La Generalitat de Catalunya i l'Ajuntament de Barcelona impulsen conjuntament l'ecosistema de startups local a Portugal i Singapur (Avui en Catala)

La Generalitat de Catalunya, a través d’ACCIÓ –l’agència per la competitivitat de l’empresa del Departament d’Empresa i Treball-, i l’Ajuntament de Barcelona, per mitjà de la direcció de Promoció de Ciutat i Barcelona Activa, impulsen conjuntament la participació de 30 startups catalanes aquest mes de novembre a dos dels congressos tecnològics de referència mundial per fomentar l’ecosistema de startups local. Es tracta de la fira SWITCH a Singapur -que té lloc aquesta setmana a la ciutat asiàtica- i el Web Summit de Lisoba, que se celebrarà del 13 al 16 de novembre a la capital portuguesa.

La iniciativa, que s’emmarca sota el nom ‘Barcelona-Catalonia Startup Ecosystem’, té l’objectiu de promoure el posicionament de Barcelona i Catalunya com a principals hubs de startups europeus, incrementar les connexions internacionals i atraure startups, scaleups i unicorns internacionals. Així, les startups catalanes comptaran amb estand propi i una agenda d’activitats complementària per poder aprofitar les oportunitats dels esdeveniments i ecosistemes empresarials. A més, també s’organitzaran activitats de networking i de promoció de l’ecosistema tecnològic i innovador de Barcelona.

Segons el secretari d’Empresa i Competitivitat i conseller delegat d’ACCIÓ, Albert Castellanos i Maduell, “és tan essencial connectar les startups catalanes amb inversors i altres empreses a escala internacional per garantir-ne el seu creixement com connectar Catalunya amb altres hubs d’startups referents arreu del món”. “Aquest és l’objectiu de la iniciativa conjunta entre el Govern i l’Ajuntament de Barcelona: que l’impacte de la innovació tecnològica que prové de les startups tingui un efecte tractor per al conjunt de l’ecosistema i l’economia catalana”, assegura.

Pel tinent d’alcaldia d’Economia, Hisenda, Promoció Econòmica i Turisme de l’Ajuntament de Barcelona, Jordi Valls, “els emprenedors i emprenedores locals són els millors ambaixadors de Barcelona per a posicionar-la com a capital innovadora”. Més enllà del que suposa aquesta nova acció en termes de posicionament de ciutat, ha afegit que “cal aprofitar la presència en fòrums internacionals per posar en valor les grans infraestructures del coneixement de la ciutat, que ens permeten diversificar l’economia i ser altament competitius”.

La previsió del Web Summit de Lisboa és assolir una participació superior als 70.000 visitants de més de 160 països. Hi participaran les startups catalanes Biel Glasses, BLOOCK, DAWA, DUPLA, ELECTROGENOS.es, Enso Spaces, equito, Fabbric, Tecfys, Inmersia, Magnettü, Meloom, MIXO MACHINE, Imaztech, Nuwe, RawData, RECUBIK CARTELERIA DIGITAL, SENIORDOMO, Trustiu Network, Vixiees, VOTTUN, WindowSight, WiPass, i Zoundream. En el cas de la fira SWITCH de Singapur hi participen 6 startups catalanes amb un alt grau de consolidació que busquen obrir-se al mercat asiàtic: Emil.ai, Improfit, Indaru, Jolt, Qilimanjaro, i Thethings.io.

Barcelona i Catalunya, ecosistema de startups de referència

Segons l’estudi 'Anàlisi de l'ecosistema startup a Catalunya 2022' elaborat per ACCIÓ, actualment Catalunya compta amb més de 2.000 startups que generen més de 19.100 llocs de treball i que van captar 1.653 milions d’euros d’inversió l’any 2022, la xifra més alta de la sèrie històrica. L’estudi també indica que el nombre de startups ha augmentat un 6,3% respecte del 2021, i un 86% respecte del 2016, passant de les 1.086 a superar les 2.000. En conjunt, totes elles facturen 1.720 milions d’euros.

Des del punt de vista sectorial, les startups catalanes es dediquen, sobretot, a la salut (16%); els serveis empresarials i software (12%); les TIC i el mòbil (6%); l’alimentació (5%) i les finances (5%). El mateix estudi indica que durant els darrers anys les empreses emergents catalanes han guanyat dimensió: actualment el 76% de les empreses tenen menys de 10 treballadors, mentre que el 2019, abans de la pandèmia, aquest percentatge era del 87%.

L’estudi està basat en les dades de la plataforma digital Barcelona & Catalonia Startup Hub, un directori creat per ACCIÓ l’any 2016 que recull empreses emergents d’un màxim de 10 anys de vida, tecnològiques, amb models de negoci escalables, repetibles i aplicables en entorns globals i orientades a un creixement ràpid.

La IA Agéntica protagoniza el 20 aniversario de Expocontact, el gran encuentro del sector CX organizado por Konecta

Konecta, líder global en experiencia del cliente (CX) y servicios digitales, ha vuelto a reunir a más de un millar de profesionales de la industria en la última edición de Expocontact, el congreso de referencia en el sector Experiencia de Cliente. Bajo el título 'InteligencIA que inspira a personas que conectan', esta 20ª edición se ha vuelto a celebrar en La Quinta del Jarama para poner de relieve el potencial de la IA en la transformación de la experiencia de cliente y su rol de acompañante en el trabajo de los agentes humanos.

Madrid in Game consolida su presencia en South Summit con 16 startups del sector del videojuego y la gamificación

Madrid in Game, iniciativa del Ayuntamiento de Madrid, regresará a South Summit, el encuentro global de referencia del ecosistema emprendedor del sur de Europa, que se celebrará en ‘La Nave’ de Villaverde, Madrid, del 4 al 6 de junio. Este evento se erige como una gran oportunidad para dar a conocer el Campus del Videojuego, mostrar la evolución de las startups del programa de emprendimiento de Madrid in Game, el Start IN Up Program, con el objetivo de generar sinergias y conectarlas con empresas, emprendedores e inversores internacionales y presentar los proyectos ante una audiencia internacional de alto nivel.

El mundo del comercio y de las marcas ha sufrido un enorme cambio ¿Qué estás haciendo muy mal y no querés darte cuenta? (11 tips para tener éxito hoy)

(Nota cocreada con la prestigiosa comunidad Beyond Latam, junto con Maurizio y Otero) El futuro de la experiencia del cliente, es hoy ¿Por qué las marcas como Louis Vuitton ponen heladerías, cafeterías, restaurantes? ¿por qué cada vez más marcas tech activan en la F1 o en otros eventos deportivos?. Las empresas que se enfocan en la creación de experiencias de este tipo serán las que tengan éxito en el futuro o mejor dicho las que están creciendo drásticamente hoy.

(Lectura ágil, contenidos de valor, 3 minutos de lectura) 

McLaren-Norris-Piastri en Barcelona: La Estrategia del Éxito. ¿Cómo aprender de los grandes líderes en F1 para triunfar en los equipos y negocios"

(Nota cocreada con la prestigiosa comunidad de Ceos e Investigadores de Beyond en Latam y el programa especialista en deportes XDXT) En un mundo cada vez más competitivo, es fundamental tener una estrategia clara para triunfar en la vida y en los negocios. ¿Por qué insistimos en no invertir en estrategas, planificadores, head of culture y si gastamos enormes cantidades de tiempo y recursos en “acciones de corto plazo”?

(Lectura ágil, contenidos de valor, 1 minuto de lectura nota resumen, nota expandida: 3 minutos)