La publicitat enganyosa és la pràctica comercial que més preocupa les persones consumidores (Avui en Catala)

L’Agència Catalana del Consum, del Departament d’Empresa i Treball, ha publicat avui l’informe de resultats de la darrera Enquesta sobre els hàbits de consum a Catalunya, que analitza quines són les inquietuds de la ciutadania en aquesta matèria. Una de les dades destacades d’aquest informe és que la publicitat enganyosa és la pràctica comercial que més preocupa la ciutadania –48% de les persones enquestades–. En aquest sentit, més de la meitat dels consumidors reconeix haver estat víctima de publicitat enganyosa en algun moment, tot i que només el 10,5% diu haver-ho denunciat.

Image description

Les pràctiques comercials deslleials, entre les quals hi ha el que es coneix com a publicitat enganyosa, van ser la segona infracció més sancionada per l’Agència Catalana del Consum l’any passat, amb multes que van acumular un import global d’1.141.409 d’euros.

Una altra de les dades destacades de l’Enquesta d’hàbits de consum és que el 45,5% de les persones consumidores manifesten sentir-se protegides davant de possibles incidències en les seves relacions de consum. El percentatge de persones que se senten desprotegides augmenta entre la població de més edat, un col·lectiu que el Codi de consum de Catalunya insta a protegir especialment, ja que en determinades situacions de consum poden ser més vulnerables.

Pel que fa als aspectes que més es valoren a l’hora de comprar un producte o contractar un servei, el preu és el més important –el 56% ho considera molt important i el 31% força important–, així com el fet que s’apliqui alguna mena de descompte, qüestió a la qual el 40% li dona molta importància.

Els consumidors i les consumidores, en les seves decisions de compra, també donen importància al fet que s’etiqueti en la seva llengua –el 47% ho troba molt important– i el 46% té molt en compte que un producte sigui de proximitat.

L’Enquesta s’ha elaborat mitjançant 1.000 entrevistes telefòniques a persones majors de 16 anys d’arreu de Catalunya, realitzades durant el mes de nombre de l’any passat.

Qüestions que més preocupen a les persones consumidores

A banda de l’ús de publicitat enganyosa, problemàtica que preocupa el 48% de les persones enquestades, d’altres aspectes relacionats amb el consum que preocupen són els augments injustificats de preu (45%), els problemes relacionats amb l’atenció postvenda (43%), els enganys (40%) o la inclusió de clàusules abusives en els contractes (31%), pràctica que l’any passat va ser la infracció sancionada amb un import més alt per part de l’Agència, amb un total de 3.162.901 d’euros.

Per sectors, en els serveis energètics, la pujada de preus destaca com a preocupació principal dels consumidors (78,5%), seguit dels canvis no autoritzats de tarifes (44,4%) o la manca d’atenció presencial (35,8%). D’acord amb el Balanç 2022 d’actuacions de l’Agència, els subministraments bàsics, i especialment l’electricitat, van acumular el nombre més alt tant de consultes (30%) com de reclamacions (25,6%).

Amb relació als serveis bancaris, els consumidors mostren preocupació, principalment, pel cobrament de comissions (49,7%), la manca d’oficines (45,6%) o els horaris d’atenció presencial (44%).

Quant a l’exercici dels seus drets, el 91% de les persones que han participat en l’enquesta coneixien el procediment per reclamar en cas de patir un problema relacionat amb la compra d’un producte o la contractació d’un servei, que requereix fer una reclamació prèvia a l’empresa abans de dirigir-se als organismes públics de consum com l’Agència Catalana del consum.

Tu opinión enriquece este artículo:

Catalonia Hotels & Resorts compra dos establecimientos en Málaga y Barcelona (175 habitaciones en total)

Catalonia Hotels & Resorts ha alcanzado un acuerdo con Hotel Investment Partners (HIP), uno de los mayores propietarios de hoteles vacacionales del sur de Europa perteneciente a los fondos gestionados por Blackstone y GIC, para la compra de estos dos activos. Incluye un hotel de cuatro estrellas en Málaga, el primero de la cadena en esta ciudad, y otro de tres en el centro de Barcelona. Con esta operación, Catalonia confirma su interés por consolidar su presencia en destinos estratégicos a nivel nacional.

Prime Day celebra su décima edición los días 16 y 17 de julio (con cientos de miles de ofertas exclusivas para clientes Prime)

Prime Day vuelve los días 16 y 17 de julio, dos días de ofertas increíbles en los que los clientes Prime en España tendrán acceso exclusivo a cientos de miles de ofertas, tanto en grandes marcas como ASUS, Cecotec, Dodot, ghd, Levi's o Samsung, entre otras, como en pequeñas y medianas empresas como Create, Fisura, Natulim, Nutralie, Olistic Science o Siroko, entre otras. Además, los clientes Prime podrán descubrir algunos de los mejores precios del año hasta la fecha en Amazon en productos de marcas como Ariel, CeraVe, Lenovo, PlayStation, Under Armour o Xiaomi, entre otras.

ALDI ha aumentado en más de un 24% su número de tiendas en España desde 2022 (la cadena ha abierto cerca de 90 tiendas desde la fecha)

ALDI ha intensificado su expansión en España en los últimos dos años con cerca de 90 nuevos establecimientos, incrementando en un 24% su número de tiendas desde 2022. Estas aperturas han implicado la llegada a nuevos territorios como Canarias, Asturias o Melilla y la consolidación en regiones como Andalucía, Cataluña y la Comunidad Valenciana. Además, se han reforzado también con un incremento de su músculo logístico, con nuevas inauguraciones y ampliaciones de centros de distribución.

Se pone en marcha la unidad ELLIS Barcelona, ​​clave para el impulso de la búsqueda de excelencia en Inteligencia Artificial en Cataluña

La secretaria de Políticas Digitales, Gina Tost y Faus, y la directora de Transferencia y Sociedad del Conocimiento, Laia Arnal y Arasa, han inaugurado esta mañana la jornada de presentación de la nueva unidad ELLIS Barcelona, ​​clave para consolidar Cataluña como referente en la investigación y la innovación en el ámbito de la Inteligencia Artificial (IA) en Europa.

Con 204 empresas socias, el Clúster Audiovisual de Catalunya ya es el más grande de Europa

El Clúster Audiovisual de Catalunya ha sumado en esta primera mitad del año una treintena de nuevos socios, cifra que consolida la entidad como la más potente de Europa en número de empresas e instituciones. Con 204 compañías socias, el Clúster Audiovisual de Catalunya se sitúa por delante de los clústeres de referencia en el continente como los suecos, los franceses o los belgas. Entre las nuevas compañías y entidades asociadas se encuentran Rakuten, Sonar, CCCB, KPMG, Selecta Vision, Triodos Bank, Cinemes Texas, Sonilab, Algam Ibérica y Blanco y negro. 

Caja Ingenieros Gestión ha sido reconocida en los premios “ALAS20 2024” por su compromiso con la inversión responsable

Caja Ingenieros Gestión, gestora del Grupo Caja Ingenieros, ha destacado en la última edición de los premios “ALAS20 2024”, siendo premiada en las dos categorías más prestigiosas: "Inversionista Líder en España en Inversión Responsable" y "Grand Prix", que premia a la organización con más liderazgo, y excelencia ESG a nivel hispanoamericano. Reconocimientos que, tras analizar las 14 gestoras de activos nominadas en el caso español, han premiado el compromiso de Caja Ingenieros Gestión con la inversión socialmente responsable.

Éste sitio web usa cookies, si permanece aquí acepta su uso. Puede leer más sobre el uso de cookies en nuestra política de cookies.