Catalunya i l'Alta Àustria signen un acord per promoure el desenvolupament econòmic i la col·laboració entre ambdós territoris

El Govern, per mitjà d’ACCIÓ -l’agència per a la competitivitat de l’empresa del Departament d’Empresa i Treball-, ha signat una carta d’intencions amb l’estat d’Alta Àustria, mitjançant l’agència Business Upper Austria. L’objectiu d’aquest acord és promoure el desenvolupament econòmic, així com fomentar els programes de formació dual i reforçar les relacions entre ambdós territoris.

Image description

El conseller d’Empresa i Treball, Roger Torrent i Ramió, i el ministre d’Economia de l’Alta Àustria, Markus Achleitner, han signat el document aquest dilluns a la seu d’ACCIÓ en el marc d’una visita de la delegació d’una trentena de representants institucionals de l’estat austríac a Barcelona. La delegada del Govern de la Generalitat a Europa Central, Krystyna Schreiber, el director general d’Indústria, Oriol Alcoba i Malaspina, i el delegat d’Economia de la Cambra de Comerç d’Àustria a l’Estat, Richard Bandera, també han participat en l’acte.

Per Torrent, “estem molt satisfets de signar avui aquesta carta d'intencions amb l'Alta Àustria, ja que Catalunya comparteix amb aquest territori diverses similituds, com ara una economia diversa i un rol important de sectors industrials clau com el de l'automoció i la manufactura avançada, entre d'altres”. “Esperem reforçar les relacions comercials bilaterals i potenciar la inversió estrangera directa entre ambdós territoris, així com cooperar i compartir la nostra experiència i coneixements per ajudar a fomentar la competitivitat en ambdues localitzacions”, ha subratllat el titular d’Empresa i Treball.

Per la seva banda, el ministre Achleitner ha subratllat que està “content que s'hagi pogut concloure un acord de cooperació entre l'Alta Àustria i Catalunya. L'objectiu de l'acord és aprofundir encara més les relacions entre les dues regions”. Ha afegit que “hi ha un gran potencial, sobretot pel que fa a col·laboracions en recerca. D'una banda, aquestes àrees inclouen la indústria de l'automòbil, on, com a Alta Àustria, agrupem nombrosos projectes relacionats amb el vehicle sostenible a la iniciativa Future Mobility Region. Molt relacionada amb aquest àmbit hi ha la indústria manufacturera, també una de les àrees on l'Alta Àustria és forta”. Achleitner ha destacat que “la transformació cap a l'automatització i la producció intel·ligent planteja reptes per a ambdues regions en igual mesura, que volem superar mitjançant l'intercanvi mutu. A més, l'energia, i en particular l'hidrogen, són àmbits importants per a la cooperació transfronterera”.

En concret, l’acord contempla la voluntat d’ambdós territoris de potenciar el creixement i la diversificació econòmica de cadascun d’ells. Així, exposen la seva voluntat de promocionar les relacions comercials, les inversions bilaterals i l'intercanvi de bones pràctiques per estimular la innovació sostenible, l'emprenedoria i la creació d'ocupació en cadascun dels territoris. El document apunta que es posarà especial èmfasi en indústries de relleu tant per a Catalunya com per a l’Alta Àustria, com són la manufactura avançada, l'automoció, les ciències de la vida, la química i les energies renovables.

En aquest sentit, s’acorda l’intercanvi de coneixement entre els territoris, així com l’impuls d’estudis de mercat i l’organització de missions comercials conjuntes, a banda de compartir informació sobre incentius a la inversió i per explorar iniciatives conjuntes per atraure inversió estrangera directa, a més de compartir oportunitats d'exportació per a les empreses locals i sobre regulacions específiques de diferents sector. També s’inclou la intenció de connectar institucions educatives per a la col·laboració en projectes d'investigació i desenvolupament per fomentar la innovació i la competitivitat.

A més, l’acord també destaca la importància de l’intercanvi cultural entre ambdues regions. Així, la carta d’intencions subratlla la voluntat de Catalunya i l’Alta Àustria d’organitzar visites de delegacions i esdeveniments culturals per promoure la cooperació i l’intercanvi d’idees, a banda de la col·laboració en l’àmbit de la política de clústers.

En el marc del viatge institucional de la delegació austríaca a Catalunya, s’han organitzat reunions de treball, sessions de networking, així com visites a les instal·lacions de diversos centres tecnològics i de recerca, o companyies catalanes.

Relacions comercials entre Catalunya i Àustria

Les exportacions catalanes a Àustria van augmentar un 11,6% el 2022 en comparació amb l’any anterior i van sumar 976 milions d’euros. A banda, més d’un miler d’empreses catalanes exporten de manera regular al mercat austríac. En termes d’inversió estrangera, des del 2018 Àustria ha destinat 58,3 milions d’euros a Catalunya.

Tu opinión enriquece este artículo:

Irse a vivir de alquiler hoy supone destinar más del 35% de los ingresos familiares (y Baleares, madrileños y catalanes registran la mayor tasa de esfuerzo para cumplir con el alquiler)

En España, alrededor del 18% de las familias actualmente vive de alquiler. Sin embargo, quienes decidan optar por esta modalidad habitacional hoy se enfrentan a un panorama complicado: en las condiciones actuales del mercado inmobiliario, el alquiler representa más del 35% de los ingresos netos familiares, según un análisis de la consultora AIS, parte del grupo PFSTECH y especialista en big data y analytics. 

Las empresas catalanas han recibido más de 1.500 millones de euros de los fondos Next Generation desde 2021

El consejero de Empresa y Trabajo, Miquel Sàmper, ha anunciado hoy que "las empresas catalanas han captado 1.540millones de euros desde 2021 en el conjunto de convocatorias competitivas de alcance estatal de los fondos Next Generation" , destacando ámbitos sectoriales como la movilidad sostenible (30%) o los proyectos de I+D (29%). Sàmper ha hecho público el balance de captación de los tres años de estos fondos europeos, durante la inauguración del tercer Congreso de la Asociación TECNIO en Terrassa.

IMPT y Gimmonix forman una alianza estratégica para transformar la industria de los viajes hacia la sostenibilidad

IMPT, la plataforma pionera en viajes sostenibles, anuncia una nueva alianza estratégica con Gimmonix, empresa tecnológica que ofrece soluciones innovadoras a las compañías de viajes para optimizar sus operaciones. Este acuerdo marca un hito significativo en la misión de IMPT de convertirse en el líder global en viajes conscientes con el carbono, ofreciendo una alternativa innovadora en un mercado dominado por grandes jugadores como Booking Holdings y Expedia Group.

IMPT y Desigual marcan un hito en la moda sostenible con una innovadora alianza en e-commerce ecológico

La nueva era del e-commerce consciente ha llegado para quedarse. Desigual, una de las marcas de moda más icónicas y creativas del panorama internacional, ha dado un paso decisivo hacia la sostenibilidad al incorporarse a IMPT, la plataforma líder en soluciones para compensar la huella de carbono. Esta colaboración representa un avance significativo en la creación de un comercio electrónico más responsable, donde los consumidores pueden seguir disfrutando de la moda única de Desigual mientras contribuyen activamente a la protección del medio ambiente.

De los jamones a los productos personalizados: la evolución del regalo navideño corporativo

Dar un obsequio corporativo se ha convertido en una de las prácticas más comunes entre las empresas españolas, especialmente durante épocas festivas como la Navidad, como una manera de reconocer y agradecer el esfuerzo y la dedicación del equipo, la confianza de los clientes o el servicio de los proveedores más habituales. Sin embargo, los regalos de empresa han cambiado con el tiempo, y donde antes el jamón era la estrella; ahora la personalización de los regalos y la tecnología ganan cada vez más terreno. Con la época navideña a la vuelta de la esquina, MediaMarkt Business, división de MediaMarkt especializada en soluciones para empresas, resalta la importancia de la antelación y personalización en los regalos corporativos, como estrategia de fidelización y reconocimiento de marca.

La inteligencia artificial avanza a pasos agigantados: 1 de cada 3 empleados en Cataluña ya la utiliza diariamente

Este mes se cumplen exactamente dos años desde el lanzamiento de ChatGPT (30 de noviembre de 2022), un modelo de lenguaje avanzado que marcó el inicio de la democratización en el uso de la inteligencia artificial por parte de la ciudadanía, pero también de las empresas, que han visto en ella la oportunidad perfecta de generar disrupción en toda su cadena de valor. Desde entonces, la IA no solo ha demostrado su capacidad para revolucionar diversos sectores, sino que también ha ganado protagonismo como una herramienta clave en el ámbito laboral y, en concreto, en dos vertientes claras: en el empleo en sí y en el desempeño diario de los trabajadores (es decir, en las formas de trabajar).

Éste sitio web usa cookies, si permanece aquí acepta su uso. Puede leer más sobre el uso de cookies en nuestra política de cookies.