La 32a edició de 080 Barcelona Fashion posa l'accent en la sostenibilitat i la creativitat (Avui en Catala)

La 32 edició del 080 Barcelona Fashion continua reivindicant la internacionalització, la diversitat i la tecnologia i posa, novament, l’accent en la sostenibilitat, la circularitat i la creativitat. Així ho han explicat el director general de Comerç, Jordi Torrades i Aladren, la directora del Consorci de Comerç, Artesania i Moda de Catalunya (CCAM), Agnès Russiñol i Amat, i la Cap de l’Àrea de Moda del CCAM i Project Manager del 080 Barcelona Fashion, Marta Coca i Ortiga, durant la roda de premsa on s’han presentat les principals novetats i continguts de la 32a edició de la setmana de la moda catalana.

Aquesta plataforma multidisciplinària impulsada per la Generalitat de Catalunya, a través del Consorci de Comerç, Artesania i Moda (CCAM), manté com a prioritat la transformació del sector de la moda a Catalunya, tant en l’àmbit nacional com internacional, a través de la innovació i la creativitat. Una iniciativa que s’ha erigit com a motor de canvi i element de conscienciació envers diferents valors socials com la sostenibilitat, la circularitat i la diversitat en la indústria de la moda, tot oferint un espai de diàleg i reflexió a creadores i creadors i indústria, per tal d’explorar noves formes d’expressió, de consumir i de relacionar-se.

El 080 Barcelona Fashion, en el seu compromís amb la sostenibilitat i la circularitat, estableix un diàleg permanent amb les dissenyadores, dissenyadors i marques de moda. Les col·leccions que es mostraran a les diferents edicions del 080 incorporen cada vegada en major grau aquesta perspectiva: teixits reciclats, sostenibles i col·leccions atemporals són només alguns exemples del que es podrà veure en les propostes creatives de l’edició d’enguany.

L’esdeveniment de moda de 080 Barcelona Fashion

La 32a edició de 080 Barcelona Fashioncomptarà amb un total de 24 presentacions. Al cartell, format per24 dissenyadores, dissenyadors i marques, es troben: All That She Loves, Amlul, Bielo_Oscarleon, Carlota Barrera, Cherry Massia, Como La Trucha al Trucho Studio, Custo Barcelona, Dominnico, Eñaut, Escorpion, Guillermina Baeza, Habey Club, JNORIG, Lebor Gabala, Lemāchet, Lola Casademunt by Maite, Nathalie Chandler, Outsiders Division, Paolo Leduc, Simorra, The Artelier, The Label Edition, Syndical Chamber i Velásquez.

Firmes de tots els segments, combinant emergents amb marques més consolidades, compromeses i conscienciades envers els valors del 080 Barcelona Fashion. Es podrà gaudir de col·leccions sostenibles i circulars, d’una moda inclusiva i sense gènere i d’una moda cada cop més atemporal, cosa que la fa més sostenible. Del 24 al 27 d’octubre el recinte Modernista de Sant Pau serà l’escenari de les presentacions i activitats de 080 Barcelona Fashion.  

080 Reborn

Sota el nom de 080 Reborn, es vol donar visibilitat i promoure la reutilització i el reciclatge en l’àmbit de la moda. Si el primer 080 Reborn va impactar amb una col·lecció creada amb roba 100% recuperada de botigues de segona mà i plantes de classificació de residus, en aquesta edició es reinventa tant en contingut com en format sota els pilars del reciclatge i upcycling.

080 Reborn va més enllà de la presentació física proposant un concepte innovador que integra moda, sostenibilitat i innovació tecnològica. Presentarà una col·lecció, basada en el denim, creada i conceptualitzada pels estilistes Fermin&Gilles, amb peces i teixits procedents de gestors de residus i establiments de segona mà com Bogo Vintage, Humana i Casa Gralla, i les entitats Fundació Formació i Treball i Solidança.

Més enllà de la presentació física del 080 Reborn, el públic visitant podrà gaudir d’una experiència immersiva digital de la mà d’Andrei Warren, director creatiu de Misato Kindness, a l’Open Area, al llarg dels quatre dies del 080 Barcelona Fashion.

080 Reborn està impulsat pel Consorci de Comerç, Artesania i Moda (CCAM) amb el suport de l’Agència de Residus de Catalunya (ARC); l’espai d’innovació de Girbau LAB i la marca de sabatilles esportives veganes Vegtus.

L’acció també s’emmarca en el Pacte per la Moda Circular que promou un acord voluntari per transformar el sector tèxtil cap a un model circular: incrementant la durabilitat dels productes i el percentatge de material reutilitzat incorporat als teixits; reduint i eliminant l’ús de materials nocius; augmentant la reutilització amb la implementació de nous models de negoci i implementant estratègies de producció més netes i eficients.

Càsting

Amb l’objectiu d’oferir un ampli espectre de models la CCAM ha apostat per un càsting divers i inclusiu on totes les ètnies, cossos i identitats de gènere, puguin ser representades, un reflex de la societat i dels canvis.

S’ha fet una curada i exhaustiva recerca de models per fer de 080 Barcelona Fashion, un catalitzador dels valors i atributs que suposen un ferm compromís amb l’entorn social, la diversitat i el feminisme.

TexMeeting CONNECTS: Diàleg obert sobre la regulació UE

L’estratègia UE pel tèxtil proposa actuacions perquè la indústria tèxtil millori en sostenibilitat, introdueixi l’eco disseny en els sistemes de producció i faci la transició cap a sistemes organitzatius i productius basats en l’economia circular.

Les mesures que es proposen es qualifiquen de bones, en general, però els industrials parlen de dificultats relacionades amb el control de mercat, la implementació de les eines digitals necessàries, l’acceptació dels canvis per part del consumidor i l’aplicació de l’eco-disseny, entre d’altres.

El TexMeeting 2023 té l’objectiu de posar damunt la taula l’Estratègia europea pel tèxtil, a través d’un debat amb els nostres industrials. Ho farem en dues taules rodones on legisladors relacionats amb la Comissió Europea i productors tèxtils dialogaran sobre el Passaport Digital del Producte i l’Eco-disseny.

OFF 080: ONE REAL WORLD

Barcelona acollirà una experiència immersiva única que combina videoinstal·lacions 3D, sistemes de so, esquemes de llums i estructures artístiques contemporànies.

JNORIG ofereix una perspectiva encara més innovadora de la moda, submergint-se en dimensions que destaquen disciplines digitals i tecnològiques. Paral·lelament, Velásquez porta l’espectador a un viatge introspectiu amb ‘Metempsychosis’.

Studio 1o, acollint aquestes dues potents narratives, convida al públic a una exploració profunda sobre el valor de la moda en el context contemporani.

Patrocinadors i col·laboradors de la 32a edició Barcelona Fashion

En aquesta edició, l’esdeveniment compta amb el suport de 4 patrocinadors i 9 col·laboradors. Els patrocinadors són Kevin Murphy (perruqueria oficial), MAC Cosmetics (maquillatge oficial), Moco Museum (continguts culturals oficials) i The Hoxton (hotel oficial). Pel que fa als col·laboradors, les marques que participen en aquesta edició són: Thuya Professional Line (manicura oficial), Cointreau (licor oficial),Rowenta (planxat i higenienització oficial), Natur All (aigua oficial), La Roca Village (destí de compres oficial), Vegtus (calçat oficial), Girbau Lab (espai d’innovació), Puerto de Indias (ginebra oficial) i l’Agència de Residus de Catalunya.

Irse a vivir de alquiler hoy supone destinar más del 35% de los ingresos familiares (y Baleares, madrileños y catalanes registran la mayor tasa de esfuerzo para cumplir con el alquiler)

En España, alrededor del 18% de las familias actualmente vive de alquiler. Sin embargo, quienes decidan optar por esta modalidad habitacional hoy se enfrentan a un panorama complicado: en las condiciones actuales del mercado inmobiliario, el alquiler representa más del 35% de los ingresos netos familiares, según un análisis de la consultora AIS, parte del grupo PFSTECH y especialista en big data y analytics. 

Las empresas catalanas han recibido más de 1.500 millones de euros de los fondos Next Generation desde 2021

El consejero de Empresa y Trabajo, Miquel Sàmper, ha anunciado hoy que "las empresas catalanas han captado 1.540millones de euros desde 2021 en el conjunto de convocatorias competitivas de alcance estatal de los fondos Next Generation" , destacando ámbitos sectoriales como la movilidad sostenible (30%) o los proyectos de I+D (29%). Sàmper ha hecho público el balance de captación de los tres años de estos fondos europeos, durante la inauguración del tercer Congreso de la Asociación TECNIO en Terrassa.

IMPT y Gimmonix forman una alianza estratégica para transformar la industria de los viajes hacia la sostenibilidad

IMPT, la plataforma pionera en viajes sostenibles, anuncia una nueva alianza estratégica con Gimmonix, empresa tecnológica que ofrece soluciones innovadoras a las compañías de viajes para optimizar sus operaciones. Este acuerdo marca un hito significativo en la misión de IMPT de convertirse en el líder global en viajes conscientes con el carbono, ofreciendo una alternativa innovadora en un mercado dominado por grandes jugadores como Booking Holdings y Expedia Group.

IMPT y Desigual marcan un hito en la moda sostenible con una innovadora alianza en e-commerce ecológico

La nueva era del e-commerce consciente ha llegado para quedarse. Desigual, una de las marcas de moda más icónicas y creativas del panorama internacional, ha dado un paso decisivo hacia la sostenibilidad al incorporarse a IMPT, la plataforma líder en soluciones para compensar la huella de carbono. Esta colaboración representa un avance significativo en la creación de un comercio electrónico más responsable, donde los consumidores pueden seguir disfrutando de la moda única de Desigual mientras contribuyen activamente a la protección del medio ambiente.

De los jamones a los productos personalizados: la evolución del regalo navideño corporativo

Dar un obsequio corporativo se ha convertido en una de las prácticas más comunes entre las empresas españolas, especialmente durante épocas festivas como la Navidad, como una manera de reconocer y agradecer el esfuerzo y la dedicación del equipo, la confianza de los clientes o el servicio de los proveedores más habituales. Sin embargo, los regalos de empresa han cambiado con el tiempo, y donde antes el jamón era la estrella; ahora la personalización de los regalos y la tecnología ganan cada vez más terreno. Con la época navideña a la vuelta de la esquina, MediaMarkt Business, división de MediaMarkt especializada en soluciones para empresas, resalta la importancia de la antelación y personalización en los regalos corporativos, como estrategia de fidelización y reconocimiento de marca.

La inteligencia artificial avanza a pasos agigantados: 1 de cada 3 empleados en Cataluña ya la utiliza diariamente

Este mes se cumplen exactamente dos años desde el lanzamiento de ChatGPT (30 de noviembre de 2022), un modelo de lenguaje avanzado que marcó el inicio de la democratización en el uso de la inteligencia artificial por parte de la ciudadanía, pero también de las empresas, que han visto en ella la oportunidad perfecta de generar disrupción en toda su cadena de valor. Desde entonces, la IA no solo ha demostrado su capacidad para revolucionar diversos sectores, sino que también ha ganado protagonismo como una herramienta clave en el ámbito laboral y, en concreto, en dos vertientes claras: en el empleo en sí y en el desempeño diario de los trabajadores (es decir, en las formas de trabajar).