Catalunya busca posicionar-se en el mercat mexicà (Avui en Catala)

Catalunya vol posicionar-se com una de les destinacions preferents dels turistes mexicans, un mercat interessant per la despesa que fa, el seu potencial de creixement, per la seva desestacionalització i per la diversificació d’interessos que presenta. Per aquest motiu, avui ha tingut lloc, a Barcelona, l’acció Buy Catalunya Mèxic, una trobada comercial organitzada pel Govern per mitjà del Departament d’Empresa i Treball amb l’Agència Catalana de Turisme (ACT), on 23 operadors turístics mexicans s’han reunit amb 34 empreses i entitats del sector turístic català per conèixer la seva oferta i posteriorment comercialitzar-la.

És la primera vegada que Turisme de la Generalitat de Catalunya impulsa una acció d’aquestes característiques per facilitarla visita exclusiva d’operadors mexicans a la destinació catalana amb l’objectiu d’establir contactes comercials i, sobretot, per a que puguin conèixer in situ tots els atractius del nostre país. Els operadors mexicans que s’han desplaçat a Catalunya són els més importants del mercat.

Segons el director de l’Agència Catalana de Turisme, Narcís Ferrer i Ferrer, “volem captar el mercat mexicà perquè té un gran potencial de creixement”. Actualment, només el 19,1% dels mexicans que visiten Espanya fan parada a Catalunya. Aquest percentatge està molt per sota de la mitjana d’altres mercats de llarga distància com ara els Estats Units o Canadà, on el 41,4% i el 39,2% respectivament dels visitants que arriben a l’Estat visiten Catalunya. “L’any passat es van desplaçar al nostre país 137.500 visitants mexicans, un 4% més respecte l’any 2019. Això ens indica que si posicionem bé la nostra destinació podem augmentar el flux d’aquest mercat” ha explicat Ferrer.

Durant la trobada s’han realitzat més de 370 entrevistes de negoci entre les empreses i entitats catalanes i els operadors turístics mexicans. Amb aquest esdeveniment, l’Agència Catalana de Turisme ofereix a les empreses catalanes la possibilitat de comercialitzar el seu producte a un nombre elevat d’operadors sense necessitat de desplaçar-se.

Un cop acabada la trobada comercial, els operadors turístics mexicans han iniciat un viatge de 5 dies per conèixer l’oferta catalana in situ. Els recorreguts s’han centrat en el turisme cultural, enogastronòmic i d’actiu-natura. L’objectiu és donar a conèixer les potencialitats de la destinació catalana a un visitant experimentat que cerca experiències més enllà de les grans ciutats. “Es busca un client interessat en conèixer a fons una destinació i tenir una experiència més local. Viatgers atrets per l’enogastronomia, la cultura i el contacte amb la natura” ha afirmat Ferrer.

Des de Turisme de la Generalitat s’està impulsant un nou model que fomenti les estades llargues a Catalunya perquè aposta per un turisme sostenible i responsable en els mercats de llarga distància. En aquest sentit, segons el director de l’ACT “el Grand Tour de Catalunya és un producte que s’adapta molt bé a aquest nou enfocament, ja que convida a fer una estada llarga i diversificada en el territori. Volem que els mexicans viatgin al nostre país però que coneguin el seu conjunt, no només una zona concreta”.

Catalunya ha pogut impulsar i organitzar un esdeveniment d’aquest tipus perquè disposa d’una oficina de promoció a Nord-amèrica, laqual porta temps fent contactes i relacions amb els principals operadors turístics.

Tu opinión enriquece este artículo:

BIT tendrá en el Puerto de Barcelona la terminal de café más avanzada del sur de Europa

Barcelona International Terminal, SA(BIT), joint venture entre SGS y Masiques, dispondrá en el Puerto de Barcelona de la terminal de café más avanzada del sur de Europa. La construcción de la nueva terminal supone una inversión total de 30 millones de euros, de los que el Consorcio de la Zona Franca de Barcelona asume 20 millones y el Puerto de Barcelona, ​​10 millones por el traslado de las actuales instalaciones de BIT, motivado por la necesidad de espacio de Elian para ampliar la terminal que tiene esta compañía en el recinto portuario.

Así evoluciona el camping mediterráneo: claves y resultados de la temporada 2025

Playa Montroig Camping Resort cierra la temporada 2025 con un balance que confirma la solidez del camping mediterráneo y la evolución progresiva en los patrones de alojamiento. Aunque el resort ha operado menos días que en 2024 —por una apertura más tardía y un cierre ligeramente anticipado—, los datos muestran un incremento de noches en las principales tipologías de alojamiento y un comportamiento especialmente positivo en el mercado internacional.

Alquiler de temporada: “La nueva regulación tensionará aún más el mercado del alquiler”

El Parlament de Catalunya ha aprobado este jueves 18 la regulación de los alquileres de temporada, una modalidad utilizada en los últimos años por miles de propietarios para esquivar los límites de precio establecidos en la Ley de Vivienda. Con esta decisión, Catalunya se convierte en la primera comunidad autónoma en someter este tipo de contratos a los mismos topes que el alquiler de residencia habitual, salvo en los casos estrictamente turísticos o recreativos.

La baliza V16 conectada no te espía: Osram desvela las 5 razones que desmienten esta creencia

Cuando faltan menos de 3 semanas para la entrada en vigor de la nueva normativa de señalización de emergencia en carretera, todavía existe mucho escepticismo en torno a las balizas V16 conectadas. En este sentido, una de las falsas creencias más extendidas hace referencia a que el dispositivo “espía” al usuario al geolocalizar la posición de la baliza incluso cuando está apagado.

Éste sitio web usa cookies, si permanece aquí acepta su uso. Puede leer más sobre el uso de cookies en nuestra política de cookies.