Juvé & Camps presenta en primícia a Nova York la versió en anglès del Sapiens del Vino juntament amb Ferran Adrià i Ferran Centelles

L'edició en anglès dels dos primers volums de Sapiens del Vino, projecte de la Bullipedia que dirigeixen el fundador d'elBullifoundation, Ferran Adrià, i el responsable de recerca de begudes i continguts en la Fundació, Ferran Centelles, es va presentar ahir en absoluta primícia internacional al Carnegie Hall de Nova York, després de més de sis anys de recerca i elaboració de contingut al voltant del món del vi que ha donat lloc a la més important enciclopèdia sobre l'univers vitivinícola. L'esdeveniment va comptar amb la presència de Joan Juvé, president de Juvé & Camps, qui ha fet possible la versió anglesa d'aquests dos primers volums patrocinant la traducció i col·laborant amb elBullifoundation per a materialitzar la seva publicació i difusió mundial.

“Per a Juvé & Camps, és un gran honor presentar i col·laborar en un projecte tan emblemàtic com la Bullipedia de mans del Ferran Adrià, una ment creativa que ha sabut donar un valor extraordinari a la gastronomia, elevar-la a un altre nivell, i apostar pel món vitivinícola amb Sapiens del Vino, del qual avui presentem els dos primers volums”, va comentar Joan Juvé durant la seva intervenció, i va continuar recordant que “Juvé & Camps manté una estreta relació des de fa anys amb Ferran i Juli Soler, cofundador d’elBulli, a qui sempre tenim present i avui recordem“.

“Fidels a la nostra tradició centenària i el nostre compromís amb l'excel·lència, la innovació i l'honestedat en la creació i elaboració d'escumosos, compartim amb elBullifoundation aquesta passió pel que fem. Des que el projecte Sapiens del Vino va començar a prendre forma, hem estat donant suport al treball del Ferran Adrià i Ferran Centelles per a desenvolupar el més extens compendi de coneixement vitivinícola realitzat fins avui i contribuint activament al fet que aquesta enciclopèdia multidisciplinària i la seva aproximació holística al món del vi i la gastronomia aconsegueixin la màxima audiència possible”, comenta la CEO de Juvé & Camps i 4a generació de la família, Meritxell Juvé, absent a la presentació a Nova York a causa de la seva imminent maternitat, prevista en aquests dies.

"Fa uns anys vam emprendre el projecte de Bullipedia amb la intenció de reunir, de manera holística, tot el coneixement sobre la restauració gastronòmica en un sol lloc, desenvolupant temes com: el món del vi, el servei en sala, la cuina, la gestió, o la història. En definitiva, aquest és un projecte per a fer millors als futurs professionals del nostre sector i també per a l'autoaprenentatge. El Sapiens del Vino és un dels grans capítols de Bullipedia i ha de ser útil per a tots els professionals del món del vi en els restaurants."

Ferran Centelles va afegir que "gràcies a Juvé & Camps, elBullifoundation ha pogut traduir i publicar en anglès aquest magistral compendi de coneixement, un projecte que vol recollir, generar i organitzar el contingut necessari per a crear l'enciclopèdia més completa sobre el món del vi i centrada en la gastronomia i el servei al comensal. L'obra combina creativitat i innovació amb el propòsit de ser una eina d'aprenentatge i educació. Durant anys, hem estat lligats a Juvé & Camps per una estreta amistat i respecte per la qual considerem una de les marques més benvolgudes del món del vi".

Durant la presentació en el Carnegie Hall es va poder veure el resultat final dels dos primers volums traduïts de Sapiens del Vi, que conté un total de vuit, tots ells centrats en el món vitivinícola des d'una perspectiva que inclou ciència, art i gastronomia i que ha comptat amb la col·laboració de prestigiosos experts mundials de la indústria com el MW Pedro Ballesteros i l'investigador i docent Antonio Tomás Palacios (laboratoris Excell Ibérica, especialitzada en R+D del sector vitivinícola), Masters of Wine, Master Sommeliers i altres experts de talla internacional.

Juvé & Camps manté el seu compromís de continuar fent costat a elBullifoundation amb la traducció dels següents volums de la col·lecció Sapiens del Vino. Coneguda pels seus continus esforços per a difondre la cultura del vi i la gastronomia per tot el país, aquest esperit es manté gràcies a Joan Juvé i es veu reforçat per l'impuls de la quarta generació que encarna Meritxell Juvé, que han donat suport a la difusió d'aquesta impressionant col·lecció d'obres per a una audiència internacional.

L'edició traduïda està disponible per a enviar-se a tots els Estats Units a partir de d’avui, 5 de maig, a les 00.00, hora europea (6 de la tarda a Nova York), a través del següent enllaç: https://elbullistore.com/. PVP: 120 € per volum (+ despeses d'enviament)

L'esdeveniment va incloure un tast exclusiu d'alguns dels escumosos de la casa centenària, com el seu emblemàtic Gran Reserva, Juvé & Camps Reserva de la Familia, un brut nature pioner que va néixer el 1976 trencant els motlles establerts; els tres escumosos parcel·laris també grans reserva que formen la col·lecció Milesimé: Xarel·lo d'Olivera, Chardonnay de Ca Rius i Pinot Noir de Rieral; i les cuvées més prestigioses de la casa, tres escumosos excepcionals que només s'elaboren en anyades extraordinàries: La Siberia, 100% Pinot Noir mediterrània amb més de 100 mesos de criança; Gran Juvé & Camps, un escumós de llarga guarda fruit de la selecció de vins base especialment qualificats per al lent envelliment; i La Capella, un Cava de Paratge Qualificat procedent de vinyes de Xarel·lo de més de cinquanta anys.

Els dos primers volums de Sapiens del Vino - Wine Sapiens

El primer volum de Sapiens del Vino, Contextualización y viticultura, se centra en la contextualització del vi i tracta de contestar una pregunta tan ambigua i extensa com Què és el vi? El llibre examina el vi des de diferents perspectives i basant-se en preguntes com: És el vi un producte natural? O Quin paper té la naturalesa en l'elaboració del vi?, entre altres. També conté una aproximació a la viticultura i la seva manera de proveir de matèria primera mitjançant l'aplicació de tecnologia agronòmica; debat sobre tipus de vinyes, elaboradors, viticultors, filosofies aplicades a cura de la vinya i posa especial èmfasi en les condicions climàtiques que marquen la diferència entre un vi i un altre.

El volum 2, Vinificación y clasificaciones, es pregunta si una cosa tan concreta com la vinificació, l'elaboració del vi ocorre únicament durant la fermentació al celler o si comença en la vinya i, fins i tot, s'estén en temps i espai una vegada el vi ha estat embotellat. Explica tècniques d'elaboració des d'un punt de vista científic, encara que sense oblidar que l'elaboració pot convertir-se en art si el seu resultat ens excita i emociona.

Tot el compendi s'ha elaborat aplicant el mètode Sapiens, que es resumeixen en la frase encunyada per Ferran Adrià: "Saber per a aprendre; aprendre per a crear" i es basa en contextualitzar, interpretar, comparar, identificar, ordenar i associar dades i coneixement d'origen multidisciplinari des d'una perspectiva holística i integradora.

Tu opinión enriquece este artículo:

Ferrero Rocher reúne a los alcaldes de los 5 pueblos que pasan de fase en la 12ª edición de “Juntos Brillamos más” y muestra un ajustado ranking de votos

A pocos días de que se cierre el plazo de votación de la segunda fase, Ferrero ha logrado reunir hoy en un evento especial a los cinco alcaldes de las localidades finalistas de la iniciativa “Juntos Brillamos Más”. En un ambiente marcado por la complicidad y el espíritu colaborativo, los representantes de A Guarda (Pontevedra), Bullas (Murcia), Cudillero (Asturias), Fuente del Maestre (Badajoz) y Tejeda (Las Palmas) han defendido sus candidaturas con la ilusión de conseguir la esperada iluminación navideña de Ferrero Rocher.

El cine inspira a viajar: más de la mitad de los españoles elige destinos por películas o series

Más de la mitad de los españoles ha elegido en alguna ocasión un destino de vacaciones influenciado por una película o serie, según desvela un estudio realizado por HomeExchange la plataforma líder mundial de intercambio de casas. El 40% de los encuestados identifica las películas y series como su principal fuente de inspiración para viajar, por delante de agencias de viajes (16%) e influencers (11%).

LEVEL se hace Mayor: inicia una nueva etapa como aerolínea y empieza a operar con su propio código IATA “LL”

LEVEL inicia una nueva etapa como aerolínea. Desde esta semana, ha empezado a operar con su propio código IATA “LL”, un nuevo hito en la historia de la compañía que impulsará su crecimiento y consolidará su posición como una de las aerolíneas de referencia en el largo radio desde Barcelona. Con este logro, LEVEL, que nació en 2017 como una marca comercial operada por Iberia, culmina su proceso de autonomía operativa como una aerolínea más de International Airlines Group (IAG).

Solo 1 de cada 4 profesionales disfruta de la celebración de Navidad corporativa, mientras que la Gen Z impulsa el cambio de formato

El final de año activa las tradicionales cenas corporativas de Navidad, pero estas están cambiando. Según la encuesta de Hays realizada a más de 700 personas, la mitad de los empleados en España se muestra indiferente ante las iniciativas navideñas de su empresa; solo un 26% se siente motivado y un 25% percibe estrés o agobio. Los datos del líder global en selección y soluciones de recursos humanos muestran que el desafío no es celebrar, sino diseñar experiencias con valor real. Asimismo, la llegada de la Gen Z al mercado laboral está acelerando esta transformación, impulsando formatos más auténticos, flexibles y alineados con sus expectativas.

Éste sitio web usa cookies, si permanece aquí acepta su uso. Puede leer más sobre el uso de cookies en nuestra política de cookies.