Catalunya es posiciona de nou com un dels cinc països més digitalitzats d'Europa (Avui en Català)

Catalunya referma un destacat grau de digitalització i continua progressant en la transformació digital de la societat i l’economia. Aquesta és la principal conclusió de la quarta edició de l’índex compost d’economia i societat digital DESI Catalunya 2022, calculat per a Catalunya amb la metodologia de la Comissió Europea. Impulsat pel Departament d’Empresa i Treball de la Generalitat de Catalunya i elaborat pel Cercle Tecnològic de Catalunya, l’informe indica que Catalunya continua, per quart any consecutiu, en la cinquena posició com a país digitalment avançat i capdavanter a Europa. Amb un grau de digitalització del 63,96%, 11,69 punts superior a la mitjana de la Unió Europea (52,27%), manté, juntament amb el grup nòrdic format per Dinamarca, Finlàndia, Suècia i els Països Baixos, el lideratge del desenvolupament digital a Europa.

Image description

L’estructura del DESI Catalunya 2022 la conformen, com en l’edició anterior, 4 dimensions (Capital humà, Connectivitat, Integració de la tecnologia digital i Serveis públics digitals), 10 subdimensions i 33 indicadors.

En concret, el 2022 Catalunya progressa favorablement en totes les dimensions, si bé això no es reflecteix sempre en una millor posició relativa en el conjunt dels 27 estats de la Unió Europea: millora 5,69 punts en l’índex global i creix en totes les subdimensions: Capital humà (+0,51 punts), Connectivitat (+13,63 punts), Integració de la tecnologia digital (+3,55 punts) i Serveis públics digitals (+5,09 punts). Quant a les posicions, Catalunya perd una posició en Capital humà, guanya una posició en Connectivitat i una altra en Integració de la tecnologia digital i manté la quarta posició en Serveis públics digitals.

Pel que fa al Capital humà, les competències dels usuaris d’Internet continuen progressant a l’alça, mentre que els resultats en les competències avançades i de desenvolupament són més discrets. Les dades sobre la formació i l’ocupació en TIC (especialment entre les dones) se situen lleugerament per sobre de la mitjana europea, però tenen força camí per recórrer.

La Connectivitat continua sent un punt fort i la base de la digitalització de Catalunya i és la dimensió en què obté la millor posició, concretament la segona, per darrere de Dinamarca i per davant dels Països Baixos. Cal destacar el resultat de la banda ampla fixa, que lidera el rànquing dels estats de la UE, i el de la implantació de banda ampla fixa, que guanya la segona posició, per darrere d’Hongria.

En Integració de la tecnologia digital, Catalunya passa de la vuitena posició de 2021 a la setena posició el 2022, per davant d’Irlanda. Les empreses catalanes mostren, en general, un bon nivell de digitalització, tot i que el creixement del percentatge de facturació del comerç electrònic en les petites i mitjanes empreses s’ha aturat, tant en l’àmbit nacional com en l’internacional.

En Serveis públics digitals, Catalunya manté la quarta posició. El nivell de digitalització de l’Administració pública a Catalunya augmenta any rere any, però encara hi ha marge de millora en les posicions dels usuaris de l’Administració electrònica i les dades obertes a Catalunya.

Sobre el DESI Catalunya

Per tal de monitoritzar el rendiment digital general d’Europa i fer un seguiment del progrés de la competitivitat digital dels Estats de la Unió Europea (UE), la Comissió Europea (CE) va crear l’índex compost d’economia i societat digital (DESI, Digital Economy and Society Index), que s’ha establert com l’índex de referència a Europa per comparar l’avenç digital dels països.

Aquesta és la quarta vegada que es presenten els resultats del DESI calculat per a Catalunya d’acord amb la metodologia de la CE, gràcies a la col·laboració entre la Generalitat de Catalunya i el Cercle Tecnològic. Les dades s’han obtingut majoritàriament de l’Institut d’Estadística de Catalunya (Idescat) i de la Direcció General de Transparència, Dades Obertes i Col·laboració del Departament d’Acció Exterior i Unió Europea.

El 2021, la CE va ajustar el DESI perquè reflectís les dues iniciatives polítiques principals que afectaran la transformació digital a la UE durant els pròxims anys: el Mecanisme de Recuperació i Resiliència i la Brúixola Digital de la Dècada Digital de la UE. Així, els indicadors del DESI Catalunya 2021 es van estructurar seguint els quatre àmbits principals de la Brúixola digital, en lloc de les cinc dimensions de les edicions anteriors (2019 i 2020). Pel que fa al nombre d’indicadors, aquests van passar de 37 a 33: se’n va eliminar alguns i se n’hi van afegir de nous.

El DESI 2022 ha mantingut l’estructura del DESI 2021: 4 dimensions (Capital humà, Connectivitat, Integració de la tecnologia digital i Serveis públics digitals), 10 subdimensions, i 33 indicadors, però s’hi han fet tres canvis que afecten el càlcul: s’ha eliminat un indicador, s’hi ha afegit un indicador nou, i s’ha modificat la metodologia de càlcul d’alguns dels indicadors. Això ha comportat haver de tornar a calcular l’índex DESI dels anys 2020 i 2021 aplicant els canvis de 2022 per poder analitzar l’evolució del període 2020-2022.

 

Tu opinión enriquece este artículo:

Los jóvenes españoles no quieren ser jefes, según estudio de Preply: zetas y millennials no tienen entre sus prioridades crear empresas ni liderar equipos

Los jóvenes españoles no tienen entre sus prioridades el objetivo de desempeñar un cargo directivo, ni al frente de su propia empresa ni liderando un equipo dentro de una compañía. Así se desprende de un estudio realizado por Preply (plataforma de aprendizaje de idiomas que conecta a millones de estudiantes y tutores de diferentes países) para conocer las aspiraciones de zetas y millennials en el ámbito profesional y del aprendizaje. Los datos recabados a partir de 600 encuestas a españoles entre 18 y 43 años, y que se dan a conocer con motivo de la celebración del Día Internacional del Jefe, revelan que no quieren ser jefes, y que le dan más importancia a su salud y bienestar y a su estabilidad financiera.

Barcelona New Economy Week (BNEW) 2024 cierra con éxito (con InfoNegocios España como media partner)

El evento, organizado por el Consorci de la Zona Franca de Barcelona (CZFB), se ha consolidado como una cumbre de referencia para la nueva economía con una participación récord de profesionales asistentes. Las futuristas instalaciones del DFactory Barcelona, enclavadas en la Zona Franca, albergaron y le dieron el protagonismo a la Ciudad Condal como la capital mundial de la nueva economía en esta primera semana de octubre.

Kelme JV8 x Leftties: una fusión de moda y deporte que rinde homenaje a Jordi Villacampa

Lefties se une a Kelme para presentar la esperada colección KELME JV8 X LEFTIES, una fusión de moda y deporte que rinde homenaje a Jordi Villacampa, uno de los referentes deportivos más destacados del baloncesto español. Esta colaboración busca capturar la esencia del baloncesto y traducirla en una propuesta estética contemporánea. La historia de esta unión se remonta a los años ochenta, cuando Kelme lanzó las icónicas zapatillas Kelme Villacampa. En 1989, estas zapatillas hicieron su debut coincidiendo con el ascenso de Jordi Villacampa como el mejor alero de España. Estas piezas no solo marcaron un hito en la historia del calzado deportivo, sino que también establecieron un vínculo entre el baloncesto y la moda que hoy cobra vida en esta nueva colección.

Spotify y FC Barcelona presentan una camiseta exclusiva con la colaboración de Coldplay (que se usará en un partido a disputarse este 26 de octubre)

Spotify reúne una vez más a leyendas del mundo de la música y el fútbol que rompen récords, a través de su partnership con el FC Barcelona. Esta vez, la camiseta del FC Barcelona contará con el logo de Coldplay inspirado en su décimo álbum Moon Music lanzado el 4 de octubre y que debutó en el número 1 en la lista global de Spotify esta semana. 

Capraboacasa se corona como el mejor comercio online del año 2025

Capraboacasa, el supermercado online de Caprabo ha sido reconocido como Mejor Comercio Online del Año 2025 en los Premios ‘Revolución en el Mundo del Retail 2024-2025’ que impulsa la organización Comercio del Año. El galardón, recogido esta semana por el equipo de Capraboacasa, reconoce la excelencia en el ámbito del comercio electrónico y el servicio al cliente.

Más de 180 empresas se suman a la VII edición del ‘Diálogo con proveedores’ de PortAventura World

PortAventura World ha celebrado en PortAventura Convention Centre la VII edición de su ‘Diálogo con proveedores’, un encuentro en el que se han reunido más de 180 empresas colaboradoras para compartir los proyectos estratégicos y los planes de futuro más relevantes, así como para realizar un balance de los logros alcanzados durante la última temporada. Además, el evento ha contado con la intervención de Javier Molero, director de proyectos y Agencia 2030 del Pacto Mundial de la ONU España, con la ponencia ‘Camino hacia la sostenibilidad empresarial’.

Éste sitio web usa cookies, si permanece aquí acepta su uso. Puede leer más sobre el uso de cookies en nuestra política de cookies.