Catalunya es posiciona de nou com un dels cinc països més digitalitzats d'Europa (Avui en Català)

Catalunya referma un destacat grau de digitalització i continua progressant en la transformació digital de la societat i l’economia. Aquesta és la principal conclusió de la quarta edició de l’índex compost d’economia i societat digital DESI Catalunya 2022, calculat per a Catalunya amb la metodologia de la Comissió Europea. Impulsat pel Departament d’Empresa i Treball de la Generalitat de Catalunya i elaborat pel Cercle Tecnològic de Catalunya, l’informe indica que Catalunya continua, per quart any consecutiu, en la cinquena posició com a país digitalment avançat i capdavanter a Europa. Amb un grau de digitalització del 63,96%, 11,69 punts superior a la mitjana de la Unió Europea (52,27%), manté, juntament amb el grup nòrdic format per Dinamarca, Finlàndia, Suècia i els Països Baixos, el lideratge del desenvolupament digital a Europa.

Image description

L’estructura del DESI Catalunya 2022 la conformen, com en l’edició anterior, 4 dimensions (Capital humà, Connectivitat, Integració de la tecnologia digital i Serveis públics digitals), 10 subdimensions i 33 indicadors.

En concret, el 2022 Catalunya progressa favorablement en totes les dimensions, si bé això no es reflecteix sempre en una millor posició relativa en el conjunt dels 27 estats de la Unió Europea: millora 5,69 punts en l’índex global i creix en totes les subdimensions: Capital humà (+0,51 punts), Connectivitat (+13,63 punts), Integració de la tecnologia digital (+3,55 punts) i Serveis públics digitals (+5,09 punts). Quant a les posicions, Catalunya perd una posició en Capital humà, guanya una posició en Connectivitat i una altra en Integració de la tecnologia digital i manté la quarta posició en Serveis públics digitals.

Pel que fa al Capital humà, les competències dels usuaris d’Internet continuen progressant a l’alça, mentre que els resultats en les competències avançades i de desenvolupament són més discrets. Les dades sobre la formació i l’ocupació en TIC (especialment entre les dones) se situen lleugerament per sobre de la mitjana europea, però tenen força camí per recórrer.

La Connectivitat continua sent un punt fort i la base de la digitalització de Catalunya i és la dimensió en què obté la millor posició, concretament la segona, per darrere de Dinamarca i per davant dels Països Baixos. Cal destacar el resultat de la banda ampla fixa, que lidera el rànquing dels estats de la UE, i el de la implantació de banda ampla fixa, que guanya la segona posició, per darrere d’Hongria.

En Integració de la tecnologia digital, Catalunya passa de la vuitena posició de 2021 a la setena posició el 2022, per davant d’Irlanda. Les empreses catalanes mostren, en general, un bon nivell de digitalització, tot i que el creixement del percentatge de facturació del comerç electrònic en les petites i mitjanes empreses s’ha aturat, tant en l’àmbit nacional com en l’internacional.

En Serveis públics digitals, Catalunya manté la quarta posició. El nivell de digitalització de l’Administració pública a Catalunya augmenta any rere any, però encara hi ha marge de millora en les posicions dels usuaris de l’Administració electrònica i les dades obertes a Catalunya.

Sobre el DESI Catalunya

Per tal de monitoritzar el rendiment digital general d’Europa i fer un seguiment del progrés de la competitivitat digital dels Estats de la Unió Europea (UE), la Comissió Europea (CE) va crear l’índex compost d’economia i societat digital (DESI, Digital Economy and Society Index), que s’ha establert com l’índex de referència a Europa per comparar l’avenç digital dels països.

Aquesta és la quarta vegada que es presenten els resultats del DESI calculat per a Catalunya d’acord amb la metodologia de la CE, gràcies a la col·laboració entre la Generalitat de Catalunya i el Cercle Tecnològic. Les dades s’han obtingut majoritàriament de l’Institut d’Estadística de Catalunya (Idescat) i de la Direcció General de Transparència, Dades Obertes i Col·laboració del Departament d’Acció Exterior i Unió Europea.

El 2021, la CE va ajustar el DESI perquè reflectís les dues iniciatives polítiques principals que afectaran la transformació digital a la UE durant els pròxims anys: el Mecanisme de Recuperació i Resiliència i la Brúixola Digital de la Dècada Digital de la UE. Així, els indicadors del DESI Catalunya 2021 es van estructurar seguint els quatre àmbits principals de la Brúixola digital, en lloc de les cinc dimensions de les edicions anteriors (2019 i 2020). Pel que fa al nombre d’indicadors, aquests van passar de 37 a 33: se’n va eliminar alguns i se n’hi van afegir de nous.

El DESI 2022 ha mantingut l’estructura del DESI 2021: 4 dimensions (Capital humà, Connectivitat, Integració de la tecnologia digital i Serveis públics digitals), 10 subdimensions, i 33 indicadors, però s’hi han fet tres canvis que afecten el càlcul: s’ha eliminat un indicador, s’hi ha afegit un indicador nou, i s’ha modificat la metodologia de càlcul d’alguns dels indicadors. Això ha comportat haver de tornar a calcular l’índex DESI dels anys 2020 i 2021 aplicant els canvis de 2022 per poder analitzar l’evolució del període 2020-2022.

 

Tu opinión enriquece este artículo:

La IA Agéntica protagoniza el 20 aniversario de Expocontact, el gran encuentro del sector CX organizado por Konecta

Konecta, líder global en experiencia del cliente (CX) y servicios digitales, ha vuelto a reunir a más de un millar de profesionales de la industria en la última edición de Expocontact, el congreso de referencia en el sector Experiencia de Cliente. Bajo el título 'InteligencIA que inspira a personas que conectan', esta 20ª edición se ha vuelto a celebrar en La Quinta del Jarama para poner de relieve el potencial de la IA en la transformación de la experiencia de cliente y su rol de acompañante en el trabajo de los agentes humanos.

Madrid in Game consolida su presencia en South Summit con 16 startups del sector del videojuego y la gamificación

Madrid in Game, iniciativa del Ayuntamiento de Madrid, regresará a South Summit, el encuentro global de referencia del ecosistema emprendedor del sur de Europa, que se celebrará en ‘La Nave’ de Villaverde, Madrid, del 4 al 6 de junio. Este evento se erige como una gran oportunidad para dar a conocer el Campus del Videojuego, mostrar la evolución de las startups del programa de emprendimiento de Madrid in Game, el Start IN Up Program, con el objetivo de generar sinergias y conectarlas con empresas, emprendedores e inversores internacionales y presentar los proyectos ante una audiencia internacional de alto nivel.

El mundo del comercio y de las marcas ha sufrido un enorme cambio ¿Qué estás haciendo muy mal y no querés darte cuenta? (11 tips para tener éxito hoy)

(Nota cocreada con la prestigiosa comunidad Beyond Latam, junto con Maurizio y Otero) El futuro de la experiencia del cliente, es hoy ¿Por qué las marcas como Louis Vuitton ponen heladerías, cafeterías, restaurantes? ¿por qué cada vez más marcas tech activan en la F1 o en otros eventos deportivos?. Las empresas que se enfocan en la creación de experiencias de este tipo serán las que tengan éxito en el futuro o mejor dicho las que están creciendo drásticamente hoy.

(Lectura ágil, contenidos de valor, 3 minutos de lectura) 

McLaren-Norris-Piastri en Barcelona: La Estrategia del Éxito. ¿Cómo aprender de los grandes líderes en F1 para triunfar en los equipos y negocios"

(Nota cocreada con la prestigiosa comunidad de Ceos e Investigadores de Beyond en Latam y el programa especialista en deportes XDXT) En un mundo cada vez más competitivo, es fundamental tener una estrategia clara para triunfar en la vida y en los negocios. ¿Por qué insistimos en no invertir en estrategas, planificadores, head of culture y si gastamos enormes cantidades de tiempo y recursos en “acciones de corto plazo”?

(Lectura ágil, contenidos de valor, 1 minuto de lectura nota resumen, nota expandida: 3 minutos) 

Éste sitio web usa cookies, si permanece aquí acepta su uso. Puede leer más sobre el uso de cookies en nuestra política de cookies.