Vint-i-tres dissenyadores, dissenyadors i marques participaran a la 32a edició del 080 Barcelona Fashion

Vint-i-tres dissenyadores, dissenyadors i marques de moda presentaran les seves noves col·leccions durant la propera edició del 080 Barcelona Fashion —plataforma de moda que impulsa el Departament d’Empresa i Treball, a través del Consorci de Comerç, Artesania i Moda (CCAM)— que se celebrarà del 24 al 27 d’octubre al Recinte Modernista de Sant Pau.

Image description

El cartell inclou les firmes All That She Loves, Amlul, Bielo_Oscarleon, Carlota Barrera, Cherry Massia, Como la Trucha al Trucho, Custo Barcelona, Dominnico, Eñaut, Escorpion, Guillermina Baeza, Habey Club, Lebor Gabala, Lemãchet, Lola Casademunt by Maite, Nathalie Chandler, Outsiders Division, Paolo Leduc, Simorra, Syndical Chamber, The Artelier, The Label Edition.

En aquestes propera edició torna 080 Reborn, la col·lecció de moda sostenible que impulsa el Govern, a través delConsorci de Comerç, Artesania i Moda de Catalunya. Si el primer 080 Reborn va impactar tothom amb una col·lecció creada amb roba 100% recuperada de botigues de segona mà i plantes de classificació de residus, en aquesta segona edició es reinventaen continguts i formes d’expressió.

El 080 Reborn vol difondre un missatge a favor de la reutilització. Sota el leitmotiv de minimitzar els recursos que consumim i reduir els residus tèxtils, el nou 080 Reborn ens permetrà connectar amb nosaltres mateixos i entre nosaltres en el camí cap a un món sostenible.

DISSENYADORS, DISSENYADORES I MARQUES

ALL THAT SHE LOVES: Firma de la dissenyadora Carla Esteve, especialitzada en swimwear & intimates. Se centra en unir l’última tecnologia amb l’artesania i producció local. Aposta per la filosofia made in local.

AMLUL: Firma de la dissenyadora Gala González. Se centra en els valors de la atemporalitat, el made in Spain i una producció ètica limitada.

BIELO_OSCARLEON: Marca moderna i refinada amb variacions dels talls tradicionals i una gran varietat de textures, fruit de la col·laboració entre les dues firmes.

CARLOTA BARRERA:Firma de la dissenyadora Carlota Barrera, especialitzada en moda masculina. La marca ha rebut premis com el Vogue Fashion Fund Espanya (2019).

CHERRY MASSIA: Presenta per primera vegada els seus dissenys a la passarel·la catalana. Reinterpreta els codis de l'alta costura, a través d'una estètica underground i amb un missatge de rerefons.

COMO LA TRUCHA AL TRUCHO: Firma de la parella de dissenyadors, Amanda i Adonais, especialitzada moda contemporània i en roba de bany amb un estil colorista i vitalista.

CUSTO BARCELONA: Firma internacional de moda catalana creada als anys 80 pels germans Dalmau. Amb el temps, la investigació en l’ús del color i els estampats s’ha convertit en innovació, audàcia i sofisticació.

DOMINNICO: Firma del director creatiu Domingo Rodríguez Lázaro. Treballa sota la premissa de l'“slow fashion” i es caracteritza per la meticulositat en el patronatge, la investigació en nous teixits i la sostenibilitat en els processos.

EÑAUT: Firma del dissenyador basc establert a Barcelona, Eñaut Barruetabeña. Guanyador del Premi Nacional al Disseny Emergent de la Generalitat de Catalunya.

ESCORPION: Fundada l’any 1929, és un referent en el sector del “knitwear” internacional gràcies al sofisticat disseny i a l’“heritage” de les seves col·leccions. Amb els anys ha esdevingut una icona de moda eterna i versàtil.

GUILLERMINA BAEZA: Firma de la dissenyadora Guillermina Baeza, creada als anys 70, especialitzada en roba de bany i llenceria.

HABEY CLUB: Firma dels creatius David Salvador i Javier Zunzunegui. Basada en l'“slow fashion”, se centra en la reutilització de teixits i l’ús de fibres reciclades o 100% orgàniques.

LEBOR GABALA: Firma de la dissenyadora Maite Muñoz. Aposta per la tria de les matèries primeres més exquisides, a la recerca de la màxima qualitat.

LEMACHET: Firma de la dissenyadora Lucía Sánchez. Redefineix la moda masculina a través de la creativitat i la innovació en la sastreria tradicional.

LOLA CASADEMUNT BY MAITE: Línia prèmium de LOLA CASADEMUNT, empresa pionera de moda especialitzada en roba i accessoris. Les seves col·leccions segueixen les tendències que marca el mercat, però sempre reinventades amb el segell singular de la marca.

NATHALIE CHANDLER: Dissenyadora i artista belga establerta a Barcelona. Les seves creacions combinen l’estil rock i “chic”, per despertar el costat rebel d'una dona elegant i trencar els codis de la societat.

OUTSIDERS DIVISION: Firma creada per David Méndez Alonso l’any 2012. Dissenya roba a partir de les emocions, l’art i la imaginació. Treballa amb artesans i recupera tècniques i disciplines oblidades fetes a mà.

PAOLO LEDUC: Firma creada pel dissenyador de moda Paolo Chulia Leduc. El pilar de la marca és la sastreria, a partir de la qual Leduc desconstrueix les peces, manipula teixits i estampa digitalment amb la tècnica del “trompe l’oeil” amb l’objectiu de distorsionar les formes clàssiques.

SIMORRA: Firma creada pel dissenyador Javier Simorra. Aposta per a la conceptualització del teixit, per a comunicar missatges i emocions. Propugna un disseny funcional, que doni resposta a una societat transgeneracional.

SYNDICAL CHAMBER: Firma creada pel dissenyador Sergio Castaño Peña. Se centra en aplica conceptes del surrealisme a peces portables, fins a la recuperació de l’alta costura, en peces úniques fetes per encàrrec.

THE ARTELIER: Firma fundada l’any 2020 per Alba Ayza. Crea peces atemporals i sense gènere utilitzant materials sostenibles i ètics de producció km0 a Barcelona. Destaca pels seus estampats propis i únics, que transmeten sentiments i emocions.

THE LABEL EDITION: Firma barcelonina creada per Véronique Von Siebenthal i Laura Johansson. Se centra en una moda ètica, honesta, atemporal i exclusiva, basada en la producció de càpsules confeccionades en proximitat i amb unitats limitades i en l’“slowfashion”. En només quatre anys, s’ha posicionat com una marca desitjada per tot tipus de públic, incloses actrius i influencers.

La 080 Barcelona Fashion és una plataforma de moda que té com a objectiu impulsar la transformació del sector de la moda a través de la innovació tecnològica, alhora que treballa per situar Catalunya com a altaveu del canvi en el sector de la moda, tant a nivell nacional com internacional. Així mateix acompanya les marques catalanes en la seva transformació i posicionament. De la mateixa manera, la 080 Barcelona Fashion és una plataforma que promou la sostenibilitat i la circularitat, així com la diversitat i inclusivitat.

Tu opinión enriquece este artículo:

Irse a vivir de alquiler hoy supone destinar más del 35% de los ingresos familiares (y Baleares, madrileños y catalanes registran la mayor tasa de esfuerzo para cumplir con el alquiler)

En España, alrededor del 18% de las familias actualmente vive de alquiler. Sin embargo, quienes decidan optar por esta modalidad habitacional hoy se enfrentan a un panorama complicado: en las condiciones actuales del mercado inmobiliario, el alquiler representa más del 35% de los ingresos netos familiares, según un análisis de la consultora AIS, parte del grupo PFSTECH y especialista en big data y analytics. 

Las empresas catalanas han recibido más de 1.500 millones de euros de los fondos Next Generation desde 2021

El consejero de Empresa y Trabajo, Miquel Sàmper, ha anunciado hoy que "las empresas catalanas han captado 1.540millones de euros desde 2021 en el conjunto de convocatorias competitivas de alcance estatal de los fondos Next Generation" , destacando ámbitos sectoriales como la movilidad sostenible (30%) o los proyectos de I+D (29%). Sàmper ha hecho público el balance de captación de los tres años de estos fondos europeos, durante la inauguración del tercer Congreso de la Asociación TECNIO en Terrassa.

IMPT y Gimmonix forman una alianza estratégica para transformar la industria de los viajes hacia la sostenibilidad

IMPT, la plataforma pionera en viajes sostenibles, anuncia una nueva alianza estratégica con Gimmonix, empresa tecnológica que ofrece soluciones innovadoras a las compañías de viajes para optimizar sus operaciones. Este acuerdo marca un hito significativo en la misión de IMPT de convertirse en el líder global en viajes conscientes con el carbono, ofreciendo una alternativa innovadora en un mercado dominado por grandes jugadores como Booking Holdings y Expedia Group.

De los jamones a los productos personalizados: la evolución del regalo navideño corporativo

Dar un obsequio corporativo se ha convertido en una de las prácticas más comunes entre las empresas españolas, especialmente durante épocas festivas como la Navidad, como una manera de reconocer y agradecer el esfuerzo y la dedicación del equipo, la confianza de los clientes o el servicio de los proveedores más habituales. Sin embargo, los regalos de empresa han cambiado con el tiempo, y donde antes el jamón era la estrella; ahora la personalización de los regalos y la tecnología ganan cada vez más terreno. Con la época navideña a la vuelta de la esquina, MediaMarkt Business, división de MediaMarkt especializada en soluciones para empresas, resalta la importancia de la antelación y personalización en los regalos corporativos, como estrategia de fidelización y reconocimiento de marca.

IMPT y Desigual marcan un hito en la moda sostenible con una innovadora alianza en e-commerce ecológico

La nueva era del e-commerce consciente ha llegado para quedarse. Desigual, una de las marcas de moda más icónicas y creativas del panorama internacional, ha dado un paso decisivo hacia la sostenibilidad al incorporarse a IMPT, la plataforma líder en soluciones para compensar la huella de carbono. Esta colaboración representa un avance significativo en la creación de un comercio electrónico más responsable, donde los consumidores pueden seguir disfrutando de la moda única de Desigual mientras contribuyen activamente a la protección del medio ambiente.

La inteligencia artificial avanza a pasos agigantados: 1 de cada 3 empleados en Cataluña ya la utiliza diariamente

Este mes se cumplen exactamente dos años desde el lanzamiento de ChatGPT (30 de noviembre de 2022), un modelo de lenguaje avanzado que marcó el inicio de la democratización en el uso de la inteligencia artificial por parte de la ciudadanía, pero también de las empresas, que han visto en ella la oportunidad perfecta de generar disrupción en toda su cadena de valor. Desde entonces, la IA no solo ha demostrado su capacidad para revolucionar diversos sectores, sino que también ha ganado protagonismo como una herramienta clave en el ámbito laboral y, en concreto, en dos vertientes claras: en el empleo en sí y en el desempeño diario de los trabajadores (es decir, en las formas de trabajar).

Éste sitio web usa cookies, si permanece aquí acepta su uso. Puede leer más sobre el uso de cookies en nuestra política de cookies.