El 85% dels catalans en llocs directius són políglotes (Avui en Catala)

Saber anglès és una competència molt valorada en l'àmbit laboral. Estudis afirmen que el 70% dels treballadors necessiten tenir un domini, si més no bàsic, d'aquest idioma. Des de Babbel, la plataforma premium d'aprenentatge d'idiomes, han analitzat el nivell d'idiomes del personal directiu català i com és important el coneixement d'idiomes per créixer dins d'una companyia. Per fer-ho, han fet una enquesta a 1.000 directius espanyols a través de l'institut de recerca de mercats Sondea.

Image description

Les dades revelen que en matèria d'idiomes, els alts càrrecs catalans han fet un pas important els darrers anys. Així, el 85% dels catalans en llocs directius parla almenys un idioma a més del català i el castellà i, en concret, el 81% parla anglès. Un idioma que és utilitzat pel 72% de les persones enquestades a la seva feina i que, gairebé per unanimitat (98%), es considera fonamental quan accedeixen a un lloc directiu al nostre país.

Segons explica Cristian Silva, Executiu de Comptes de Babbel for Business: “Hem advertit en els darrers anys un interès cada vegada més gran per l'aprenentatge d'idiomes a Espanya. En concret, comptem amb moltes empreses i persones en llocs d'alt nivell que recorren a Babbel amb l'objectiu de millorar la fluïdesa en anglès. Vivim en un món cada cop més global i el més normal és comptar amb col·legues, clients o proveïdors d'altres països. A més, l'anglès és l'idioma per excel·lència dels negocis”.

El nivell d'anglès de les persones en llocs directius: més elevat que la mitjana

Les dades de l'estudi també parlen sobre el nivell d'anglès dels professionals directius. Del 81% dels enquestats catalans que afirma parlar anglès, el 54% té un nivell alt o mitjà-alt, mentre que el 40,5% afirma tenir un nivell mitjà. Només un 5,5% té un nivell baix.

Tal com es dedueix d'aquestes dades, el coneixement de l'anglès en llocs directius és més gran que el de la població general a Espanya (segons dades de l'INE, només el 35% dels espanyols d'entre 18 i 65 anys en parla), i superior és també el nivell (d'aquest 35% només un 20% en parla a nivell avançat). Això indica que el panorama laboral, especialment en posicions de responsabilitat, requereix un nivell d'anglès molt més elevat que el que actualment té la mitjana espanyola.

“Una de les diferències que trobem entre els directius i la població en general és que les persones amb llocs de responsabilitat tendeixen a sentir-se més còmodes parlant en anglès. Cal destacar, que un dels problemes que tenen els espanyols en parlar és la “vergonya”. I és que, segons dades extretes d'un altre estudi que vam elaborar, el 82% no se sentia còmode amb el seu accent quan parlava anglès i, per contra, gairebé el 47% dels directius catalans no tenen vergonya ni cap altre problema en comunicar-se a anglès”, assenyala Cristian Silva. Tot i això, hi ha un 22% dels directius enquestats que afirma preocupar-se sobretot perquè no l'entenguin i un 23% a qui preocupa que els seus col·legues espanyols jutgin el seu nivell.

El que sí que tenen clar els directius catalans és que l'anglès continua sent un aspecte on els professionals del nostre país tenen marge de millora. Un 4% qualifica el nivell d'anglès en l'àmbit laboral com a "molt bo", mentre que un 19% el considera "bo". La majoria, un 55%, opina que el nivell és "regular" i un 22% el descriu com a "dolent".

Si ens comparem amb els veïns italians, francesos i portuguesos, pel que fa als nostres coneixements d'anglès, l'estudi revela que el 52% dels enquestats creuen que estem al mateix nivell que ells i, en contrapartida, el 36% considera que som pitjors angloparlants.

El domini de l'anglès, un avantatge en empreses multinacionals
Dels enquestats catalans que van indicar treballar per a una multinacional, el 60% va afirmar que el coneixement de l'anglès els ha brindat oportunitats laborals, mentre que el 34% va assenyalar que, encara que no va ser un factor decisiu a la seva carrera professional, els ha ajudat a exercir millor les seves funcions. “En un context globalitzat on les activitats professionals s'internacionalitzen cada cop més, i considerant que les multinacionals són una font important d'ocupació, aquesta dada adquireix rellevància. Si aspirem a créixer dins una empresa que opera a diversos països, comptar amb habilitats en anglès ens col·loca en avantatge respecte a altres empleats”, apunta Cristian Silva des del departament de B2B de Babbel.

D'altra banda, entre les activitats que duen a terme els directius d'empreses multinacionals en anglès, destaca l'enviament de correus electrònics: un 65% d'enquestats afirma que és una de les tasques recurrents. El segueixen les trucades de vídeo o trucades, formant part de la rutina del 46%. Pel 44,5%, els coneixements d'anglès són necessaris a les reunions presencials, i un 36% va afirmar que es comunica en anglès amb els seus companys de feina.

L'experiència educativa a l'estranger: un “must”
Pel que fa a la manera d'adquirir competències en anglès, la majoria dels enquestats coincideixen que tenir una experiència educativa a l'estranger és una de les millors maneres d'aconseguir-les: un 88% dels directius catalans consideren que és important per aprendre l'idioma i un 33,5% ho qualifica de “imprescindible”. El 45% afirma, a més a més, d'haver tingut algun tipus d'experiència educativa a l'estranger. En aquest àmbit, segons apunten les dades, al nostre país queda feina per fer, ja que un 56% dels directius catalans creu que no se li dóna prou importància a l'anglès a les escoles, universitats i escoles de postgrau.

“Sembla que els directius catalans identifiquen una discrepància entre la demanda d'habilitats en anglès a l'àmbit laboral i el nivell real de domini de l'idioma. A més, consideren que el sistema educatiu no està abordant adequadament aquesta bretxa i que el millor és tenir experiències educatives fora d'Espanya” indica Cristian Silva. “En aquest sentit, és important proveir els treballadors d'opcions formatives dins de l'empresa. Babbel, que ofereix un enfocament d'aprenentatge adaptat a les necessitats i els horaris de persones amb poc temps lliure, amb les seves lliçons a l'app i en viu, és una alternativa útil”.

Tu opinión enriquece este artículo:

The District 2024 traerá a España a los líderes europeos del sector inmobiliario en su edición más internacional

A tres semanas del arranque de The District 2024, la mayor cumbre del Real Estate en Europa diseñada por y para el capital, que tendrá lugar del 25 al 27 de septiembre en Barcelona, ha sido presentada oficialmente esta mañana en Madrid. En este sentido, la tercera edición del encuentro, que será la más internacional, volverá a ser el epicentro donde se avanzarán las macrotendencias del inmobiliario de 2025 y se estudiarán los factores a tener en cuenta de cara al segundo semestre del año en curso. 

Ya está “Viento en Popa” la Copa América de Vela: la competencia de los 1.200 millones de euros (y el lujo)

(Por Roberto Vidal Mendoza) Desde hace varios meses Barcelona y la edición 37 de la Copa América de Vela festejan su romance de ricos y famosos. Se estima que el evento generará un impacto económico de 19.000 empleos y 1.200 millones de euros para la Ciudad Condal, según un informe de la Universidad Pompeu Fabra encargado por la Fundación Barcelona Capital Náutica. 

Teletrabajo en auge tras el verano: la necesidad de seguros ante riesgos laborales y ciber amenazas

Con el final del verano, el teletrabajo ha demostrado ser una opción cada vez más elegida por muchos empleados que buscan un equilibrio entre el trabajo y la vida personal. Durante esta época, se ha evidenciado la necesidad crítica de contar con seguros adecuados para teletrabajadores, que continúan trabajando desde la comodidad de sus hogares. La experiencia de los meses de verano ha resaltado la importancia de proteger a estos trabajadores frente a los riesgos inherentes del trabajo remoto.

Eviden ayuda a optimizar la fabricación de coches eléctricos con el proyecto europeo e-BEAT (liderado por Ford y con un presupuesto de 8.177.206 euros)

Eviden, la empresa del Grupo Atos, líder en digital, cloud, big data y seguridad, ha anunciado que forma parte del proyecto europeo e- BEAT, uno de los proyectos de I+D ganadores del Programa Tecnológico de Automoción Sostenible del CDTI, para optimizar la fabricación de coches eléctricos. Liderado por Ford, con la colaboración de Eviden, Valeo Iluminación, Vodafone, Mahle, TSE y Tyris.ai, con un presupuesto de 8.177.206€, de los que el CDTI aportó 3.047.020€, el objetivo del proyecto es validar el concepto de una herramienta única que permita tomar decisiones inteligentes en tiempo real, ajustar especificaciones de diseño de componentes en el proveedor o realizar pruebas de nuevo software sin tener físicamente el vehículo fabricado.

ALDI prevé comprar cerca de 40.000 toneladas de fruta a proveedores españoles en 2024 (la cadena mantiene relación con más de 400 para asegurar precios bajos y alta calidad)

ALDI prevé adquirir cerca de 40.000 toneladas de fruta a proveedores españoles para surtir todas sus tiendas del país a lo largo de 2024. La cadena de supermercados garantiza así un surtido basado en la proximidad y la mejor calidad posible de sus productos. De hecho, el origen de los productos es uno de los factores que ha ganado relevancia para los hogares españoles en los últimos años, según indica la sexta edición del Observatorio de Productos Frescos de ALDI en España. Este estudio analiza las tendencias y hábitos de consumo de alimentos frescos en la población española.

Red Hat lanza RHEL AI para impulsar el desarrollo de modelos pequeños de IA (combina modelos abiertos y más eficientes con una alineación de modelos accesible)

Red Hat, Inc., el principal proveedor de soluciones de código abierto a nivel mundial, ha anunciado la disponibilidad de forma general de Red Hat Enterprise Linux (RHEL) AI en la nube híbrida. RHEL AI es la plataforma de modelos fundacionales de Red Hat que permite a los usuarios desarrollar, probar y ejecutar de manera eficiente modelos de IA generativa para potenciar las aplicaciones empresariales. La plataforma une a Granite, la familia de grandes modelos lingüísticos (LLM), con licencia de código abierto, y las herramientas de alineación de modelos InstructLab, basadas en la metodología de LAB (Alineación a gran escala para chatBots). Todo ello está empaquetado como una imagen RHEL optimizada y preparada para arrancar para despliegues en servidores individuales en la nube híbrida.

Éste sitio web usa cookies, si permanece aquí acepta su uso. Puede leer más sobre el uso de cookies en nuestra política de cookies.