El Govern activa una línia de préstecs bonificats dotada amb 40 milions d'euros per modernitzar instal·lacions d'allotjaments turístics (Avui en Catala)

La Direcció General de Turisme del Departament d’Empresa i Treball i l’ICF han tornat a posar en marxa una línia de préstecs per finançar projectes de millora i modernització d’establiments turístics.

L’ICF destina 40 milions d’euros a aquesta línia de préstecs i la Direcció General de Turisme aporta 5,6 milions d’euros a un fons que servirà per bonificar el 2% del tipus d’interès. Els recursos per bonificar els interessos provenen de la recaptació de l’Impost sobre les estades en establiments turístics.

L’objectiu d’aquesta línia de finançament és facilitar que hotels, establiments turístics, càmpings i establiments de turisme rural puguin realitzar obres i reformes en accessibilitat, ampliació de les instal·lacions, millores d’eficiència energètica i molt especialment, actuacions encaminades a la gestió de l’aigua.

La directora general de Turisme, Marta Domènech i Tomàs, ha explicat que “sabem que des del sector turístic ja fa temps que s’està fent bé la feina en gestió hídrica, però ara cal anar un pas més enllà. A més de conscienciar els clients, és necessari fer un esforç per incrementar, encara més, l’aplicació de mesures de reducció i reutilització d’aigua”.

Des del Govern es demana el màxim de compromís a tots els sectors, també al turístic. I, en aquest sentit,Domènech ha assegurat que “volem continuar acompanyant les nostres empreses per accelerar aquests canvis pel que fa a la reducció del consum d’aigua”.

Per la seva banda, Vanessa Servera, consellera delegada de l’ICF, apunta que “com a banca pública de promoció, des de l’ICF estem compromesos amb el desenvolupament sostenible i posem el focus en el finançament de projectes que generin valor afegit i que apostin per la sostenibilitat.”

Les actuacions finançades de l’àmbit de la gestió de l’aigua hauran d’incloure mesures per reduir el consum, garantir proveïment a futur, i millorar l’eficiència dels processos de gestió, control i tractament de l’aigua tot implementant estratègies de reducció, recirculació i reutilització d’aigua. Entre d’altres, les mesures poden incloure la instal·lació de reguladors de cabdal, aixetes temporitzades i revestiments impermeables, i la posada en marxa de sistemes d’aprofitament de l’aigua de pluja i circuits de reutilització amb tractament de clor per a piscines i llacs ornamentals.

Entre altres requisits, els establiments que hi vulguin optar han d’estar registrats en el Registre de Turisme de Catalunya, tenir la seva seu operativa a Catalunya i tenir una antiguitat de mínim 2 anys.

L’import dels préstecs oscil·larà entre els 60.000 € i 4 milions d’euros sent possible finançar el 100% de les actuacions subvencionables. Pel que fa al termini, els sol·licitants podran demanar el préstec a un màxim de 10 anys amb possibilitat d’un període de carència de fins a 2 anys.

La IA Agéntica protagoniza el 20 aniversario de Expocontact, el gran encuentro del sector CX organizado por Konecta

Konecta, líder global en experiencia del cliente (CX) y servicios digitales, ha vuelto a reunir a más de un millar de profesionales de la industria en la última edición de Expocontact, el congreso de referencia en el sector Experiencia de Cliente. Bajo el título 'InteligencIA que inspira a personas que conectan', esta 20ª edición se ha vuelto a celebrar en La Quinta del Jarama para poner de relieve el potencial de la IA en la transformación de la experiencia de cliente y su rol de acompañante en el trabajo de los agentes humanos.

Madrid in Game consolida su presencia en South Summit con 16 startups del sector del videojuego y la gamificación

Madrid in Game, iniciativa del Ayuntamiento de Madrid, regresará a South Summit, el encuentro global de referencia del ecosistema emprendedor del sur de Europa, que se celebrará en ‘La Nave’ de Villaverde, Madrid, del 4 al 6 de junio. Este evento se erige como una gran oportunidad para dar a conocer el Campus del Videojuego, mostrar la evolución de las startups del programa de emprendimiento de Madrid in Game, el Start IN Up Program, con el objetivo de generar sinergias y conectarlas con empresas, emprendedores e inversores internacionales y presentar los proyectos ante una audiencia internacional de alto nivel.

El mundo del comercio y de las marcas ha sufrido un enorme cambio ¿Qué estás haciendo muy mal y no querés darte cuenta? (11 tips para tener éxito hoy)

(Nota cocreada con la prestigiosa comunidad Beyond Latam, junto con Maurizio y Otero) El futuro de la experiencia del cliente, es hoy ¿Por qué las marcas como Louis Vuitton ponen heladerías, cafeterías, restaurantes? ¿por qué cada vez más marcas tech activan en la F1 o en otros eventos deportivos?. Las empresas que se enfocan en la creación de experiencias de este tipo serán las que tengan éxito en el futuro o mejor dicho las que están creciendo drásticamente hoy.

(Lectura ágil, contenidos de valor, 3 minutos de lectura) 

McLaren-Norris-Piastri en Barcelona: La Estrategia del Éxito. ¿Cómo aprender de los grandes líderes en F1 para triunfar en los equipos y negocios"

(Nota cocreada con la prestigiosa comunidad de Ceos e Investigadores de Beyond en Latam y el programa especialista en deportes XDXT) En un mundo cada vez más competitivo, es fundamental tener una estrategia clara para triunfar en la vida y en los negocios. ¿Por qué insistimos en no invertir en estrategas, planificadores, head of culture y si gastamos enormes cantidades de tiempo y recursos en “acciones de corto plazo”?

(Lectura ágil, contenidos de valor, 1 minuto de lectura nota resumen, nota expandida: 3 minutos)