El Govern comparteix la seva aposta pionera per una IA responsable i sostenible amb els 'Quatre Motors per a Europa' (Avui en Catala)

La secretària de Polítiques Digitals, Gina Tost i Faus, participarà demà a Stuttgart (Alemanya) en la taula rodona entre els representants polítics de l’associació de cooperació interregional ‘Quatre Motors per a Europa’ (4ME) on es debatrà sobre l’EU AI-Act, la primera regulació sobre intel·ligència artificial (IA) del món, i la seva compatibilitat amb la competitivitat de les regions europees. Tost, que viatja a Sttutgart acompanyada per representants de l’ecosistema català d’IA, compartirà amb els socis dels 4ME els objectius i principals línies d’actuació de Catalonia.AI, el pla estratègic multisectorial, transversal i centrat en les persones impulsat pel Govern de Catalunya per promoure el desenvolupament, l’ús i l’adopció d’una IA confiable, responsable i sostenible que contribueixi a millorar la competitivitat de les empreses i el benestar de la ciutadania.

Sota el títol "AI-Act: Competitivitat vs. Regulació a Europa: contradicció o compatibilitat?", la taula rodona dels 4ME vol debatre sobre les oportunitats i riscos que suposa per a la recerca i els negocis de les regions la legislació sobre intel·ligència artificial prevista a Europa. En aquest debat, cadascuna de les regions dels 4ME compartirà les mesures adoptades a la respectiva regió per promoure l'ús de la IA, així com la visió sobre com abordar els grans reptes de futur que plantegen la irrupció de la intel·ligència artificial i el seu impacte en l’economia i la societat. Com a perspectiva, també es discutirà què podria fer la xarxa 4ME en aquest àmbit temàtic per tal d’adoptar, si escau, un posicionament conjunt.

Prèviament a la participació en aquesta taula rodona, la secretària Tost prendrà part en el Comitè d'Europa i Afers Internacionals del Parlament Regional de Baden-Württemberg junt amb la resta de representants polítics dels 4ME.

La missió catalana a Baden-Württemberg encapçalada per la secretària de Polítiques Digitals compta també amb representants d’ACCIÓ, l’Agència per a la Competitivitat de l’Empresa del Departament d’Empresa i Treball; del Departament de Recerca i Universitats; de centres tecnològics i de recerca com el Centre de Visió per Computador (CVC), Eurecat i Leitat; i de les empreses Omma Data i Eos Connectivity.

La IA Agéntica protagoniza el 20 aniversario de Expocontact, el gran encuentro del sector CX organizado por Konecta

Konecta, líder global en experiencia del cliente (CX) y servicios digitales, ha vuelto a reunir a más de un millar de profesionales de la industria en la última edición de Expocontact, el congreso de referencia en el sector Experiencia de Cliente. Bajo el título 'InteligencIA que inspira a personas que conectan', esta 20ª edición se ha vuelto a celebrar en La Quinta del Jarama para poner de relieve el potencial de la IA en la transformación de la experiencia de cliente y su rol de acompañante en el trabajo de los agentes humanos.

Madrid in Game consolida su presencia en South Summit con 16 startups del sector del videojuego y la gamificación

Madrid in Game, iniciativa del Ayuntamiento de Madrid, regresará a South Summit, el encuentro global de referencia del ecosistema emprendedor del sur de Europa, que se celebrará en ‘La Nave’ de Villaverde, Madrid, del 4 al 6 de junio. Este evento se erige como una gran oportunidad para dar a conocer el Campus del Videojuego, mostrar la evolución de las startups del programa de emprendimiento de Madrid in Game, el Start IN Up Program, con el objetivo de generar sinergias y conectarlas con empresas, emprendedores e inversores internacionales y presentar los proyectos ante una audiencia internacional de alto nivel.

El mundo del comercio y de las marcas ha sufrido un enorme cambio ¿Qué estás haciendo muy mal y no querés darte cuenta? (11 tips para tener éxito hoy)

(Nota cocreada con la prestigiosa comunidad Beyond Latam, junto con Maurizio y Otero) El futuro de la experiencia del cliente, es hoy ¿Por qué las marcas como Louis Vuitton ponen heladerías, cafeterías, restaurantes? ¿por qué cada vez más marcas tech activan en la F1 o en otros eventos deportivos?. Las empresas que se enfocan en la creación de experiencias de este tipo serán las que tengan éxito en el futuro o mejor dicho las que están creciendo drásticamente hoy.

(Lectura ágil, contenidos de valor, 3 minutos de lectura) 

McLaren-Norris-Piastri en Barcelona: La Estrategia del Éxito. ¿Cómo aprender de los grandes líderes en F1 para triunfar en los equipos y negocios"

(Nota cocreada con la prestigiosa comunidad de Ceos e Investigadores de Beyond en Latam y el programa especialista en deportes XDXT) En un mundo cada vez más competitivo, es fundamental tener una estrategia clara para triunfar en la vida y en los negocios. ¿Por qué insistimos en no invertir en estrategas, planificadores, head of culture y si gastamos enormes cantidades de tiempo y recursos en “acciones de corto plazo”?

(Lectura ágil, contenidos de valor, 1 minuto de lectura nota resumen, nota expandida: 3 minutos)