El Govern i la Copa Amèrica col·laboraran per garantir l'impacte i el llegat tecnològic i industrial de l'esdeveniment a Catalunya (Avui en Catala)

El Govern i els organitzadors de la Copa Amèrica (ACE Barcelona) han signat aquest dijous un acord de col·laboració per garantir l’impacte i el llegat tecnològic i industrial de la competició a Catalunya. L’objectiu és aprofitar un dels esdeveniments esportius més importants del món, que se celebrarà l’any vinent per primera vegada a Barcelona, per impulsar l’ús de l’hidrogen verd al sector nàutic català, estimular l’activitat de l’ecosistema tecnològic i dels videojocs local, projectar Catalunya al món i facilitar la contractació de productes i serveis a empreses catalanes.

L’acord, signat per ACCIÓ -l’agència per a la competitivitat de l’empresa del Departament d’Empresa i Treball- i America’s Cup Event, és una de les accions dutes a terme per la Generalitat des de l’any passat per convertir Catalunya en un referent mundial pel que fa a la innovació i la sostenibilitat en l’àmbit de la nàutica i l’economia blava. El Govern treballa conjuntament amb entitats com la Fundació Barcelona Capital Nàutica per amplificar l’impacte d’aquest esdeveniment més enllà de la competició -que tindrà lloc entre l’agost i l’octubre del 2024- i aprofitar-ne el seu alt component tecnològic.

Segons el conseller d’Empresa i Treball, Roger Torrent i Ramió, “l’objectiu del Govern és que la Copa Amèrica tingui un impacte socioeconòmic que vagi més enllà de la celebració de l’esdeveniment i que suposi un important retorn econòmic i en forma de creació de llocs de treball”. “Però sobretot que es tradueixi en projectes d’R+D a Catalunya, desenvolupament industrial, oportunitats per a les pimes catalanes i creixement de l’economia blava i el sector nàutic català, sempre amb el rerefons de la sostenibilitat”, ha subratllat.

Per la seva banda, el CEO d’ ACE Barcelona i màxim responsable de l’equip Emirates Teams New Zeland, Grant Dalton, ha subratllat que “des del principi les entitats amfitriones de la 37a America’s Cup a Barcelona han valorat les oportunitats tan rellevants que suposa acollir aquí aquest esdeveniment, més enllà de l’espectacle esportiu”. Dalton ha destacat que “la innovació i la tecnologia formen part de l'ADN de la Copa Amèrica, i aquesta emocionant col·laboració amb ACCIÓ és un exemple d'un flux pràctic de tecnologia de l'esdeveniment que impulsarà l'ecosistema empresarial local de tecnologia i recerca”.

A l’acte, que ha tingut lloc al Port de Barcelona, també hi ha participat el seu president, Lluís Salvadó i Tenesa, i el secretari d’Empresa i Competitivitat i conseller delegat d’ACCIÓ, Albert Castellanos i Maduell, i la vicepresidenta executiva de l’America’s Cup Event Barcelona, Aurora Catà i Sala.

Un accelerador per a la indústria catalana

En primer lloc, l’acord signat aquest dijous té per objectiu aprofitar l’esdeveniment per impulsar un nou sector econòmic a Catalunya d’embarcacions nàutiques descarbonitzades que funcionin amb hidrogen verd. En concret, el conveni recull el compromís de la Copa Amèrica de transferir a ACCIÓ el coneixement tecnològic generat per aquesta competició en l’àmbit de l’hidrogen verd per impulsar la industrialització d’aquesta tecnologia a Catalunya. De fet, les embarcacions de suport oficial de la competició funcionaran amb hidrogen verd a una velocitat de fins a 50 nusos generant zero emissions.

Un exemple d’això és l’acord que Copa Amèrica ha arribat amb Air Products -a través de la seva filial Carburos Metálicos- un proveïdor local de gasos industrials amb seu a Barcelona que s’ha convertit en el Proveïdor Oficial d’Hidrogen de la 37ª America's Cup a Barcelona. Air Products s’encarregarà de subministrar l’hidrogen verd.

També en el camp tecnològic, la Generalitat i la Copa Amèrica dinamitzaran l’ecosistema d’innovació català aprofitant la demanda sofisticada de solucions tecnològiques de la competició. Així, es fomentarà que startups, empreses, clústers i centres tecnològics i de recerca catalans puguin donar resposta als reptes tecnològics vinculats a la competició mitjançant la celebració d’Open Innovation Challanges organitzats per ACCIÓ als principals esdeveniments tecnològics que se celebren a Catalunya com el MWC i l’Integrated Systems Europe (ISE).

El conveni recull que les dues parts col·laboraran per facilitar aquesta connexió amb l’ecosistema local i impulsar la contractació de productes o serveis d’empreses catalanes per part de la Copa Amèrica i els equips que competiran a l’esdeveniment. Aquesta iniciativa s’articularà, entre d’altres, mitjançant els clústers que formen part del programa Catalunya Clústers d’ACCIÓ, que incorpora 27 clústers catalans que agrupen més de 2.700 empreses i agents associats amb una facturació de més de 70.000 milions d’euros.

Més projecció de Catalunya al món

L’aliança entre el Govern i els organitzadors de la Copa Amèrica també preveu que proveïdors catalans participin en el desenvolupament del primer videojoc de la història d’aquesta competició. Aquesta iniciativa, a banda de reforçar el posicionament de Catalunya en l’àmbit dels videojocs i els e-Sports i estimular l’ecosistema local d’aquest sector, també actuarà com una plataforma de projecció de Catalunya i Barcelona al món.

En aquest sentit, un dels punts que recull l’acord signat aquest dijous és aprofitar l’esdeveniment per potenciar la captació d’inversió estrangera productiva a Catalunya. Ja s’estan treballant diverses accions internacionals que es duran a terme els pròxims mesos, com per exemple l’elaboració d’una campanya de comunicació internacional amb la participació del CEO de la Copa Amèrica, Grant Dalton.

Más del 80 % de las aseguradoras en España ha integrado IA en sus procesos internos

El sector asegurador español se consolida como referente en Europa en la adopción de soluciones basadas en inteligencia artificial, una tecnología que está transformando por completo su operativa interna. Según datos de Minsait, más del 80 % de las aseguradoras en España ha integrado herramientas de IA en sus procesos internos, lo que supera la media europea. 

El 46% de los jóvenes que comparten piso en España preferirían vivir solos

Una encuesta reciente de HousingAnywhere, la mayor plataforma europea de alquiler a medio plazo, revela que el 52% de los jóvenes que comparten vivienda en Europa preferirían vivir solos, mientras que al 48% no le importa compartir piso. Sin embargo, si atendemos a los datos por país, la encuesta pone de manifiesto el carácter sociable de los inquilinos en España, siendo los que menos interés muestran en vivir en solitario, con un 46%. Los siguen de cerca los que buscan piso en Italia (47%) y el mayor contraste se produce con los Países Bajos (60%), donde los jóvenes más ansían su independencia en el hogar.  

El comercio catalán cierra el semestre con un incremento del 3,4% en las ventas

De acuerdo con los datos publicados hoy por el Idescat, las ventas de comercio al por menor a precios constantes para el mes de junio han sido un 7,5% superiores a las de junio de 2024. Con este resultado se consolida una tendencia favorable que permite cerrar el primer semestre con unas ventas acumuladas un 3,4% por encima de las registradas durante el primer semestre de 2. al 4,5% en caso de no tenerse en cuenta el efecto de la inflación.

Mango impulsa la expansión de Mango Home con su segunda tienda en Barcelona

Mango, uno de los principales grupos globales de la industria de la moda, anuncia la próxima apertura de una nueva tienda monográfica de su línea de decoración y hogar, Mango Home, en el prestigioso centro comercial L’Illa Diagonal de Barcelona. Esta apertura se suma a la primera tienda de Mango Home, situada en el número 586 de la Avenida Diagonal de Barcelona, y es un paso más en la consolidación y crecimiento de la quinta línea del ecosistema Mango. Desde su creación en 2021, Mango Home ha logrado más que triplicar su tamaño, y actualmente está presente en 34 mercados online, principalmente en Europa y Estados Unidos. 

El teletrabajo en verano: beneficios para empresas y empleados

El teletrabajo ha dejado de ser una solución temporal para convertirse en una herramienta estratégica para empresas y profesionales. Más allá de la coyuntura, este modelo de trabajo ofrece beneficios tangibles tanto para los empleados como para las organizaciones, especialmente cuando se apoya en herramientas digitales que permiten una gestión eficiente y colaborativa.

ING presenta “SOS Fraude”, una nueva herramienta que ayuda a sus clientes a protegerse frente al fraude

ING ha incorporado SOS Fraude a su aplicación móvil, una nueva funcionalidad pensada para reaccionar en segundos cuando existe la sospecha de que una cuenta puede estar comprometida. El botón está disponible en la sección de Ayuda, dentro del área de Emergencias, y permite activar medidas de protección de forma inmediata y sin intermediarios: se bloquean claves, tarjetas y accesos para evitar cualquier movimiento no autorizado.