L'empresa catalana Gpainnova capta 3,7 MEUR dels Next Generation per a projectes d'IA, digitalització industrial i sostenibilitat (Avui en Catala)

Gpainnova, grup especialitzat en solucions tecnològiques, ha captat 3,7 milions d’euros dels fons Next Generation. En concret, la companyia destinarà els ajuts a nou projectes diferents centrats en la intel·ligència artificial (IA), la digitalització industrial, i en el desenvolupament de tecnologia sostenible i amb impacte industrial.

Image description

Per identificar les oportunitats que ofereixen els fons europeus, Gpainnova ha comptat amb el suport del Govern per mitjà de l’Oficina Next Generation d’ACCIÓ, l’agència per la competitivitat de l’empresa del Departament d’Empresa i Treball. Aquesta unitat ofereix assessorament gratuït i acompanyament a les empreses catalanes en el procés de participació en les convocatòries de fons europeus.

Ho han anunciat aquest dijous Pau Sarsanedas, CEO i cofundador de Gpainnova; Jaume Sallés, gerent del grup tecnològic, i el secretari d’Empresa i Competitivitat i conseller delegat d’ACCIÓ, Albert Castellanos i Maduell, després de mantenir una reunió de treball a les instal·lacions de la companyia i conèixer els projectes en què estan treballant. Aquests 3,7 milions d’euros representaran el 66% del pressupost total que el grup destinarà a l’R+D fins al 2025, un total de 5,5 milions d’euros, durant aquest període.

Castellanos ha subratllat “l’ambició i la capacitat de Gpainnova d’innovar en àmbits estratègics com la sostenibilitat, la digitalització de la indústria i la intel·ligència artificial aprofitant les grans palanques que suposen ens fons Next Generation”. “ Gpainnova exemplifica el tipus de projectes tractors d’empreses catalanes que estan aconseguint fons competitius dels Next Generation: tenim la capacitat i l’oportunitat de fer més resilient, sostenible i digital el nostre teixit productiu i adaptar-lo als reptes de la societat a escala global”, ha destacat. En aquest sentit, Castellanos ha subratllat “l’objectiu del Govern de garantir l’accés del màxim nombre d’empreses catalanes als fons Next Generation” i ha apuntat que “més del 22% d’empreses catalanes que han accedit a aquests ajuts ho han fet amb el suport de l’oficina Next Generation d’ACCIÓ”.

Per la seva banda, Annaïs Pascual, responsable del departament d’Innovació i Ajudes de Gpainnova, ha destacat que “fa dos anys, i continuant amb la visió de Pau Sarsanedas, la companyia va fer una aposta important, creant internament un departament de cerca d’ajudes a l’R+D que donés suport i fes créixer, a partir de l’open innovation, les línies estratègiques d’innovació lligades a les diverses empreses del grup”. Al seu torn, Sallés ha subratllat la necessitat actual de cooperar amb altres companyies, centres de recerca i universitats, “per trobar solucions eficients als reptes tecnològics industrials i ambientals més disruptius, aportant-hi el nostre know-how”. Finalment, Sarsanedas ha apuntat, en una videoconferència des de Nagoya (Japó), els plans de futur del grup empresarial: “Volem consolidar-nos com a un grup estratègic d’innovació tecnològica preparat per donar respostes als reptes del present i del futur”.

De la digitalització industrial a la sostenibilitat del mar

L’import dels fons europeus que ha captat Gpainnova es dividirà en nou projectes que s’impulsaran fins al 2025 i en què participaran quatre empreses del grup -que col·laboren amb altres companyies i entitats-: Steros GPA Innovative, Seabots, Power Innotech i DryLyte. Entre d’altres, destaquen les iniciatives que impulsen:

Steros GPA Innovative és l’empresa del grup especialitzada en l’acabament de superfícies metàl·liques. Se centrarà en la digitalització industrial i en el desenvolupament de noves solucions basades en la IA i la Internet de les Coses (IoT) per a la creació de processos de producció 5.0 complexos, per exemple a través del projecte Humain, que treballa juntament amb altres companyies.

Seabots (GPA Seabots), la spinoff de Gpainnova dedicada a la digitalització i automatització de tasques d’exploració, preservació i restauració del medi aquàtic. Es dedicarà a diversos programes de recerca i innovació en aquest sector, incloent-hi l’impuls de tecnologies immersives i sensorials per a entorns col·laboratius industrials d’inspecció robòtica, com ara el projecte Inmerbot, que han treballat juntament amb el centre tecnològic Leitat. Inmerbot té l’objectiu de desplegar drons per a tasques d'inspecció subaquàtica i coordinar-los amb altres robots.

Power Innotech, l’empresa del grup especialitzada en electrònica de potència d’alt rendiment, és una de les empreses integrants de la iniciativa

Future: Fast Forward, que té l’objectiu d’impulsar el vehicle elèctric.

DryLyte, per la seva banda, col·labora també amb Steros GPA Innovative, en un programa centrat en el desenvolupament d’equips i mitjans tecnològics innovadors per a l’acabament de superfícies metàl·liques.

Gpainnova és un grup d'empreses tecnològiques fundat a Barcelona el 2013, que també disposa de seus a Sunrise (Florida, Estats Units), Hong Kong i Shenzhen (Xina). Compta amb més de 180 professionals en plantilla, més de 60 distribuïdors i més de 900 clients arreu del món. El grup va tancar 2022 amb una facturació anual rècord de 26 milions d'euros. El 2022, Gpainnova va ser seleccionada com una de les Catalonia Exponential Leaders per part d’ACCIÓ, un reconeixement que identifica les empreses més disruptives de Catalunya.

Tu opinión enriquece este artículo:

La IA Agéntica protagoniza el 20 aniversario de Expocontact, el gran encuentro del sector CX organizado por Konecta

Konecta, líder global en experiencia del cliente (CX) y servicios digitales, ha vuelto a reunir a más de un millar de profesionales de la industria en la última edición de Expocontact, el congreso de referencia en el sector Experiencia de Cliente. Bajo el título 'InteligencIA que inspira a personas que conectan', esta 20ª edición se ha vuelto a celebrar en La Quinta del Jarama para poner de relieve el potencial de la IA en la transformación de la experiencia de cliente y su rol de acompañante en el trabajo de los agentes humanos.

Madrid in Game consolida su presencia en South Summit con 16 startups del sector del videojuego y la gamificación

Madrid in Game, iniciativa del Ayuntamiento de Madrid, regresará a South Summit, el encuentro global de referencia del ecosistema emprendedor del sur de Europa, que se celebrará en ‘La Nave’ de Villaverde, Madrid, del 4 al 6 de junio. Este evento se erige como una gran oportunidad para dar a conocer el Campus del Videojuego, mostrar la evolución de las startups del programa de emprendimiento de Madrid in Game, el Start IN Up Program, con el objetivo de generar sinergias y conectarlas con empresas, emprendedores e inversores internacionales y presentar los proyectos ante una audiencia internacional de alto nivel.

El mundo del comercio y de las marcas ha sufrido un enorme cambio ¿Qué estás haciendo muy mal y no querés darte cuenta? (11 tips para tener éxito hoy)

(Nota cocreada con la prestigiosa comunidad Beyond Latam, junto con Maurizio y Otero) El futuro de la experiencia del cliente, es hoy ¿Por qué las marcas como Louis Vuitton ponen heladerías, cafeterías, restaurantes? ¿por qué cada vez más marcas tech activan en la F1 o en otros eventos deportivos?. Las empresas que se enfocan en la creación de experiencias de este tipo serán las que tengan éxito en el futuro o mejor dicho las que están creciendo drásticamente hoy.

(Lectura ágil, contenidos de valor, 3 minutos de lectura) 

McLaren-Norris-Piastri en Barcelona: La Estrategia del Éxito. ¿Cómo aprender de los grandes líderes en F1 para triunfar en los equipos y negocios"

(Nota cocreada con la prestigiosa comunidad de Ceos e Investigadores de Beyond en Latam y el programa especialista en deportes XDXT) En un mundo cada vez más competitivo, es fundamental tener una estrategia clara para triunfar en la vida y en los negocios. ¿Por qué insistimos en no invertir en estrategas, planificadores, head of culture y si gastamos enormes cantidades de tiempo y recursos en “acciones de corto plazo”?

(Lectura ágil, contenidos de valor, 1 minuto de lectura nota resumen, nota expandida: 3 minutos) 

Éste sitio web usa cookies, si permanece aquí acepta su uso. Puede leer más sobre el uso de cookies en nuestra política de cookies.