L'Agència Catalana de Turisme lidera el projecte BEFuture per redissenyar el futur del turisme de reunions a escala europea

L’Agència Catalana de Turisme (ACT) lidera un projecte europeu dotat amb 4,2 milions d’euros que té com a objectiu transformar el sector del turisme de reunions d’Europa. Dins el projecte s’inclou un pla de subvencions de de 30.000 euros per empresa adreçat a pimes que promoguin la sostenibilitat, la inclusivitat i la resiliència en les seves pràctiques en el marc del turisme de congressos i negocis. El projecte BEFuture, impulsat i coordinat per l’ACT mitjançant el seu programa Catalunya Convention Bureau, promourà la innovació i la col·laboració dins de la indústria dels esdeveniments professionals i donarà suport a les petites i mitjanes empreses amb un programa d'acceleració. L'objectiu és assegurar el futur d'Europa com a destinació capdavantera en la realització d'esdeveniments de negocis ambientalment i socialment responsables.

Image description

El projecte BEFuture, subvencionat pel programa Single Market de la Unió Europea, involucra una àmplia xarxa de socis, incloent-hi oficines de congressos, organitzacions de suport empresarial i centres de recerca. “Estem emocionats per tenir l’oportunitat de treballar juntament amb un consorci de socis tan potent. Volem explorar models de negoci alternatius, juntament amb altres ecosistemes i fer dels esdeveniments professionals, una indústria de futur alineada amb les tendències i necessitats actuals” ha declarat Narcís Ferrer i Ferrer, director de l’Agència Catalana de Turisme.

En els pròxims mesos, BEFuture oferirà a tot el sector del turisme de reunions i al seu ecosistema l’oportunitat de mostrar iniciatives sostenibles i inclusives en un marketplace amb visibilitat a nivell europeu; un itinerari formatiu; i es convocarà un programa d’acceleració que el 2025 oferirà 30.000 euros a una vuitantena de pimes d’Alemanya, Bèlgica, Espanya, França, Itàlia i els Països Baixos. El consorci del projecte liderat per l’Agència Catalana de Turisme ajudarà les empreses mitjançant una àmplia xarxa de socis com B. Link (consultoria experta en finançament europeu i internacional), VisitFlandes (organisme de promoció turística de Flandes), el Stichting NHL Stenden Hogeschool (centre de recerca dels Països Baixos) i l’Universita' Degli Studi Di Milanobicocca (universitat italiana ubicada a Milan), Linkeus (convention bureau de la Provença i la Costa Blava) i el VDVO (empresa alemanya organitzadora d’esdeveniments corporatius). A més, BEFuture compta amb el suport de Tipik, agència de comunicació belga, com a líder de comunicació.

L’Agència Catalana de Turisme, protagonista en el turisme de reunions a la IBTM

En el marc de la fira IBTM World, celebrada a Barcelona del 28 al 30 de novembre, l’ACT reuneix al seu estand més de 40 empreses i entitats per presentar l’oferta de turisme de reunions de Catalunya a compradors i proveïdors especialitzats d’arreu del món. També, s’ha organitzat un seminari en el qual han participat actors del sector dels esdeveniments professionals i d’altres ecosistemes per tal d’imaginar nous futurs del turisme de reunions, incentius, congressos i fires (MICE). Aquesta activitat forma part de les accions previstes per BEFuture que inicia el seu recorregut en la fira mundial i tindrà una durada de tres anys.

A més, el director de l’Agència Catalana de Turisme ha estat convidat a participar en la presentació que l’Osaka Convention & Tourism Bureau ha realitzat avui a la fira. L’important bureau japonès va signar el passat 22 de novembre el Memoràndum d’Entesa amb l’ACT, sent aquesta la primera acció de cooperació entre els dos organismes.

El turisme de reunions a Catalunya, potència mundial

El turisme de reunions a Catalunya emergeix com un pilar fonamental per al desenvolupament econòmic i la projecció internacional de Catalunya. En termes numèrics, el sector MICE (sigles en anglès del turisme de reunions, incentius, congressos i fires) es va recuperar el 2022, any en què Barcelona va ocupar la primera posició mundial en nombre de congressistes internacionals i la quarta en el total de congressos acollits. Pel que fa al conjunt de Catalunya, la destinació va rebre un total d’1.312.900 visitants per motius de negocis que van realitzar una despesa de 1.549,5 milions d’euros. Amb perspectiva històrica, Barcelona fa més de vint anys que està entre les cinc primeres destinacions en el sector de les trobades professionals.

Els turistes que visiten Catalunya per negocis contribueixen significativament a l'economia catalana. Aquest any, amb dades tancades al setembre, la destinació ha rebut més de 887.000 turistes que l’han visitat per aquest motiu i han deixat una despesa al territori de 1.114,8 milions d’euros. Aquest ritme preveu un tancament d’any amb dades superiors a les de 2022. Vinculat al MICE, el mercat més nombrós ha estat el francès, amb 135.600 arribades, seguit per l’alemany, amb 107.000 visitants. Al 2023, de gener a setembre, la despesa per part dels visitants de França és de 121 milions d’euros. Quant a Alemanya, la xifra ascendeix a 87,4 milions d’euros.

Tu opinión enriquece este artículo:

4 de cada 10 españoles se plantean buscar un segundo empleo para hacer frente a sus gastos

La economía española continúa mostrando síntomas de fortaleza en el comienzo de 2024, y las instituciones financieras han mejorado ligeramente las previsiones de la economía y del mercado laboral para nuestro país. El crecimiento del 2,5% en el Producto Interior Bruto (PIB) español en 2023 y la revitalización del mercado laboral, con la cifra total de parados más baja para el mes de marzo (2.727.003) desde el 2008, según los datos del Ministerio de Trabajo y Economía Social, reflejan una mejora general en la salud económica de las familias. Sin embargo, a pesar de estos datos positivos, todavía hay un porcentaje de hogares sufriendo presión en sus finanzas, planteándose una fuente de ingresos adicionales para hacer frente a sus gastos.

El FC Barcelona y Vueling revelan cómo será el nuevo avión del Barça Femenino (la aeronave que llevará al equipo a Londres para la Champions League)

El FC Barcelona y Vueling desvelaron hoy el diseño del nuevo avión del Barça Femenino, en el que aparece una imagen de una selección de las jugadoras de la plantilla en representación del equipo. Se trata del primer avión dedicado exclusivamente al conjunto dirigido por Jonatan Giráldez y es además la primera vez que un equipo de fútbol femenino en Europa cuenta con un avión de línea regular con su imagen proyectada.

Líderes del sector ecommerce se dan cita en PortAventura Convention Centre durante el encuentro ‘Digital 1to1 Spring’

PortAventura Convention Centre ha recibido recientemente a más de 250 líderes del sector ecommerce y retail durante el encuentro ‘Digital 1to1 Spring’, una cita imprescindible de la industria cada año en la que profesionales y empresas de soluciones digitales se encuentran para debatir sobre el futuro de su sector, intercambiar conocimiento y crear sinergias.

Veeam lanza el soporte más completo para ransomware (desde la protección hasta la respuesta y recuperación) con la adquisición de Coveware

Veeam Software, líder nº1 por cuota de mercado en Data Protection y Ransomware Recovery, ha anunciado la adquisición de Coveware, proveedor líder en respuesta a incidentes de ciberextorsión. Esta adquisición aporta las mejores capacidades de recuperación de ransomware y de respuesta para fortalecer aún más las soluciones de resiliencia radical de Veeam para sus clientes.

Éste sitio web usa cookies, si permanece aquí acepta su uso. Puede leer más sobre el uso de cookies en nuestra política de cookies.