La 32a edició de 080 Barcelona Fashion posa l'accent en la sostenibilitat i la creativitat (Avui en Catala)

La 32 edició del 080 Barcelona Fashion continua reivindicant la internacionalització, la diversitat i la tecnologia i posa, novament, l’accent en la sostenibilitat, la circularitat i la creativitat. Així ho han explicat el director general de Comerç, Jordi Torrades i Aladren, la directora del Consorci de Comerç, Artesania i Moda de Catalunya (CCAM), Agnès Russiñol i Amat, i la Cap de l’Àrea de Moda del CCAM i Project Manager del 080 Barcelona Fashion, Marta Coca i Ortiga, durant la roda de premsa on s’han presentat les principals novetats i continguts de la 32a edició de la setmana de la moda catalana.

Aquesta plataforma multidisciplinària impulsada per la Generalitat de Catalunya, a través del Consorci de Comerç, Artesania i Moda (CCAM), manté com a prioritat la transformació del sector de la moda a Catalunya, tant en l’àmbit nacional com internacional, a través de la innovació i la creativitat. Una iniciativa que s’ha erigit com a motor de canvi i element de conscienciació envers diferents valors socials com la sostenibilitat, la circularitat i la diversitat en la indústria de la moda, tot oferint un espai de diàleg i reflexió a creadores i creadors i indústria, per tal d’explorar noves formes d’expressió, de consumir i de relacionar-se.

El 080 Barcelona Fashion, en el seu compromís amb la sostenibilitat i la circularitat, estableix un diàleg permanent amb les dissenyadores, dissenyadors i marques de moda. Les col·leccions que es mostraran a les diferents edicions del 080 incorporen cada vegada en major grau aquesta perspectiva: teixits reciclats, sostenibles i col·leccions atemporals són només alguns exemples del que es podrà veure en les propostes creatives de l’edició d’enguany.

L’esdeveniment de moda de 080 Barcelona Fashion

La 32a edició de 080 Barcelona Fashioncomptarà amb un total de 24 presentacions. Al cartell, format per24 dissenyadores, dissenyadors i marques, es troben: All That She Loves, Amlul, Bielo_Oscarleon, Carlota Barrera, Cherry Massia, Como La Trucha al Trucho Studio, Custo Barcelona, Dominnico, Eñaut, Escorpion, Guillermina Baeza, Habey Club, JNORIG, Lebor Gabala, Lemāchet, Lola Casademunt by Maite, Nathalie Chandler, Outsiders Division, Paolo Leduc, Simorra, The Artelier, The Label Edition, Syndical Chamber i Velásquez.

Firmes de tots els segments, combinant emergents amb marques més consolidades, compromeses i conscienciades envers els valors del 080 Barcelona Fashion. Es podrà gaudir de col·leccions sostenibles i circulars, d’una moda inclusiva i sense gènere i d’una moda cada cop més atemporal, cosa que la fa més sostenible. Del 24 al 27 d’octubre el recinte Modernista de Sant Pau serà l’escenari de les presentacions i activitats de 080 Barcelona Fashion.  

080 Reborn

Sota el nom de 080 Reborn, es vol donar visibilitat i promoure la reutilització i el reciclatge en l’àmbit de la moda. Si el primer 080 Reborn va impactar amb una col·lecció creada amb roba 100% recuperada de botigues de segona mà i plantes de classificació de residus, en aquesta edició es reinventa tant en contingut com en format sota els pilars del reciclatge i upcycling.

080 Reborn va més enllà de la presentació física proposant un concepte innovador que integra moda, sostenibilitat i innovació tecnològica. Presentarà una col·lecció, basada en el denim, creada i conceptualitzada pels estilistes Fermin&Gilles, amb peces i teixits procedents de gestors de residus i establiments de segona mà com Bogo Vintage, Humana i Casa Gralla, i les entitats Fundació Formació i Treball i Solidança.

Més enllà de la presentació física del 080 Reborn, el públic visitant podrà gaudir d’una experiència immersiva digital de la mà d’Andrei Warren, director creatiu de Misato Kindness, a l’Open Area, al llarg dels quatre dies del 080 Barcelona Fashion.

080 Reborn està impulsat pel Consorci de Comerç, Artesania i Moda (CCAM) amb el suport de l’Agència de Residus de Catalunya (ARC); l’espai d’innovació de Girbau LAB i la marca de sabatilles esportives veganes Vegtus.

L’acció també s’emmarca en el Pacte per la Moda Circular que promou un acord voluntari per transformar el sector tèxtil cap a un model circular: incrementant la durabilitat dels productes i el percentatge de material reutilitzat incorporat als teixits; reduint i eliminant l’ús de materials nocius; augmentant la reutilització amb la implementació de nous models de negoci i implementant estratègies de producció més netes i eficients.

Càsting

Amb l’objectiu d’oferir un ampli espectre de models la CCAM ha apostat per un càsting divers i inclusiu on totes les ètnies, cossos i identitats de gènere, puguin ser representades, un reflex de la societat i dels canvis.

S’ha fet una curada i exhaustiva recerca de models per fer de 080 Barcelona Fashion, un catalitzador dels valors i atributs que suposen un ferm compromís amb l’entorn social, la diversitat i el feminisme.

TexMeeting CONNECTS: Diàleg obert sobre la regulació UE

L’estratègia UE pel tèxtil proposa actuacions perquè la indústria tèxtil millori en sostenibilitat, introdueixi l’eco disseny en els sistemes de producció i faci la transició cap a sistemes organitzatius i productius basats en l’economia circular.

Les mesures que es proposen es qualifiquen de bones, en general, però els industrials parlen de dificultats relacionades amb el control de mercat, la implementació de les eines digitals necessàries, l’acceptació dels canvis per part del consumidor i l’aplicació de l’eco-disseny, entre d’altres.

El TexMeeting 2023 té l’objectiu de posar damunt la taula l’Estratègia europea pel tèxtil, a través d’un debat amb els nostres industrials. Ho farem en dues taules rodones on legisladors relacionats amb la Comissió Europea i productors tèxtils dialogaran sobre el Passaport Digital del Producte i l’Eco-disseny.

OFF 080: ONE REAL WORLD

Barcelona acollirà una experiència immersiva única que combina videoinstal·lacions 3D, sistemes de so, esquemes de llums i estructures artístiques contemporànies.

JNORIG ofereix una perspectiva encara més innovadora de la moda, submergint-se en dimensions que destaquen disciplines digitals i tecnològiques. Paral·lelament, Velásquez porta l’espectador a un viatge introspectiu amb ‘Metempsychosis’.

Studio 1o, acollint aquestes dues potents narratives, convida al públic a una exploració profunda sobre el valor de la moda en el context contemporani.

Patrocinadors i col·laboradors de la 32a edició Barcelona Fashion

En aquesta edició, l’esdeveniment compta amb el suport de 4 patrocinadors i 9 col·laboradors. Els patrocinadors són Kevin Murphy (perruqueria oficial), MAC Cosmetics (maquillatge oficial), Moco Museum (continguts culturals oficials) i The Hoxton (hotel oficial). Pel que fa als col·laboradors, les marques que participen en aquesta edició són: Thuya Professional Line (manicura oficial), Cointreau (licor oficial),Rowenta (planxat i higenienització oficial), Natur All (aigua oficial), La Roca Village (destí de compres oficial), Vegtus (calçat oficial), Girbau Lab (espai d’innovació), Puerto de Indias (ginebra oficial) i l’Agència de Residus de Catalunya.

Konecta, galardonada con el Premio SERES 2025 por impulsar la empleabilidad de jóvenes vulnerables a través del Hub Empleo Verde

Konecta -líder mundial en experiencia del cliente (CX) y servicios digitales- ha sido distinguida por Fundación SERES, junto a MasOrange y Rodilla, a través de Konecta Foundation, con uno de los Premios SERES 2025. El motivo del reconocimiento ha sido su proyecto Hub Empleo Verde, una iniciativa, en colaboración con JPMorganChase y Fundación Endesa, que impulsa la empleabilidad de jóvenes y colectivos vulnerables en sectores vinculados a la transición ecológica y la sostenibilidad. Las tres entidades comparten el compromiso con una transición energética justa e inclusiva. 

España necesitará 2,4 millones de trabajadores en la próxima década y la mayoría serán migrantes, según CES

España necesitará incorporar 2,4 millones de personas al mercado laboral en los próximos diez años para mantener su nivel productivo y la mayoría de esos empleos serán ocupados por personas migrantes debido al previsible descenso de la población autóctona en edad de trabajar, por lo que el colectivo de personas migrantes será "esencial" para cubrir la demanda.

elPulpo vestirá a los Equipos Nacionales de RFEDI en los eventos de su temporada Olímpica y Paralímpica

elPulpo y RFEDI han reforzado su unión y compromiso en el impulso de los deportes de invierno de cara a esta temporada 2025/2026. La potente empresa textil de origen gallego y RFEDI han confirmado su vínculo para vestir a los deportistas en los principales eventos de la federación, en un año en el que se destaca la participación de varios miembros de los Equipos Nacionales en los Juegos Olímpicos y Paralímpicos de Milano-Cortina (Italia).

Las Muns aterriza en Suiza con su primera apertura en Zúrich

Con su llegada a Zúrich y tres nuevas aperturas previstas para 2026, Las Muns continúa impulsando su expansión internacional y consolida su modelo quick service premium. La firma suma además una segunda colaboración con el chef con estrella Michelin Nandu Jubany, reforzando su apuesta por elevar la empanada a icono gastronómico global.

Valencia se posiciona en Web Summit Lisboa como hub europeo de innovación

Startup Valencia ha reforzado la conexión entre los ecosistemas tecnológicos de Valencia y Lisboa con un intenso programa institucional desarrollado del 10 al 13 de noviembre con motivo de Web Summit 2025. En este punto de encuentro internacional para startups, inversores y corporates, 17 startups valencianas representan a la ciudad exponiendo sus soluciones tecnológicas.