El Govern i la Copa Amèrica col·laboraran per garantir l'impacte i el llegat tecnològic i industrial de l'esdeveniment a Catalunya (Avui en Catala)

El Govern i els organitzadors de la Copa Amèrica (ACE Barcelona) han signat aquest dijous un acord de col·laboració per garantir l’impacte i el llegat tecnològic i industrial de la competició a Catalunya. L’objectiu és aprofitar un dels esdeveniments esportius més importants del món, que se celebrarà l’any vinent per primera vegada a Barcelona, per impulsar l’ús de l’hidrogen verd al sector nàutic català, estimular l’activitat de l’ecosistema tecnològic i dels videojocs local, projectar Catalunya al món i facilitar la contractació de productes i serveis a empreses catalanes.

L’acord, signat per ACCIÓ -l’agència per a la competitivitat de l’empresa del Departament d’Empresa i Treball- i America’s Cup Event, és una de les accions dutes a terme per la Generalitat des de l’any passat per convertir Catalunya en un referent mundial pel que fa a la innovació i la sostenibilitat en l’àmbit de la nàutica i l’economia blava. El Govern treballa conjuntament amb entitats com la Fundació Barcelona Capital Nàutica per amplificar l’impacte d’aquest esdeveniment més enllà de la competició -que tindrà lloc entre l’agost i l’octubre del 2024- i aprofitar-ne el seu alt component tecnològic.

Segons el conseller d’Empresa i Treball, Roger Torrent i Ramió, “l’objectiu del Govern és que la Copa Amèrica tingui un impacte socioeconòmic que vagi més enllà de la celebració de l’esdeveniment i que suposi un important retorn econòmic i en forma de creació de llocs de treball”. “Però sobretot que es tradueixi en projectes d’R+D a Catalunya, desenvolupament industrial, oportunitats per a les pimes catalanes i creixement de l’economia blava i el sector nàutic català, sempre amb el rerefons de la sostenibilitat”, ha subratllat.

Per la seva banda, el CEO d’ ACE Barcelona i màxim responsable de l’equip Emirates Teams New Zeland, Grant Dalton, ha subratllat que “des del principi les entitats amfitriones de la 37a America’s Cup a Barcelona han valorat les oportunitats tan rellevants que suposa acollir aquí aquest esdeveniment, més enllà de l’espectacle esportiu”. Dalton ha destacat que “la innovació i la tecnologia formen part de l'ADN de la Copa Amèrica, i aquesta emocionant col·laboració amb ACCIÓ és un exemple d'un flux pràctic de tecnologia de l'esdeveniment que impulsarà l'ecosistema empresarial local de tecnologia i recerca”.

A l’acte, que ha tingut lloc al Port de Barcelona, també hi ha participat el seu president, Lluís Salvadó i Tenesa, i el secretari d’Empresa i Competitivitat i conseller delegat d’ACCIÓ, Albert Castellanos i Maduell, i la vicepresidenta executiva de l’America’s Cup Event Barcelona, Aurora Catà i Sala.

Un accelerador per a la indústria catalana

En primer lloc, l’acord signat aquest dijous té per objectiu aprofitar l’esdeveniment per impulsar un nou sector econòmic a Catalunya d’embarcacions nàutiques descarbonitzades que funcionin amb hidrogen verd. En concret, el conveni recull el compromís de la Copa Amèrica de transferir a ACCIÓ el coneixement tecnològic generat per aquesta competició en l’àmbit de l’hidrogen verd per impulsar la industrialització d’aquesta tecnologia a Catalunya. De fet, les embarcacions de suport oficial de la competició funcionaran amb hidrogen verd a una velocitat de fins a 50 nusos generant zero emissions.

Un exemple d’això és l’acord que Copa Amèrica ha arribat amb Air Products -a través de la seva filial Carburos Metálicos- un proveïdor local de gasos industrials amb seu a Barcelona que s’ha convertit en el Proveïdor Oficial d’Hidrogen de la 37ª America's Cup a Barcelona. Air Products s’encarregarà de subministrar l’hidrogen verd.

També en el camp tecnològic, la Generalitat i la Copa Amèrica dinamitzaran l’ecosistema d’innovació català aprofitant la demanda sofisticada de solucions tecnològiques de la competició. Així, es fomentarà que startups, empreses, clústers i centres tecnològics i de recerca catalans puguin donar resposta als reptes tecnològics vinculats a la competició mitjançant la celebració d’Open Innovation Challanges organitzats per ACCIÓ als principals esdeveniments tecnològics que se celebren a Catalunya com el MWC i l’Integrated Systems Europe (ISE).

El conveni recull que les dues parts col·laboraran per facilitar aquesta connexió amb l’ecosistema local i impulsar la contractació de productes o serveis d’empreses catalanes per part de la Copa Amèrica i els equips que competiran a l’esdeveniment. Aquesta iniciativa s’articularà, entre d’altres, mitjançant els clústers que formen part del programa Catalunya Clústers d’ACCIÓ, que incorpora 27 clústers catalans que agrupen més de 2.700 empreses i agents associats amb una facturació de més de 70.000 milions d’euros.

Més projecció de Catalunya al món

L’aliança entre el Govern i els organitzadors de la Copa Amèrica també preveu que proveïdors catalans participin en el desenvolupament del primer videojoc de la història d’aquesta competició. Aquesta iniciativa, a banda de reforçar el posicionament de Catalunya en l’àmbit dels videojocs i els e-Sports i estimular l’ecosistema local d’aquest sector, també actuarà com una plataforma de projecció de Catalunya i Barcelona al món.

En aquest sentit, un dels punts que recull l’acord signat aquest dijous és aprofitar l’esdeveniment per potenciar la captació d’inversió estrangera productiva a Catalunya. Ja s’estan treballant diverses accions internacionals que es duran a terme els pròxims mesos, com per exemple l’elaboració d’una campanya de comunicació internacional amb la participació del CEO de la Copa Amèrica, Grant Dalton.

La IA Agéntica protagoniza el 20 aniversario de Expocontact, el gran encuentro del sector CX organizado por Konecta

Konecta, líder global en experiencia del cliente (CX) y servicios digitales, ha vuelto a reunir a más de un millar de profesionales de la industria en la última edición de Expocontact, el congreso de referencia en el sector Experiencia de Cliente. Bajo el título 'InteligencIA que inspira a personas que conectan', esta 20ª edición se ha vuelto a celebrar en La Quinta del Jarama para poner de relieve el potencial de la IA en la transformación de la experiencia de cliente y su rol de acompañante en el trabajo de los agentes humanos.

Madrid in Game consolida su presencia en South Summit con 16 startups del sector del videojuego y la gamificación

Madrid in Game, iniciativa del Ayuntamiento de Madrid, regresará a South Summit, el encuentro global de referencia del ecosistema emprendedor del sur de Europa, que se celebrará en ‘La Nave’ de Villaverde, Madrid, del 4 al 6 de junio. Este evento se erige como una gran oportunidad para dar a conocer el Campus del Videojuego, mostrar la evolución de las startups del programa de emprendimiento de Madrid in Game, el Start IN Up Program, con el objetivo de generar sinergias y conectarlas con empresas, emprendedores e inversores internacionales y presentar los proyectos ante una audiencia internacional de alto nivel.

El mundo del comercio y de las marcas ha sufrido un enorme cambio ¿Qué estás haciendo muy mal y no querés darte cuenta? (11 tips para tener éxito hoy)

(Nota cocreada con la prestigiosa comunidad Beyond Latam, junto con Maurizio y Otero) El futuro de la experiencia del cliente, es hoy ¿Por qué las marcas como Louis Vuitton ponen heladerías, cafeterías, restaurantes? ¿por qué cada vez más marcas tech activan en la F1 o en otros eventos deportivos?. Las empresas que se enfocan en la creación de experiencias de este tipo serán las que tengan éxito en el futuro o mejor dicho las que están creciendo drásticamente hoy.

(Lectura ágil, contenidos de valor, 3 minutos de lectura) 

McLaren-Norris-Piastri en Barcelona: La Estrategia del Éxito. ¿Cómo aprender de los grandes líderes en F1 para triunfar en los equipos y negocios"

(Nota cocreada con la prestigiosa comunidad de Ceos e Investigadores de Beyond en Latam y el programa especialista en deportes XDXT) En un mundo cada vez más competitivo, es fundamental tener una estrategia clara para triunfar en la vida y en los negocios. ¿Por qué insistimos en no invertir en estrategas, planificadores, head of culture y si gastamos enormes cantidades de tiempo y recursos en “acciones de corto plazo”?

(Lectura ágil, contenidos de valor, 1 minuto de lectura nota resumen, nota expandida: 3 minutos)