L'Agència Catalana de Turisme lidera el projecte BEFuture per redissenyar el futur del turisme de reunions a escala europea

L’Agència Catalana de Turisme (ACT) lidera un projecte europeu dotat amb 4,2 milions d’euros que té com a objectiu transformar el sector del turisme de reunions d’Europa. Dins el projecte s’inclou un pla de subvencions de de 30.000 euros per empresa adreçat a pimes que promoguin la sostenibilitat, la inclusivitat i la resiliència en les seves pràctiques en el marc del turisme de congressos i negocis. El projecte BEFuture, impulsat i coordinat per l’ACT mitjançant el seu programa Catalunya Convention Bureau, promourà la innovació i la col·laboració dins de la indústria dels esdeveniments professionals i donarà suport a les petites i mitjanes empreses amb un programa d'acceleració. L'objectiu és assegurar el futur d'Europa com a destinació capdavantera en la realització d'esdeveniments de negocis ambientalment i socialment responsables.

El projecte BEFuture, subvencionat pel programa Single Market de la Unió Europea, involucra una àmplia xarxa de socis, incloent-hi oficines de congressos, organitzacions de suport empresarial i centres de recerca. “Estem emocionats per tenir l’oportunitat de treballar juntament amb un consorci de socis tan potent. Volem explorar models de negoci alternatius, juntament amb altres ecosistemes i fer dels esdeveniments professionals, una indústria de futur alineada amb les tendències i necessitats actuals” ha declarat Narcís Ferrer i Ferrer, director de l’Agència Catalana de Turisme.

En els pròxims mesos, BEFuture oferirà a tot el sector del turisme de reunions i al seu ecosistema l’oportunitat de mostrar iniciatives sostenibles i inclusives en un marketplace amb visibilitat a nivell europeu; un itinerari formatiu; i es convocarà un programa d’acceleració que el 2025 oferirà 30.000 euros a una vuitantena de pimes d’Alemanya, Bèlgica, Espanya, França, Itàlia i els Països Baixos. El consorci del projecte liderat per l’Agència Catalana de Turisme ajudarà les empreses mitjançant una àmplia xarxa de socis com B. Link (consultoria experta en finançament europeu i internacional), VisitFlandes (organisme de promoció turística de Flandes), el Stichting NHL Stenden Hogeschool (centre de recerca dels Països Baixos) i l’Universita' Degli Studi Di Milanobicocca (universitat italiana ubicada a Milan), Linkeus (convention bureau de la Provença i la Costa Blava) i el VDVO (empresa alemanya organitzadora d’esdeveniments corporatius). A més, BEFuture compta amb el suport de Tipik, agència de comunicació belga, com a líder de comunicació.

L’Agència Catalana de Turisme, protagonista en el turisme de reunions a la IBTM

En el marc de la fira IBTM World, celebrada a Barcelona del 28 al 30 de novembre, l’ACT reuneix al seu estand més de 40 empreses i entitats per presentar l’oferta de turisme de reunions de Catalunya a compradors i proveïdors especialitzats d’arreu del món. També, s’ha organitzat un seminari en el qual han participat actors del sector dels esdeveniments professionals i d’altres ecosistemes per tal d’imaginar nous futurs del turisme de reunions, incentius, congressos i fires (MICE). Aquesta activitat forma part de les accions previstes per BEFuture que inicia el seu recorregut en la fira mundial i tindrà una durada de tres anys.

A més, el director de l’Agència Catalana de Turisme ha estat convidat a participar en la presentació que l’Osaka Convention & Tourism Bureau ha realitzat avui a la fira. L’important bureau japonès va signar el passat 22 de novembre el Memoràndum d’Entesa amb l’ACT, sent aquesta la primera acció de cooperació entre els dos organismes.

El turisme de reunions a Catalunya, potència mundial

El turisme de reunions a Catalunya emergeix com un pilar fonamental per al desenvolupament econòmic i la projecció internacional de Catalunya. En termes numèrics, el sector MICE (sigles en anglès del turisme de reunions, incentius, congressos i fires) es va recuperar el 2022, any en què Barcelona va ocupar la primera posició mundial en nombre de congressistes internacionals i la quarta en el total de congressos acollits. Pel que fa al conjunt de Catalunya, la destinació va rebre un total d’1.312.900 visitants per motius de negocis que van realitzar una despesa de 1.549,5 milions d’euros. Amb perspectiva històrica, Barcelona fa més de vint anys que està entre les cinc primeres destinacions en el sector de les trobades professionals.

Els turistes que visiten Catalunya per negocis contribueixen significativament a l'economia catalana. Aquest any, amb dades tancades al setembre, la destinació ha rebut més de 887.000 turistes que l’han visitat per aquest motiu i han deixat una despesa al territori de 1.114,8 milions d’euros. Aquest ritme preveu un tancament d’any amb dades superiors a les de 2022. Vinculat al MICE, el mercat més nombrós ha estat el francès, amb 135.600 arribades, seguit per l’alemany, amb 107.000 visitants. Al 2023, de gener a setembre, la despesa per part dels visitants de França és de 121 milions d’euros. Quant a Alemanya, la xifra ascendeix a 87,4 milions d’euros.

Irse a vivir de alquiler hoy supone destinar más del 35% de los ingresos familiares (y Baleares, madrileños y catalanes registran la mayor tasa de esfuerzo para cumplir con el alquiler)

En España, alrededor del 18% de las familias actualmente vive de alquiler. Sin embargo, quienes decidan optar por esta modalidad habitacional hoy se enfrentan a un panorama complicado: en las condiciones actuales del mercado inmobiliario, el alquiler representa más del 35% de los ingresos netos familiares, según un análisis de la consultora AIS, parte del grupo PFSTECH y especialista en big data y analytics. 

Las empresas catalanas han recibido más de 1.500 millones de euros de los fondos Next Generation desde 2021

El consejero de Empresa y Trabajo, Miquel Sàmper, ha anunciado hoy que "las empresas catalanas han captado 1.540millones de euros desde 2021 en el conjunto de convocatorias competitivas de alcance estatal de los fondos Next Generation" , destacando ámbitos sectoriales como la movilidad sostenible (30%) o los proyectos de I+D (29%). Sàmper ha hecho público el balance de captación de los tres años de estos fondos europeos, durante la inauguración del tercer Congreso de la Asociación TECNIO en Terrassa.

IMPT y Gimmonix forman una alianza estratégica para transformar la industria de los viajes hacia la sostenibilidad

IMPT, la plataforma pionera en viajes sostenibles, anuncia una nueva alianza estratégica con Gimmonix, empresa tecnológica que ofrece soluciones innovadoras a las compañías de viajes para optimizar sus operaciones. Este acuerdo marca un hito significativo en la misión de IMPT de convertirse en el líder global en viajes conscientes con el carbono, ofreciendo una alternativa innovadora en un mercado dominado por grandes jugadores como Booking Holdings y Expedia Group.

IMPT y Desigual marcan un hito en la moda sostenible con una innovadora alianza en e-commerce ecológico

La nueva era del e-commerce consciente ha llegado para quedarse. Desigual, una de las marcas de moda más icónicas y creativas del panorama internacional, ha dado un paso decisivo hacia la sostenibilidad al incorporarse a IMPT, la plataforma líder en soluciones para compensar la huella de carbono. Esta colaboración representa un avance significativo en la creación de un comercio electrónico más responsable, donde los consumidores pueden seguir disfrutando de la moda única de Desigual mientras contribuyen activamente a la protección del medio ambiente.

De los jamones a los productos personalizados: la evolución del regalo navideño corporativo

Dar un obsequio corporativo se ha convertido en una de las prácticas más comunes entre las empresas españolas, especialmente durante épocas festivas como la Navidad, como una manera de reconocer y agradecer el esfuerzo y la dedicación del equipo, la confianza de los clientes o el servicio de los proveedores más habituales. Sin embargo, los regalos de empresa han cambiado con el tiempo, y donde antes el jamón era la estrella; ahora la personalización de los regalos y la tecnología ganan cada vez más terreno. Con la época navideña a la vuelta de la esquina, MediaMarkt Business, división de MediaMarkt especializada en soluciones para empresas, resalta la importancia de la antelación y personalización en los regalos corporativos, como estrategia de fidelización y reconocimiento de marca.

La inteligencia artificial avanza a pasos agigantados: 1 de cada 3 empleados en Cataluña ya la utiliza diariamente

Este mes se cumplen exactamente dos años desde el lanzamiento de ChatGPT (30 de noviembre de 2022), un modelo de lenguaje avanzado que marcó el inicio de la democratización en el uso de la inteligencia artificial por parte de la ciudadanía, pero también de las empresas, que han visto en ella la oportunidad perfecta de generar disrupción en toda su cadena de valor. Desde entonces, la IA no solo ha demostrado su capacidad para revolucionar diversos sectores, sino que también ha ganado protagonismo como una herramienta clave en el ámbito laboral y, en concreto, en dos vertientes claras: en el empleo en sí y en el desempeño diario de los trabajadores (es decir, en las formas de trabajar).