El 85% dels catalans en llocs directius són políglotes (Avui en Catala)

Saber anglès és una competència molt valorada en l'àmbit laboral. Estudis afirmen que el 70% dels treballadors necessiten tenir un domini, si més no bàsic, d'aquest idioma. Des de Babbel, la plataforma premium d'aprenentatge d'idiomes, han analitzat el nivell d'idiomes del personal directiu català i com és important el coneixement d'idiomes per créixer dins d'una companyia. Per fer-ho, han fet una enquesta a 1.000 directius espanyols a través de l'institut de recerca de mercats Sondea.

Les dades revelen que en matèria d'idiomes, els alts càrrecs catalans han fet un pas important els darrers anys. Així, el 85% dels catalans en llocs directius parla almenys un idioma a més del català i el castellà i, en concret, el 81% parla anglès. Un idioma que és utilitzat pel 72% de les persones enquestades a la seva feina i que, gairebé per unanimitat (98%), es considera fonamental quan accedeixen a un lloc directiu al nostre país.

Segons explica Cristian Silva, Executiu de Comptes de Babbel for Business: “Hem advertit en els darrers anys un interès cada vegada més gran per l'aprenentatge d'idiomes a Espanya. En concret, comptem amb moltes empreses i persones en llocs d'alt nivell que recorren a Babbel amb l'objectiu de millorar la fluïdesa en anglès. Vivim en un món cada cop més global i el més normal és comptar amb col·legues, clients o proveïdors d'altres països. A més, l'anglès és l'idioma per excel·lència dels negocis”.

El nivell d'anglès de les persones en llocs directius: més elevat que la mitjana

Les dades de l'estudi també parlen sobre el nivell d'anglès dels professionals directius. Del 81% dels enquestats catalans que afirma parlar anglès, el 54% té un nivell alt o mitjà-alt, mentre que el 40,5% afirma tenir un nivell mitjà. Només un 5,5% té un nivell baix.

Tal com es dedueix d'aquestes dades, el coneixement de l'anglès en llocs directius és més gran que el de la població general a Espanya (segons dades de l'INE, només el 35% dels espanyols d'entre 18 i 65 anys en parla), i superior és també el nivell (d'aquest 35% només un 20% en parla a nivell avançat). Això indica que el panorama laboral, especialment en posicions de responsabilitat, requereix un nivell d'anglès molt més elevat que el que actualment té la mitjana espanyola.

“Una de les diferències que trobem entre els directius i la població en general és que les persones amb llocs de responsabilitat tendeixen a sentir-se més còmodes parlant en anglès. Cal destacar, que un dels problemes que tenen els espanyols en parlar és la “vergonya”. I és que, segons dades extretes d'un altre estudi que vam elaborar, el 82% no se sentia còmode amb el seu accent quan parlava anglès i, per contra, gairebé el 47% dels directius catalans no tenen vergonya ni cap altre problema en comunicar-se a anglès”, assenyala Cristian Silva. Tot i això, hi ha un 22% dels directius enquestats que afirma preocupar-se sobretot perquè no l'entenguin i un 23% a qui preocupa que els seus col·legues espanyols jutgin el seu nivell.

El que sí que tenen clar els directius catalans és que l'anglès continua sent un aspecte on els professionals del nostre país tenen marge de millora. Un 4% qualifica el nivell d'anglès en l'àmbit laboral com a "molt bo", mentre que un 19% el considera "bo". La majoria, un 55%, opina que el nivell és "regular" i un 22% el descriu com a "dolent".

Si ens comparem amb els veïns italians, francesos i portuguesos, pel que fa als nostres coneixements d'anglès, l'estudi revela que el 52% dels enquestats creuen que estem al mateix nivell que ells i, en contrapartida, el 36% considera que som pitjors angloparlants.

El domini de l'anglès, un avantatge en empreses multinacionals
Dels enquestats catalans que van indicar treballar per a una multinacional, el 60% va afirmar que el coneixement de l'anglès els ha brindat oportunitats laborals, mentre que el 34% va assenyalar que, encara que no va ser un factor decisiu a la seva carrera professional, els ha ajudat a exercir millor les seves funcions. “En un context globalitzat on les activitats professionals s'internacionalitzen cada cop més, i considerant que les multinacionals són una font important d'ocupació, aquesta dada adquireix rellevància. Si aspirem a créixer dins una empresa que opera a diversos països, comptar amb habilitats en anglès ens col·loca en avantatge respecte a altres empleats”, apunta Cristian Silva des del departament de B2B de Babbel.

D'altra banda, entre les activitats que duen a terme els directius d'empreses multinacionals en anglès, destaca l'enviament de correus electrònics: un 65% d'enquestats afirma que és una de les tasques recurrents. El segueixen les trucades de vídeo o trucades, formant part de la rutina del 46%. Pel 44,5%, els coneixements d'anglès són necessaris a les reunions presencials, i un 36% va afirmar que es comunica en anglès amb els seus companys de feina.

L'experiència educativa a l'estranger: un “must”
Pel que fa a la manera d'adquirir competències en anglès, la majoria dels enquestats coincideixen que tenir una experiència educativa a l'estranger és una de les millors maneres d'aconseguir-les: un 88% dels directius catalans consideren que és important per aprendre l'idioma i un 33,5% ho qualifica de “imprescindible”. El 45% afirma, a més a més, d'haver tingut algun tipus d'experiència educativa a l'estranger. En aquest àmbit, segons apunten les dades, al nostre país queda feina per fer, ja que un 56% dels directius catalans creu que no se li dóna prou importància a l'anglès a les escoles, universitats i escoles de postgrau.

“Sembla que els directius catalans identifiquen una discrepància entre la demanda d'habilitats en anglès a l'àmbit laboral i el nivell real de domini de l'idioma. A més, consideren que el sistema educatiu no està abordant adequadament aquesta bretxa i que el millor és tenir experiències educatives fora d'Espanya” indica Cristian Silva. “En aquest sentit, és important proveir els treballadors d'opcions formatives dins de l'empresa. Babbel, que ofereix un enfocament d'aprenentatge adaptat a les necessitats i els horaris de persones amb poc temps lliure, amb les seves lliçons a l'app i en viu, és una alternativa útil”.

Tu opinión enriquece este artículo:

La Agencia Catalana del Consumo y los Gremios de Comercio, Servicios y Turismo cooperarán para consolidar la confianza en el comercio de proximidad

El director de la Agencia Catalana del Consumo (Departamento de Empresa y Trabajo), Isidor Garcia Sanchez, y el presidente del Consejo de Gremios de Comercio, Servicios y Turismo, Joan Manel Guillén Espín, han firmado un convenio de colaboración entre ambos organismos, con el fin de acompañar a las empresas en procesos de mejora de la calidad y la atención a las personas consumidoras.

Así utilizarán la inteligencia artificial las marcas de moda en 2026

La inteligencia artificial ha pasado en pocos años de ser un experimento en laboratorios de innovación a convertirse en una de las grandes palancas de crecimiento del sector moda. Se prevé que la IA generativa será prioritaria para la mayoría de los directivos del sector y que las marcas que la integren de forma estratégica serán las que ganen en eficiencia, crecimiento y fidelización.

“Your Friends Are Boring” se alza como ganadora en el foro de inversión del Seed Startup Program

“Your Friends Are Boring” se ha alzado como ganadora del Seed Startup Program, impulsado por València Innovation Capital y Startup Valencia. La startup valenciana, fundada por Clara Haba y Amaury de Castelnau, organiza viajes grupales que conectan a personas con intereses afines a través de experiencias compartidas. Su enfoque creativo, el modelo de negocio que reinventa el turismo experiencial con impacto social y los hitos alcanzados desde su MVP y sus primeros viajes le han permitido destacar entre las más de 28 participantes de esta edición.

Éste sitio web usa cookies, si permanece aquí acepta su uso. Puede leer más sobre el uso de cookies en nuestra política de cookies.