Barcelona es consolida com el segon 'hub' preferit per fundar una startup a la Unió Europea (Avui en Catala)

Barcelona s’ha consolidat com el segon hub preferit a la Unió Europea pels fundadors de startups per sisè any consecutiu, segons Startup Heatmap Europe 2023. L’estudi conclou que un 17,1% dels emprenedors europeus escollirien la capital catalana per engegar el seu projecte, de manera que Barcelona se situa només per darrere de Berlín i per davant de ciutats com Amsterdam, París i Lisboa.

Image description

Segons el secretari d’Empresa i Competitivitat i conseller delegat d’ACCIÓ, Albert Castellanos Maduell, “la posició de Barcelona en aquest rànquing reforça el gran potencial de l’ecosistema de startups català: el millor talent tecnològic segueix preferint Barcelona com una de les millors ciutats per fer créixer projectes empresarials”. “Les startups tenen un paper clau a l’hora d’atraure inversió estrangera, crear llocs de treball de qualitat i posicionar-nos com un país que aposta per la innovació i la tecnologia”, subratlla.

Des del 2016, el Startup Heatmap Europe analitza les 50 ciutats més atractives d’Europa per crear una startup basant-se en les preferències dels fundadors, que tenen l’opció d’escollir tres ciutats europees d’una llista d’entre més de 200 que superen els 250.000 habitants. A més, l’informe també analitza les tendències dels ecosistemes europeus i si aquests són oberts i sostenibles.

Barcelona i Catalunya, ecosistema de startups de referència

Segons l’estudi 'Anàlisi de l'ecosistema startup a Catalunya 2022' elaborat per ACCIÓ, actualment Catalunya compta amb més de 2.000 startups que generen més de 19.100 llocs de treball i que van captar 1.653 milions d’euros d’inversió l’any 2022, la xifra més alta de la sèrie històrica. L’estudi també indica que el nombre de startups ha augmentat un 6,3% respecte del 2021, i un 86% respecte del 2016, passant de les 1.086 a superar les 2.000. En conjunt, totes elles facturen 1.720 milions d’euros.

Des del punt de vista sectorial, les startups catalanes es dediquen, sobretot, a la salut (16%); els serveis empresarials i software (12%); les TIC i el mòbil (6%); l’alimentació (5%) i les finances (5%). El mateix estudi indica que durant els darrers anys les empreses emergents catalanes han guanyat dimensió: actualment el 76% de les empreses tenen menys de 10 treballadors, mentre que el 2019, abans de la pandèmia, aquest percentatge era del 87%.

L’estudi està basat en les dades de la plataforma digital Barcelona & Catalonia Startup Hub, un directori creat per ACCIÓ l’any 2016 que recull empreses emergents d’un màxim de 10 anys de vida, tecnològiques, amb models de negoci escalables, repetibles i aplicables en entorns globals i orientades a un creixement ràpid.

Tu opinión enriquece este artículo:

La IA Agéntica protagoniza el 20 aniversario de Expocontact, el gran encuentro del sector CX organizado por Konecta

Konecta, líder global en experiencia del cliente (CX) y servicios digitales, ha vuelto a reunir a más de un millar de profesionales de la industria en la última edición de Expocontact, el congreso de referencia en el sector Experiencia de Cliente. Bajo el título 'InteligencIA que inspira a personas que conectan', esta 20ª edición se ha vuelto a celebrar en La Quinta del Jarama para poner de relieve el potencial de la IA en la transformación de la experiencia de cliente y su rol de acompañante en el trabajo de los agentes humanos.

Madrid in Game consolida su presencia en South Summit con 16 startups del sector del videojuego y la gamificación

Madrid in Game, iniciativa del Ayuntamiento de Madrid, regresará a South Summit, el encuentro global de referencia del ecosistema emprendedor del sur de Europa, que se celebrará en ‘La Nave’ de Villaverde, Madrid, del 4 al 6 de junio. Este evento se erige como una gran oportunidad para dar a conocer el Campus del Videojuego, mostrar la evolución de las startups del programa de emprendimiento de Madrid in Game, el Start IN Up Program, con el objetivo de generar sinergias y conectarlas con empresas, emprendedores e inversores internacionales y presentar los proyectos ante una audiencia internacional de alto nivel.

El mundo del comercio y de las marcas ha sufrido un enorme cambio ¿Qué estás haciendo muy mal y no querés darte cuenta? (11 tips para tener éxito hoy)

(Nota cocreada con la prestigiosa comunidad Beyond Latam, junto con Maurizio y Otero) El futuro de la experiencia del cliente, es hoy ¿Por qué las marcas como Louis Vuitton ponen heladerías, cafeterías, restaurantes? ¿por qué cada vez más marcas tech activan en la F1 o en otros eventos deportivos?. Las empresas que se enfocan en la creación de experiencias de este tipo serán las que tengan éxito en el futuro o mejor dicho las que están creciendo drásticamente hoy.

(Lectura ágil, contenidos de valor, 3 minutos de lectura) 

McLaren-Norris-Piastri en Barcelona: La Estrategia del Éxito. ¿Cómo aprender de los grandes líderes en F1 para triunfar en los equipos y negocios"

(Nota cocreada con la prestigiosa comunidad de Ceos e Investigadores de Beyond en Latam y el programa especialista en deportes XDXT) En un mundo cada vez más competitivo, es fundamental tener una estrategia clara para triunfar en la vida y en los negocios. ¿Por qué insistimos en no invertir en estrategas, planificadores, head of culture y si gastamos enormes cantidades de tiempo y recursos en “acciones de corto plazo”?

(Lectura ágil, contenidos de valor, 1 minuto de lectura nota resumen, nota expandida: 3 minutos) 

Éste sitio web usa cookies, si permanece aquí acepta su uso. Puede leer más sobre el uso de cookies en nuestra política de cookies.