El Govern crea un nou ajut de 30.000 euros per impulsar l'obertura de filials d'empreses catalanes a l'estranger (Avui en Catala)

El Govern, per mitjà d’ACCIÓ -l’agència per a la competitivitat de l’empresa del Departament d’Empresa i Treball-, ha posat en marxa el nou programa ‘Multilocalització - Noves filials a l’estranger’ per impulsar l’obertura de filials a l’estranger per part de les empreses catalanes. L’objectiu d’aquesta iniciativa és facilitar la multilocalització i ampliar la presència del teixit empresarial català als mercats internacionals a través de la creació de filials, sucursals, subsidiàries, joint ventures o oficines de representació.

El secretari d’Empresa i Competitivitat i conseller delegat d’ACCIÓ, Albert Castellanos i Maduell, destaca que “l’objectiu d’aquest nou programa és contribuir a fer créixer la presència empresarial catalana al món i augmentar el nombre de filials a l’estranger, que actualment superen les 8.300, perquè en conseqüència, es puguin aprofitar molt millor les oportunitats que ofereixen els mercats internacionals”. Per Castellanos, “en un context internacional cada vegada més complex i amb més barreres al comerç, la multilocalització permet a les empreses ser més a prop dels clients o proveïdors per continuar mantenint, així, els alts nivells de les exportacions catalanes registrats en els darrers anys”.

El nou programa preveu ajuts de fins a 30.000 euros per empresa que permetran subvencionar fins al 50% dels costos inicials de la implantació en un altre país, ja sigui productiva, comercial, de serveis o logística. Entre les despeses que preveu aquest ajut, s’inclouen aquelles relacionades amb la contractació de personal, d’assessors externs o del lloguer de locals i espais. Aquests ajuts es dirigeixen a empreses catalanes amb un mínim de dos anys de facturació i que en el darrer any hagin arribat, com a mínim, al milió d’euros (en cas que la implantació a l’exterior sigui productiva) o al mig milió (si és comercial, logística o de serveis). Les empreses poden accedir al nou programa des d’aquest dimarts.

D’altra banda, en el marc del servei, que s’articularà mitjançant l’Oficina Tècnica de Barreres a la Internacionalització d’ACCIÓ, també s’ofereix assessorament tècnic personalitzat perquè les empreses puguin resoldre dubtes i barreres a l’hora d’obrir-se a l’exterior. Aquesta orientació especialitzada també preveu específicament el suport en la planificació financera perquè les empreses disposin dels recursos suficients per invertir en els seus projectes d’expansió internacional. Alhora, mitjançant la xarxa de 40 Oficines Exteriors de Comerç i d’Inversions també proporciona acompanyament en destí per a aquelles companyies que el requereixin.

Més de 8.300 filials al món

Actualment, segons el Directori d'empreses a Catalunya amb filials a l'estranger d’ACCIÓ, les empreses de Catalunya tenen actualment 8.382 filials en altres països, un 3,1% més que el 2019, abans de la pandèmia. Així, segons aquest estudi, Catalunya compta amb 3.165 empreses que tenen filials a l’estranger, i que estan localitzades principalment a Europa i Amèrica. Destaquen les ubicades a Portugal (9,3%), els Estats Units (8,7%), Mèxic (6,1%), el Brasil (6,1%) i França (6%).

Des del punt de vista de la cadena de valor, es tracta sobretot d’empreses de serveis (30,3% del total), manufactures (19,5%) i comercials (18,1%). Per volum de facturació, destaquen les empreses dels sectors de l’alimentació (11,8% del total), les infraestructures i la construcció (10,6%), de finances i assegurances (10,4%) i indústria farmacèutica (8,9%). L’estudi també apunta que el 83,4% de les empreses catalanes amb filials són pimes. A més, el 13,1% d’aquestes matrius són de sectors tecnològics.

Suport tècnic especialitzat per accedir als mercats internacionals

L’any 2018, es va posar en marxa l’Oficina Tècnica de Barreres a la Internacionalització d’ACCIÓ. Es tracta d’una finestreta única que ofereix suport gratuït en menys de 72 hores a les companyies que es troben amb obstacles que dificulten els seus processos de sortida a l’exterior (exportar, importar, implantar-se físicament a l’estranger o problemes derivats de la mobilitat de treballadors). El 2022, l’Oficina ha atès gairebé 2.000 consultes d’empreses que es troben amb obstacles en els seus processos de sortida a l’exterior.

Irse a vivir de alquiler hoy supone destinar más del 35% de los ingresos familiares (y Baleares, madrileños y catalanes registran la mayor tasa de esfuerzo para cumplir con el alquiler)

En España, alrededor del 18% de las familias actualmente vive de alquiler. Sin embargo, quienes decidan optar por esta modalidad habitacional hoy se enfrentan a un panorama complicado: en las condiciones actuales del mercado inmobiliario, el alquiler representa más del 35% de los ingresos netos familiares, según un análisis de la consultora AIS, parte del grupo PFSTECH y especialista en big data y analytics. 

Las empresas catalanas han recibido más de 1.500 millones de euros de los fondos Next Generation desde 2021

El consejero de Empresa y Trabajo, Miquel Sàmper, ha anunciado hoy que "las empresas catalanas han captado 1.540millones de euros desde 2021 en el conjunto de convocatorias competitivas de alcance estatal de los fondos Next Generation" , destacando ámbitos sectoriales como la movilidad sostenible (30%) o los proyectos de I+D (29%). Sàmper ha hecho público el balance de captación de los tres años de estos fondos europeos, durante la inauguración del tercer Congreso de la Asociación TECNIO en Terrassa.

IMPT y Gimmonix forman una alianza estratégica para transformar la industria de los viajes hacia la sostenibilidad

IMPT, la plataforma pionera en viajes sostenibles, anuncia una nueva alianza estratégica con Gimmonix, empresa tecnológica que ofrece soluciones innovadoras a las compañías de viajes para optimizar sus operaciones. Este acuerdo marca un hito significativo en la misión de IMPT de convertirse en el líder global en viajes conscientes con el carbono, ofreciendo una alternativa innovadora en un mercado dominado por grandes jugadores como Booking Holdings y Expedia Group.

De los jamones a los productos personalizados: la evolución del regalo navideño corporativo

Dar un obsequio corporativo se ha convertido en una de las prácticas más comunes entre las empresas españolas, especialmente durante épocas festivas como la Navidad, como una manera de reconocer y agradecer el esfuerzo y la dedicación del equipo, la confianza de los clientes o el servicio de los proveedores más habituales. Sin embargo, los regalos de empresa han cambiado con el tiempo, y donde antes el jamón era la estrella; ahora la personalización de los regalos y la tecnología ganan cada vez más terreno. Con la época navideña a la vuelta de la esquina, MediaMarkt Business, división de MediaMarkt especializada en soluciones para empresas, resalta la importancia de la antelación y personalización en los regalos corporativos, como estrategia de fidelización y reconocimiento de marca.

IMPT y Desigual marcan un hito en la moda sostenible con una innovadora alianza en e-commerce ecológico

La nueva era del e-commerce consciente ha llegado para quedarse. Desigual, una de las marcas de moda más icónicas y creativas del panorama internacional, ha dado un paso decisivo hacia la sostenibilidad al incorporarse a IMPT, la plataforma líder en soluciones para compensar la huella de carbono. Esta colaboración representa un avance significativo en la creación de un comercio electrónico más responsable, donde los consumidores pueden seguir disfrutando de la moda única de Desigual mientras contribuyen activamente a la protección del medio ambiente.

La inteligencia artificial avanza a pasos agigantados: 1 de cada 3 empleados en Cataluña ya la utiliza diariamente

Este mes se cumplen exactamente dos años desde el lanzamiento de ChatGPT (30 de noviembre de 2022), un modelo de lenguaje avanzado que marcó el inicio de la democratización en el uso de la inteligencia artificial por parte de la ciudadanía, pero también de las empresas, que han visto en ella la oportunidad perfecta de generar disrupción en toda su cadena de valor. Desde entonces, la IA no solo ha demostrado su capacidad para revolucionar diversos sectores, sino que también ha ganado protagonismo como una herramienta clave en el ámbito laboral y, en concreto, en dos vertientes claras: en el empleo en sí y en el desempeño diario de los trabajadores (es decir, en las formas de trabajar).