Voll-Damm celebra els seus 70 anys amb una edició limitada (Avui en Catala)

Corria l'any 1953 quan els mestres cervesers de Damm van elaborar per primera vegada una cervesa d'estil Märzenbier; un estil que es remunta a l'Edat Mitjana quan, en no existir sistemes de refrigeració, es deixava de produir cervesa durant els mesos d'estiu, ja que les altes temperatures afectaven la correcta fermentació del most amb el llevat.

No va ser fins a finals del segle XIX quan els cervesers van descobrir que, afegint a la recepta més llúpol i més malta a l'últim lot –el del mes de març–, obtenien una cervesa amb més cos i més resistent als embats de la calor, aconseguint per primera vegada que el consum de cervesa s'estengués durant tot l'any.

Però tornem al 1953. Aquell any, i recollint l'herència dels mestres cervesers del segle XIX, Damm va elaborar la seva pròpia cervesa d'estil Märzenbier, pensada en els seus inicis com una cervesa de temporada que només es produïa entre els mesos d'octubre i abril. No obstant això, dos anys més tard −al 1955−, i a causa del seu gran èxit, la companyia va decidir fabricar-la de manera ininterrompuda durant tot l'any i la va batejar amb el nom de Voll-Damm, que en alemany significa ple, complet. I és que la seva doble quantitat de malta la convertia en una cervesa amb molta força i amb el doble de sabor.

Enguany es compleixen 70 anys de la primera cervesa Märzenbier elaborada pels mestres cervesers de Damm i, per celebrar-ho, Voll-Damm llança una edició limitada que ret homenatge als primers dissenys de la marca: una etiqueta especial inspirada en les primeres ampolles de la doble malta que es van comercialitzar allà pels anys 50. El nou disseny commemoratiu, que s'aplicarà en tots els seus formats com packs o llaunes, entre d'altres, ja es pot trobar a bars, restaurants i supermercats fins a finals d'any.

Des d'aleshores, Voll-Damm ha mantingut inalterable la seva recepta original, elaborada amb 100% ingredients naturals, amb ordi únicament de varietats pures i maltejat a la nostra malteria pròpia, conservant durant tots aquests anys el seu inconfusible sabor: fort, intens, amb molt cos i amb un toc d'amargor característica. Aquest mateix sabor és el que l'ha fet mereixedora de nombrosos reconeixements internacionals al llarg dels seus 70 anys d'història, com les vuit Medalles d'Or aconseguides al World Beer Championship, l'Or en l'edició de l'any passat del Brussels Beer Challenge, o les Medalles d'Or en les dues últimes edicions (2022 i 2023) del World Beer Challenge −l'última, celebrada fa poc més d’un mes a Estoril (Portugal).

La Agencia Catalana del Consumo y los Gremios de Comercio, Servicios y Turismo cooperarán para consolidar la confianza en el comercio de proximidad

El director de la Agencia Catalana del Consumo (Departamento de Empresa y Trabajo), Isidor Garcia Sanchez, y el presidente del Consejo de Gremios de Comercio, Servicios y Turismo, Joan Manel Guillén Espín, han firmado un convenio de colaboración entre ambos organismos, con el fin de acompañar a las empresas en procesos de mejora de la calidad y la atención a las personas consumidoras.

Así utilizarán la inteligencia artificial las marcas de moda en 2026

La inteligencia artificial ha pasado en pocos años de ser un experimento en laboratorios de innovación a convertirse en una de las grandes palancas de crecimiento del sector moda. Se prevé que la IA generativa será prioritaria para la mayoría de los directivos del sector y que las marcas que la integren de forma estratégica serán las que ganen en eficiencia, crecimiento y fidelización.

“Your Friends Are Boring” se alza como ganadora en el foro de inversión del Seed Startup Program

“Your Friends Are Boring” se ha alzado como ganadora del Seed Startup Program, impulsado por València Innovation Capital y Startup Valencia. La startup valenciana, fundada por Clara Haba y Amaury de Castelnau, organiza viajes grupales que conectan a personas con intereses afines a través de experiencias compartidas. Su enfoque creativo, el modelo de negocio que reinventa el turismo experiencial con impacto social y los hitos alcanzados desde su MVP y sus primeros viajes le han permitido destacar entre las más de 28 participantes de esta edición.