La Generalitat i el Barça presentaran als Estats Units oportunitats d'inversió i esdeveniments professionals a Catalunya (Avui en Catala)

El Departament d’Empresa i Treball i el FC Barcelona impulsaran la projecció de Catalunya al mercat nord-americà coincidint amb la gira de pretemporada del conjunt del primer equip masculí del club de futbol. Concretament, ACCIÓ i l’Agència Catalana de Turisme (ACT), organismes d’aquest departament, donaran a conèixer les oportunitats en inversions i turisme de reunions que ofereix Catalunya.

Per a la captació d’inversions i esdeveniments, el Govern i el club de futbol han organitzat dos actes de promoció coincidint amb els partits del FC Barcelona alLevi’s Stadium de San Francisco i al SoFi Stadium de Los Angeles, els dies 22 i 26 de juliol, respectivament. En aquestes trobades hi assistiran uns 65 directius i directives de multinacionals tecnològiques nord-americanes.

Segons el secretari d’Empresa i Competitivitat, Albert Castellanos i Maduell, “els Estats Units són un dels països prioritaris per al Govern per a captar nous projectes d’inversió estrangera”i, a la vegada, “un mercat amb un interès creixent per part de les empreses catalanes per establir-s’hi “. “Ja són el primer país inversor a Catalunya i treballem per consolidar-nos com la porta d’entrada a Europa per a empreses tecnològiques i industrials d’aquest país”. Pel que fa a les reunions i els esdeveniments com a sectors estratègics tractors de l’economia, Castellanos destaca que“els esdeveniments professionals són centres d’exploració, recerca i generació de talenti una gran via de connexió amb l’ecosistema i la indústria del nostre país”.

Sota el lema Color your business, s’utilitzaran els colors groc, vermell i blau per expressar les fortaleses de Catalunya com a terra de professionals i negocis posant en valor la passió, el talent i la creativitat del país. Sobre aquesta acció al mercat nord-americà, Castellanos subratlla que “els colors parlen d’una manera d’expressar i de viure una passió que ho impregna tot” i que “fa dels negocis que fem en aquesta terra una experiència única: entenem que jugar en equip ens fa més competitius i que el talent ens fa millors”. En aquest sentit, explica que “el Barça no s’entén sense Catalunya i Catalunya s’entén molt millor amb el Barça”.

Les relacions comercials i el turisme, a l’alça

En l’àmbit de la inversió estrangera, el 2022 es va registrar un volum de 1.370 milions d’euros d’inversió d’empreses multinacionals nord-americanes a Catalunya, segons dades d’ACCIÓ a partir de l’fDi Markets del Financial Times. Es tracta d’una xifra un 25% superior a la del 2021 i que consolida els Estats Units com el primer país inversor a Catalunya. Destaquen anuncis d’inversió recents com els de Cisco i MPS en l’àmbit dels semiconductors o de companyies com Dynatrace, que la setmana passada va anunciar la creació de 180 nous llocs de treball a Barcelona.

El 2019, darrer any amb normalitat turística abans de la covid-19, Catalunya va ser la principal destinació dels estatunidencs a l’Estat espanyol, amb una quota de mercat del 46% i un total d'1.511.000 turistes d'aquest mercat. A més, la seva despesa diària va ser de 320 euros, molt per sobre dels 197 euros del turista mitjà a Catalunya aquell mateix any. Amb el 7,8% de les arribades a Catalunya, van representar l'11,9% de la despesa total. De fet, va ser el país amb una major depesa a Catalunya, amb un total de més de 2.500 milions d’euros.

Els turistes d’Estats Units que visiten Catalunya ho fan principalment durant lesseves vacances (89%), arriben en avió (82,5%), s’allotgen en hotels (76,4%) i no han comprat un paquet turístic (68,4%). Una tercera part passa entre 4 i 7 nits a Catalunya. És un turista amb un alt poder adquisitiu i que està acostumat a viatjar a l’estranger. Pel que fa específicament a l’àmbit del turisme de reunions, prop de 95.000 estatunidencs van visitar la destinació per motius de treball, negocis, fires o congressos, quasi un 6% del total de viatgers d’aquest segment.

La empresa catalana Girbau inaugura una nueva fábrica en Estados Unidos con capacidad para producir 3.000 máquinas al año

La empresa catalana Girbau (Vic, Osona) ha inaugurado una nueva fábrica en Oshkosh (Wisconsin, Estados Unidos) con capacidad para producir 3.000 máquinas al año. La compañía, especializada en soluciones de lavandería industrial, da así un paso más en su presencia en el mercado estadounidense, al que podrá abastecer a partir de ahora exclusivamente desde la nueva planta productiva.

Cataluña lidera los robos en España en la primera mitad de 2025, con Barcelona concentrando la mayoría de los incidentes

La seguridad en el hogar es una de las principales preocupaciones para los ciudadanos, en un momento en el que garantizar la tranquilidad y proteger el hogar de robos es una prioridad para muchos españoles. La radiografía de la inseguridad en España refleja que Cataluña se consolida como la región con mayor número de robos en el país en lo que va de 2025, según los últimos datos del Ministerio del Interior (de enero a junio de 2025). Dentro de la comunidad, la provincia de Barcelona concentra la mayor parte de estos incidentes.

Konecta y CrewAI se unen para transformar las operaciones de CX con IA agéntica

Konecta se convierte en socio consultor y de implementación de CrewAI en Europa y Latinoamérica, impulsando la adopción del modelo de IA agéntica y acelerando la transformación operativa y digital de las organizaciones. La compañía estima que entre el 30% y el 40% de su base de clientes se beneficiará de esta integración el próximo año, combinando inteligencia humana, automatización y datos para generar resultados de negocio medibles.

La catalana Agrikola.AI, galardonada por la ‘Mejor Explotación Agraria Sostenible’ en los AgriTech Innovation Awards 2025

Málaga ha sido este miércoles la sede de los premios más prestigiosos que reconocen la innovación en el sector agrícola. Los AgriTech Innovation Awards 2025, celebrados en el marco de Expo AgriTech 2025, la mayor feria tecnológica para el campo que está teniendo lugar hasta hoy en la capital de la Costa del Sol, han distinguido a las mejores empresas que están apostando por la modernización y sostenibilidad del campo.