El Govern tanca les primeres tres operacions de la nova línia de coinversió en startups 'deeptech' per valor de 400.000 euros (Avui en Catala)

Tres startups catalanes han accedit conjuntament a 400.000 euros de la primera convocatòria de la nova Línia Startup Capital de coinversió en startups deeptech d’ACCIÓ -l’agència per la competitivitat de l’empresa del departament d’Empresa i Treball. Es tracta de les primeres operacions aprovades d’aquest nou instrument d’ajut i acompanyament posat en marxa aquest 2023 destinat específicament a aquestes startups altament tecnològiques.

Image description

Les tres empreses emergents catalanes són The Blue Box, Vitala i Ysotope, totes elles dedicades a l’àmbit de la salut i les ciències de la vida. Representants de les empreses emergents han mantingut una reunió de treball aquest dimarts amb el secretari d’Empresa i Competitivitat i conseller delegat d’ACCIÓ, Albert Castellanos, a la seu de l’agència.

Després de la reunió, Castellanos ha assegurat que amb aquest instrument “volem fer un pas més per potenciar el sector de les startup deeptech a Catalunya de la mà de l'experiència de fons de capital risc i business angels: per cada euro privat d’inversió que capta l’empresa, ACCIÓ hi destina 1 euro més”. El secretari ha subratllat que “amb aquesta línia volem garantir la supervivència de les startups deeptech un cop passades les fases inicials i quan ja està prou madura per accedir a fons de capital privat, mobilitzar més inversions d’aquests fons i aportar més expertesa i coneixement a les empreses deeptech, que habitualment estan fundades per professionals provinents del món de la ciència i la tecnologia”.

Aquestes són les primeres startups que han accedit al nou instrument:

Vitala – La startup compta amb una tecnologia patentada que li permet veure en una pel·lícula d'alta definició, el moviment d'un fàrmac dins de les rutes metabòliques de les cèl·lules. Aquesta tecnologia aplicada en la fase preclínica permet incrementar la certesa del funcionament d'un fàrmac, escurçant temps de desenvolupament, estalviant diners, i reduint l’ús d’animals per a estudis preclínics. Vitala ha llançat els seus serveis enguany i ja compta amb clients a Europa i a l’Estat. Spinoff de l’IBEC, tenen un laboratori al Parc Científic de Barcelona. La startup ha aconseguit tancar 99.575 euros d’ajut en aquesta convocatòria.

The Blue Box: Aquesta startup ha desenvolupat un dispositiu que detecta el càncer de mama de manera no invasiva i indolora a partir d’una mostra d’orina. Aquesta tecnologia, basada en recerca desenvolupada a la Universitat de Barcelona i la Universitat de California Irvine, i dirigida a dones d’entre 20 i 49 anys, actualment no incloses en el programa de cribratge de càncer de mama per mamografia, ha demostrat una sensibilitat del 83% i una especificitat del 75%. En total, des de la seva creació el 2021, The Blue Box ha aconseguit atreure 1,5M€ en finançament, un capital que invertirà en industrialitzar la tecnologia i fer estudis clínics durant l’estiu de 2024, per sortir al mercat el 2025. La startup ha aconseguit tancar 150.000 euros d’ajut en aquesta convocatòria.

Ysotope– Spinoff del Vall d’Hebron Institut de Recerca (VHIR), la startup se centra en millorar l'eficàcia d'immunoteràpies en pacients de càncer mitjançant l’ús d’imatges mèdiques generades amb agents de contrast anomenats “radiotraçadors”. D’aquesta manera, aconsegueixen analitzar el 100% del teixit tumoral, oferint imatges de les zones del càncer que seran sensibles a la immunoteràpia per facilitar que les teràpies personalitzades siguin més eficaces. En les primeres fases des què es constitueixen com a empresa el 2022, s’estan centrant en les teràpies per al neuroblastoma, un càncer poc comú i molt agressiu que afecta uns 1.000 nens a Europa. La startup ha aconseguit tancar 150.000 d’ajut en aquesta convocatòria.

La línia de coinversió ‘deeptech’

La línia de coinversió deeptech d’ACCIÓ es dirigeix a aquelles empreses emergents amb una base tecnològica i científica sòlida, que sorgeixen generalment de l’àmbit universitari i de recerca. Requereixen talent de l’àmbit STEM i responen a reptes globals. Per la seva naturalesa, les deeptech acostumen a treballar en projectes d’elevat risc tecnològic i de mercat, fet que implica unes necessitats financeres en etapes inicials més complexes que les d’altres empreses convencionals.

En aquest sentit, la línia ofereix una combinació d’un ajut no reemborsable i d’un altre en forma de préstec a deu anys per finançar el creixement d’aquestes empreses emergents. La línia ofereix imports màxims de fins a 250.000 euros per empresa que se sumen a la inversió privada que hagin rebut provinent de fons de capital risc i business angels. Aquests agents especialitzats oferiran també els seus coneixements tècnics i experiència a les startups per acompanyar-les en el desenvolupament dels seus projectes. La línia disposa d’un pressupost total de 2,5 milions d’euros, que s’anirà desplegant en més operacions.

Aquest nou instrument se suma a altres mecanismes de suport financer que ja estan consolidats. És el cas del programa Startup Capital d’ACCIÓ que, des de la seva primera convocatòria, l’any 2017, ha donat suport a 152 empreses emergents deeptech catalanes, a les quals ha destinat 12,4 milions d’euros. Precisament, el darrer any l’Startup Capital d’ACCIÓ va augmentar la seva dotació passant d’ajuts de 75.000 a 100.000 euros per empresa, coincidint amb un canvi d’enfocament del programa per centrar-se específicament en l’impuls d’empreses deeptech.

Les ‘deeptech’ a Catalunya

Segons el primer estudi d’ACCIÓ que radiografia aquest àmbit 'Anàlisi de l’ecosistema de startups ‘deeptech’ a Catalunya', a Catalunya hi ha actualment 291 startups deeptech, el 15,3% del total de l’ecosistema de startups català. Aquestes empreses generen més de 1.700 llocs de treball altament qualificats i facturen 124 milions d’euros de manera agregada. Per sectors, el 40% de les deeptech es dedica a la biotecnologia; el 23%, a la intel·ligència artificial; l’11%, als materials de frontera (és a dir, aquells materials dissenyats o sintetitzats que ofereixen millores en la funcionalitat o noves propietats davant d’altres matèries convencionals); el 8,6%, a la robòtica, i el 5,9%, a la fotònica.

Tu opinión enriquece este artículo:

Más del 80 % de las aseguradoras en España ha integrado IA en sus procesos internos

El sector asegurador español se consolida como referente en Europa en la adopción de soluciones basadas en inteligencia artificial, una tecnología que está transformando por completo su operativa interna. Según datos de Minsait, más del 80 % de las aseguradoras en España ha integrado herramientas de IA en sus procesos internos, lo que supera la media europea. 

El 46% de los jóvenes que comparten piso en España preferirían vivir solos

Una encuesta reciente de HousingAnywhere, la mayor plataforma europea de alquiler a medio plazo, revela que el 52% de los jóvenes que comparten vivienda en Europa preferirían vivir solos, mientras que al 48% no le importa compartir piso. Sin embargo, si atendemos a los datos por país, la encuesta pone de manifiesto el carácter sociable de los inquilinos en España, siendo los que menos interés muestran en vivir en solitario, con un 46%. Los siguen de cerca los que buscan piso en Italia (47%) y el mayor contraste se produce con los Países Bajos (60%), donde los jóvenes más ansían su independencia en el hogar.  

El comercio catalán cierra el semestre con un incremento del 3,4% en las ventas

De acuerdo con los datos publicados hoy por el Idescat, las ventas de comercio al por menor a precios constantes para el mes de junio han sido un 7,5% superiores a las de junio de 2024. Con este resultado se consolida una tendencia favorable que permite cerrar el primer semestre con unas ventas acumuladas un 3,4% por encima de las registradas durante el primer semestre de 2. al 4,5% en caso de no tenerse en cuenta el efecto de la inflación.

Mango impulsa la expansión de Mango Home con su segunda tienda en Barcelona

Mango, uno de los principales grupos globales de la industria de la moda, anuncia la próxima apertura de una nueva tienda monográfica de su línea de decoración y hogar, Mango Home, en el prestigioso centro comercial L’Illa Diagonal de Barcelona. Esta apertura se suma a la primera tienda de Mango Home, situada en el número 586 de la Avenida Diagonal de Barcelona, y es un paso más en la consolidación y crecimiento de la quinta línea del ecosistema Mango. Desde su creación en 2021, Mango Home ha logrado más que triplicar su tamaño, y actualmente está presente en 34 mercados online, principalmente en Europa y Estados Unidos. 

El teletrabajo en verano: beneficios para empresas y empleados

El teletrabajo ha dejado de ser una solución temporal para convertirse en una herramienta estratégica para empresas y profesionales. Más allá de la coyuntura, este modelo de trabajo ofrece beneficios tangibles tanto para los empleados como para las organizaciones, especialmente cuando se apoya en herramientas digitales que permiten una gestión eficiente y colaborativa.

ING presenta “SOS Fraude”, una nueva herramienta que ayuda a sus clientes a protegerse frente al fraude

ING ha incorporado SOS Fraude a su aplicación móvil, una nueva funcionalidad pensada para reaccionar en segundos cuando existe la sospecha de que una cuenta puede estar comprometida. El botón está disponible en la sección de Ayuda, dentro del área de Emergencias, y permite activar medidas de protección de forma inmediata y sin intermediarios: se bloquean claves, tarjetas y accesos para evitar cualquier movimiento no autorizado.

 

Éste sitio web usa cookies, si permanece aquí acepta su uso. Puede leer más sobre el uso de cookies en nuestra política de cookies.