L'Agència Catalana de Turisme lidera el projecte BEFuture per redissenyar el futur del turisme de reunions a escala europea

L’Agència Catalana de Turisme (ACT) lidera un projecte europeu dotat amb 4,2 milions d’euros que té com a objectiu transformar el sector del turisme de reunions d’Europa. Dins el projecte s’inclou un pla de subvencions de de 30.000 euros per empresa adreçat a pimes que promoguin la sostenibilitat, la inclusivitat i la resiliència en les seves pràctiques en el marc del turisme de congressos i negocis. El projecte BEFuture, impulsat i coordinat per l’ACT mitjançant el seu programa Catalunya Convention Bureau, promourà la innovació i la col·laboració dins de la indústria dels esdeveniments professionals i donarà suport a les petites i mitjanes empreses amb un programa d'acceleració. L'objectiu és assegurar el futur d'Europa com a destinació capdavantera en la realització d'esdeveniments de negocis ambientalment i socialment responsables.

Image description

El projecte BEFuture, subvencionat pel programa Single Market de la Unió Europea, involucra una àmplia xarxa de socis, incloent-hi oficines de congressos, organitzacions de suport empresarial i centres de recerca. “Estem emocionats per tenir l’oportunitat de treballar juntament amb un consorci de socis tan potent. Volem explorar models de negoci alternatius, juntament amb altres ecosistemes i fer dels esdeveniments professionals, una indústria de futur alineada amb les tendències i necessitats actuals” ha declarat Narcís Ferrer i Ferrer, director de l’Agència Catalana de Turisme.

En els pròxims mesos, BEFuture oferirà a tot el sector del turisme de reunions i al seu ecosistema l’oportunitat de mostrar iniciatives sostenibles i inclusives en un marketplace amb visibilitat a nivell europeu; un itinerari formatiu; i es convocarà un programa d’acceleració que el 2025 oferirà 30.000 euros a una vuitantena de pimes d’Alemanya, Bèlgica, Espanya, França, Itàlia i els Països Baixos. El consorci del projecte liderat per l’Agència Catalana de Turisme ajudarà les empreses mitjançant una àmplia xarxa de socis com B. Link (consultoria experta en finançament europeu i internacional), VisitFlandes (organisme de promoció turística de Flandes), el Stichting NHL Stenden Hogeschool (centre de recerca dels Països Baixos) i l’Universita' Degli Studi Di Milanobicocca (universitat italiana ubicada a Milan), Linkeus (convention bureau de la Provença i la Costa Blava) i el VDVO (empresa alemanya organitzadora d’esdeveniments corporatius). A més, BEFuture compta amb el suport de Tipik, agència de comunicació belga, com a líder de comunicació.

L’Agència Catalana de Turisme, protagonista en el turisme de reunions a la IBTM

En el marc de la fira IBTM World, celebrada a Barcelona del 28 al 30 de novembre, l’ACT reuneix al seu estand més de 40 empreses i entitats per presentar l’oferta de turisme de reunions de Catalunya a compradors i proveïdors especialitzats d’arreu del món. També, s’ha organitzat un seminari en el qual han participat actors del sector dels esdeveniments professionals i d’altres ecosistemes per tal d’imaginar nous futurs del turisme de reunions, incentius, congressos i fires (MICE). Aquesta activitat forma part de les accions previstes per BEFuture que inicia el seu recorregut en la fira mundial i tindrà una durada de tres anys.

A més, el director de l’Agència Catalana de Turisme ha estat convidat a participar en la presentació que l’Osaka Convention & Tourism Bureau ha realitzat avui a la fira. L’important bureau japonès va signar el passat 22 de novembre el Memoràndum d’Entesa amb l’ACT, sent aquesta la primera acció de cooperació entre els dos organismes.

El turisme de reunions a Catalunya, potència mundial

El turisme de reunions a Catalunya emergeix com un pilar fonamental per al desenvolupament econòmic i la projecció internacional de Catalunya. En termes numèrics, el sector MICE (sigles en anglès del turisme de reunions, incentius, congressos i fires) es va recuperar el 2022, any en què Barcelona va ocupar la primera posició mundial en nombre de congressistes internacionals i la quarta en el total de congressos acollits. Pel que fa al conjunt de Catalunya, la destinació va rebre un total d’1.312.900 visitants per motius de negocis que van realitzar una despesa de 1.549,5 milions d’euros. Amb perspectiva històrica, Barcelona fa més de vint anys que està entre les cinc primeres destinacions en el sector de les trobades professionals.

Els turistes que visiten Catalunya per negocis contribueixen significativament a l'economia catalana. Aquest any, amb dades tancades al setembre, la destinació ha rebut més de 887.000 turistes que l’han visitat per aquest motiu i han deixat una despesa al territori de 1.114,8 milions d’euros. Aquest ritme preveu un tancament d’any amb dades superiors a les de 2022. Vinculat al MICE, el mercat més nombrós ha estat el francès, amb 135.600 arribades, seguit per l’alemany, amb 107.000 visitants. Al 2023, de gener a setembre, la despesa per part dels visitants de França és de 121 milions d’euros. Quant a Alemanya, la xifra ascendeix a 87,4 milions d’euros.

Tu opinión enriquece este artículo:

Barcelona, ​​tercera ciudad del mundo en captación de proyectos de inversión extranjera en el ámbito de la inteligencia artificial

Barcelona es la tercera ciudad del mundo en captación de proyectos de inversión extranjera en el ámbito de la inteligencia artificial (IA). Es una de las conclusiones del estudio “Global Location Trends 2025”, que elabora la consultora IBM, mediante su unidad Plant Location International y en colaboración con Moody's, que analiza las decisiones de localización de proyectos empresariales de inversión en todo el mundo durante el año 2024. De acuerdo con el informe, Barcelona se sitúa sólo por detrás de global extranjera en el ámbito de la IA. Es, así, la primera ciudad de la Unión Europea en esta categoría.

Mango, reconocida como una de las Mejores Empresas del Mundo 2025 por la revista Time

Mango, una de las principales firmas de moda internacionales, ha sido reconocida por segundo año consecutivo como una de las mejores empresas del mundo según el ranking World's Best Companies 2025 de la revista Time, que este año llega a su tercera edición. La compañía destaca por ser una de las 17 empresas españolas en el listado y la única representante nacional en la categoría Apparel, Footwear & Sporting Goods.

El precio medio del alquiler sube un 22,1% en un año en Cataluña en agosto

En Cataluña el precio de la vivienda en alquiler sube un 0,9% en su variación mensual y un 22,1% en su variación interanual, situando su precio en 20,59 €/m2 al mes en agosto, según los datos del Índice Inmobiliario Fotocasa. Si calculamos este último incremento interanual (22,1%) en euros (3,73 euros) y lo multiplicamos por los 80 m2 de una vivienda estándar, vemos que se están ofertando pisos 298 euros más caros que hace un año.

Éste sitio web usa cookies, si permanece aquí acepta su uso. Puede leer más sobre el uso de cookies en nuestra política de cookies.