la transformació digital i sostenible, a més d’impulsar la inversió estrangera a Catalunya.

Image description

En concret, Acció ha donat suport a 21.000 projectes mitjançant diferents programes i serveis d’assessorament i línies d’ajuts. Aquests projectes empresarials han permès mobilitzar una inversió de 1.700 milions d’euros (un 27,5% més que el 2021) i crear i mantenir més de 12.000 llocs de treball directes i indirectes (+11,7%). Per cada euro de pressupost destinat a ajuts, se n’han mobilitzat 10,6.

Segons el secretari d’Empresa i Competitivitat i conseller delegat d’ Acció, Albert Castellanos i Maduell, “després de gairebé dos anys de pandèmia i amb l’esclat de tensions geopolítiques d’impacte mundial, el 2022 es presentava com un any ple d’incerteses, un context que ha obligat les empreses a transformar-se a grans velocitats per poder fer front a tots aquests reptes i seguir sent competitives”. “També des d’ Acció ens hem adaptat a aquest entorn exigent i hem pogut intensificar, un any més, el suport que donem a més de 36.000 empreses i entitats per mitjà de diferents programes, ajuts i serveis enfocats a impulsar el binomi internacionalització-innovació, i també a través de dos nous vectors que seran la clau de l’èxit del nostre teixit empresarial: la digitalització i la sostenibilitat”, subratlla.

Internacionalització

Des de l’àmbit de la internacionalització, Acció ha acompanyat empreses catalanes en els seus projectes d’expansió al món, per exemple mitjançant l’obertura de filials; l’exportació de productes i serveis; l’accés a nous mercats mitjançant els canals digitals; o l’assessorament per superar barreres a la internacionalització. Així, els projectes d’internacionalització gestionats per Acció han permès generar prop de 616 milions d’euros d’exportacions a Catalunya.

D’altra banda, les empreses i entitats també han rebut assessorament de l’agència de la mà de la Xarxa de 40 Oficines de Comerç i d’Inversions d’ Acció al món, que els proporciona suport sobre el terreny. Les Oficines han gestionat més de 1.980 projectes i per cada euro invertit en aquesta xarxa, se n’han generat 39,5 en exportacions.

Innovació i transformació digital i sostenible

Pel que fa a la innovació, el suport de l’agència s’ha materialitzat en una mobilització de 285 milions d’euros en R+D per part d’empreses privades. Acció ofereix a les empreses diferents línies d’ajut en format de Cupons per al foment de la innovació, per a l’adopció de tecnologies de la indústria 4.0, per al testatge de tecnologies digitals avançades o per a fer front als reptes del canvi climàtic. En total, 650 empreses s’han beneficiat d’aquestes línies i han obtingut 7 milions d’euros que han pogut destinar a la contractació de serveis d’assessorament per part d’experts.

Acció també disposa d’instruments per a la col·laboració entre empreses i centres de recerca per incentivar la transferència tecnològica. En aquest sentit, destaca el programa Nuclis d’R+D, mitjançant el qual s’ofereix finançament a projectes empresarials amb risc tecnològic, i que ha comptat amb un pressupost de 10 milions d’euros, del qual s’han beneficiat un centenar d’empreses. A més, l’agència també disposa de programes específics per al foment de la digitalització de les empreses (Pro Acció 4.0) i per impulsar la sostenibilitat (Pro Acció Green).

Quant a les startups, el 2022 l’agència ha donat suport a més de 320 empreses emergents per impulsar el seu creixement, ja sigui amb programes d’ajut com mitjançant l’assessorament financer. Destaca el fet que el 2022 es va augmentar un 30% la dotació pressupostària dels Startup Capital, que han evolucionat per centrar-se en les empreses emergents deeptech i amb ajuts de fins a 100.000 euros per empresa. I amb l’objectiu d’accelerar els processos de transformació disruptiva, més de 250 startups, pimes i grans empreses s’han beneficiat del programa Catalonia Exponential durant el 2022.

A més a més, 1.500 empreses catalanes han rebut assessorament de l’Oficina Next Generation d’ Acció, que les ha acompanyat a l’hora d’identificar les convocatòries d’ajuts europeus que millor s’adaptaven als seus projectes.

En l’àmbit dels clústers, més de 150 empreses han rebut 1,8 milions d’euros el 2022 per a iniciatives col·laboratives i, en total, han impulsat un centener de projectes.

Rècord d’inversió estrangera

Finalment, la unitat Catalonia Trade & Investment és l’àrea d’ Acció responsable de l’atracció i gestió d’inversions estrangeres de la Generalitat de Catalunya. En total, durant el 2022 s’han captat 620 milions d’euros d’inversió estrangera (+1,2%), la xifra més alta de la sèrie històrica, que comença l’any 1985. Així, l’any 2022 s’han materialitzat 94 projectes d’inversió d’empreses estrangeres, xifra que suposa un 14% més que l’any anterior i que supera per primera vegada els 90 projectes. Aquestes inversions han comportat la creació de 3.464 llocs de treball, un 11% més que el 2021. Per cada euro públic de pressupost destinat a aquesta àrea el 2022, s’han atret 222 euros d’inversió privada per part de companyies internacionals. En total, el 37% dels projectes que s’han materialitzat a Catalunya s’han captat per mitjà de la xarxa de 40 Oficines Exteriors de Comerç i Inversions de Catalunya al món.

Tu opinión enriquece este artículo:

Madrid in Game consolida su presencia en South Summit con 16 startups del sector del videojuego y la gamificación

Madrid in Game, iniciativa del Ayuntamiento de Madrid, regresará a South Summit, el encuentro global de referencia del ecosistema emprendedor del sur de Europa, que se celebrará en ‘La Nave’ de Villaverde, Madrid, del 4 al 6 de junio. Este evento se erige como una gran oportunidad para dar a conocer el Campus del Videojuego, mostrar la evolución de las startups del programa de emprendimiento de Madrid in Game, el Start IN Up Program, con el objetivo de generar sinergias y conectarlas con empresas, emprendedores e inversores internacionales y presentar los proyectos ante una audiencia internacional de alto nivel.

El mundo del comercio y de las marcas ha sufrido un enorme cambio ¿Qué estás haciendo muy mal y no querés darte cuenta? (11 tips para tener éxito hoy)

(Nota cocreada con la prestigiosa comunidad Beyond Latam, junto con Maurizio y Otero) El futuro de la experiencia del cliente, es hoy ¿Por qué las marcas como Louis Vuitton ponen heladerías, cafeterías, restaurantes? ¿por qué cada vez más marcas tech activan en la F1 o en otros eventos deportivos?. Las empresas que se enfocan en la creación de experiencias de este tipo serán las que tengan éxito en el futuro o mejor dicho las que están creciendo drásticamente hoy.

(Lectura ágil, contenidos de valor, 3 minutos de lectura) 

McLaren-Norris-Piastri en Barcelona: La Estrategia del Éxito. ¿Cómo aprender de los grandes líderes en F1 para triunfar en los equipos y negocios"

(Nota cocreada con la prestigiosa comunidad de Ceos e Investigadores de Beyond en Latam y el programa especialista en deportes XDXT) En un mundo cada vez más competitivo, es fundamental tener una estrategia clara para triunfar en la vida y en los negocios. ¿Por qué insistimos en no invertir en estrategas, planificadores, head of culture y si gastamos enormes cantidades de tiempo y recursos en “acciones de corto plazo”?

(Lectura ágil, contenidos de valor, 1 minuto de lectura nota resumen, nota expandida: 3 minutos) 

Éste sitio web usa cookies, si permanece aquí acepta su uso. Puede leer más sobre el uso de cookies en nuestra política de cookies.