Vint-i-tres dissenyadores, dissenyadors i marques participaran a la 32a edició del 080 Barcelona Fashion

Vint-i-tres dissenyadores, dissenyadors i marques de moda presentaran les seves noves col·leccions durant la propera edició del 080 Barcelona Fashion —plataforma de moda que impulsa el Departament d’Empresa i Treball, a través del Consorci de Comerç, Artesania i Moda (CCAM)— que se celebrarà del 24 al 27 d’octubre al Recinte Modernista de Sant Pau.

Image description

El cartell inclou les firmes All That She Loves, Amlul, Bielo_Oscarleon, Carlota Barrera, Cherry Massia, Como la Trucha al Trucho, Custo Barcelona, Dominnico, Eñaut, Escorpion, Guillermina Baeza, Habey Club, Lebor Gabala, Lemãchet, Lola Casademunt by Maite, Nathalie Chandler, Outsiders Division, Paolo Leduc, Simorra, Syndical Chamber, The Artelier, The Label Edition.

En aquestes propera edició torna 080 Reborn, la col·lecció de moda sostenible que impulsa el Govern, a través delConsorci de Comerç, Artesania i Moda de Catalunya. Si el primer 080 Reborn va impactar tothom amb una col·lecció creada amb roba 100% recuperada de botigues de segona mà i plantes de classificació de residus, en aquesta segona edició es reinventaen continguts i formes d’expressió.

El 080 Reborn vol difondre un missatge a favor de la reutilització. Sota el leitmotiv de minimitzar els recursos que consumim i reduir els residus tèxtils, el nou 080 Reborn ens permetrà connectar amb nosaltres mateixos i entre nosaltres en el camí cap a un món sostenible.

DISSENYADORS, DISSENYADORES I MARQUES

ALL THAT SHE LOVES: Firma de la dissenyadora Carla Esteve, especialitzada en swimwear & intimates. Se centra en unir l’última tecnologia amb l’artesania i producció local. Aposta per la filosofia made in local.

AMLUL: Firma de la dissenyadora Gala González. Se centra en els valors de la atemporalitat, el made in Spain i una producció ètica limitada.

BIELO_OSCARLEON: Marca moderna i refinada amb variacions dels talls tradicionals i una gran varietat de textures, fruit de la col·laboració entre les dues firmes.

CARLOTA BARRERA:Firma de la dissenyadora Carlota Barrera, especialitzada en moda masculina. La marca ha rebut premis com el Vogue Fashion Fund Espanya (2019).

CHERRY MASSIA: Presenta per primera vegada els seus dissenys a la passarel·la catalana. Reinterpreta els codis de l'alta costura, a través d'una estètica underground i amb un missatge de rerefons.

COMO LA TRUCHA AL TRUCHO: Firma de la parella de dissenyadors, Amanda i Adonais, especialitzada moda contemporània i en roba de bany amb un estil colorista i vitalista.

CUSTO BARCELONA: Firma internacional de moda catalana creada als anys 80 pels germans Dalmau. Amb el temps, la investigació en l’ús del color i els estampats s’ha convertit en innovació, audàcia i sofisticació.

DOMINNICO: Firma del director creatiu Domingo Rodríguez Lázaro. Treballa sota la premissa de l'“slow fashion” i es caracteritza per la meticulositat en el patronatge, la investigació en nous teixits i la sostenibilitat en els processos.

EÑAUT: Firma del dissenyador basc establert a Barcelona, Eñaut Barruetabeña. Guanyador del Premi Nacional al Disseny Emergent de la Generalitat de Catalunya.

ESCORPION: Fundada l’any 1929, és un referent en el sector del “knitwear” internacional gràcies al sofisticat disseny i a l’“heritage” de les seves col·leccions. Amb els anys ha esdevingut una icona de moda eterna i versàtil.

GUILLERMINA BAEZA: Firma de la dissenyadora Guillermina Baeza, creada als anys 70, especialitzada en roba de bany i llenceria.

HABEY CLUB: Firma dels creatius David Salvador i Javier Zunzunegui. Basada en l'“slow fashion”, se centra en la reutilització de teixits i l’ús de fibres reciclades o 100% orgàniques.

LEBOR GABALA: Firma de la dissenyadora Maite Muñoz. Aposta per la tria de les matèries primeres més exquisides, a la recerca de la màxima qualitat.

LEMACHET: Firma de la dissenyadora Lucía Sánchez. Redefineix la moda masculina a través de la creativitat i la innovació en la sastreria tradicional.

LOLA CASADEMUNT BY MAITE: Línia prèmium de LOLA CASADEMUNT, empresa pionera de moda especialitzada en roba i accessoris. Les seves col·leccions segueixen les tendències que marca el mercat, però sempre reinventades amb el segell singular de la marca.

NATHALIE CHANDLER: Dissenyadora i artista belga establerta a Barcelona. Les seves creacions combinen l’estil rock i “chic”, per despertar el costat rebel d'una dona elegant i trencar els codis de la societat.

OUTSIDERS DIVISION: Firma creada per David Méndez Alonso l’any 2012. Dissenya roba a partir de les emocions, l’art i la imaginació. Treballa amb artesans i recupera tècniques i disciplines oblidades fetes a mà.

PAOLO LEDUC: Firma creada pel dissenyador de moda Paolo Chulia Leduc. El pilar de la marca és la sastreria, a partir de la qual Leduc desconstrueix les peces, manipula teixits i estampa digitalment amb la tècnica del “trompe l’oeil” amb l’objectiu de distorsionar les formes clàssiques.

SIMORRA: Firma creada pel dissenyador Javier Simorra. Aposta per a la conceptualització del teixit, per a comunicar missatges i emocions. Propugna un disseny funcional, que doni resposta a una societat transgeneracional.

SYNDICAL CHAMBER: Firma creada pel dissenyador Sergio Castaño Peña. Se centra en aplica conceptes del surrealisme a peces portables, fins a la recuperació de l’alta costura, en peces úniques fetes per encàrrec.

THE ARTELIER: Firma fundada l’any 2020 per Alba Ayza. Crea peces atemporals i sense gènere utilitzant materials sostenibles i ètics de producció km0 a Barcelona. Destaca pels seus estampats propis i únics, que transmeten sentiments i emocions.

THE LABEL EDITION: Firma barcelonina creada per Véronique Von Siebenthal i Laura Johansson. Se centra en una moda ètica, honesta, atemporal i exclusiva, basada en la producció de càpsules confeccionades en proximitat i amb unitats limitades i en l’“slowfashion”. En només quatre anys, s’ha posicionat com una marca desitjada per tot tipus de públic, incloses actrius i influencers.

La 080 Barcelona Fashion és una plataforma de moda que té com a objectiu impulsar la transformació del sector de la moda a través de la innovació tecnològica, alhora que treballa per situar Catalunya com a altaveu del canvi en el sector de la moda, tant a nivell nacional com internacional. Així mateix acompanya les marques catalanes en la seva transformació i posicionament. De la mateixa manera, la 080 Barcelona Fashion és una plataforma que promou la sostenibilitat i la circularitat, així com la diversitat i inclusivitat.

Tu opinión enriquece este artículo:

Barcelona, ​​tercera ciudad del mundo en captación de proyectos de inversión extranjera en el ámbito de la inteligencia artificial

Barcelona es la tercera ciudad del mundo en captación de proyectos de inversión extranjera en el ámbito de la inteligencia artificial (IA). Es una de las conclusiones del estudio “Global Location Trends 2025”, que elabora la consultora IBM, mediante su unidad Plant Location International y en colaboración con Moody's, que analiza las decisiones de localización de proyectos empresariales de inversión en todo el mundo durante el año 2024. De acuerdo con el informe, Barcelona se sitúa sólo por detrás de global extranjera en el ámbito de la IA. Es, así, la primera ciudad de la Unión Europea en esta categoría.

Mango, reconocida como una de las Mejores Empresas del Mundo 2025 por la revista Time

Mango, una de las principales firmas de moda internacionales, ha sido reconocida por segundo año consecutivo como una de las mejores empresas del mundo según el ranking World's Best Companies 2025 de la revista Time, que este año llega a su tercera edición. La compañía destaca por ser una de las 17 empresas españolas en el listado y la única representante nacional en la categoría Apparel, Footwear & Sporting Goods.

El precio medio del alquiler sube un 22,1% en un año en Cataluña en agosto

En Cataluña el precio de la vivienda en alquiler sube un 0,9% en su variación mensual y un 22,1% en su variación interanual, situando su precio en 20,59 €/m2 al mes en agosto, según los datos del Índice Inmobiliario Fotocasa. Si calculamos este último incremento interanual (22,1%) en euros (3,73 euros) y lo multiplicamos por los 80 m2 de una vivienda estándar, vemos que se están ofertando pisos 298 euros más caros que hace un año.

Éste sitio web usa cookies, si permanece aquí acepta su uso. Puede leer más sobre el uso de cookies en nuestra política de cookies.