Juvé & Camps presenta en primícia a Nova York la versió en anglès del Sapiens del Vino juntament amb Ferran Adrià i Ferran Centelles

L'edició en anglès dels dos primers volums de Sapiens del Vino, projecte de la Bullipedia que dirigeixen el fundador d'elBullifoundation, Ferran Adrià, i el responsable de recerca de begudes i continguts en la Fundació, Ferran Centelles, es va presentar ahir en absoluta primícia internacional al Carnegie Hall de Nova York, després de més de sis anys de recerca i elaboració de contingut al voltant del món del vi que ha donat lloc a la més important enciclopèdia sobre l'univers vitivinícola. L'esdeveniment va comptar amb la presència de Joan Juvé, president de Juvé & Camps, qui ha fet possible la versió anglesa d'aquests dos primers volums patrocinant la traducció i col·laborant amb elBullifoundation per a materialitzar la seva publicació i difusió mundial.

Image description

“Per a Juvé & Camps, és un gran honor presentar i col·laborar en un projecte tan emblemàtic com la Bullipedia de mans del Ferran Adrià, una ment creativa que ha sabut donar un valor extraordinari a la gastronomia, elevar-la a un altre nivell, i apostar pel món vitivinícola amb Sapiens del Vino, del qual avui presentem els dos primers volums”, va comentar Joan Juvé durant la seva intervenció, i va continuar recordant que “Juvé & Camps manté una estreta relació des de fa anys amb Ferran i Juli Soler, cofundador d’elBulli, a qui sempre tenim present i avui recordem“.

“Fidels a la nostra tradició centenària i el nostre compromís amb l'excel·lència, la innovació i l'honestedat en la creació i elaboració d'escumosos, compartim amb elBullifoundation aquesta passió pel que fem. Des que el projecte Sapiens del Vino va començar a prendre forma, hem estat donant suport al treball del Ferran Adrià i Ferran Centelles per a desenvolupar el més extens compendi de coneixement vitivinícola realitzat fins avui i contribuint activament al fet que aquesta enciclopèdia multidisciplinària i la seva aproximació holística al món del vi i la gastronomia aconsegueixin la màxima audiència possible”, comenta la CEO de Juvé & Camps i 4a generació de la família, Meritxell Juvé, absent a la presentació a Nova York a causa de la seva imminent maternitat, prevista en aquests dies.

"Fa uns anys vam emprendre el projecte de Bullipedia amb la intenció de reunir, de manera holística, tot el coneixement sobre la restauració gastronòmica en un sol lloc, desenvolupant temes com: el món del vi, el servei en sala, la cuina, la gestió, o la història. En definitiva, aquest és un projecte per a fer millors als futurs professionals del nostre sector i també per a l'autoaprenentatge. El Sapiens del Vino és un dels grans capítols de Bullipedia i ha de ser útil per a tots els professionals del món del vi en els restaurants."

Ferran Centelles va afegir que "gràcies a Juvé & Camps, elBullifoundation ha pogut traduir i publicar en anglès aquest magistral compendi de coneixement, un projecte que vol recollir, generar i organitzar el contingut necessari per a crear l'enciclopèdia més completa sobre el món del vi i centrada en la gastronomia i el servei al comensal. L'obra combina creativitat i innovació amb el propòsit de ser una eina d'aprenentatge i educació. Durant anys, hem estat lligats a Juvé & Camps per una estreta amistat i respecte per la qual considerem una de les marques més benvolgudes del món del vi".

Durant la presentació en el Carnegie Hall es va poder veure el resultat final dels dos primers volums traduïts de Sapiens del Vi, que conté un total de vuit, tots ells centrats en el món vitivinícola des d'una perspectiva que inclou ciència, art i gastronomia i que ha comptat amb la col·laboració de prestigiosos experts mundials de la indústria com el MW Pedro Ballesteros i l'investigador i docent Antonio Tomás Palacios (laboratoris Excell Ibérica, especialitzada en R+D del sector vitivinícola), Masters of Wine, Master Sommeliers i altres experts de talla internacional.

Juvé & Camps manté el seu compromís de continuar fent costat a elBullifoundation amb la traducció dels següents volums de la col·lecció Sapiens del Vino. Coneguda pels seus continus esforços per a difondre la cultura del vi i la gastronomia per tot el país, aquest esperit es manté gràcies a Joan Juvé i es veu reforçat per l'impuls de la quarta generació que encarna Meritxell Juvé, que han donat suport a la difusió d'aquesta impressionant col·lecció d'obres per a una audiència internacional.

L'edició traduïda està disponible per a enviar-se a tots els Estats Units a partir de d’avui, 5 de maig, a les 00.00, hora europea (6 de la tarda a Nova York), a través del següent enllaç: https://elbullistore.com/. PVP: 120 € per volum (+ despeses d'enviament)

L'esdeveniment va incloure un tast exclusiu d'alguns dels escumosos de la casa centenària, com el seu emblemàtic Gran Reserva, Juvé & Camps Reserva de la Familia, un brut nature pioner que va néixer el 1976 trencant els motlles establerts; els tres escumosos parcel·laris també grans reserva que formen la col·lecció Milesimé: Xarel·lo d'Olivera, Chardonnay de Ca Rius i Pinot Noir de Rieral; i les cuvées més prestigioses de la casa, tres escumosos excepcionals que només s'elaboren en anyades extraordinàries: La Siberia, 100% Pinot Noir mediterrània amb més de 100 mesos de criança; Gran Juvé & Camps, un escumós de llarga guarda fruit de la selecció de vins base especialment qualificats per al lent envelliment; i La Capella, un Cava de Paratge Qualificat procedent de vinyes de Xarel·lo de més de cinquanta anys.

Els dos primers volums de Sapiens del Vino - Wine Sapiens

El primer volum de Sapiens del Vino, Contextualización y viticultura, se centra en la contextualització del vi i tracta de contestar una pregunta tan ambigua i extensa com Què és el vi? El llibre examina el vi des de diferents perspectives i basant-se en preguntes com: És el vi un producte natural? O Quin paper té la naturalesa en l'elaboració del vi?, entre altres. També conté una aproximació a la viticultura i la seva manera de proveir de matèria primera mitjançant l'aplicació de tecnologia agronòmica; debat sobre tipus de vinyes, elaboradors, viticultors, filosofies aplicades a cura de la vinya i posa especial èmfasi en les condicions climàtiques que marquen la diferència entre un vi i un altre.

El volum 2, Vinificación y clasificaciones, es pregunta si una cosa tan concreta com la vinificació, l'elaboració del vi ocorre únicament durant la fermentació al celler o si comença en la vinya i, fins i tot, s'estén en temps i espai una vegada el vi ha estat embotellat. Explica tècniques d'elaboració des d'un punt de vista científic, encara que sense oblidar que l'elaboració pot convertir-se en art si el seu resultat ens excita i emociona.

Tot el compendi s'ha elaborat aplicant el mètode Sapiens, que es resumeixen en la frase encunyada per Ferran Adrià: "Saber per a aprendre; aprendre per a crear" i es basa en contextualitzar, interpretar, comparar, identificar, ordenar i associar dades i coneixement d'origen multidisciplinari des d'una perspectiva holística i integradora.

Tu opinión enriquece este artículo:

Irse a vivir de alquiler hoy supone destinar más del 35% de los ingresos familiares (y Baleares, madrileños y catalanes registran la mayor tasa de esfuerzo para cumplir con el alquiler)

En España, alrededor del 18% de las familias actualmente vive de alquiler. Sin embargo, quienes decidan optar por esta modalidad habitacional hoy se enfrentan a un panorama complicado: en las condiciones actuales del mercado inmobiliario, el alquiler representa más del 35% de los ingresos netos familiares, según un análisis de la consultora AIS, parte del grupo PFSTECH y especialista en big data y analytics. 

Las empresas catalanas han recibido más de 1.500 millones de euros de los fondos Next Generation desde 2021

El consejero de Empresa y Trabajo, Miquel Sàmper, ha anunciado hoy que "las empresas catalanas han captado 1.540millones de euros desde 2021 en el conjunto de convocatorias competitivas de alcance estatal de los fondos Next Generation" , destacando ámbitos sectoriales como la movilidad sostenible (30%) o los proyectos de I+D (29%). Sàmper ha hecho público el balance de captación de los tres años de estos fondos europeos, durante la inauguración del tercer Congreso de la Asociación TECNIO en Terrassa.

IMPT y Gimmonix forman una alianza estratégica para transformar la industria de los viajes hacia la sostenibilidad

IMPT, la plataforma pionera en viajes sostenibles, anuncia una nueva alianza estratégica con Gimmonix, empresa tecnológica que ofrece soluciones innovadoras a las compañías de viajes para optimizar sus operaciones. Este acuerdo marca un hito significativo en la misión de IMPT de convertirse en el líder global en viajes conscientes con el carbono, ofreciendo una alternativa innovadora en un mercado dominado por grandes jugadores como Booking Holdings y Expedia Group.

IMPT y Desigual marcan un hito en la moda sostenible con una innovadora alianza en e-commerce ecológico

La nueva era del e-commerce consciente ha llegado para quedarse. Desigual, una de las marcas de moda más icónicas y creativas del panorama internacional, ha dado un paso decisivo hacia la sostenibilidad al incorporarse a IMPT, la plataforma líder en soluciones para compensar la huella de carbono. Esta colaboración representa un avance significativo en la creación de un comercio electrónico más responsable, donde los consumidores pueden seguir disfrutando de la moda única de Desigual mientras contribuyen activamente a la protección del medio ambiente.

De los jamones a los productos personalizados: la evolución del regalo navideño corporativo

Dar un obsequio corporativo se ha convertido en una de las prácticas más comunes entre las empresas españolas, especialmente durante épocas festivas como la Navidad, como una manera de reconocer y agradecer el esfuerzo y la dedicación del equipo, la confianza de los clientes o el servicio de los proveedores más habituales. Sin embargo, los regalos de empresa han cambiado con el tiempo, y donde antes el jamón era la estrella; ahora la personalización de los regalos y la tecnología ganan cada vez más terreno. Con la época navideña a la vuelta de la esquina, MediaMarkt Business, división de MediaMarkt especializada en soluciones para empresas, resalta la importancia de la antelación y personalización en los regalos corporativos, como estrategia de fidelización y reconocimiento de marca.

La inteligencia artificial avanza a pasos agigantados: 1 de cada 3 empleados en Cataluña ya la utiliza diariamente

Este mes se cumplen exactamente dos años desde el lanzamiento de ChatGPT (30 de noviembre de 2022), un modelo de lenguaje avanzado que marcó el inicio de la democratización en el uso de la inteligencia artificial por parte de la ciudadanía, pero también de las empresas, que han visto en ella la oportunidad perfecta de generar disrupción en toda su cadena de valor. Desde entonces, la IA no solo ha demostrado su capacidad para revolucionar diversos sectores, sino que también ha ganado protagonismo como una herramienta clave en el ámbito laboral y, en concreto, en dos vertientes claras: en el empleo en sí y en el desempeño diario de los trabajadores (es decir, en las formas de trabajar).

Éste sitio web usa cookies, si permanece aquí acepta su uso. Puede leer más sobre el uso de cookies en nuestra política de cookies.