Catalunya acollirà l'Assemblea General i la Conferència internacional del World Crafts Council - Europe el 2024

Catalunya acollirà i organitzarà l’Assemblea General i la Conferència internacional del World Crafts Council – Europe ( WCC-E) el juny de 2024. El Consorci de Comerç, Artesania i Moda ( CCAM) del Departament d’Empresa i Treball, va presentar ahir la candidatura de Catalunya per ser la seu d’aquesta cimera europea del sector de l’artesania en l'assemblea del WCC-E que enguany s'està celebrant a Malta, i ha sigut aprovada per unanimitat.

Actualment el WCC -E està integrada per 36 organitzacions de 23 països europeus diferents i és considerada una de les organitzacions més importants a nivell internacional pel fa a la promoció i suportde l’artesania.

Aquesta designació de Catalunya com a seu per acollir els dos esdeveniments “posa en valor el Pla d’Internacionalització d’Artesania que el Govern està impulsant per potenciar el prestigi i el reconeixement internacional del sector, per fer arribar la qualitat de l’artesania catalana arreu del món”, ha assenyalat la directora del CCAM, Agnès Russiñol i Amat, que ha apuntat que el 2024 “serem l’epicentre de l’artesania, representants d’arreu d’Europa, de la trentena d’entitats que formen part del World Crafts Council, es donaran cita a Catalunya per assistir a la que serà la 16a edició de l’Assemblea, per abordar el futur i els reptes del sector artesanal”.

En el marc de la trobada anual que s’està celebrant a Malta, el Consorci de Comerç Artesania i Moda (CCAM) de la Generalitat ha estat escollit també nou membre de la Junta directiva d’aquesta institució, “fet que significa estar dins de l'orgue de decisió i estratègia del WCC-Ei tenir capacitat per contribuir de forma directa en les actuacions que s’endeguin per enfortir el sector” ha ressaltat Russiñol.

Catalunya, a través del CCAM, és membre del World Crafts Council Europe (WCC-E), des de l’any 2018, i ha col·laborat activament en diferents programes de promoció i difusió de l’artesania europea: com els projectes Crafts Code i Crafting Europe, o els Dies Europeus de l’artesania.

En el marc del pla d’Internacionalització, l’àrea d’Artesania del CCAM organitza i col·labora en activitats de caire internacional, generant sinèrgies amb altres països i entitats internacionals, intercanviant coneixement i promovent relacions internacionals per crear oportunitats per l’artesania. Actualment també és membre de la Michelangelo Foundation. Ha portat l’exposició Neomàteria a Corea del Sud i ha impulsat la Mostra Internacional d’Audiovisuals d’Artesania, que enguany arribarà a la seva cinquena edició. La primera edició de Biennal d’Artesania Contemporània Catalana dedicada al binomi Artesania-Art va participar a Homo Faber a Venècia i a Révélations a París, i actualment està en marxa la 2a edició de la Biennal amb l’exposició Visions of Catalonia. Designing Craft, que es pot veure al Centre d’Artesania Catalunya fins el proper mes d’octubre i que iniciarà la seva itinerància internacional aquest novembre a la Dubai Design Week 2023.

La Agencia Catalana del Consumo y los Gremios de Comercio, Servicios y Turismo cooperarán para consolidar la confianza en el comercio de proximidad

El director de la Agencia Catalana del Consumo (Departamento de Empresa y Trabajo), Isidor Garcia Sanchez, y el presidente del Consejo de Gremios de Comercio, Servicios y Turismo, Joan Manel Guillén Espín, han firmado un convenio de colaboración entre ambos organismos, con el fin de acompañar a las empresas en procesos de mejora de la calidad y la atención a las personas consumidoras.

Así utilizarán la inteligencia artificial las marcas de moda en 2026

La inteligencia artificial ha pasado en pocos años de ser un experimento en laboratorios de innovación a convertirse en una de las grandes palancas de crecimiento del sector moda. Se prevé que la IA generativa será prioritaria para la mayoría de los directivos del sector y que las marcas que la integren de forma estratégica serán las que ganen en eficiencia, crecimiento y fidelización.

“Your Friends Are Boring” se alza como ganadora en el foro de inversión del Seed Startup Program

“Your Friends Are Boring” se ha alzado como ganadora del Seed Startup Program, impulsado por València Innovation Capital y Startup Valencia. La startup valenciana, fundada por Clara Haba y Amaury de Castelnau, organiza viajes grupales que conectan a personas con intereses afines a través de experiencias compartidas. Su enfoque creativo, el modelo de negocio que reinventa el turismo experiencial con impacto social y los hitos alcanzados desde su MVP y sus primeros viajes le han permitido destacar entre las más de 28 participantes de esta edición.