Catalunya es posiciona de nou com un dels cinc països més digitalitzats d'Europa (Avui en Català)

Catalunya referma un destacat grau de digitalització i continua progressant en la transformació digital de la societat i l’economia. Aquesta és la principal conclusió de la quarta edició de l’índex compost d’economia i societat digital DESI Catalunya 2022, calculat per a Catalunya amb la metodologia de la Comissió Europea. Impulsat pel Departament d’Empresa i Treball de la Generalitat de Catalunya i elaborat pel Cercle Tecnològic de Catalunya, l’informe indica que Catalunya continua, per quart any consecutiu, en la cinquena posició com a país digitalment avançat i capdavanter a Europa. Amb un grau de digitalització del 63,96%, 11,69 punts superior a la mitjana de la Unió Europea (52,27%), manté, juntament amb el grup nòrdic format per Dinamarca, Finlàndia, Suècia i els Països Baixos, el lideratge del desenvolupament digital a Europa.

Image description

L’estructura del DESI Catalunya 2022 la conformen, com en l’edició anterior, 4 dimensions (Capital humà, Connectivitat, Integració de la tecnologia digital i Serveis públics digitals), 10 subdimensions i 33 indicadors.

En concret, el 2022 Catalunya progressa favorablement en totes les dimensions, si bé això no es reflecteix sempre en una millor posició relativa en el conjunt dels 27 estats de la Unió Europea: millora 5,69 punts en l’índex global i creix en totes les subdimensions: Capital humà (+0,51 punts), Connectivitat (+13,63 punts), Integració de la tecnologia digital (+3,55 punts) i Serveis públics digitals (+5,09 punts). Quant a les posicions, Catalunya perd una posició en Capital humà, guanya una posició en Connectivitat i una altra en Integració de la tecnologia digital i manté la quarta posició en Serveis públics digitals.

Pel que fa al Capital humà, les competències dels usuaris d’Internet continuen progressant a l’alça, mentre que els resultats en les competències avançades i de desenvolupament són més discrets. Les dades sobre la formació i l’ocupació en TIC (especialment entre les dones) se situen lleugerament per sobre de la mitjana europea, però tenen força camí per recórrer.

La Connectivitat continua sent un punt fort i la base de la digitalització de Catalunya i és la dimensió en què obté la millor posició, concretament la segona, per darrere de Dinamarca i per davant dels Països Baixos. Cal destacar el resultat de la banda ampla fixa, que lidera el rànquing dels estats de la UE, i el de la implantació de banda ampla fixa, que guanya la segona posició, per darrere d’Hongria.

En Integració de la tecnologia digital, Catalunya passa de la vuitena posició de 2021 a la setena posició el 2022, per davant d’Irlanda. Les empreses catalanes mostren, en general, un bon nivell de digitalització, tot i que el creixement del percentatge de facturació del comerç electrònic en les petites i mitjanes empreses s’ha aturat, tant en l’àmbit nacional com en l’internacional.

En Serveis públics digitals, Catalunya manté la quarta posició. El nivell de digitalització de l’Administració pública a Catalunya augmenta any rere any, però encara hi ha marge de millora en les posicions dels usuaris de l’Administració electrònica i les dades obertes a Catalunya.

Sobre el DESI Catalunya

Per tal de monitoritzar el rendiment digital general d’Europa i fer un seguiment del progrés de la competitivitat digital dels Estats de la Unió Europea (UE), la Comissió Europea (CE) va crear l’índex compost d’economia i societat digital (DESI, Digital Economy and Society Index), que s’ha establert com l’índex de referència a Europa per comparar l’avenç digital dels països.

Aquesta és la quarta vegada que es presenten els resultats del DESI calculat per a Catalunya d’acord amb la metodologia de la CE, gràcies a la col·laboració entre la Generalitat de Catalunya i el Cercle Tecnològic. Les dades s’han obtingut majoritàriament de l’Institut d’Estadística de Catalunya (Idescat) i de la Direcció General de Transparència, Dades Obertes i Col·laboració del Departament d’Acció Exterior i Unió Europea.

El 2021, la CE va ajustar el DESI perquè reflectís les dues iniciatives polítiques principals que afectaran la transformació digital a la UE durant els pròxims anys: el Mecanisme de Recuperació i Resiliència i la Brúixola Digital de la Dècada Digital de la UE. Així, els indicadors del DESI Catalunya 2021 es van estructurar seguint els quatre àmbits principals de la Brúixola digital, en lloc de les cinc dimensions de les edicions anteriors (2019 i 2020). Pel que fa al nombre d’indicadors, aquests van passar de 37 a 33: se’n va eliminar alguns i se n’hi van afegir de nous.

El DESI 2022 ha mantingut l’estructura del DESI 2021: 4 dimensions (Capital humà, Connectivitat, Integració de la tecnologia digital i Serveis públics digitals), 10 subdimensions, i 33 indicadors, però s’hi han fet tres canvis que afecten el càlcul: s’ha eliminat un indicador, s’hi ha afegit un indicador nou, i s’ha modificat la metodologia de càlcul d’alguns dels indicadors. Això ha comportat haver de tornar a calcular l’índex DESI dels anys 2020 i 2021 aplicant els canvis de 2022 per poder analitzar l’evolució del període 2020-2022.

 

Tu opinión enriquece este artículo:

Irse a vivir de alquiler hoy supone destinar más del 35% de los ingresos familiares (y Baleares, madrileños y catalanes registran la mayor tasa de esfuerzo para cumplir con el alquiler)

En España, alrededor del 18% de las familias actualmente vive de alquiler. Sin embargo, quienes decidan optar por esta modalidad habitacional hoy se enfrentan a un panorama complicado: en las condiciones actuales del mercado inmobiliario, el alquiler representa más del 35% de los ingresos netos familiares, según un análisis de la consultora AIS, parte del grupo PFSTECH y especialista en big data y analytics. 

IMPT y Gimmonix forman una alianza estratégica para transformar la industria de los viajes hacia la sostenibilidad

IMPT, la plataforma pionera en viajes sostenibles, anuncia una nueva alianza estratégica con Gimmonix, empresa tecnológica que ofrece soluciones innovadoras a las compañías de viajes para optimizar sus operaciones. Este acuerdo marca un hito significativo en la misión de IMPT de convertirse en el líder global en viajes conscientes con el carbono, ofreciendo una alternativa innovadora en un mercado dominado por grandes jugadores como Booking Holdings y Expedia Group.

Los ETPs de criptomonedas de WisdomTree superan los 1.000 millones de dólares tras triunfo de Trump

Los ETPs (Exchange-Traded Products, por sus siglas en inglés) de criptomonedas de WisdomTree han superado los 1.000 millones de dólares (950 millones de euros) en activos bajo gestión al calor de las subidas de bitcoin propiciadas por la victoria electoral de Donald Trump en Estados Unidos y que han llevado a la criptodivisa a firmar nuevos máximos históricos por encima de los 90.000 dólares la unidad.

DXC Technology España lidera como la compañía de TI mejor valorada según el prestigioso estudio Whitelane

DXC Technology, líder mundial en servicios tecnológicos según la lista Fortune 500, ha sido reconocida como "Exceptional performer" en el Estudio de Sourcing de Servicios de TI en España 2024 realizado por Whitelane Research y Eraneos. Este es el sexto año consecutivo que DXC obtiene máximas puntuaciones en el estudio de Whitelane Research en Europa, lo que refuerza su sólida trayectoria en la región.

IMPT y Desigual marcan un hito en la moda sostenible con una innovadora alianza en e-commerce ecológico

La nueva era del e-commerce consciente ha llegado para quedarse. Desigual, una de las marcas de moda más icónicas y creativas del panorama internacional, ha dado un paso decisivo hacia la sostenibilidad al incorporarse a IMPT, la plataforma líder en soluciones para compensar la huella de carbono. Esta colaboración representa un avance significativo en la creación de un comercio electrónico más responsable, donde los consumidores pueden seguir disfrutando de la moda única de Desigual mientras contribuyen activamente a la protección del medio ambiente.

De los jamones a los productos personalizados: la evolución del regalo navideño corporativo

Dar un obsequio corporativo se ha convertido en una de las prácticas más comunes entre las empresas españolas, especialmente durante épocas festivas como la Navidad, como una manera de reconocer y agradecer el esfuerzo y la dedicación del equipo, la confianza de los clientes o el servicio de los proveedores más habituales. Sin embargo, los regalos de empresa han cambiado con el tiempo, y donde antes el jamón era la estrella; ahora la personalización de los regalos y la tecnología ganan cada vez más terreno. Con la época navideña a la vuelta de la esquina, MediaMarkt Business, división de MediaMarkt especializada en soluciones para empresas, resalta la importancia de la antelación y personalización en los regalos corporativos, como estrategia de fidelización y reconocimiento de marca.

Éste sitio web usa cookies, si permanece aquí acepta su uso. Puede leer más sobre el uso de cookies en nuestra política de cookies.