Acció dona suport a 36.000 empreses i entitats el 2022, un 7,5% més que l'any anterior (Avui en Catala)

Acció -l’agència per la competitivitat de l’empresa del Govern de la Generalitat, adscrita al Departament d’Empresa i Treball- ha donat suport, al llarg de l’any 2022, a més de 36.000 empreses, centres tecnològics i entitats, tot reforçant la seva competitivitat. D’aquesta manera, l’agència ha acompanyat un 7,5% més d’empreses i entitats que l’any anterior en els àmbits de la internacionalització, la innovació i la transformació digital i sostenible, a més d’impulsar la inversió estrangera a Catalunya.

En concret, Acció ha donat suport a 21.000 projectes mitjançant diferents programes i serveis d’assessorament i línies d’ajuts. Aquests projectes empresarials han permès mobilitzar una inversió de 1.700 milions d’euros (un 27,5% més que el 2021) i crear i mantenir més de 12.000 llocs de treball directes i indirectes (+11,7%). Per cada euro de pressupost destinat a ajuts, se n’han mobilitzat 10,6.

Segons el secretari d’Empresa i Competitivitat i conseller delegat d’ Acció, Albert Castellanos i Maduell, “després de gairebé dos anys de pandèmia i amb l’esclat de tensions geopolítiques d’impacte mundial, el 2022 es presentava com un any ple d’incerteses, un context que ha obligat les empreses a transformar-se a grans velocitats per poder fer front a tots aquests reptes i seguir sent competitives”. “També des d’ Acció ens hem adaptat a aquest entorn exigent i hem pogut intensificar, un any més, el suport que donem a més de 36.000 empreses i entitats per mitjà de diferents programes, ajuts i serveis enfocats a impulsar el binomi internacionalització-innovació, i també a través de dos nous vectors que seran la clau de l’èxit del nostre teixit empresarial: la digitalització i la sostenibilitat”, subratlla.

Internacionalització

Des de l’àmbit de la internacionalització, Acció ha acompanyat empreses catalanes en els seus projectes d’expansió al món, per exemple mitjançant l’obertura de filials; l’exportació de productes i serveis; l’accés a nous mercats mitjançant els canals digitals; o l’assessorament per superar barreres a la internacionalització. Així, els projectes d’internacionalització gestionats per Acció han permès generar prop de 616 milions d’euros d’exportacions a Catalunya.

D’altra banda, les empreses i entitats també han rebut assessorament de l’agència de la mà de la Xarxa de 40 Oficines de Comerç i d’Inversions d’ Acció al món, que els proporciona suport sobre el terreny. Les Oficines han gestionat més de 1.980 projectes i per cada euro invertit en aquesta xarxa, se n’han generat 39,5 en exportacions.

Innovació i transformació digital i sostenible

Pel que fa a la innovació, el suport de l’agència s’ha materialitzat en una mobilització de 285 milions d’euros en R+D per part d’empreses privades. Acció ofereix a les empreses diferents línies d’ajut en format de Cupons per al foment de la innovació, per a l’adopció de tecnologies de la indústria 4.0, per al testatge de tecnologies digitals avançades o per a fer front als reptes del canvi climàtic. En total, 650 empreses s’han beneficiat d’aquestes línies i han obtingut 7 milions d’euros que han pogut destinar a la contractació de serveis d’assessorament per part d’experts.

Acció també disposa d’instruments per a la col·laboració entre empreses i centres de recerca per incentivar la transferència tecnològica. En aquest sentit, destaca el programa Nuclis d’R+D, mitjançant el qual s’ofereix finançament a projectes empresarials amb risc tecnològic, i que ha comptat amb un pressupost de 10 milions d’euros, del qual s’han beneficiat un centenar d’empreses. A més, l’agència també disposa de programes específics per al foment de la digitalització de les empreses (Pro Acció 4.0) i per impulsar la sostenibilitat (Pro Acció Green).

Quant a les startups, el 2022 l’agència ha donat suport a més de 320 empreses emergents per impulsar el seu creixement, ja sigui amb programes d’ajut com mitjançant l’assessorament financer. Destaca el fet que el 2022 es va augmentar un 30% la dotació pressupostària dels Startup Capital, que han evolucionat per centrar-se en les empreses emergents deeptech i amb ajuts de fins a 100.000 euros per empresa. I amb l’objectiu d’accelerar els processos de transformació disruptiva, més de 250 startups, pimes i grans empreses s’han beneficiat del programa Catalonia Exponential durant el 2022.

A més a més, 1.500 empreses catalanes han rebut assessorament de l’Oficina Next Generation d’ Acció, que les ha acompanyat a l’hora d’identificar les convocatòries d’ajuts europeus que millor s’adaptaven als seus projectes.

En l’àmbit dels clústers, més de 150 empreses han rebut 1,8 milions d’euros el 2022 per a iniciatives col·laboratives i, en total, han impulsat un centener de projectes.

Rècord d’inversió estrangera

Finalment, la unitat Catalonia Trade & Investment és l’àrea d’ Acció responsable de l’atracció i gestió d’inversions estrangeres de la Generalitat de Catalunya. En total, durant el 2022 s’han captat 620 milions d’euros d’inversió estrangera (+1,2%), la xifra més alta de la sèrie històrica, que comença l’any 1985. Així, l’any 2022 s’han materialitzat 94 projectes d’inversió d’empreses estrangeres, xifra que suposa un 14% més que l’any anterior i que supera per primera vegada els 90 projectes. Aquestes inversions han comportat la creació de 3.464 llocs de treball, un 11% més que el 2021. Per cada euro públic de pressupost destinat a aquesta àrea el 2022, s’han atret 222 euros d’inversió privada per part de companyies internacionals. En total, el 37% dels projectes que s’han materialitzat a Catalunya s’han captat per mitjà de la xarxa de 40 Oficines Exteriors de Comerç i Inversions de Catalunya al món.

Irse a vivir de alquiler hoy supone destinar más del 35% de los ingresos familiares (y Baleares, madrileños y catalanes registran la mayor tasa de esfuerzo para cumplir con el alquiler)

En España, alrededor del 18% de las familias actualmente vive de alquiler. Sin embargo, quienes decidan optar por esta modalidad habitacional hoy se enfrentan a un panorama complicado: en las condiciones actuales del mercado inmobiliario, el alquiler representa más del 35% de los ingresos netos familiares, según un análisis de la consultora AIS, parte del grupo PFSTECH y especialista en big data y analytics. 

Las empresas catalanas han recibido más de 1.500 millones de euros de los fondos Next Generation desde 2021

El consejero de Empresa y Trabajo, Miquel Sàmper, ha anunciado hoy que "las empresas catalanas han captado 1.540millones de euros desde 2021 en el conjunto de convocatorias competitivas de alcance estatal de los fondos Next Generation" , destacando ámbitos sectoriales como la movilidad sostenible (30%) o los proyectos de I+D (29%). Sàmper ha hecho público el balance de captación de los tres años de estos fondos europeos, durante la inauguración del tercer Congreso de la Asociación TECNIO en Terrassa.

IMPT y Gimmonix forman una alianza estratégica para transformar la industria de los viajes hacia la sostenibilidad

IMPT, la plataforma pionera en viajes sostenibles, anuncia una nueva alianza estratégica con Gimmonix, empresa tecnológica que ofrece soluciones innovadoras a las compañías de viajes para optimizar sus operaciones. Este acuerdo marca un hito significativo en la misión de IMPT de convertirse en el líder global en viajes conscientes con el carbono, ofreciendo una alternativa innovadora en un mercado dominado por grandes jugadores como Booking Holdings y Expedia Group.

De los jamones a los productos personalizados: la evolución del regalo navideño corporativo

Dar un obsequio corporativo se ha convertido en una de las prácticas más comunes entre las empresas españolas, especialmente durante épocas festivas como la Navidad, como una manera de reconocer y agradecer el esfuerzo y la dedicación del equipo, la confianza de los clientes o el servicio de los proveedores más habituales. Sin embargo, los regalos de empresa han cambiado con el tiempo, y donde antes el jamón era la estrella; ahora la personalización de los regalos y la tecnología ganan cada vez más terreno. Con la época navideña a la vuelta de la esquina, MediaMarkt Business, división de MediaMarkt especializada en soluciones para empresas, resalta la importancia de la antelación y personalización en los regalos corporativos, como estrategia de fidelización y reconocimiento de marca.

IMPT y Desigual marcan un hito en la moda sostenible con una innovadora alianza en e-commerce ecológico

La nueva era del e-commerce consciente ha llegado para quedarse. Desigual, una de las marcas de moda más icónicas y creativas del panorama internacional, ha dado un paso decisivo hacia la sostenibilidad al incorporarse a IMPT, la plataforma líder en soluciones para compensar la huella de carbono. Esta colaboración representa un avance significativo en la creación de un comercio electrónico más responsable, donde los consumidores pueden seguir disfrutando de la moda única de Desigual mientras contribuyen activamente a la protección del medio ambiente.

La inteligencia artificial avanza a pasos agigantados: 1 de cada 3 empleados en Cataluña ya la utiliza diariamente

Este mes se cumplen exactamente dos años desde el lanzamiento de ChatGPT (30 de noviembre de 2022), un modelo de lenguaje avanzado que marcó el inicio de la democratización en el uso de la inteligencia artificial por parte de la ciudadanía, pero también de las empresas, que han visto en ella la oportunidad perfecta de generar disrupción en toda su cadena de valor. Desde entonces, la IA no solo ha demostrado su capacidad para revolucionar diversos sectores, sino que también ha ganado protagonismo como una herramienta clave en el ámbito laboral y, en concreto, en dos vertientes claras: en el empleo en sí y en el desempeño diario de los trabajadores (es decir, en las formas de trabajar).