La Generalitat de Catalunya impulsa el primer xat de resposta basat en IA generativa en català amb tecnologia Google cloud amb el suport de Capgemni (Avui en Catala)

El Govern de la Generalitat de Catalunya llença el primer xat en català d’intel·ligència artificial generativa basat en el llenguatge artificial de la plataforma Google Cloud’s Vertex AI. Es tracta d’un projecte experimental que es produeix mitjançant la col·laboració de la Secretaria de Telecomunicacions i Transformació Digital, el Departament d’Empresa i treball, Capgemini i Google Cloud.

Aquest projecte d’intel·ligència artificial generativa en català es començarà a aplicar per generar respostes automàtiques a les consultes, les queixes i els suggeriments que la ciutadania fa arribar a l'Oficina de Gestió Empresarial (OGE) de la Generalitat de Catalunya. Com es tracta d’un sistema experimental, i per tal de garantir la qualitat de la informació, el personal de l'OGE revisarà les respostes generades pel sistema.

Mitjançant aquest sistema pioner, desenvolupat amb el suport de Capgemini amb Google Cloud, es pretén reduir el temps de resposta a la ciutadania i millorar els serveis públics, amb l'objectiu de dotar l'Administració d'agilitat, innovació i solucions tecnològiques centrades a les necessitats de les persones.

D’altra banda, la iniciativa introdueix el català en la intel·ligència artificial generativa per tal d’afavorir l’ús del català amb aquesta tecnologia. Així doncs, es fa un pas més per garantir que les persones puguin utilitzar el català per relacionar-se amb l’Administració per vies digitals.

Finalment, l’acord entre les tecnològiques i el Govern, permet obrir camí a la resta de mercat per explotar la generació de respostes automàtiques intel·ligents en català, per qualsevol àmbit i sector empresarial. Aquesta iniciativa ha estat possible gràcies al fet què Capgemini i Google Cloud han creat el Centre d'excel·lència global d'IA Generativa (CoE, en les seves sigles en anglès) per treure el màxim profit a tot el potencial d’aquesta tecnologia.

Tu opinión enriquece este artículo:

Solo 1 de cada 4 profesionales disfruta de la celebración de Navidad corporativa, mientras que la Gen Z impulsa el cambio de formato

El final de año activa las tradicionales cenas corporativas de Navidad, pero estas están cambiando. Según la encuesta de Hays realizada a más de 700 personas, la mitad de los empleados en España se muestra indiferente ante las iniciativas navideñas de su empresa; solo un 26% se siente motivado y un 25% percibe estrés o agobio. Los datos del líder global en selección y soluciones de recursos humanos muestran que el desafío no es celebrar, sino diseñar experiencias con valor real. Asimismo, la llegada de la Gen Z al mercado laboral está acelerando esta transformación, impulsando formatos más auténticos, flexibles y alineados con sus expectativas.

La Agencia Catalana del Consumo y los Gremios de Comercio, Servicios y Turismo cooperarán para consolidar la confianza en el comercio de proximidad

El director de la Agencia Catalana del Consumo (Departamento de Empresa y Trabajo), Isidor Garcia Sanchez, y el presidente del Consejo de Gremios de Comercio, Servicios y Turismo, Joan Manel Guillén Espín, han firmado un convenio de colaboración entre ambos organismos, con el fin de acompañar a las empresas en procesos de mejora de la calidad y la atención a las personas consumidoras.

Así utilizarán la inteligencia artificial las marcas de moda en 2026

La inteligencia artificial ha pasado en pocos años de ser un experimento en laboratorios de innovación a convertirse en una de las grandes palancas de crecimiento del sector moda. Se prevé que la IA generativa será prioritaria para la mayoría de los directivos del sector y que las marcas que la integren de forma estratégica serán las que ganen en eficiencia, crecimiento y fidelización.

Éste sitio web usa cookies, si permanece aquí acepta su uso. Puede leer más sobre el uso de cookies en nuestra política de cookies.