Catalunya i Argentina cooperaran en la promoció de la competitivitat i la innovació entre empreses d'ambdós territoris

La Generalitat de Catalunya, per mitjà d’ACCIÓ -l’agència per a la competitivitat de l’empresa del Departament d’Empresa i Treball- ha signat un acord amb la província de Còrdova (Argentina) per cooperar en la promoció de la competitivitat, la innovació i la internacionalització entre les empreses d’ambdós territoris. Es tracta de la segona amb més població del país i un dels principals centres econòmics de la regió.

L’acord ha estat signat aquest divendres pel secretari d’Empresa i Competitivitat i conseller delegat d’ACCIÓ, Albert Castellanos i Maduell, i el governador de la província de Còrdova, Juan Schiaretti. Per la part argentina, l’acord s’articula mitjançant el Ministeri de Ciència i Tecnologia de la província de Còrdova i la Agencia Competitividad Còrdova.

L'objectiu d'aquesta iniciativa és evidenciar la voluntat de cooperar per estrènyer les relacions econòmiques i enfortir les capacitats en els àmbits de la innovació i l'economia del coneixement a les dues regions. Així, mitjançant l'acord, es desenvoluparan accions de suport institucional i assistència tècnica i es compartiran experiències, alhora que s'implementaran polítiques públiques i programes de suport en aquestes àrees estratègiques. D'aquesta manera, tots dos territoris es comprometen a contribuir al desenvolupament de la competitivitat, la productivitat i la internacionalització empresarial, així com al creixement de l'ecosistema de startups i clústers i la seva obertura als mercats exteriors.

Segons Castellanos, “Catalunya té una forta presència comercial a Amèrica del Sud, sobretot a països com Argentina, Colòmbia, Xile i el Brasil: amb acords com el que signem avui amb la província de Còrdova volem fer un pas més i estrènyer els nostres vincles en àmbits cada vegada de més valor afegit vinculats a la innovació, la tecnologia i l’economia del coneixement”.

Relacions comercials entre Catalunya i l’Argentina

Les exportacions catalanes a l’Argentina van augmentar un 48% el 2022 en comparació amb l’any anterior i van sumar 417 milions d’euros. Pel que fa al primer semestre del 2023, les exportacions catalanes al país sud-americà han crescut un 2,3% interanual, fins als 203,3 milions d’euros. De fet, més de 600 empreses catalanes exporten de manera regular al mercat argentí. Amb l’objectiu de facilitar els projectes d’expansió d’empreses catalanes a l’Argentina, el Govern va obrir una Oficina Exterior de Comerç i d’Inversions d’ACCIÓ a Buenos Aires l’any 1989.

Tu opinión enriquece este artículo:

La Agencia Catalana del Consumo y los Gremios de Comercio, Servicios y Turismo cooperarán para consolidar la confianza en el comercio de proximidad

El director de la Agencia Catalana del Consumo (Departamento de Empresa y Trabajo), Isidor Garcia Sanchez, y el presidente del Consejo de Gremios de Comercio, Servicios y Turismo, Joan Manel Guillén Espín, han firmado un convenio de colaboración entre ambos organismos, con el fin de acompañar a las empresas en procesos de mejora de la calidad y la atención a las personas consumidoras.

Así utilizarán la inteligencia artificial las marcas de moda en 2026

La inteligencia artificial ha pasado en pocos años de ser un experimento en laboratorios de innovación a convertirse en una de las grandes palancas de crecimiento del sector moda. Se prevé que la IA generativa será prioritaria para la mayoría de los directivos del sector y que las marcas que la integren de forma estratégica serán las que ganen en eficiencia, crecimiento y fidelización.

“Your Friends Are Boring” se alza como ganadora en el foro de inversión del Seed Startup Program

“Your Friends Are Boring” se ha alzado como ganadora del Seed Startup Program, impulsado por València Innovation Capital y Startup Valencia. La startup valenciana, fundada por Clara Haba y Amaury de Castelnau, organiza viajes grupales que conectan a personas con intereses afines a través de experiencias compartidas. Su enfoque creativo, el modelo de negocio que reinventa el turismo experiencial con impacto social y los hitos alcanzados desde su MVP y sus primeros viajes le han permitido destacar entre las más de 28 participantes de esta edición.

Éste sitio web usa cookies, si permanece aquí acepta su uso. Puede leer más sobre el uso de cookies en nuestra política de cookies.