La publicitat enganyosa és la pràctica comercial que més preocupa les persones consumidores (Avui en Catala)

L’Agència Catalana del Consum, del Departament d’Empresa i Treball, ha publicat avui l’informe de resultats de la darrera Enquesta sobre els hàbits de consum a Catalunya, que analitza quines són les inquietuds de la ciutadania en aquesta matèria. Una de les dades destacades d’aquest informe és que la publicitat enganyosa és la pràctica comercial que més preocupa la ciutadania –48% de les persones enquestades–. En aquest sentit, més de la meitat dels consumidors reconeix haver estat víctima de publicitat enganyosa en algun moment, tot i que només el 10,5% diu haver-ho denunciat.

Image description

Les pràctiques comercials deslleials, entre les quals hi ha el que es coneix com a publicitat enganyosa, van ser la segona infracció més sancionada per l’Agència Catalana del Consum l’any passat, amb multes que van acumular un import global d’1.141.409 d’euros.

Una altra de les dades destacades de l’Enquesta d’hàbits de consum és que el 45,5% de les persones consumidores manifesten sentir-se protegides davant de possibles incidències en les seves relacions de consum. El percentatge de persones que se senten desprotegides augmenta entre la població de més edat, un col·lectiu que el Codi de consum de Catalunya insta a protegir especialment, ja que en determinades situacions de consum poden ser més vulnerables.

Pel que fa als aspectes que més es valoren a l’hora de comprar un producte o contractar un servei, el preu és el més important –el 56% ho considera molt important i el 31% força important–, així com el fet que s’apliqui alguna mena de descompte, qüestió a la qual el 40% li dona molta importància.

Els consumidors i les consumidores, en les seves decisions de compra, també donen importància al fet que s’etiqueti en la seva llengua –el 47% ho troba molt important– i el 46% té molt en compte que un producte sigui de proximitat.

L’Enquesta s’ha elaborat mitjançant 1.000 entrevistes telefòniques a persones majors de 16 anys d’arreu de Catalunya, realitzades durant el mes de nombre de l’any passat.

Qüestions que més preocupen a les persones consumidores

A banda de l’ús de publicitat enganyosa, problemàtica que preocupa el 48% de les persones enquestades, d’altres aspectes relacionats amb el consum que preocupen són els augments injustificats de preu (45%), els problemes relacionats amb l’atenció postvenda (43%), els enganys (40%) o la inclusió de clàusules abusives en els contractes (31%), pràctica que l’any passat va ser la infracció sancionada amb un import més alt per part de l’Agència, amb un total de 3.162.901 d’euros.

Per sectors, en els serveis energètics, la pujada de preus destaca com a preocupació principal dels consumidors (78,5%), seguit dels canvis no autoritzats de tarifes (44,4%) o la manca d’atenció presencial (35,8%). D’acord amb el Balanç 2022 d’actuacions de l’Agència, els subministraments bàsics, i especialment l’electricitat, van acumular el nombre més alt tant de consultes (30%) com de reclamacions (25,6%).

Amb relació als serveis bancaris, els consumidors mostren preocupació, principalment, pel cobrament de comissions (49,7%), la manca d’oficines (45,6%) o els horaris d’atenció presencial (44%).

Quant a l’exercici dels seus drets, el 91% de les persones que han participat en l’enquesta coneixien el procediment per reclamar en cas de patir un problema relacionat amb la compra d’un producte o la contractació d’un servei, que requereix fer una reclamació prèvia a l’empresa abans de dirigir-se als organismes públics de consum com l’Agència Catalana del consum.

Dejá tu Comentario:

ALDI, reconocida por su compromiso con la sostenibilidad y el consumo responsable

ALDI ha sido reconocida por su labor en materia de sostenibilidad en la séptima edición del Observatorio de Innovación de Gran Consumo. El Institut Cerdà, fundación organizadora del estudio, ha destacado el trabajo de la compañía en la “difusión de hábitos de vida sostenible” y por contribuir a “mitigar los efectos del cambio climático”, gracias a la iniciativa ‘Fecha de Extinción’.

Las exportaciones catalanas alcanzan un nuevo récord histórico en 2023 (y superan por primera vez los 100.000 millones de euros)

Las exportaciones catalanas han crecido un 6,1% en 2023 y, por primera vez, han superado los 100.000 millones de euros, situándose en 100.683,5 millones de euros. Esta cifra es la más alta de la serie histórica según cálculos de ACCIÓ, la agencia para la competitividad de la empresa del Departamento de Empresa y Trabajo, a partir de los datos publicados este lunes por el Ministerio de Industria, Comercio y Turismo. Además, supera en un punto porcentual las previsiones hechas por el Gobierno el pasado mes de octubre.

DellTechnologies y Nokia amplían su asociación estratégica para impulsar la transformación de redes (y el despliegue del 5G privado)

Dell Technologies (NYSE: DELL) y Nokia (NYSE: NOK) anuncian la extensión de una asociación estratégica para utilizar la experiencia y las soluciones líderes en la industria de cada empresa, incluidas las soluciones de infraestructura de Dell y la conectividad inalámbrica privada de Nokia, para avanzar en arquitecturas de red abiertas en el ecosistema de las telecomunicaciones y casos de uso de redes privadas 5G entre empresas.

Telefónica Tech y EHang se asocian para potenciar la Movilidad Aérea Urbana

Telefónica Tech anuncia hoy su alianza con EHang, la empresa tecnológica líder mundial de vehículos aéreos eléctricos con capacidad de despegue y aterrizaje vertical (eVTOL) para el transporte de pasajeros y carga sin piloto a bordo, con el objetivo de potenciar la Movilidad Aérea Urbana, desplegar soluciones aéreas inteligentes e impulsar la creciente economía a baja altitud de vuelo (Low-altitude Economy) en Europa y Latinoamérica.

Éste sitio web usa cookies, si permanece aquí acepta su uso. Puede leer más sobre el uso de cookies en nuestra política de cookies.