El Govern crea un nou ajut de 30.000 euros per impulsar l'obertura de filials d'empreses catalanes a l'estranger (Avui en Catala)

El Govern, per mitjà d’ACCIÓ -l’agència per a la competitivitat de l’empresa del Departament d’Empresa i Treball-, ha posat en marxa el nou programa ‘Multilocalització - Noves filials a l’estranger’ per impulsar l’obertura de filials a l’estranger per part de les empreses catalanes. L’objectiu d’aquesta iniciativa és facilitar la multilocalització i ampliar la presència del teixit empresarial català als mercats internacionals a través de la creació de filials, sucursals, subsidiàries, joint ventures o oficines de representació.

El secretari d’Empresa i Competitivitat i conseller delegat d’ACCIÓ, Albert Castellanos i Maduell, destaca que “l’objectiu d’aquest nou programa és contribuir a fer créixer la presència empresarial catalana al món i augmentar el nombre de filials a l’estranger, que actualment superen les 8.300, perquè en conseqüència, es puguin aprofitar molt millor les oportunitats que ofereixen els mercats internacionals”. Per Castellanos, “en un context internacional cada vegada més complex i amb més barreres al comerç, la multilocalització permet a les empreses ser més a prop dels clients o proveïdors per continuar mantenint, així, els alts nivells de les exportacions catalanes registrats en els darrers anys”.

El nou programa preveu ajuts de fins a 30.000 euros per empresa que permetran subvencionar fins al 50% dels costos inicials de la implantació en un altre país, ja sigui productiva, comercial, de serveis o logística. Entre les despeses que preveu aquest ajut, s’inclouen aquelles relacionades amb la contractació de personal, d’assessors externs o del lloguer de locals i espais. Aquests ajuts es dirigeixen a empreses catalanes amb un mínim de dos anys de facturació i que en el darrer any hagin arribat, com a mínim, al milió d’euros (en cas que la implantació a l’exterior sigui productiva) o al mig milió (si és comercial, logística o de serveis). Les empreses poden accedir al nou programa des d’aquest dimarts.

D’altra banda, en el marc del servei, que s’articularà mitjançant l’Oficina Tècnica de Barreres a la Internacionalització d’ACCIÓ, també s’ofereix assessorament tècnic personalitzat perquè les empreses puguin resoldre dubtes i barreres a l’hora d’obrir-se a l’exterior. Aquesta orientació especialitzada també preveu específicament el suport en la planificació financera perquè les empreses disposin dels recursos suficients per invertir en els seus projectes d’expansió internacional. Alhora, mitjançant la xarxa de 40 Oficines Exteriors de Comerç i d’Inversions també proporciona acompanyament en destí per a aquelles companyies que el requereixin.

Més de 8.300 filials al món

Actualment, segons el Directori d'empreses a Catalunya amb filials a l'estranger d’ACCIÓ, les empreses de Catalunya tenen actualment 8.382 filials en altres països, un 3,1% més que el 2019, abans de la pandèmia. Així, segons aquest estudi, Catalunya compta amb 3.165 empreses que tenen filials a l’estranger, i que estan localitzades principalment a Europa i Amèrica. Destaquen les ubicades a Portugal (9,3%), els Estats Units (8,7%), Mèxic (6,1%), el Brasil (6,1%) i França (6%).

Des del punt de vista de la cadena de valor, es tracta sobretot d’empreses de serveis (30,3% del total), manufactures (19,5%) i comercials (18,1%). Per volum de facturació, destaquen les empreses dels sectors de l’alimentació (11,8% del total), les infraestructures i la construcció (10,6%), de finances i assegurances (10,4%) i indústria farmacèutica (8,9%). L’estudi també apunta que el 83,4% de les empreses catalanes amb filials són pimes. A més, el 13,1% d’aquestes matrius són de sectors tecnològics.

Suport tècnic especialitzat per accedir als mercats internacionals

L’any 2018, es va posar en marxa l’Oficina Tècnica de Barreres a la Internacionalització d’ACCIÓ. Es tracta d’una finestreta única que ofereix suport gratuït en menys de 72 hores a les companyies que es troben amb obstacles que dificulten els seus processos de sortida a l’exterior (exportar, importar, implantar-se físicament a l’estranger o problemes derivats de la mobilitat de treballadors). El 2022, l’Oficina ha atès gairebé 2.000 consultes d’empreses que es troben amb obstacles en els seus processos de sortida a l’exterior.

La IA Agéntica protagoniza el 20 aniversario de Expocontact, el gran encuentro del sector CX organizado por Konecta

Konecta, líder global en experiencia del cliente (CX) y servicios digitales, ha vuelto a reunir a más de un millar de profesionales de la industria en la última edición de Expocontact, el congreso de referencia en el sector Experiencia de Cliente. Bajo el título 'InteligencIA que inspira a personas que conectan', esta 20ª edición se ha vuelto a celebrar en La Quinta del Jarama para poner de relieve el potencial de la IA en la transformación de la experiencia de cliente y su rol de acompañante en el trabajo de los agentes humanos.

Madrid in Game consolida su presencia en South Summit con 16 startups del sector del videojuego y la gamificación

Madrid in Game, iniciativa del Ayuntamiento de Madrid, regresará a South Summit, el encuentro global de referencia del ecosistema emprendedor del sur de Europa, que se celebrará en ‘La Nave’ de Villaverde, Madrid, del 4 al 6 de junio. Este evento se erige como una gran oportunidad para dar a conocer el Campus del Videojuego, mostrar la evolución de las startups del programa de emprendimiento de Madrid in Game, el Start IN Up Program, con el objetivo de generar sinergias y conectarlas con empresas, emprendedores e inversores internacionales y presentar los proyectos ante una audiencia internacional de alto nivel.

El mundo del comercio y de las marcas ha sufrido un enorme cambio ¿Qué estás haciendo muy mal y no querés darte cuenta? (11 tips para tener éxito hoy)

(Nota cocreada con la prestigiosa comunidad Beyond Latam, junto con Maurizio y Otero) El futuro de la experiencia del cliente, es hoy ¿Por qué las marcas como Louis Vuitton ponen heladerías, cafeterías, restaurantes? ¿por qué cada vez más marcas tech activan en la F1 o en otros eventos deportivos?. Las empresas que se enfocan en la creación de experiencias de este tipo serán las que tengan éxito en el futuro o mejor dicho las que están creciendo drásticamente hoy.

(Lectura ágil, contenidos de valor, 3 minutos de lectura) 

McLaren-Norris-Piastri en Barcelona: La Estrategia del Éxito. ¿Cómo aprender de los grandes líderes en F1 para triunfar en los equipos y negocios"

(Nota cocreada con la prestigiosa comunidad de Ceos e Investigadores de Beyond en Latam y el programa especialista en deportes XDXT) En un mundo cada vez más competitivo, es fundamental tener una estrategia clara para triunfar en la vida y en los negocios. ¿Por qué insistimos en no invertir en estrategas, planificadores, head of culture y si gastamos enormes cantidades de tiempo y recursos en “acciones de corto plazo”?

(Lectura ágil, contenidos de valor, 1 minuto de lectura nota resumen, nota expandida: 3 minutos)