Catalunya i Argentina cooperaran en la promoció de la competitivitat i la innovació entre empreses d'ambdós territoris

La Generalitat de Catalunya, per mitjà d’ACCIÓ -l’agència per a la competitivitat de l’empresa del Departament d’Empresa i Treball- ha signat un acord amb la província de Còrdova (Argentina) per cooperar en la promoció de la competitivitat, la innovació i la internacionalització entre les empreses d’ambdós territoris. Es tracta de la segona amb més població del país i un dels principals centres econòmics de la regió.

Image description

L’acord ha estat signat aquest divendres pel secretari d’Empresa i Competitivitat i conseller delegat d’ACCIÓ, Albert Castellanos i Maduell, i el governador de la província de Còrdova, Juan Schiaretti. Per la part argentina, l’acord s’articula mitjançant el Ministeri de Ciència i Tecnologia de la província de Còrdova i la Agencia Competitividad Còrdova.

L'objectiu d'aquesta iniciativa és evidenciar la voluntat de cooperar per estrènyer les relacions econòmiques i enfortir les capacitats en els àmbits de la innovació i l'economia del coneixement a les dues regions. Així, mitjançant l'acord, es desenvoluparan accions de suport institucional i assistència tècnica i es compartiran experiències, alhora que s'implementaran polítiques públiques i programes de suport en aquestes àrees estratègiques. D'aquesta manera, tots dos territoris es comprometen a contribuir al desenvolupament de la competitivitat, la productivitat i la internacionalització empresarial, així com al creixement de l'ecosistema de startups i clústers i la seva obertura als mercats exteriors.

Segons Castellanos, “Catalunya té una forta presència comercial a Amèrica del Sud, sobretot a països com Argentina, Colòmbia, Xile i el Brasil: amb acords com el que signem avui amb la província de Còrdova volem fer un pas més i estrènyer els nostres vincles en àmbits cada vegada de més valor afegit vinculats a la innovació, la tecnologia i l’economia del coneixement”.

Relacions comercials entre Catalunya i l’Argentina

Les exportacions catalanes a l’Argentina van augmentar un 48% el 2022 en comparació amb l’any anterior i van sumar 417 milions d’euros. Pel que fa al primer semestre del 2023, les exportacions catalanes al país sud-americà han crescut un 2,3% interanual, fins als 203,3 milions d’euros. De fet, més de 600 empreses catalanes exporten de manera regular al mercat argentí. Amb l’objectiu de facilitar els projectes d’expansió d’empreses catalanes a l’Argentina, el Govern va obrir una Oficina Exterior de Comerç i d’Inversions d’ACCIÓ a Buenos Aires l’any 1989.

Tu opinión enriquece este artículo:

La IA Agéntica protagoniza el 20 aniversario de Expocontact, el gran encuentro del sector CX organizado por Konecta

Konecta, líder global en experiencia del cliente (CX) y servicios digitales, ha vuelto a reunir a más de un millar de profesionales de la industria en la última edición de Expocontact, el congreso de referencia en el sector Experiencia de Cliente. Bajo el título 'InteligencIA que inspira a personas que conectan', esta 20ª edición se ha vuelto a celebrar en La Quinta del Jarama para poner de relieve el potencial de la IA en la transformación de la experiencia de cliente y su rol de acompañante en el trabajo de los agentes humanos.

Madrid in Game consolida su presencia en South Summit con 16 startups del sector del videojuego y la gamificación

Madrid in Game, iniciativa del Ayuntamiento de Madrid, regresará a South Summit, el encuentro global de referencia del ecosistema emprendedor del sur de Europa, que se celebrará en ‘La Nave’ de Villaverde, Madrid, del 4 al 6 de junio. Este evento se erige como una gran oportunidad para dar a conocer el Campus del Videojuego, mostrar la evolución de las startups del programa de emprendimiento de Madrid in Game, el Start IN Up Program, con el objetivo de generar sinergias y conectarlas con empresas, emprendedores e inversores internacionales y presentar los proyectos ante una audiencia internacional de alto nivel.

El mundo del comercio y de las marcas ha sufrido un enorme cambio ¿Qué estás haciendo muy mal y no querés darte cuenta? (11 tips para tener éxito hoy)

(Nota cocreada con la prestigiosa comunidad Beyond Latam, junto con Maurizio y Otero) El futuro de la experiencia del cliente, es hoy ¿Por qué las marcas como Louis Vuitton ponen heladerías, cafeterías, restaurantes? ¿por qué cada vez más marcas tech activan en la F1 o en otros eventos deportivos?. Las empresas que se enfocan en la creación de experiencias de este tipo serán las que tengan éxito en el futuro o mejor dicho las que están creciendo drásticamente hoy.

(Lectura ágil, contenidos de valor, 3 minutos de lectura) 

McLaren-Norris-Piastri en Barcelona: La Estrategia del Éxito. ¿Cómo aprender de los grandes líderes en F1 para triunfar en los equipos y negocios"

(Nota cocreada con la prestigiosa comunidad de Ceos e Investigadores de Beyond en Latam y el programa especialista en deportes XDXT) En un mundo cada vez más competitivo, es fundamental tener una estrategia clara para triunfar en la vida y en los negocios. ¿Por qué insistimos en no invertir en estrategas, planificadores, head of culture y si gastamos enormes cantidades de tiempo y recursos en “acciones de corto plazo”?

(Lectura ágil, contenidos de valor, 1 minuto de lectura nota resumen, nota expandida: 3 minutos) 

Éste sitio web usa cookies, si permanece aquí acepta su uso. Puede leer más sobre el uso de cookies en nuestra política de cookies.