El Consorci de la Zona Franca presenta la incubadora d’alta tecnologia en logística 4.0

En un acte amb mitjans de comunicació, el Consorci de la Zona Franca de Barcelona (CZFB) ha presentat la primera incubadora d’Espanya dedicada a la Logística 4.0. El projecte, liderat pel CZFB amb el suport de la Fundación Incyde i els Fons Europeus FEDER, ja compta amb 30 startups que desenvolupen les tecnologies més capdavanteres i ofereixen solucions, serveis i productes innovadors, enfocats en l’àmbit de la cadena de valor del sector logístic.

Image description

Aquest programa d’incubació té diferents focus en tecnologies emergents dins la logística 4.0, com són la impressió 3D, la robòtica i els magatzems automatitzats per optimitzar els processos, la Internet de les Coses (IoT), el Big Data per convertir les dades en insights de negoci, l’última milla (un element clau en el comerç electrònic); a més de la Intel·ligència Artificial (IA) o la logística verda.

“La incubadora d’alta tecnologia en logística 4.0 és un element més en la consolidació del hub logístic a Barcelona i una clara aposta per la innovació tecnològica i les competències digitals per augmentar l’impacte econòmic i l’impuls del teixit empresarial”, ha declarat Pere Navarro, delegat especial de l’Estat al CZFB. Blanca Sorigué, directora del CZFB, ha afegit que, “aquesta plataforma neix amb l’objectiu d’oferir serveis al col·lectiu empresarial, científic i tecnològic, per afegir valor, tant als productes com als processos, en els diferents àmbits de la logística”.

Els principals reptes que afronta aquest programa són els de millorar l’eficiència i la versatilitat dels processos productius, incentivar la innovació i desenvolupar el talent especialitzat, reorientar i diversificar alguns dels subsectors de la logística; així com, impulsar i internacionalitzar les iniciatives incubades.

Per la seva part, Javier Collado, director general de la Fundación INCYDE, ha explicat que “la Incubadora Logística 4.0 és una nova baula dins de la cadena de valor que des de INCYDE hem creat per al creixement dels emprenedors i les empreses. La Fundació INCYDE dona serveis de manera integral i personalitzada, que inclouen des de la formació, la consultoria, la incubació i la internacionalització, ha permès treballar amb més de 187.000 alumnes, crear 150.000 noves ocupacions, i posar en marxa la major Xarxa de Centres d’Incubació d’Europa, amb 192 infraestructures a la disposició dels emprenedors, les empreses i les startups”.

Llistat de les 30 empreses incubades

Aldora Tech: serveis autònoms de transport aeri d’última milla amb drons de tecnologia pròpia. Implementació de la impressió 3D en els redissenys, benchmark de materials i tecnologies, certificació de components aeronàutics o pels estudis mecànics i topològics, entre altres.

Smart Point City: fabricació d’armariets intel·ligents per a punts de recollida i flota de vehicles elèctrics. La idea és utilitzar la impressió 3D per fer els prototips dels motlles d’injecció i desenvolupar l’ancoratge que activa l’armariet. En una segona fase del projecte, volen robotitzar els lliuraments i fer ús de la sensòrica per millorar el procés.

Ecodeliver: transport col·laboratiu a través de la seva App, permet que particulars transportin paquets en els seus trajectes entre grans ciutats, evitant l’ús de camions i mitjançant de la seva flota de vehicles 100% elèctrics d’última milla. El repte és, a través de la IA, desenvolupar un sistema que permeti estimar la capacitat d’enviament que la plataforma es pot permetre.

Fresctrans: empresa de transport especialitzada en el sector alimentari a temperatura controlada que ofereix, a més, la possibilitat de vendre els productes dels seus clients a través de les seves plataformes e-commerce. Volen desenvolupar una tecnologia en el núvol amb prestacions d’última milla.

Hardman: solució de software pròpia que automatitza, digitalitza i simplifica el procés de gestió de càrregues d’una planta logística. Estan interessats a desenvolupar un sistema de IA que capti de manera autònoma proves documentals a partir d’un sistema de càmeres situades en els molls o en els toros per adjuntar-les a la documentació de l’enviament.

Metrickal: plataforma de reclutament de candidats i d’accés a cursos de formació, la plataforma no només valida la realització dels cursos sinó que també els resultats, mitjançant una entrevista realitzada amb IA. Els cal desenvolupar, a curt termini, l’ús de la IA perquè la plataforma pugui fer preguntes al candidat, facilitant el filtre previ als departaments de RH.

Nabla Visión: solucions a mida de percepció 3D en temps real per millorar el rendiment dels algorismes de visió artificial (integra sensors amb càmeres i dispositius 3D Lidar). L’objectiu és implementar un sistema de visió intel·ligent que permeti el processament de les imatges i la seva interpretació per facilitar la presa de decisions en els magatzems en temps real.

 MRPlay: formació i experiència ràpida en les hard skills de la logística, a través dels seus simuladors ludificats. Volen continuar amb el desenvolupament del simulador enfocat en la gestió d’estocs, per aconseguir una experiència virtual en aprovisionament d’un any en un mes.

SCMT: Consultora de serveis de Gestió i Optimització de la Cadena de Subministrament 4PL neutral dedicada al desplegament a mida de Torres de Control per a Pimes que dissenya polítiques i gestiona la cadena de subministrament per compte dels clients mitjançant una base tecnològica pròpia per aconseguir materialitzar estalvis, gestionar tenders, donar visibilitat i traçabilitat a totes les operacions; proporcionant intel·ligència de negoci i recomanacions personalitzades mitjançant l’anàlisi de macro dades i lògiques avançades basades en machine learning.

Illumo Robotics: software per a robots encarregats de fer el picking (preparació de les comandes) als magatzems e-commerce. Necessiten millorar el seu software a través de la implementació de la IA per detectar i interactuar amb objectes desconeguts, optimitzar la velocitat de trasllat dels productes i reaccionar davant canvis imprevistos.

Estoko Logistics: interconnecten empreses que necessiten espais flexibles d’emmagatzematge o de distribució d’última milla o capil·lar amb altres que disposen d’un excés de capacitat d’emmagatzematge sense utilitzar. La idea és optimitzar l’obertura de magatzems, noves ubicacions i aprofitar nous espais ja existents, creant algorismes del control i planificació d’estocs a través de la IA.

Simig Solutions: solucions analítiques innovadores per resoldre problemes de negoci. Els cal desenvolupar, a curt termini, l’ús de la IA perquè la plataforma pugui fer preguntes al candidat; un software que els permeti connexions API per agregar demanda(capacitat, núvol i Machine Learning per processar la informació en temps real i optimitzar rutes i IoT per tenir les e-cargobike geoposicionades i millorar la seguretat dels riders.

Bikelogic: cooperativa de ciclologística d’última milla. Volen desenvolupar un software amb Intel·ligència Artificial que agrupi les expedicions dels diferents operadors logístics i optimitzi les rutes combinades d’acord amb certs condicionants específics.

Bleecker Technologies: solucions per optimitzar els processos logístics mitjançant l’ús de la visió per computador i de la IA i d’uns codis visuals disruptius patentats internacionalment que permeten superar les deficiències operatives d’altres tecnologies. Treballen en un hardware a mida per desenvolupar la seva pròpia càmera, per llegir els codis del sistema i que executi algoritmes de decodificació.

BooBoo: és el primer operador logístic 100% digital que utilitza la IA en els seus processos logístics interns i externs, oferint una externalització digital real del 100% de les seves necessitats. Volen continuar avançant en l’optimització i harmonització de les diverses xarxes de distribució, sincronitzant-les en el lliurament d’un mateix enviament, de manera multimodal.

Columat: solucions Clic & Collect, a través dels seus armariets intel·ligents, millora la distribució a última milla i implementa una experiència omnicanal. Els seus armariets intel·ligents poden monitoritzar-se i escalar-se gràcies a la seva plataforma. Estant interessats a millorar el seu hardware i software.

E2Cofelvrin: infraestructura de transport logístic a través d’un túnel en anell tri-via que alimenta de manera subterrània, contínua i automàtica un entorn logístic i industrial de 400 a 800 km2. El projecte a desenvolupar consisteix en un model virtual de l’anell en un “projecte pilot” (en les àrees i regions metropolitanes de Barcelona) a estendre en la Unió Europea.

Eaship: plataforma al núvol per a fabricants i operadors logístics per gestionar els seus acords de transport, configurar l’assignació d’enviaments a transportistes, assignar molls de càrrega de forma intel·ligent i tenir l’operativa controlada gràcies a la torre de control. Volen desenvolupar un software as a service, basat en el núvol i desenvolupat amb arquitectura REST.

LetMePark : empresa que ofereix una experiència d’estacionament avançada i personalitzada, a través del cotxe connectat i d’algorismes predictiu i IA. El repte és desenvolupar una solució d’estacionament automàtic en zones regulades a través de la IA (dispositiu connectat al port OBD del vehicle).

Webtrans: Transmart és la plataforma de digitalització dels processos del transport dins la cadena logística. Els cal ampliar les seves capacitats en IA per potenciar la seva tecnologia i poder executar més projectes de digitalització en la cadena de subministrament i transport.

 Innporting: plataforma web tecnològica (Marketplace i SaaS) que connecta les empreses exportadores i importadores amb les de transport per optimitzar tota l’operativa. Requereixen incrementar la seva infraestructura de servidors i millorar les seves funcionalitats potenciant el Machine Learning i la IA.

Usyncro: tecnologia blockchain, Machine Learning i d’IA per realitzar d’una manera eficient i segura transaccions comercials a escala internacional. L’objectiu és desenvolupar un sistema a través de la IA que permeti la lectura i digitalització de documentació i optimització de processos, evitant errors i correus electrònics.

Gandolapp: acompanyant virtual dirigida als conductors de camions que optimitza l’experiència laboral a cabina. Volen incorporar la IA per millorar la seva experiència i afegir una major predictibilitat i traçabilitat funcional. També els interessa computar en la seva BBDD totes possibles parades i hores d’arribada.

Valerdat: solució en format SaaS que monitoritza la cadena de subministrament en temps real i, a través de la IA i un copilot, tutoritza l’estratègia de compra. Necessiten desenvolupar un software per aplicar la IA i el Machine Learning en els processos de les empreses.

Welivery: empresa de logística per e-commerce amb solucions innovadores com la logística inversa 360º i l’optimització de rutes intel·ligents. Volen continuar desenvolupant el seu sistema amb la inclusió de més plataformes per aconseguir una cobertura més global.

Last Mile Team: optimització de càrregues i rutes amb solucions a la congestió, emissions i cost de la distribució urbana. Els cal desenvolupar un data space i connectar-lo amb l’ecosistema europeu comú, nodrir-lo d’informació i crear un repositori obert.

Mouters: solucions de mobilitat sostenible per a empreses a través de la venda i renting de vehicles especialitzats en el repartiment i l’última milla i d’un software de traçabilitat de vehicles. Necessiten, a través de la IA i el Big Data, desenvolupar un sistema informàtic que permeti analitzar un gran volum de dades i optimitzar el seu software per al seu ús amb dispositius GPS autònoms.

Enkitek: automatització de processos de cultiu en jardins verticals. Per a una major optimització del procés, la idea és integrar la robotització per manipular les plantes, la fabricació additiva per imprimir els grippers (les pinces de subjecció) i a través d’IA i Deep Learning fer el seguiment de les plantes i identificar possibles malalties, tractaments i/o fer seguiment del seu creixement.

 Tuklo: plataforma que ofereix solucions logístiques i integracions (gestions d’inventari, OMS, WMS, ERP, ecommerce …) a partir d’un ecosistema API (Application Programming Interface). El repte és afegir a la seva plataforma una part de control i gestió de magatzems i els cal suport per investigar quines solucions hi ha al mercat, a més de propostes de millora per al seu SaaS actual.

Jotavirtual: realitat augmentada per millorar la navegació dins de grans magatzems i grans superfícies. El seu objectiu és aprofitar els serveis de mentoria i assessorament financer que els ofereix la incubadora, així com les possibilitats de fer xarxa.

Tu opinión enriquece este artículo:

Irse a vivir de alquiler hoy supone destinar más del 35% de los ingresos familiares (y Baleares, madrileños y catalanes registran la mayor tasa de esfuerzo para cumplir con el alquiler)

En España, alrededor del 18% de las familias actualmente vive de alquiler. Sin embargo, quienes decidan optar por esta modalidad habitacional hoy se enfrentan a un panorama complicado: en las condiciones actuales del mercado inmobiliario, el alquiler representa más del 35% de los ingresos netos familiares, según un análisis de la consultora AIS, parte del grupo PFSTECH y especialista en big data y analytics. 

Las empresas catalanas han recibido más de 1.500 millones de euros de los fondos Next Generation desde 2021

El consejero de Empresa y Trabajo, Miquel Sàmper, ha anunciado hoy que "las empresas catalanas han captado 1.540millones de euros desde 2021 en el conjunto de convocatorias competitivas de alcance estatal de los fondos Next Generation" , destacando ámbitos sectoriales como la movilidad sostenible (30%) o los proyectos de I+D (29%). Sàmper ha hecho público el balance de captación de los tres años de estos fondos europeos, durante la inauguración del tercer Congreso de la Asociación TECNIO en Terrassa.

IMPT y Gimmonix forman una alianza estratégica para transformar la industria de los viajes hacia la sostenibilidad

IMPT, la plataforma pionera en viajes sostenibles, anuncia una nueva alianza estratégica con Gimmonix, empresa tecnológica que ofrece soluciones innovadoras a las compañías de viajes para optimizar sus operaciones. Este acuerdo marca un hito significativo en la misión de IMPT de convertirse en el líder global en viajes conscientes con el carbono, ofreciendo una alternativa innovadora en un mercado dominado por grandes jugadores como Booking Holdings y Expedia Group.

De los jamones a los productos personalizados: la evolución del regalo navideño corporativo

Dar un obsequio corporativo se ha convertido en una de las prácticas más comunes entre las empresas españolas, especialmente durante épocas festivas como la Navidad, como una manera de reconocer y agradecer el esfuerzo y la dedicación del equipo, la confianza de los clientes o el servicio de los proveedores más habituales. Sin embargo, los regalos de empresa han cambiado con el tiempo, y donde antes el jamón era la estrella; ahora la personalización de los regalos y la tecnología ganan cada vez más terreno. Con la época navideña a la vuelta de la esquina, MediaMarkt Business, división de MediaMarkt especializada en soluciones para empresas, resalta la importancia de la antelación y personalización en los regalos corporativos, como estrategia de fidelización y reconocimiento de marca.

IMPT y Desigual marcan un hito en la moda sostenible con una innovadora alianza en e-commerce ecológico

La nueva era del e-commerce consciente ha llegado para quedarse. Desigual, una de las marcas de moda más icónicas y creativas del panorama internacional, ha dado un paso decisivo hacia la sostenibilidad al incorporarse a IMPT, la plataforma líder en soluciones para compensar la huella de carbono. Esta colaboración representa un avance significativo en la creación de un comercio electrónico más responsable, donde los consumidores pueden seguir disfrutando de la moda única de Desigual mientras contribuyen activamente a la protección del medio ambiente.

La inteligencia artificial avanza a pasos agigantados: 1 de cada 3 empleados en Cataluña ya la utiliza diariamente

Este mes se cumplen exactamente dos años desde el lanzamiento de ChatGPT (30 de noviembre de 2022), un modelo de lenguaje avanzado que marcó el inicio de la democratización en el uso de la inteligencia artificial por parte de la ciudadanía, pero también de las empresas, que han visto en ella la oportunidad perfecta de generar disrupción en toda su cadena de valor. Desde entonces, la IA no solo ha demostrado su capacidad para revolucionar diversos sectores, sino que también ha ganado protagonismo como una herramienta clave en el ámbito laboral y, en concreto, en dos vertientes claras: en el empleo en sí y en el desempeño diario de los trabajadores (es decir, en las formas de trabajar).

Éste sitio web usa cookies, si permanece aquí acepta su uso. Puede leer más sobre el uso de cookies en nuestra política de cookies.