Roger Torrent: "Les xifres d'atur i d'ocupació són un rècord històric que mostren el dinamisme de l'economia de Catalunya" (avui en Catala)

El conseller d’Empresa i Treball, Roger Torrent i Ramió, ha posat en relleu les xifres “rècord i històriques” de l’Enquesta de la Població a Activa de Catalunya corresponent al segon trimestre de 2023.

Image description

Torrent ha subratllat “el màxim històric d’ocupació” amb 3.654.000 persones ocupades a Catalunya, un increment de 132.000 en el segon trimestre d’enguany.

“Catalunya és líder en creació d’ocupació en termes absoluts a l’Estat per la qual cosa tornem a ser motor econòmic“, ha destacat el conseller, que ha assenyalat que “és una ocupació de més qualitat perquè s’ha reduït la contractació a temps parcial i ha augmentat la de temps complert”.

Torrent ha fet especial èmfasi en la reducció de la taxa d’atur, “ara és del 8,4%, la xifra més baixa dels darrers 15 anys, amb 70.400 persones en atur menys que el trimestre passat”.

Davant les bones xifres d’ocupació i atur, el conseller ha dit que “demostren l’eficiència de les polítiques actives del Govern i la capacitat del teixit productiu del país de generar ocupació”.

Ha afegit que, analitzant els últims dotze mesos, “es veu que la base sòlida de l’economia del país ha permès superar les dificultats des de la invasió russa a Ucraïna fins arribar a les dades històriques de 2023, sense caure en el cofoisme ni en l’eufòria”.

Així mateix, el conseller ha apuntat altres dades rellevants com, per exemple, les de l’increment de l’ocupació de les persones autònomes, 35.200 més. “Ens reivindiquem com el Govern dels autònoms i que impulsa l’emprenedoria”, ha afirmat Torrent, que ha apuntat que aquesta reivindicació va acompanyada pels fets, com la gran inversió destinada en programes exclusius per a persones autònomes.

D’altra banda, ha qualificat de “bona notícia” la reducció de 34.600 de persones en atur de llarga durada. En aquest sentit, Torrent ha manifestat que “hem d’anar més enllà en la lluita contra la cronificació d’aquest atur amb les polítiques actives d’ocupació adreçades a aquest col·lectiu”.

Per acabar, sobre l’atur juvenil, de 16 a 29 anys, el conseller ha accentuat la reducció de la taxa d’atur situada ara en el 14,5%, “una xifra que indica que ens anem apropant a la mitjana europea perquè l’atur juvenil era una gran xacra i ara és un repte davant del qual encara hem de fer molta feina”.

Les principals dades de l’EPA del segon trimestre de 2023

La població ocupada a Catalunya ha pujat 132.700 persones, per la qual cosa en aquests moments hi ha 3.654.000 persones treballant a Catalunya (1.895.800 homes i 1.918.400 dones).Quant al segon trimestre de l’any passat, la població ocupada a Catalunya ha augmentat de 133.000 persones.

S’ha registrat un descens de l’atur de 70.400 persones el segon trimestre d’enguany. Per sexes, l’atur ha baixat de 27.500 homes i 42.800 dones. Aquesta baixada deixa un total de 336.800 persones en situació d’atur (176.600 homes i 160.200 dones) i la taxa d’atur a Catalunya és del 8,4% (homes, 8,5%; dones, 8,3%). Respecte del mateix període de l’any passat, Catalunya ha registrat un descens de l’atur de 23.700 persones, amb un increment d’6.800 homes i una baixada de 30.500 dones.

Finalment, la població activa a Catalunya ha pujat 62.400 persones. Actualment, és de 3.990.800 persones, el que implica un creixement de 109.300 persones en els últims dotze mesos.

Tu opinión enriquece este artículo:

Mujeres al Espacio: el histórico vuelo de Blue Origin (Bezos-Amazon) y su Impacto en la sociedad y el marketing

(Por Taylor, desde Silicon Beach) En la era contemporánea, donde la igualdad de género y la innovación tecnológica convergen, el vuelo espacial de Blue Origin exclusivamente femenino marca un hito trascendental. El 14 de abril de 2025, seis mujeres, lideradas por Lauren Sanchez y acompañadas por la icónica Katy Perry, cruzaron la línea de Kármán a bordo del New Shepard, redefiniendo no solo la exploración espacial, sino también el marketing y la sociedad. Este artículo explora este evento disruptivo de impacto mundial.

(Lectura de valor: tiempo estimado 4 minutos)

Caprabo prevé un aumento del 15% en la venta de Monas de Pascua

Caprabo prevé que los productos tradicionales de Semana Santa, como las Monas de Pascua y las figuras de chocolate, registren un aumento en ventas del 15%. Para esta campaña, la compañía ha ampliado de forma significativa esta gama de productos en sus supermercados. En el caso de las figuras de chocolate, se ha incrementado el surtido hasta un 50% respecto al año anterior. 

Éste sitio web usa cookies, si permanece aquí acepta su uso. Puede leer más sobre el uso de cookies en nuestra política de cookies.