Conseller Torrent: "El projecte d'inversió de Lotte Energy Materials Spain a Mont-roig del Camp és estratègic per a la Generalitat de Catalunya" (Avui en Catala)

El conseller d’Empresa i Treball, Roger Torrent i Ramió, ha qualificat com a “projecte empresarial estratègic per a la Generalitat” la inversió que té previst fer l’empresa Lotte Energy Materials Spain a Catalunya. Torrent ha fet aquestes declaracions durant la presentació en roda de premsa que la filial, creada per posar en marxa la planta de làmines de coure (elecfoil) a Mont-roig del Camp, ha fet al municipi del Baix Camp.

Image description

En aquest sentit, el responsable del Departament ha explicat que és “un projecte que té un potencial molt positiu per la comarca i pel conjunt del nostre país” i ha afegit que suposarà “la creació de centenars de llocs de treball de qualitat; facilitarà el desenvolupament de projectes d’electrificació de la indústria de l’automoció; reforçarà l’ecosistema de la mobilitat verda al nostre país; contribuirà a consolidar el posicionament de Catalunya com a referent de la indústria de la mobilitat verda al sud d’Europa i ens ajudarà a atraure nous projectes vinculats al sector”.

A l’acte el director general de Lotte Energy Materials Spain, Lim Taeil, ha explicat els detalls de la inversió que l’empresa sud-coreana farà a Catalunya. Lim Taeil ha assegurat que “és un honor poder donar a conèixer el nostre projecte a la ciutadania de Mont-roig del Camp així com a representants de l'administració pública que han treballat incansablement perquè aquest projecte pugui ésser una realitat”. “Avui és només el començament, d'ara endavant esperem que tothom pugui veure com creix aquest projecte tan important tant pel municipi de Mont-roig del Camp com pel futur industrial de Catalunya” ha reblat.

A la presentació també hi ha participat l’alcalde de Mont-roig del Camp, Fran Morancho López, i el delegat del govern espanyol a Catalunya, Carlos Prieto Gómez.

Al llarg del dia l’empresa sud-coreana ha fet també una presentació institucional als agents socials, polítics i econòmics del territori i aquesta tarda presentarà el projecte a la ciutadania de Mont-roig del Camp.

Una inversió de fins a 1.200 milions d’euros i 600 llocs de treball directes

La inversió industrial que Lotte Energy Materials farà a Mont-roig del Camp per implementar la seva primera fàbrica a Europa d’elecfoil, un component essencial en la fabricació de bateries elèctriques, podria arribar fins a 1.200 milions d’euros. Aquesta inversió comportaria la creació d’un mínim de 600 llocs de treball directes. Es tracta de la inversió industrial de tipus “greenfield” més elevada dels últims 20 anys a Catalunya.

Aquesta inversió està subjecta a la construcció de fins a tres plantes de fabricació d’elecfoil a Catalunya, un projecte industrial que es desenvoluparà per fases. La primera preveu una inversió inicial de gairebé 400 milions d’euros per la construcció d’una primera planta. Aquesta primera fàbrica de làmines de coure al municipi del Baix Camp està previst que entri en funcionament el 2025 amb una capacitat de producció anual de 30.000 tones d’elecfoil i la creació de 200 llocs de treball.

La construcció de les altres dues plantes, que també comportaran una inversió aproximada de 400 milions d’euros cada una, estarà subjecte a l’execució del calendari concret de la primera fàbrica. La posada en funcionament de cada planta implicarà també la creació de 400 llocs de treball més, 200 per a cada planta prevista. En total, el desenvolupament de tot el projecte suposaria la creació de, com a mínim, 600 llocs de treball.

Aquest projecte d’inversió ha rebut el suport de la Generalitat a través d’ACCIÓ -l’agència per a la competitivitat de l’empresa del Departament d’Empresa i Treball-.

Tu opinión enriquece este artículo:

La IA Agéntica protagoniza el 20 aniversario de Expocontact, el gran encuentro del sector CX organizado por Konecta

Konecta, líder global en experiencia del cliente (CX) y servicios digitales, ha vuelto a reunir a más de un millar de profesionales de la industria en la última edición de Expocontact, el congreso de referencia en el sector Experiencia de Cliente. Bajo el título 'InteligencIA que inspira a personas que conectan', esta 20ª edición se ha vuelto a celebrar en La Quinta del Jarama para poner de relieve el potencial de la IA en la transformación de la experiencia de cliente y su rol de acompañante en el trabajo de los agentes humanos.

Madrid in Game consolida su presencia en South Summit con 16 startups del sector del videojuego y la gamificación

Madrid in Game, iniciativa del Ayuntamiento de Madrid, regresará a South Summit, el encuentro global de referencia del ecosistema emprendedor del sur de Europa, que se celebrará en ‘La Nave’ de Villaverde, Madrid, del 4 al 6 de junio. Este evento se erige como una gran oportunidad para dar a conocer el Campus del Videojuego, mostrar la evolución de las startups del programa de emprendimiento de Madrid in Game, el Start IN Up Program, con el objetivo de generar sinergias y conectarlas con empresas, emprendedores e inversores internacionales y presentar los proyectos ante una audiencia internacional de alto nivel.

El mundo del comercio y de las marcas ha sufrido un enorme cambio ¿Qué estás haciendo muy mal y no querés darte cuenta? (11 tips para tener éxito hoy)

(Nota cocreada con la prestigiosa comunidad Beyond Latam, junto con Maurizio y Otero) El futuro de la experiencia del cliente, es hoy ¿Por qué las marcas como Louis Vuitton ponen heladerías, cafeterías, restaurantes? ¿por qué cada vez más marcas tech activan en la F1 o en otros eventos deportivos?. Las empresas que se enfocan en la creación de experiencias de este tipo serán las que tengan éxito en el futuro o mejor dicho las que están creciendo drásticamente hoy.

(Lectura ágil, contenidos de valor, 3 minutos de lectura) 

McLaren-Norris-Piastri en Barcelona: La Estrategia del Éxito. ¿Cómo aprender de los grandes líderes en F1 para triunfar en los equipos y negocios"

(Nota cocreada con la prestigiosa comunidad de Ceos e Investigadores de Beyond en Latam y el programa especialista en deportes XDXT) En un mundo cada vez más competitivo, es fundamental tener una estrategia clara para triunfar en la vida y en los negocios. ¿Por qué insistimos en no invertir en estrategas, planificadores, head of culture y si gastamos enormes cantidades de tiempo y recursos en “acciones de corto plazo”?

(Lectura ágil, contenidos de valor, 1 minuto de lectura nota resumen, nota expandida: 3 minutos) 

Éste sitio web usa cookies, si permanece aquí acepta su uso. Puede leer más sobre el uso de cookies en nuestra política de cookies.