El Govern concedeix a Sateliot un préstec participatiu de € 2,5 M com a projecte estratègic de l'àmbit NewSpace català

El Govern de Catalunya ha tancat un acord amb l’operadora de telecomunicacions satel·litàries Sateliot per a la concessió d’un préstec participatiu de 2,5 milions d’euros a través d’Avançsa i amb la participació de la Secretaria de Polítiques Digitals. El préstec s’inscriu dins la Línia de Projectes Extraordinaris d’Avançsa, societat mercantil adscrita al Departament d'Empresa i Treball, encarregada d'impulsar l'ecosistema empresarial català mitjançat la col·laboració publicoprivada. Aquesta línia és un programa de finançament dirigit a projectes estratègics de país rellevants per als objectius del Govern.

Image description

Així ho ha anunciat avui el conseller d’Empresa i Treball, Roger Torrent i Ramió, en la sessió inaugural del NewSpace Economy Congress 2023, la segona edició del congrés internacional dedicat a la nova economia de l’espai organitzat per la Generalitat de Catalunya, a través de la Secretaria de Polítiques Digitals, i la Cambra de Comerç de Barcelona. A l’acte inaugural, que ha tingut lloc a la Llotja de Mar (Barcelona), han intervingut també Josep Santacreu i Bonjoch, president de la Cambra, i Mark Antonissen, assessor digital, d’indústria, espai i defensa a VLAIO, l’Agència d’Innovació i Emprenedoria de Flandes. També hi han assistit la secretària de Polítiques Digitals, Gina Tost i Faus, i el director general d’Innovació, Economia Digital i Emprenedoria, Lluís Juncà i Pujol.

“El suport financer d’Avançsa permetrà a Sateliot ampliar el personal que treballa a les seves instal·lacions i continuar amb el desenvolupament i llançament de nanosatèl·lits per oferir connectivitat 5G a dispositius IoT a qualsevol punt del món”, ha assegurat el conseller Torrent, que ha afegit que “aquest acord, el primer d’una empresa del NewSpace català amb Avançsa, evidencia la importància que des del Govern atorguem a aquest sector emergent i la nostra implicació per reforçar els projectes de les empreses d’aquest àmbit alineant instruments i recursos en el marc de l’Estratègia NewSpace de Catalunya”.

En aquest sentit, Torrent ha qualificat el NewSpace Economy Congress com el marc idoni on anunciar aquest acord, “ja que s’ha consolidat com a esdeveniment de referència del sector NewSpace català i aquest any dona el gir definitiu per esdevenir internacional”. “L’Estratègia NewSpace de Catalunya és una estratègia de país, basada en la cooperació i la complicitat entre tots els agents del sector, que impulsem des d’una mirada transformadora, col·laborativa, social i de futur”, ha reblat.

Durant la seva intervenció, el conseller d’Empresa i Treball ha fet un repàs del tercer any d’execució de l’Estratègia, “un any en què s’han posat en marxa nous projectes i iniciatives i s’han consolidat les activitats ja iniciades en anys anteriors, i que ha servit, sobretot, per posicionar el sector NewSpace com un dels àmbits rellevants per al futur de l’economia catalana”.

Un congrés amb vocació d’esdevenir referent internacional

La Cambra de Comerç de Barcelona va organitzar el febrer de 2020 la primera jornada de la NewSpace Economy per debatre sobre les tendències i les noves formes de crear i gestionar negocis en aquest sector. En aquella primera trobada, ja es va posar de manifest l’interès del sector públic, del sector acadèmic i de recerca i del sector empresarial per impulsar aquesta nova economia de l’espai, i va ser on es van començar a posar les bases per promoure una estratègia catalana de la NewSpace.

Pocs mesos després, el Govern va aprovar l’Estratègia NewSpace de Catalunya per impulsar la nova economia de l’espai i fer de Catalunya un pol d’innovació, lideratge i atracció de talent i d’empreses en l’àmbit d'aquest sector emergent. Liderada per la Generalitat de Catalunya, a través de la Secretaria de Polítiques Digitals, i amb la participació de l’Institut d’Estudis Espacials de Catalunya (IEEC), la Fundació i2CAT i l’Institut Cartogràfic i Geològic de Catalunya (ICGC),l’estratègia té com a objectiu últim projectar i connectar l’ecosistema espacial català amb altres pols d’innovació d’arreu del món per situar-lo al tauler de joc internacional i convertir Catalunya en un pol d’innovació vinculat a aquest nou àmbit que afavoreixi el creixement econòmic del país i la millora de la vida de les persones gràcies a les solucions que se’n deriven.

El 2021 es va revalidar la jornada New Space Economy, en aquella ocasió ja organitzada conjuntament per la Cambra de Comerç de Barcelona i la Generalitat de Catalunya, i el 2022, la jornada va fer un pas endavant i es va celebrar en format congrés de dos dies, sota el nom de NewSpace Economy Congress i amb ponents internacionals i intersectorials.

Enguany, amb més de 500 persones inscrites, el NewSpace Economy Congress presenta la seva edició més internacional, amb Flandes com a regióconvidada i amb la participació de destacats ponents de l’ecosistema tecnològic i espacial internacional amb l’objectiu d’esdevenir una de les cites anuals de referència internacional del sector NewSpace.

El congrés, que se celebra els dies 22 i 23 de novembre, convertirà la Llotja de Mar en el centre d’atenció internacional de la nova economia espacial, amb sessions de debat i networking, on es donaran a conèixer les darreres innovacions, les estratègies per comercialitzar tecnologies i les oportunitats d’inversió en aquest àmbit, així com les nombroses aplicacions i beneficis que les dades espacials poden proporcionar a d’altres sectors.

Entre els ponents nacionals i internacionals que hi participen destaquen Pedro Duque, astronauta, exministre de Ciència i Innovació i actualment inversor del sector espacial; John Abel, director tècnic a l’Oficina del CTO a Google Cloud; Géraldine Naja, directora de comercialització, indústria i competitivitat de l’Agència Espacial Europea (ESA); i Zina Cinker, impulsora del PuzzleX, el congrés internacional dedicat a les tecnologies de frontera i les deep-tech.

L’edició 2023 del congrés està liderada per la Generalitat de Catalunya i la Cambra de Comerç Barcelona, i compta amb el suport de l’IEEC, l’ICGC i la Fundació Kimbcn.

Tu opinión enriquece este artículo:

Los jóvenes españoles no quieren ser jefes, según estudio de Preply: zetas y millennials no tienen entre sus prioridades crear empresas ni liderar equipos

Los jóvenes españoles no tienen entre sus prioridades el objetivo de desempeñar un cargo directivo, ni al frente de su propia empresa ni liderando un equipo dentro de una compañía. Así se desprende de un estudio realizado por Preply (plataforma de aprendizaje de idiomas que conecta a millones de estudiantes y tutores de diferentes países) para conocer las aspiraciones de zetas y millennials en el ámbito profesional y del aprendizaje. Los datos recabados a partir de 600 encuestas a españoles entre 18 y 43 años, y que se dan a conocer con motivo de la celebración del Día Internacional del Jefe, revelan que no quieren ser jefes, y que le dan más importancia a su salud y bienestar y a su estabilidad financiera.

Barcelona New Economy Week (BNEW) 2024 cierra con éxito (con InfoNegocios España como media partner)

El evento, organizado por el Consorci de la Zona Franca de Barcelona (CZFB), se ha consolidado como una cumbre de referencia para la nueva economía con una participación récord de profesionales asistentes. Las futuristas instalaciones del DFactory Barcelona, enclavadas en la Zona Franca, albergaron y le dieron el protagonismo a la Ciudad Condal como la capital mundial de la nueva economía en esta primera semana de octubre.

Spotify y FC Barcelona presentan una camiseta exclusiva con la colaboración de Coldplay (que se usará en un partido a disputarse este 26 de octubre)

Spotify reúne una vez más a leyendas del mundo de la música y el fútbol que rompen récords, a través de su partnership con el FC Barcelona. Esta vez, la camiseta del FC Barcelona contará con el logo de Coldplay inspirado en su décimo álbum Moon Music lanzado el 4 de octubre y que debutó en el número 1 en la lista global de Spotify esta semana. 

Kelme JV8 x Leftties: una fusión de moda y deporte que rinde homenaje a Jordi Villacampa

Lefties se une a Kelme para presentar la esperada colección KELME JV8 X LEFTIES, una fusión de moda y deporte que rinde homenaje a Jordi Villacampa, uno de los referentes deportivos más destacados del baloncesto español. Esta colaboración busca capturar la esencia del baloncesto y traducirla en una propuesta estética contemporánea. La historia de esta unión se remonta a los años ochenta, cuando Kelme lanzó las icónicas zapatillas Kelme Villacampa. En 1989, estas zapatillas hicieron su debut coincidiendo con el ascenso de Jordi Villacampa como el mejor alero de España. Estas piezas no solo marcaron un hito en la historia del calzado deportivo, sino que también establecieron un vínculo entre el baloncesto y la moda que hoy cobra vida en esta nueva colección.

Capraboacasa se corona como el mejor comercio online del año 2025

Capraboacasa, el supermercado online de Caprabo ha sido reconocido como Mejor Comercio Online del Año 2025 en los Premios ‘Revolución en el Mundo del Retail 2024-2025’ que impulsa la organización Comercio del Año. El galardón, recogido esta semana por el equipo de Capraboacasa, reconoce la excelencia en el ámbito del comercio electrónico y el servicio al cliente.

Más de 180 empresas se suman a la VII edición del ‘Diálogo con proveedores’ de PortAventura World

PortAventura World ha celebrado en PortAventura Convention Centre la VII edición de su ‘Diálogo con proveedores’, un encuentro en el que se han reunido más de 180 empresas colaboradoras para compartir los proyectos estratégicos y los planes de futuro más relevantes, así como para realizar un balance de los logros alcanzados durante la última temporada. Además, el evento ha contado con la intervención de Javier Molero, director de proyectos y Agencia 2030 del Pacto Mundial de la ONU España, con la ponencia ‘Camino hacia la sostenibilidad empresarial’.

Éste sitio web usa cookies, si permanece aquí acepta su uso. Puede leer más sobre el uso de cookies en nuestra política de cookies.