La Generalitat i el Barça presentaran als Estats Units oportunitats d'inversió i esdeveniments professionals a Catalunya (Avui en Catala)

El Departament d’Empresa i Treball i el FC Barcelona impulsaran la projecció de Catalunya al mercat nord-americà coincidint amb la gira de pretemporada del conjunt del primer equip masculí del club de futbol. Concretament, ACCIÓ i l’Agència Catalana de Turisme (ACT), organismes d’aquest departament, donaran a conèixer les oportunitats en inversions i turisme de reunions que ofereix Catalunya.

Per a la captació d’inversions i esdeveniments, el Govern i el club de futbol han organitzat dos actes de promoció coincidint amb els partits del FC Barcelona alLevi’s Stadium de San Francisco i al SoFi Stadium de Los Angeles, els dies 22 i 26 de juliol, respectivament. En aquestes trobades hi assistiran uns 65 directius i directives de multinacionals tecnològiques nord-americanes.

Segons el secretari d’Empresa i Competitivitat, Albert Castellanos i Maduell, “els Estats Units són un dels països prioritaris per al Govern per a captar nous projectes d’inversió estrangera”i, a la vegada, “un mercat amb un interès creixent per part de les empreses catalanes per establir-s’hi “. “Ja són el primer país inversor a Catalunya i treballem per consolidar-nos com la porta d’entrada a Europa per a empreses tecnològiques i industrials d’aquest país”. Pel que fa a les reunions i els esdeveniments com a sectors estratègics tractors de l’economia, Castellanos destaca que“els esdeveniments professionals són centres d’exploració, recerca i generació de talenti una gran via de connexió amb l’ecosistema i la indústria del nostre país”.

Sota el lema Color your business, s’utilitzaran els colors groc, vermell i blau per expressar les fortaleses de Catalunya com a terra de professionals i negocis posant en valor la passió, el talent i la creativitat del país. Sobre aquesta acció al mercat nord-americà, Castellanos subratlla que “els colors parlen d’una manera d’expressar i de viure una passió que ho impregna tot” i que “fa dels negocis que fem en aquesta terra una experiència única: entenem que jugar en equip ens fa més competitius i que el talent ens fa millors”. En aquest sentit, explica que “el Barça no s’entén sense Catalunya i Catalunya s’entén molt millor amb el Barça”.

Les relacions comercials i el turisme, a l’alça

En l’àmbit de la inversió estrangera, el 2022 es va registrar un volum de 1.370 milions d’euros d’inversió d’empreses multinacionals nord-americanes a Catalunya, segons dades d’ACCIÓ a partir de l’fDi Markets del Financial Times. Es tracta d’una xifra un 25% superior a la del 2021 i que consolida els Estats Units com el primer país inversor a Catalunya. Destaquen anuncis d’inversió recents com els de Cisco i MPS en l’àmbit dels semiconductors o de companyies com Dynatrace, que la setmana passada va anunciar la creació de 180 nous llocs de treball a Barcelona.

El 2019, darrer any amb normalitat turística abans de la covid-19, Catalunya va ser la principal destinació dels estatunidencs a l’Estat espanyol, amb una quota de mercat del 46% i un total d'1.511.000 turistes d'aquest mercat. A més, la seva despesa diària va ser de 320 euros, molt per sobre dels 197 euros del turista mitjà a Catalunya aquell mateix any. Amb el 7,8% de les arribades a Catalunya, van representar l'11,9% de la despesa total. De fet, va ser el país amb una major depesa a Catalunya, amb un total de més de 2.500 milions d’euros.

Els turistes d’Estats Units que visiten Catalunya ho fan principalment durant lesseves vacances (89%), arriben en avió (82,5%), s’allotgen en hotels (76,4%) i no han comprat un paquet turístic (68,4%). Una tercera part passa entre 4 i 7 nits a Catalunya. És un turista amb un alt poder adquisitiu i que està acostumat a viatjar a l’estranger. Pel que fa específicament a l’àmbit del turisme de reunions, prop de 95.000 estatunidencs van visitar la destinació per motius de treball, negocis, fires o congressos, quasi un 6% del total de viatgers d’aquest segment.

Cataluña se posiciona como líder en movilidad sostenible en España (con el 19,5% de los puntos de recarga para vehículos eléctricos de acceso público)

Monta, la startup danesa especializada en recarga de vehículos eléctricos, aborda activamente el desafío de la electrificación del mercado español para priorizar el vehículo eléctrico en el camino hacia la movilidad sostenible. A pesar del creciente interés en la movilidad eléctrica en España y según los últimos datos del sector, se evidencia la necesidad de ampliar el parque de puntos de recarga en todo el país.

LLYC adquiere Dattis para reforzar su liderazgo en Colombia y América Latina (esta unión supondrá más de 140 clientes)

LLYC, firma global de Marketing y Corporate Affairs, ha llegado a un acuerdo para la adquisición de Dattis Comunicaciones, compañía de referencia del mercado colombiano en la prestación de servicios profesionales relacionados con la comunicación, los asuntos públicos y el PR marketing. La operación convierte a LLYC en la empresa número uno del sector en Colombia y consolida su liderazgo en América Latina.