Vint-i-tres dissenyadores, dissenyadors i marques participaran a la 32a edició del 080 Barcelona Fashion

Vint-i-tres dissenyadores, dissenyadors i marques de moda presentaran les seves noves col·leccions durant la propera edició del 080 Barcelona Fashion —plataforma de moda que impulsa el Departament d’Empresa i Treball, a través del Consorci de Comerç, Artesania i Moda (CCAM)— que se celebrarà del 24 al 27 d’octubre al Recinte Modernista de Sant Pau.

Image description

El cartell inclou les firmes All That She Loves, Amlul, Bielo_Oscarleon, Carlota Barrera, Cherry Massia, Como la Trucha al Trucho, Custo Barcelona, Dominnico, Eñaut, Escorpion, Guillermina Baeza, Habey Club, Lebor Gabala, Lemãchet, Lola Casademunt by Maite, Nathalie Chandler, Outsiders Division, Paolo Leduc, Simorra, Syndical Chamber, The Artelier, The Label Edition.

En aquestes propera edició torna 080 Reborn, la col·lecció de moda sostenible que impulsa el Govern, a través delConsorci de Comerç, Artesania i Moda de Catalunya. Si el primer 080 Reborn va impactar tothom amb una col·lecció creada amb roba 100% recuperada de botigues de segona mà i plantes de classificació de residus, en aquesta segona edició es reinventaen continguts i formes d’expressió.

El 080 Reborn vol difondre un missatge a favor de la reutilització. Sota el leitmotiv de minimitzar els recursos que consumim i reduir els residus tèxtils, el nou 080 Reborn ens permetrà connectar amb nosaltres mateixos i entre nosaltres en el camí cap a un món sostenible.

DISSENYADORS, DISSENYADORES I MARQUES

ALL THAT SHE LOVES: Firma de la dissenyadora Carla Esteve, especialitzada en swimwear & intimates. Se centra en unir l’última tecnologia amb l’artesania i producció local. Aposta per la filosofia made in local.

AMLUL: Firma de la dissenyadora Gala González. Se centra en els valors de la atemporalitat, el made in Spain i una producció ètica limitada.

BIELO_OSCARLEON: Marca moderna i refinada amb variacions dels talls tradicionals i una gran varietat de textures, fruit de la col·laboració entre les dues firmes.

CARLOTA BARRERA:Firma de la dissenyadora Carlota Barrera, especialitzada en moda masculina. La marca ha rebut premis com el Vogue Fashion Fund Espanya (2019).

CHERRY MASSIA: Presenta per primera vegada els seus dissenys a la passarel·la catalana. Reinterpreta els codis de l'alta costura, a través d'una estètica underground i amb un missatge de rerefons.

COMO LA TRUCHA AL TRUCHO: Firma de la parella de dissenyadors, Amanda i Adonais, especialitzada moda contemporània i en roba de bany amb un estil colorista i vitalista.

CUSTO BARCELONA: Firma internacional de moda catalana creada als anys 80 pels germans Dalmau. Amb el temps, la investigació en l’ús del color i els estampats s’ha convertit en innovació, audàcia i sofisticació.

DOMINNICO: Firma del director creatiu Domingo Rodríguez Lázaro. Treballa sota la premissa de l'“slow fashion” i es caracteritza per la meticulositat en el patronatge, la investigació en nous teixits i la sostenibilitat en els processos.

EÑAUT: Firma del dissenyador basc establert a Barcelona, Eñaut Barruetabeña. Guanyador del Premi Nacional al Disseny Emergent de la Generalitat de Catalunya.

ESCORPION: Fundada l’any 1929, és un referent en el sector del “knitwear” internacional gràcies al sofisticat disseny i a l’“heritage” de les seves col·leccions. Amb els anys ha esdevingut una icona de moda eterna i versàtil.

GUILLERMINA BAEZA: Firma de la dissenyadora Guillermina Baeza, creada als anys 70, especialitzada en roba de bany i llenceria.

HABEY CLUB: Firma dels creatius David Salvador i Javier Zunzunegui. Basada en l'“slow fashion”, se centra en la reutilització de teixits i l’ús de fibres reciclades o 100% orgàniques.

LEBOR GABALA: Firma de la dissenyadora Maite Muñoz. Aposta per la tria de les matèries primeres més exquisides, a la recerca de la màxima qualitat.

LEMACHET: Firma de la dissenyadora Lucía Sánchez. Redefineix la moda masculina a través de la creativitat i la innovació en la sastreria tradicional.

LOLA CASADEMUNT BY MAITE: Línia prèmium de LOLA CASADEMUNT, empresa pionera de moda especialitzada en roba i accessoris. Les seves col·leccions segueixen les tendències que marca el mercat, però sempre reinventades amb el segell singular de la marca.

NATHALIE CHANDLER: Dissenyadora i artista belga establerta a Barcelona. Les seves creacions combinen l’estil rock i “chic”, per despertar el costat rebel d'una dona elegant i trencar els codis de la societat.

OUTSIDERS DIVISION: Firma creada per David Méndez Alonso l’any 2012. Dissenya roba a partir de les emocions, l’art i la imaginació. Treballa amb artesans i recupera tècniques i disciplines oblidades fetes a mà.

PAOLO LEDUC: Firma creada pel dissenyador de moda Paolo Chulia Leduc. El pilar de la marca és la sastreria, a partir de la qual Leduc desconstrueix les peces, manipula teixits i estampa digitalment amb la tècnica del “trompe l’oeil” amb l’objectiu de distorsionar les formes clàssiques.

SIMORRA: Firma creada pel dissenyador Javier Simorra. Aposta per a la conceptualització del teixit, per a comunicar missatges i emocions. Propugna un disseny funcional, que doni resposta a una societat transgeneracional.

SYNDICAL CHAMBER: Firma creada pel dissenyador Sergio Castaño Peña. Se centra en aplica conceptes del surrealisme a peces portables, fins a la recuperació de l’alta costura, en peces úniques fetes per encàrrec.

THE ARTELIER: Firma fundada l’any 2020 per Alba Ayza. Crea peces atemporals i sense gènere utilitzant materials sostenibles i ètics de producció km0 a Barcelona. Destaca pels seus estampats propis i únics, que transmeten sentiments i emocions.

THE LABEL EDITION: Firma barcelonina creada per Véronique Von Siebenthal i Laura Johansson. Se centra en una moda ètica, honesta, atemporal i exclusiva, basada en la producció de càpsules confeccionades en proximitat i amb unitats limitades i en l’“slowfashion”. En només quatre anys, s’ha posicionat com una marca desitjada per tot tipus de públic, incloses actrius i influencers.

La 080 Barcelona Fashion és una plataforma de moda que té com a objectiu impulsar la transformació del sector de la moda a través de la innovació tecnològica, alhora que treballa per situar Catalunya com a altaveu del canvi en el sector de la moda, tant a nivell nacional com internacional. Així mateix acompanya les marques catalanes en la seva transformació i posicionament. De la mateixa manera, la 080 Barcelona Fashion és una plataforma que promou la sostenibilitat i la circularitat, així com la diversitat i inclusivitat.

Tu opinión enriquece este artículo:

Casi 8 de cada 10 catalanes señala que la movilidad en su ciudad afecta negativamente a su calidad de vida

Septiembre marca el regreso a la rutina para miles de catalanes. Con el fin del verano llegan los atascos matutinos, la búsqueda desesperada de aparcamiento y las aglomeraciones en el transporte público. Esta realidad cotidiana está teniendo un impacto significativo en el bienestar de los ciudadanos, según revela el reciente estudio del Observatorio Midas de la Movilidad, desarrollado por la cadena líder en el cuidado del automovilista a través de soluciones sostenibles de mantenimiento, reparación y movilidad.

A New Bear in Town: TOUS aterriza en Berlín con un concepto único en el corazón de Mitte

TOUS, una de las mayores compañías globales de joyería de lujo accesible, marca un nuevo hito en su presencia global con la apertura de su primera tienda en Berlín. Bajo el claim A New Bear in Town, la compañía rinde homenaje a la ciudad con un innovador espacio ubicado en el número 6 de Neue Schönhauser Str., en el dinámico barrio de Mitte, reconocido por su efervescencia cultural, artística y vanguardista.

Mango Teen sigue creciendo con una veintena de aperturas este 2025, incluyendo nuevas localidades internacionales en Reino Unido, Francia y Portugal

Mango, una de las principales firmas de moda internacionales, continúa impulsando la expansión internacional de su línea juvenil, Mango Teen, con una veintena de nuevas aperturas este 2025. En el mercado español, la marca ha abierto tiendas en Sevilla, Córdoba, Badajoz y Vigo y prevé reforzar su presencia en el territorio con nuevas aperturas en Galicia, Andalucía y Madrid.

Siete de cada diez CEOs en Barcelona reconocen no han logrado este verano una “desconexión total” del trabajo

El verano, tradicionalmente sinónimo de pausa, no lo es tanto para quienes dirigen las empresas. Según un análisis realizado por Catenon, siete de cada diez directores generales en Barcelona reconocen no haber conseguido desconectar totalmente durante sus vacaciones. La mayoría admite que, aunque redujo el ritmo, dedicó entre una y dos horas diarias a revisar correos, atender llamadas o tomar decisiones que no han podido esperar.

Los aranceles, la última milla y la defensa impulsarán la demanda de activos logísticos e industriales en Europa

La logística y el ámbito manufacturero se encuentran en plena transformación en Europa. Los últimos movimientos comerciales internacionales –ligados a los nuevos aranceles del 15% impuestos por parte de los Estados Unidos a los productos de la UE– sumado al cambio de hábitos de los consumidores está provocando que ambos sectores estén viviendo un momento de cambio. En este sentido, se prevé que la demanda de activos logísticos en el territorio comunitario aumente en los próximos meses a raíz del incremento de la compra de productos europeos y de la redirección de flujos comerciales desde EE.UU., que está generando oportunidades para puntos estratégicos como Róterdam o Amberes.

Diez profesionales de Sopra Steria incluidas en el ranking de 100 Mujeres TIC Referentes de Cataluña 2025

Sopra Steria, reconocido líder europeo en consultoría, servicios digitales y desarrollo de software, celebra la inclusión de diez de sus profesionales en la primera edición del ranking 100 Mujeres TIC Referentes de Cataluña 2025. Todas ellas ocupan cargos de liderazgo dentro de la compañía y son un reflejo del compromiso de Sopra Steria con la diversidad y el empoderamiento femenino.

Caprabo impulsa el envejecimiento digno y la integración social de las personas mayores junto a la Fundación Avismón

Los supermercados de Caprabo han puesto en marcha, hasta el próximo 1 de octubre, la recogida de micro donativos a través de su iniciativa céntimos solidarios, para dar apoyo a la Fundación Avismón en el desarrollo del proyecto “Somos mayores, somos barrio”. Esta iniciativa, dirigida a personas mayores en situación de vulnerabilidad, promueve su bienestar mediante actividades comunitarias gratuitas para fomentar el envejecimiento digno, la integración social y la participación ciudadana.

Éste sitio web usa cookies, si permanece aquí acepta su uso. Puede leer más sobre el uso de cookies en nuestra política de cookies.