L'empresa catalana Gpainnova capta 3,7 MEUR dels Next Generation per a projectes d'IA, digitalització industrial i sostenibilitat (Avui en Catala)

Gpainnova, grup especialitzat en solucions tecnològiques, ha captat 3,7 milions d’euros dels fons Next Generation. En concret, la companyia destinarà els ajuts a nou projectes diferents centrats en la intel·ligència artificial (IA), la digitalització industrial, i en el desenvolupament de tecnologia sostenible i amb impacte industrial.

Image description

Per identificar les oportunitats que ofereixen els fons europeus, Gpainnova ha comptat amb el suport del Govern per mitjà de l’Oficina Next Generation d’ACCIÓ, l’agència per la competitivitat de l’empresa del Departament d’Empresa i Treball. Aquesta unitat ofereix assessorament gratuït i acompanyament a les empreses catalanes en el procés de participació en les convocatòries de fons europeus.

Ho han anunciat aquest dijous Pau Sarsanedas, CEO i cofundador de Gpainnova; Jaume Sallés, gerent del grup tecnològic, i el secretari d’Empresa i Competitivitat i conseller delegat d’ACCIÓ, Albert Castellanos i Maduell, després de mantenir una reunió de treball a les instal·lacions de la companyia i conèixer els projectes en què estan treballant. Aquests 3,7 milions d’euros representaran el 66% del pressupost total que el grup destinarà a l’R+D fins al 2025, un total de 5,5 milions d’euros, durant aquest període.

Castellanos ha subratllat “l’ambició i la capacitat de Gpainnova d’innovar en àmbits estratègics com la sostenibilitat, la digitalització de la indústria i la intel·ligència artificial aprofitant les grans palanques que suposen ens fons Next Generation”. “ Gpainnova exemplifica el tipus de projectes tractors d’empreses catalanes que estan aconseguint fons competitius dels Next Generation: tenim la capacitat i l’oportunitat de fer més resilient, sostenible i digital el nostre teixit productiu i adaptar-lo als reptes de la societat a escala global”, ha destacat. En aquest sentit, Castellanos ha subratllat “l’objectiu del Govern de garantir l’accés del màxim nombre d’empreses catalanes als fons Next Generation” i ha apuntat que “més del 22% d’empreses catalanes que han accedit a aquests ajuts ho han fet amb el suport de l’oficina Next Generation d’ACCIÓ”.

Per la seva banda, Annaïs Pascual, responsable del departament d’Innovació i Ajudes de Gpainnova, ha destacat que “fa dos anys, i continuant amb la visió de Pau Sarsanedas, la companyia va fer una aposta important, creant internament un departament de cerca d’ajudes a l’R+D que donés suport i fes créixer, a partir de l’open innovation, les línies estratègiques d’innovació lligades a les diverses empreses del grup”. Al seu torn, Sallés ha subratllat la necessitat actual de cooperar amb altres companyies, centres de recerca i universitats, “per trobar solucions eficients als reptes tecnològics industrials i ambientals més disruptius, aportant-hi el nostre know-how”. Finalment, Sarsanedas ha apuntat, en una videoconferència des de Nagoya (Japó), els plans de futur del grup empresarial: “Volem consolidar-nos com a un grup estratègic d’innovació tecnològica preparat per donar respostes als reptes del present i del futur”.

De la digitalització industrial a la sostenibilitat del mar

L’import dels fons europeus que ha captat Gpainnova es dividirà en nou projectes que s’impulsaran fins al 2025 i en què participaran quatre empreses del grup -que col·laboren amb altres companyies i entitats-: Steros GPA Innovative, Seabots, Power Innotech i DryLyte. Entre d’altres, destaquen les iniciatives que impulsen:

Steros GPA Innovative és l’empresa del grup especialitzada en l’acabament de superfícies metàl·liques. Se centrarà en la digitalització industrial i en el desenvolupament de noves solucions basades en la IA i la Internet de les Coses (IoT) per a la creació de processos de producció 5.0 complexos, per exemple a través del projecte Humain, que treballa juntament amb altres companyies.

Seabots (GPA Seabots), la spinoff de Gpainnova dedicada a la digitalització i automatització de tasques d’exploració, preservació i restauració del medi aquàtic. Es dedicarà a diversos programes de recerca i innovació en aquest sector, incloent-hi l’impuls de tecnologies immersives i sensorials per a entorns col·laboratius industrials d’inspecció robòtica, com ara el projecte Inmerbot, que han treballat juntament amb el centre tecnològic Leitat. Inmerbot té l’objectiu de desplegar drons per a tasques d'inspecció subaquàtica i coordinar-los amb altres robots.

Power Innotech, l’empresa del grup especialitzada en electrònica de potència d’alt rendiment, és una de les empreses integrants de la iniciativa

Future: Fast Forward, que té l’objectiu d’impulsar el vehicle elèctric.

DryLyte, per la seva banda, col·labora també amb Steros GPA Innovative, en un programa centrat en el desenvolupament d’equips i mitjans tecnològics innovadors per a l’acabament de superfícies metàl·liques.

Gpainnova és un grup d'empreses tecnològiques fundat a Barcelona el 2013, que també disposa de seus a Sunrise (Florida, Estats Units), Hong Kong i Shenzhen (Xina). Compta amb més de 180 professionals en plantilla, més de 60 distribuïdors i més de 900 clients arreu del món. El grup va tancar 2022 amb una facturació anual rècord de 26 milions d'euros. El 2022, Gpainnova va ser seleccionada com una de les Catalonia Exponential Leaders per part d’ACCIÓ, un reconeixement que identifica les empreses més disruptives de Catalunya.

Tu opinión enriquece este artículo:

Irse a vivir de alquiler hoy supone destinar más del 35% de los ingresos familiares (y Baleares, madrileños y catalanes registran la mayor tasa de esfuerzo para cumplir con el alquiler)

En España, alrededor del 18% de las familias actualmente vive de alquiler. Sin embargo, quienes decidan optar por esta modalidad habitacional hoy se enfrentan a un panorama complicado: en las condiciones actuales del mercado inmobiliario, el alquiler representa más del 35% de los ingresos netos familiares, según un análisis de la consultora AIS, parte del grupo PFSTECH y especialista en big data y analytics. 

Las empresas catalanas han recibido más de 1.500 millones de euros de los fondos Next Generation desde 2021

El consejero de Empresa y Trabajo, Miquel Sàmper, ha anunciado hoy que "las empresas catalanas han captado 1.540millones de euros desde 2021 en el conjunto de convocatorias competitivas de alcance estatal de los fondos Next Generation" , destacando ámbitos sectoriales como la movilidad sostenible (30%) o los proyectos de I+D (29%). Sàmper ha hecho público el balance de captación de los tres años de estos fondos europeos, durante la inauguración del tercer Congreso de la Asociación TECNIO en Terrassa.

IMPT y Gimmonix forman una alianza estratégica para transformar la industria de los viajes hacia la sostenibilidad

IMPT, la plataforma pionera en viajes sostenibles, anuncia una nueva alianza estratégica con Gimmonix, empresa tecnológica que ofrece soluciones innovadoras a las compañías de viajes para optimizar sus operaciones. Este acuerdo marca un hito significativo en la misión de IMPT de convertirse en el líder global en viajes conscientes con el carbono, ofreciendo una alternativa innovadora en un mercado dominado por grandes jugadores como Booking Holdings y Expedia Group.

IMPT y Desigual marcan un hito en la moda sostenible con una innovadora alianza en e-commerce ecológico

La nueva era del e-commerce consciente ha llegado para quedarse. Desigual, una de las marcas de moda más icónicas y creativas del panorama internacional, ha dado un paso decisivo hacia la sostenibilidad al incorporarse a IMPT, la plataforma líder en soluciones para compensar la huella de carbono. Esta colaboración representa un avance significativo en la creación de un comercio electrónico más responsable, donde los consumidores pueden seguir disfrutando de la moda única de Desigual mientras contribuyen activamente a la protección del medio ambiente.

De los jamones a los productos personalizados: la evolución del regalo navideño corporativo

Dar un obsequio corporativo se ha convertido en una de las prácticas más comunes entre las empresas españolas, especialmente durante épocas festivas como la Navidad, como una manera de reconocer y agradecer el esfuerzo y la dedicación del equipo, la confianza de los clientes o el servicio de los proveedores más habituales. Sin embargo, los regalos de empresa han cambiado con el tiempo, y donde antes el jamón era la estrella; ahora la personalización de los regalos y la tecnología ganan cada vez más terreno. Con la época navideña a la vuelta de la esquina, MediaMarkt Business, división de MediaMarkt especializada en soluciones para empresas, resalta la importancia de la antelación y personalización en los regalos corporativos, como estrategia de fidelización y reconocimiento de marca.

La inteligencia artificial avanza a pasos agigantados: 1 de cada 3 empleados en Cataluña ya la utiliza diariamente

Este mes se cumplen exactamente dos años desde el lanzamiento de ChatGPT (30 de noviembre de 2022), un modelo de lenguaje avanzado que marcó el inicio de la democratización en el uso de la inteligencia artificial por parte de la ciudadanía, pero también de las empresas, que han visto en ella la oportunidad perfecta de generar disrupción en toda su cadena de valor. Desde entonces, la IA no solo ha demostrado su capacidad para revolucionar diversos sectores, sino que también ha ganado protagonismo como una herramienta clave en el ámbito laboral y, en concreto, en dos vertientes claras: en el empleo en sí y en el desempeño diario de los trabajadores (es decir, en las formas de trabajar).

Éste sitio web usa cookies, si permanece aquí acepta su uso. Puede leer más sobre el uso de cookies en nuestra política de cookies.