El Govern i la Copa Amèrica col·laboraran per garantir l'impacte i el llegat tecnològic i industrial de l'esdeveniment a Catalunya (Avui en Catala)

El Govern i els organitzadors de la Copa Amèrica (ACE Barcelona) han signat aquest dijous un acord de col·laboració per garantir l’impacte i el llegat tecnològic i industrial de la competició a Catalunya. L’objectiu és aprofitar un dels esdeveniments esportius més importants del món, que se celebrarà l’any vinent per primera vegada a Barcelona, per impulsar l’ús de l’hidrogen verd al sector nàutic català, estimular l’activitat de l’ecosistema tecnològic i dels videojocs local, projectar Catalunya al món i facilitar la contractació de productes i serveis a empreses catalanes.

Image description

L’acord, signat per ACCIÓ -l’agència per a la competitivitat de l’empresa del Departament d’Empresa i Treball- i America’s Cup Event, és una de les accions dutes a terme per la Generalitat des de l’any passat per convertir Catalunya en un referent mundial pel que fa a la innovació i la sostenibilitat en l’àmbit de la nàutica i l’economia blava. El Govern treballa conjuntament amb entitats com la Fundació Barcelona Capital Nàutica per amplificar l’impacte d’aquest esdeveniment més enllà de la competició -que tindrà lloc entre l’agost i l’octubre del 2024- i aprofitar-ne el seu alt component tecnològic.

Segons el conseller d’Empresa i Treball, Roger Torrent i Ramió, “l’objectiu del Govern és que la Copa Amèrica tingui un impacte socioeconòmic que vagi més enllà de la celebració de l’esdeveniment i que suposi un important retorn econòmic i en forma de creació de llocs de treball”. “Però sobretot que es tradueixi en projectes d’R+D a Catalunya, desenvolupament industrial, oportunitats per a les pimes catalanes i creixement de l’economia blava i el sector nàutic català, sempre amb el rerefons de la sostenibilitat”, ha subratllat.

Per la seva banda, el CEO d’ ACE Barcelona i màxim responsable de l’equip Emirates Teams New Zeland, Grant Dalton, ha subratllat que “des del principi les entitats amfitriones de la 37a America’s Cup a Barcelona han valorat les oportunitats tan rellevants que suposa acollir aquí aquest esdeveniment, més enllà de l’espectacle esportiu”. Dalton ha destacat que “la innovació i la tecnologia formen part de l'ADN de la Copa Amèrica, i aquesta emocionant col·laboració amb ACCIÓ és un exemple d'un flux pràctic de tecnologia de l'esdeveniment que impulsarà l'ecosistema empresarial local de tecnologia i recerca”.

A l’acte, que ha tingut lloc al Port de Barcelona, també hi ha participat el seu president, Lluís Salvadó i Tenesa, i el secretari d’Empresa i Competitivitat i conseller delegat d’ACCIÓ, Albert Castellanos i Maduell, i la vicepresidenta executiva de l’America’s Cup Event Barcelona, Aurora Catà i Sala.

Un accelerador per a la indústria catalana

En primer lloc, l’acord signat aquest dijous té per objectiu aprofitar l’esdeveniment per impulsar un nou sector econòmic a Catalunya d’embarcacions nàutiques descarbonitzades que funcionin amb hidrogen verd. En concret, el conveni recull el compromís de la Copa Amèrica de transferir a ACCIÓ el coneixement tecnològic generat per aquesta competició en l’àmbit de l’hidrogen verd per impulsar la industrialització d’aquesta tecnologia a Catalunya. De fet, les embarcacions de suport oficial de la competició funcionaran amb hidrogen verd a una velocitat de fins a 50 nusos generant zero emissions.

Un exemple d’això és l’acord que Copa Amèrica ha arribat amb Air Products -a través de la seva filial Carburos Metálicos- un proveïdor local de gasos industrials amb seu a Barcelona que s’ha convertit en el Proveïdor Oficial d’Hidrogen de la 37ª America's Cup a Barcelona. Air Products s’encarregarà de subministrar l’hidrogen verd.

També en el camp tecnològic, la Generalitat i la Copa Amèrica dinamitzaran l’ecosistema d’innovació català aprofitant la demanda sofisticada de solucions tecnològiques de la competició. Així, es fomentarà que startups, empreses, clústers i centres tecnològics i de recerca catalans puguin donar resposta als reptes tecnològics vinculats a la competició mitjançant la celebració d’Open Innovation Challanges organitzats per ACCIÓ als principals esdeveniments tecnològics que se celebren a Catalunya com el MWC i l’Integrated Systems Europe (ISE).

El conveni recull que les dues parts col·laboraran per facilitar aquesta connexió amb l’ecosistema local i impulsar la contractació de productes o serveis d’empreses catalanes per part de la Copa Amèrica i els equips que competiran a l’esdeveniment. Aquesta iniciativa s’articularà, entre d’altres, mitjançant els clústers que formen part del programa Catalunya Clústers d’ACCIÓ, que incorpora 27 clústers catalans que agrupen més de 2.700 empreses i agents associats amb una facturació de més de 70.000 milions d’euros.

Més projecció de Catalunya al món

L’aliança entre el Govern i els organitzadors de la Copa Amèrica també preveu que proveïdors catalans participin en el desenvolupament del primer videojoc de la història d’aquesta competició. Aquesta iniciativa, a banda de reforçar el posicionament de Catalunya en l’àmbit dels videojocs i els e-Sports i estimular l’ecosistema local d’aquest sector, també actuarà com una plataforma de projecció de Catalunya i Barcelona al món.

En aquest sentit, un dels punts que recull l’acord signat aquest dijous és aprofitar l’esdeveniment per potenciar la captació d’inversió estrangera productiva a Catalunya. Ja s’estan treballant diverses accions internacionals que es duran a terme els pròxims mesos, com per exemple l’elaboració d’una campanya de comunicació internacional amb la participació del CEO de la Copa Amèrica, Grant Dalton.

Tu opinión enriquece este artículo:

Irse a vivir de alquiler hoy supone destinar más del 35% de los ingresos familiares (y Baleares, madrileños y catalanes registran la mayor tasa de esfuerzo para cumplir con el alquiler)

En España, alrededor del 18% de las familias actualmente vive de alquiler. Sin embargo, quienes decidan optar por esta modalidad habitacional hoy se enfrentan a un panorama complicado: en las condiciones actuales del mercado inmobiliario, el alquiler representa más del 35% de los ingresos netos familiares, según un análisis de la consultora AIS, parte del grupo PFSTECH y especialista en big data y analytics. 

Las empresas catalanas han recibido más de 1.500 millones de euros de los fondos Next Generation desde 2021

El consejero de Empresa y Trabajo, Miquel Sàmper, ha anunciado hoy que "las empresas catalanas han captado 1.540millones de euros desde 2021 en el conjunto de convocatorias competitivas de alcance estatal de los fondos Next Generation" , destacando ámbitos sectoriales como la movilidad sostenible (30%) o los proyectos de I+D (29%). Sàmper ha hecho público el balance de captación de los tres años de estos fondos europeos, durante la inauguración del tercer Congreso de la Asociación TECNIO en Terrassa.

IMPT y Gimmonix forman una alianza estratégica para transformar la industria de los viajes hacia la sostenibilidad

IMPT, la plataforma pionera en viajes sostenibles, anuncia una nueva alianza estratégica con Gimmonix, empresa tecnológica que ofrece soluciones innovadoras a las compañías de viajes para optimizar sus operaciones. Este acuerdo marca un hito significativo en la misión de IMPT de convertirse en el líder global en viajes conscientes con el carbono, ofreciendo una alternativa innovadora en un mercado dominado por grandes jugadores como Booking Holdings y Expedia Group.

De los jamones a los productos personalizados: la evolución del regalo navideño corporativo

Dar un obsequio corporativo se ha convertido en una de las prácticas más comunes entre las empresas españolas, especialmente durante épocas festivas como la Navidad, como una manera de reconocer y agradecer el esfuerzo y la dedicación del equipo, la confianza de los clientes o el servicio de los proveedores más habituales. Sin embargo, los regalos de empresa han cambiado con el tiempo, y donde antes el jamón era la estrella; ahora la personalización de los regalos y la tecnología ganan cada vez más terreno. Con la época navideña a la vuelta de la esquina, MediaMarkt Business, división de MediaMarkt especializada en soluciones para empresas, resalta la importancia de la antelación y personalización en los regalos corporativos, como estrategia de fidelización y reconocimiento de marca.

IMPT y Desigual marcan un hito en la moda sostenible con una innovadora alianza en e-commerce ecológico

La nueva era del e-commerce consciente ha llegado para quedarse. Desigual, una de las marcas de moda más icónicas y creativas del panorama internacional, ha dado un paso decisivo hacia la sostenibilidad al incorporarse a IMPT, la plataforma líder en soluciones para compensar la huella de carbono. Esta colaboración representa un avance significativo en la creación de un comercio electrónico más responsable, donde los consumidores pueden seguir disfrutando de la moda única de Desigual mientras contribuyen activamente a la protección del medio ambiente.

La inteligencia artificial avanza a pasos agigantados: 1 de cada 3 empleados en Cataluña ya la utiliza diariamente

Este mes se cumplen exactamente dos años desde el lanzamiento de ChatGPT (30 de noviembre de 2022), un modelo de lenguaje avanzado que marcó el inicio de la democratización en el uso de la inteligencia artificial por parte de la ciudadanía, pero también de las empresas, que han visto en ella la oportunidad perfecta de generar disrupción en toda su cadena de valor. Desde entonces, la IA no solo ha demostrado su capacidad para revolucionar diversos sectores, sino que también ha ganado protagonismo como una herramienta clave en el ámbito laboral y, en concreto, en dos vertientes claras: en el empleo en sí y en el desempeño diario de los trabajadores (es decir, en las formas de trabajar).

Éste sitio web usa cookies, si permanece aquí acepta su uso. Puede leer más sobre el uso de cookies en nuestra política de cookies.