La Generalitat de Catalunya i l'Ajuntament de Barcelona impulsen conjuntament l'ecosistema de startups local a Portugal i Singapur (Avui en Catala)

La Generalitat de Catalunya, a través d’ACCIÓ –l’agència per la competitivitat de l’empresa del Departament d’Empresa i Treball-, i l’Ajuntament de Barcelona, per mitjà de la direcció de Promoció de Ciutat i Barcelona Activa, impulsen conjuntament la participació de 30 startups catalanes aquest mes de novembre a dos dels congressos tecnològics de referència mundial per fomentar l’ecosistema de startups local. Es tracta de la fira SWITCH a Singapur -que té lloc aquesta setmana a la ciutat asiàtica- i el Web Summit de Lisoba, que se celebrarà del 13 al 16 de novembre a la capital portuguesa.

La iniciativa, que s’emmarca sota el nom ‘Barcelona-Catalonia Startup Ecosystem’, té l’objectiu de promoure el posicionament de Barcelona i Catalunya com a principals hubs de startups europeus, incrementar les connexions internacionals i atraure startups, scaleups i unicorns internacionals. Així, les startups catalanes comptaran amb estand propi i una agenda d’activitats complementària per poder aprofitar les oportunitats dels esdeveniments i ecosistemes empresarials. A més, també s’organitzaran activitats de networking i de promoció de l’ecosistema tecnològic i innovador de Barcelona.

Segons el secretari d’Empresa i Competitivitat i conseller delegat d’ACCIÓ, Albert Castellanos i Maduell, “és tan essencial connectar les startups catalanes amb inversors i altres empreses a escala internacional per garantir-ne el seu creixement com connectar Catalunya amb altres hubs d’startups referents arreu del món”. “Aquest és l’objectiu de la iniciativa conjunta entre el Govern i l’Ajuntament de Barcelona: que l’impacte de la innovació tecnològica que prové de les startups tingui un efecte tractor per al conjunt de l’ecosistema i l’economia catalana”, assegura.

Pel tinent d’alcaldia d’Economia, Hisenda, Promoció Econòmica i Turisme de l’Ajuntament de Barcelona, Jordi Valls, “els emprenedors i emprenedores locals són els millors ambaixadors de Barcelona per a posicionar-la com a capital innovadora”. Més enllà del que suposa aquesta nova acció en termes de posicionament de ciutat, ha afegit que “cal aprofitar la presència en fòrums internacionals per posar en valor les grans infraestructures del coneixement de la ciutat, que ens permeten diversificar l’economia i ser altament competitius”.

La previsió del Web Summit de Lisboa és assolir una participació superior als 70.000 visitants de més de 160 països. Hi participaran les startups catalanes Biel Glasses, BLOOCK, DAWA, DUPLA, ELECTROGENOS.es, Enso Spaces, equito, Fabbric, Tecfys, Inmersia, Magnettü, Meloom, MIXO MACHINE, Imaztech, Nuwe, RawData, RECUBIK CARTELERIA DIGITAL, SENIORDOMO, Trustiu Network, Vixiees, VOTTUN, WindowSight, WiPass, i Zoundream. En el cas de la fira SWITCH de Singapur hi participen 6 startups catalanes amb un alt grau de consolidació que busquen obrir-se al mercat asiàtic: Emil.ai, Improfit, Indaru, Jolt, Qilimanjaro, i Thethings.io.

Barcelona i Catalunya, ecosistema de startups de referència

Segons l’estudi 'Anàlisi de l'ecosistema startup a Catalunya 2022' elaborat per ACCIÓ, actualment Catalunya compta amb més de 2.000 startups que generen més de 19.100 llocs de treball i que van captar 1.653 milions d’euros d’inversió l’any 2022, la xifra més alta de la sèrie històrica. L’estudi també indica que el nombre de startups ha augmentat un 6,3% respecte del 2021, i un 86% respecte del 2016, passant de les 1.086 a superar les 2.000. En conjunt, totes elles facturen 1.720 milions d’euros.

Des del punt de vista sectorial, les startups catalanes es dediquen, sobretot, a la salut (16%); els serveis empresarials i software (12%); les TIC i el mòbil (6%); l’alimentació (5%) i les finances (5%). El mateix estudi indica que durant els darrers anys les empreses emergents catalanes han guanyat dimensió: actualment el 76% de les empreses tenen menys de 10 treballadors, mentre que el 2019, abans de la pandèmia, aquest percentatge era del 87%.

L’estudi està basat en les dades de la plataforma digital Barcelona & Catalonia Startup Hub, un directori creat per ACCIÓ l’any 2016 que recull empreses emergents d’un màxim de 10 anys de vida, tecnològiques, amb models de negoci escalables, repetibles i aplicables en entorns globals i orientades a un creixement ràpid.

Más del 80 % de las aseguradoras en España ha integrado IA en sus procesos internos

El sector asegurador español se consolida como referente en Europa en la adopción de soluciones basadas en inteligencia artificial, una tecnología que está transformando por completo su operativa interna. Según datos de Minsait, más del 80 % de las aseguradoras en España ha integrado herramientas de IA en sus procesos internos, lo que supera la media europea. 

El 46% de los jóvenes que comparten piso en España preferirían vivir solos

Una encuesta reciente de HousingAnywhere, la mayor plataforma europea de alquiler a medio plazo, revela que el 52% de los jóvenes que comparten vivienda en Europa preferirían vivir solos, mientras que al 48% no le importa compartir piso. Sin embargo, si atendemos a los datos por país, la encuesta pone de manifiesto el carácter sociable de los inquilinos en España, siendo los que menos interés muestran en vivir en solitario, con un 46%. Los siguen de cerca los que buscan piso en Italia (47%) y el mayor contraste se produce con los Países Bajos (60%), donde los jóvenes más ansían su independencia en el hogar.  

El comercio catalán cierra el semestre con un incremento del 3,4% en las ventas

De acuerdo con los datos publicados hoy por el Idescat, las ventas de comercio al por menor a precios constantes para el mes de junio han sido un 7,5% superiores a las de junio de 2024. Con este resultado se consolida una tendencia favorable que permite cerrar el primer semestre con unas ventas acumuladas un 3,4% por encima de las registradas durante el primer semestre de 2. al 4,5% en caso de no tenerse en cuenta el efecto de la inflación.

Mango impulsa la expansión de Mango Home con su segunda tienda en Barcelona

Mango, uno de los principales grupos globales de la industria de la moda, anuncia la próxima apertura de una nueva tienda monográfica de su línea de decoración y hogar, Mango Home, en el prestigioso centro comercial L’Illa Diagonal de Barcelona. Esta apertura se suma a la primera tienda de Mango Home, situada en el número 586 de la Avenida Diagonal de Barcelona, y es un paso más en la consolidación y crecimiento de la quinta línea del ecosistema Mango. Desde su creación en 2021, Mango Home ha logrado más que triplicar su tamaño, y actualmente está presente en 34 mercados online, principalmente en Europa y Estados Unidos. 

El teletrabajo en verano: beneficios para empresas y empleados

El teletrabajo ha dejado de ser una solución temporal para convertirse en una herramienta estratégica para empresas y profesionales. Más allá de la coyuntura, este modelo de trabajo ofrece beneficios tangibles tanto para los empleados como para las organizaciones, especialmente cuando se apoya en herramientas digitales que permiten una gestión eficiente y colaborativa.