Catalunya i Flandes signen un acord per promoure els ecosistemes de startups d'ambdós territoris

La Generalitat de Catalunya, a través d’ACCIÓ -l’agència per a la competitivitat de l’empresa del Departament d’Empresa i Treball-, ha signat un acord amb l’agència Flanders Investment & Trade (FIT) per tal de promoure els ecosistemes emprenedors i de startups de Catalunya i Flandes. L’acord ha estat signat aquest dijous pel secretari d’Empresa i Competitivitat i conseller delegat d’ACCIÓ, Albert Castellanos i Maduell, i pel COO de Flanders Investment & Trade, Piet Demunter.

Image description

L'objectiu d'aquesta iniciativa és estrènyer el vincle entre els ecosistemes de startups de Catalunya i de Flandes, oferint la voluntat de cooperació d’ambdues agències a l’hora de compartir informació rellevant per al seu impuls. D’aquesta manera, ACCIÓ i el FIT es comprometen a intercanviar informació rellevant en l’àmbit econòmic, de comerç i d’inversió. Alhora, també es proposen cooperar per un període de dos anys -prorrogable per dos anys més- en l’impuls a les respectives startups locals facilitant la connexió entre empreses, agents i inversors dels dos ecosistemes.

Segons Castellanos, “l’ecosistema de startups de Flandes té elements destacats com una alta aposta per la inversió en R+D o les aplicacions de tecnologies deep tech, elements que coincideixen amb el focus que vol posar Catalunya en el nostre ecosistema d’startups”. En aquesta línia, ha destacat, “la millor manera de consolidar aquest ecosistema és la col·laboració: fer-ho amb algú que comparteix valors i objectius, com l’aposta per generar coneixement des de la ciència i la recerca, és un plaer i un privilegi”.

Per la seva banda, el COO de Flanders Investment & Trade, Piet Demunter, ha assegurat que “no es tracta només de compartir idees; es tracta de nodrir una cultura de la col·laboració on diverses fortaleses s'uneixen per superar reptes i aprofitar oportunitats”. En aquest sentit, ha afegit, “junts, les startups catalanes i flamenques poden aprofitar les xarxes, els recursos i les experiències de l'altre per assolir nous horitzons en el paisatge empresarial en constant evolució”.

En el mateix acte, Flanders Investment & Trade també ha signat un acord per impulsar la col·laboració amb Tech Barcelona per tal de promoure la innovació tecnològica entre els dos ecosistemes. Per Miquel Martí, CEO de Tech Barcelona, "Flandes és referència europea en innovació tant a nivell de l'acadèmia com en empreses tecnològiques. Per una associació com Tech Barcelona, és molt important reforçar els vincles i les connexions amb àrees similars europees".

L’ecosistema català de startups, a l’alça

Aquest acord es produeix una setmana després de la presentació de l’estudi que analitza l’ecosistema català de startups 2023, elaborat per ACCIÓ. En aquest informe es constata que Catalunya ha assolit les 2.102 startups l’any 2023, la xifra més alta de la sèrie històrica, que comença el 2016. A més, per primer cop el conjunt de startups presents a Catalunya ha superat la xifra dels 20.000 treballadors (20.665, concretament) i dels 2.000 milions d’euros de volum de negoci, situant-se en els 2.112 milions d’euros.

Tu opinión enriquece este artículo:

Madrid in Game consolida su presencia en South Summit con 16 startups del sector del videojuego y la gamificación

Madrid in Game, iniciativa del Ayuntamiento de Madrid, regresará a South Summit, el encuentro global de referencia del ecosistema emprendedor del sur de Europa, que se celebrará en ‘La Nave’ de Villaverde, Madrid, del 4 al 6 de junio. Este evento se erige como una gran oportunidad para dar a conocer el Campus del Videojuego, mostrar la evolución de las startups del programa de emprendimiento de Madrid in Game, el Start IN Up Program, con el objetivo de generar sinergias y conectarlas con empresas, emprendedores e inversores internacionales y presentar los proyectos ante una audiencia internacional de alto nivel.

El mundo del comercio y de las marcas ha sufrido un enorme cambio ¿Qué estás haciendo muy mal y no querés darte cuenta? (11 tips para tener éxito hoy)

(Nota cocreada con la prestigiosa comunidad Beyond Latam, junto con Maurizio y Otero) El futuro de la experiencia del cliente, es hoy ¿Por qué las marcas como Louis Vuitton ponen heladerías, cafeterías, restaurantes? ¿por qué cada vez más marcas tech activan en la F1 o en otros eventos deportivos?. Las empresas que se enfocan en la creación de experiencias de este tipo serán las que tengan éxito en el futuro o mejor dicho las que están creciendo drásticamente hoy.

(Lectura ágil, contenidos de valor, 3 minutos de lectura) 

McLaren-Norris-Piastri en Barcelona: La Estrategia del Éxito. ¿Cómo aprender de los grandes líderes en F1 para triunfar en los equipos y negocios"

(Nota cocreada con la prestigiosa comunidad de Ceos e Investigadores de Beyond en Latam y el programa especialista en deportes XDXT) En un mundo cada vez más competitivo, es fundamental tener una estrategia clara para triunfar en la vida y en los negocios. ¿Por qué insistimos en no invertir en estrategas, planificadores, head of culture y si gastamos enormes cantidades de tiempo y recursos en “acciones de corto plazo”?

(Lectura ágil, contenidos de valor, 1 minuto de lectura nota resumen, nota expandida: 3 minutos) 

Vibra Barcelona: negocios, rock y una fiesta que movió más que emociones

(Por Infonegocios; Redaccion Barcelona) Mientras el Pueblo Español vibraba con Estelares, 2 Minutos y el cierre explosivo de Los Fabulosos Cadillacs, la economía no se quedó afuera. El festival Vibra fue mucho más que música: fue termómetro de consumo, vidriera de marcas argentinas y plataforma de posicionamiento comercial en el corazón catalán.

Éste sitio web usa cookies, si permanece aquí acepta su uso. Puede leer más sobre el uso de cookies en nuestra política de cookies.