Catalunya escala al rànquing d'innovació europeu i assoleix per primera vegada la categoria d''strong innovator'

Catalunya escala al rànquing d’innovació europeu i assoleix per primera vegada la categoria d’strong innovator, segons l’European Innovation Scoreboard 2023 elaborat per la Comissió Europea. D’aquesta manera, l’índex d’innovació global a Catalunya se situa per sobre de la mitjana de la Unió Europea i deixa d’ocupar la posició de moderate innovator.

Aquest informe situa l’índex global de Catalunya en l’àmbit de la innovació en els 105,9 punts, per sobre dels 98,9 punts de la darrera edició de l’European Innovation Scoreboard el 2021. És a dir, l’indicador global de Catalunya se situa per sobre de la mitjana de la Unió Europea (100 punts).

Segons el document, la Comissió Europea destaca especialment el nivell de vendes de productes innovadors per part de les pimes catalanes respecte la seva facturació total, l’ocupació en serveis TIC i la formació contínua al llarg del temps laboral. Catalunya també se situa per sobre de la mitjana de la UE en àmbits com la sol·licitud de marques, les publicacions científiques, la població amb educació terciària, les persones amb habilitats digitals i l’ocupació en activitats intensives en coneixement.

Segons el conseller d’Empresa i Treball, Roger Torrent i Ramió, “l’European Innovation Scoreboard 2023 certifica un canvi de tendència a Catalunya en l’àmbit de la innovació”. Torrent destaca que “per primera vegada assolim la categoria d’strong innovators” i que “comencem a veure els resultats de les polítiques que estem desenvolupant, com el Pacte Nacional per la Indústria: polítiques de futur, compartides amb la indústria i basades en la col·laboració público-privada”.Tot i això, el conseller subratlla que “el nostre objectiu és assolir la categoria d’innovation leader en el futur, que és la que ens pertoca tenint en compte les capacitats innovadores de les empreses, universitats, centres tecnològics i de recerca catalans”.

En aquest sentit, el conseller avança que aquest 2023 la Generalitat, a través d’ACCIÓ -l’agència per a la competitivitat de l’empresa del Departament d’Empresa i Treball- “augmentarem un 35% el pressupost destinat a projectes d’innovació i R+D d’empreses catalanes, superant els 56 milions d’euros”.A més, enguany es posen en marxa noves línies d’ajut per impulsar nous projectes d’innovació tecnològica, el creixement de startups ‘deeptech’ i l’accés als fons europeus de l’Horizon Europe.

Per la seva banda, el conseller de Recerca i Universitats, Joaquim Nadal i Farreras, defensa el valor estratègic que “el sistema català de coneixement segueixi millorant els indicadors de transferència i innovació per tal d’afermar la posició de Catalunya com a hub científic del sud d’Europa”. En aquesta línia, el conseller Nadal subratlla “l’aposta indiscutible del Govern per la recerca, així com la priorització de la innovació”, recollida en la Llei de la ciència de Catalunya amb una estratègia pròpia d’innovació i transferència de coneixement que es desplegarà en els pròxims mesos i que ha de permetre “complementar la recerca bàsica amb la innovació en el teixit productiu, així com al creació d’empreses vinculades al sistema de recerca”.

El conseller Nadal destaca les polítiques “per consolidar a Catalunya un arc científic sòlid de centres, grans infraestructures i equipaments de recerca que redobli les capacitats del sistema català de coneixement per seguir contribuint al pes específic propi al progrés de la recerca”.

L’European Innovation Scoreboard, creat per la Comissió Europea el 2001, recull a nivell regional 21 indicadors vinculats a quatre àmbits: les condicions de l’entorn (els recursos humans, el nivell de digitalització o les publicacions científiques), les inversions (el suport financer, la despesa en R+D o l’ús de les TIC), les activitats d’innovació (pimes amb productes o processos innovadors, col·laboració entre empreses o nombre de patents) o l’impacte (nombre de treballadors en activitats intensives de coneixement i empreses innovadores o exportacions d’alt contingut tecnològic).

A partir d’aquests indicadors, la Comissió Europea situa les regions europees en quatre categories: innovation leaders, strong innovators, moderate innovators i emerging innovators.Es considera una regió innovation leader quan la seva puntuació supera el 125% de la mitjana de la UE (=100%). Es considera una regió strong innovator si es troba entre el 100% i el 125% respecte la mitjana de la UE (=100%); moderate innovator entre el 70% i el 100% i emerging innovator per sota del 70% de mitjana de la UE.

La IA Agéntica protagoniza el 20 aniversario de Expocontact, el gran encuentro del sector CX organizado por Konecta

Konecta, líder global en experiencia del cliente (CX) y servicios digitales, ha vuelto a reunir a más de un millar de profesionales de la industria en la última edición de Expocontact, el congreso de referencia en el sector Experiencia de Cliente. Bajo el título 'InteligencIA que inspira a personas que conectan', esta 20ª edición se ha vuelto a celebrar en La Quinta del Jarama para poner de relieve el potencial de la IA en la transformación de la experiencia de cliente y su rol de acompañante en el trabajo de los agentes humanos.

Madrid in Game consolida su presencia en South Summit con 16 startups del sector del videojuego y la gamificación

Madrid in Game, iniciativa del Ayuntamiento de Madrid, regresará a South Summit, el encuentro global de referencia del ecosistema emprendedor del sur de Europa, que se celebrará en ‘La Nave’ de Villaverde, Madrid, del 4 al 6 de junio. Este evento se erige como una gran oportunidad para dar a conocer el Campus del Videojuego, mostrar la evolución de las startups del programa de emprendimiento de Madrid in Game, el Start IN Up Program, con el objetivo de generar sinergias y conectarlas con empresas, emprendedores e inversores internacionales y presentar los proyectos ante una audiencia internacional de alto nivel.

El mundo del comercio y de las marcas ha sufrido un enorme cambio ¿Qué estás haciendo muy mal y no querés darte cuenta? (11 tips para tener éxito hoy)

(Nota cocreada con la prestigiosa comunidad Beyond Latam, junto con Maurizio y Otero) El futuro de la experiencia del cliente, es hoy ¿Por qué las marcas como Louis Vuitton ponen heladerías, cafeterías, restaurantes? ¿por qué cada vez más marcas tech activan en la F1 o en otros eventos deportivos?. Las empresas que se enfocan en la creación de experiencias de este tipo serán las que tengan éxito en el futuro o mejor dicho las que están creciendo drásticamente hoy.

(Lectura ágil, contenidos de valor, 3 minutos de lectura) 

McLaren-Norris-Piastri en Barcelona: La Estrategia del Éxito. ¿Cómo aprender de los grandes líderes en F1 para triunfar en los equipos y negocios"

(Nota cocreada con la prestigiosa comunidad de Ceos e Investigadores de Beyond en Latam y el programa especialista en deportes XDXT) En un mundo cada vez más competitivo, es fundamental tener una estrategia clara para triunfar en la vida y en los negocios. ¿Por qué insistimos en no invertir en estrategas, planificadores, head of culture y si gastamos enormes cantidades de tiempo y recursos en “acciones de corto plazo”?

(Lectura ágil, contenidos de valor, 1 minuto de lectura nota resumen, nota expandida: 3 minutos)