La Zona Franca de Barcelona presenta los presupuestos y sus principales proyectos para 2024

El plenari del Consorci de la Zona Franca de Barcelona (CZFB), ha aprovat aquest matí el seu pressupost per a 2024, amb una previsió de 13,23 milions d'euros de beneficis (xifra que suposa un increment del 11,6% respecte a l'exercici anterior). Així mateix, l'entitat pública ha previst un import net de la seva xifra de negoci per a 2024 de 59,2 milions d'euros.

Durant la celebració, el CZFB ha presentat els principals projectes per a l'any vinent, destacant la segona fase d'execució del DFactory Barcelona, que reforçarà aquest ecosistema de la indústria 4.0 de referència internacional amb 70.000 m² addicionals que se sumaran als 17.000 existents. Igualment, l'entitat ha presentat els seus principals esdeveniments dedicats a la promoció econòmica, encapçalats per la celebració de la 24a edició del SIL Barcelona, una de les fires de referència mundial de Logística, Transport, intralogística i Supply Chain; la cinquena edició de la Barcelona New Economy Week (BNEW) i la quarta edició de la Barcelona Woman Acceleration Week (BWAW).

Així mateix, el CZFB continuarà impulsant l'ecosistema emprenedor amb les millors iniciatives i projectes a través de les seves dues incubadores d'alta tecnologia: la Incubator 3D, la primera incubadora empresarial d'impressió 3D a Europa i la Incubadora de Logística 4.0, la primera incubadora a Espanya dedicada a la indústria 4.0 en l'àmbit de la cadena del sector logístic. A més, s'ha presentat el grau d'execució del Pla Estratègic de l'entitat desenvolupat aquests últims quatre anys, en el qual es detallen 16 projectes estratègics dividits en 532 accions estratègiques a desenvolupar. Fins ara, el 98% de les accions s'han executat sense haver-hi cap acció estratègica amb retard.

D'aquesta manera, la institució seguirà al 2024 compromesa amb l'activitat i la promoció econòmica, i plenament focalitzada en la innovació, la sostenibilitat i l'aposta per la nova economia. Cal destacar que el Consorci de la Zona Franca de Barcelona és una entitat pública que no rep cap ingrés o ajuda econòmica, que autogestiona el polígon industrial i dels beneficis que extreu de les seves activitats fabrica oportunitats per a les empreses i el conjunt de la societat.

"Els pressupostos per al 2024 mostren clarament la nostra aposta per ser un motor de progrés, impulsant la creació d'ocupació, promovent la inversió, i contribuint al creixement econòmic sostenible de la nostra regió”, ha explicat Pere Navarro, delegat especial de l'Estat al CZFB, en la seva compareixença. Per part seva, Blanca Sorigué, directora general del CZFB, ha manifestat que “mitjançant els tres eixos estratègics de l'entitat, la sostenibilitat econòmica, el desenvolupament econòmic i progrés social del nostre territori, i la integració urbana i la sostenibilitat mediambiental, aspirem a ser un model exemplar de com la gestió pública pot marcar la diferència en la vida de les persones i en construcció d'un futur pròsper i sostenible”.

Tu opinión enriquece este artículo:

La Agencia Catalana del Consumo y los Gremios de Comercio, Servicios y Turismo cooperarán para consolidar la confianza en el comercio de proximidad

El director de la Agencia Catalana del Consumo (Departamento de Empresa y Trabajo), Isidor Garcia Sanchez, y el presidente del Consejo de Gremios de Comercio, Servicios y Turismo, Joan Manel Guillén Espín, han firmado un convenio de colaboración entre ambos organismos, con el fin de acompañar a las empresas en procesos de mejora de la calidad y la atención a las personas consumidoras.

Así utilizarán la inteligencia artificial las marcas de moda en 2026

La inteligencia artificial ha pasado en pocos años de ser un experimento en laboratorios de innovación a convertirse en una de las grandes palancas de crecimiento del sector moda. Se prevé que la IA generativa será prioritaria para la mayoría de los directivos del sector y que las marcas que la integren de forma estratégica serán las que ganen en eficiencia, crecimiento y fidelización.

“Your Friends Are Boring” se alza como ganadora en el foro de inversión del Seed Startup Program

“Your Friends Are Boring” se ha alzado como ganadora del Seed Startup Program, impulsado por València Innovation Capital y Startup Valencia. La startup valenciana, fundada por Clara Haba y Amaury de Castelnau, organiza viajes grupales que conectan a personas con intereses afines a través de experiencias compartidas. Su enfoque creativo, el modelo de negocio que reinventa el turismo experiencial con impacto social y los hitos alcanzados desde su MVP y sus primeros viajes le han permitido destacar entre las más de 28 participantes de esta edición.

Éste sitio web usa cookies, si permanece aquí acepta su uso. Puede leer más sobre el uso de cookies en nuestra política de cookies.