Conseller Torrent: "El projecte d'inversió de Lotte Energy Materials Spain a Mont-roig del Camp és estratègic per a la Generalitat de Catalunya" (Avui en Catala)

El conseller d’Empresa i Treball, Roger Torrent i Ramió, ha qualificat com a “projecte empresarial estratègic per a la Generalitat” la inversió que té previst fer l’empresa Lotte Energy Materials Spain a Catalunya. Torrent ha fet aquestes declaracions durant la presentació en roda de premsa que la filial, creada per posar en marxa la planta de làmines de coure (elecfoil) a Mont-roig del Camp, ha fet al municipi del Baix Camp.

En aquest sentit, el responsable del Departament ha explicat que és “un projecte que té un potencial molt positiu per la comarca i pel conjunt del nostre país” i ha afegit que suposarà “la creació de centenars de llocs de treball de qualitat; facilitarà el desenvolupament de projectes d’electrificació de la indústria de l’automoció; reforçarà l’ecosistema de la mobilitat verda al nostre país; contribuirà a consolidar el posicionament de Catalunya com a referent de la indústria de la mobilitat verda al sud d’Europa i ens ajudarà a atraure nous projectes vinculats al sector”.

A l’acte el director general de Lotte Energy Materials Spain, Lim Taeil, ha explicat els detalls de la inversió que l’empresa sud-coreana farà a Catalunya. Lim Taeil ha assegurat que “és un honor poder donar a conèixer el nostre projecte a la ciutadania de Mont-roig del Camp així com a representants de l'administració pública que han treballat incansablement perquè aquest projecte pugui ésser una realitat”. “Avui és només el començament, d'ara endavant esperem que tothom pugui veure com creix aquest projecte tan important tant pel municipi de Mont-roig del Camp com pel futur industrial de Catalunya” ha reblat.

A la presentació també hi ha participat l’alcalde de Mont-roig del Camp, Fran Morancho López, i el delegat del govern espanyol a Catalunya, Carlos Prieto Gómez.

Al llarg del dia l’empresa sud-coreana ha fet també una presentació institucional als agents socials, polítics i econòmics del territori i aquesta tarda presentarà el projecte a la ciutadania de Mont-roig del Camp.

Una inversió de fins a 1.200 milions d’euros i 600 llocs de treball directes

La inversió industrial que Lotte Energy Materials farà a Mont-roig del Camp per implementar la seva primera fàbrica a Europa d’elecfoil, un component essencial en la fabricació de bateries elèctriques, podria arribar fins a 1.200 milions d’euros. Aquesta inversió comportaria la creació d’un mínim de 600 llocs de treball directes. Es tracta de la inversió industrial de tipus “greenfield” més elevada dels últims 20 anys a Catalunya.

Aquesta inversió està subjecta a la construcció de fins a tres plantes de fabricació d’elecfoil a Catalunya, un projecte industrial que es desenvoluparà per fases. La primera preveu una inversió inicial de gairebé 400 milions d’euros per la construcció d’una primera planta. Aquesta primera fàbrica de làmines de coure al municipi del Baix Camp està previst que entri en funcionament el 2025 amb una capacitat de producció anual de 30.000 tones d’elecfoil i la creació de 200 llocs de treball.

La construcció de les altres dues plantes, que també comportaran una inversió aproximada de 400 milions d’euros cada una, estarà subjecte a l’execució del calendari concret de la primera fàbrica. La posada en funcionament de cada planta implicarà també la creació de 400 llocs de treball més, 200 per a cada planta prevista. En total, el desenvolupament de tot el projecte suposaria la creació de, com a mínim, 600 llocs de treball.

Aquest projecte d’inversió ha rebut el suport de la Generalitat a través d’ACCIÓ -l’agència per a la competitivitat de l’empresa del Departament d’Empresa i Treball-.

Más del 80 % de las aseguradoras en España ha integrado IA en sus procesos internos

El sector asegurador español se consolida como referente en Europa en la adopción de soluciones basadas en inteligencia artificial, una tecnología que está transformando por completo su operativa interna. Según datos de Minsait, más del 80 % de las aseguradoras en España ha integrado herramientas de IA en sus procesos internos, lo que supera la media europea. 

El 46% de los jóvenes que comparten piso en España preferirían vivir solos

Una encuesta reciente de HousingAnywhere, la mayor plataforma europea de alquiler a medio plazo, revela que el 52% de los jóvenes que comparten vivienda en Europa preferirían vivir solos, mientras que al 48% no le importa compartir piso. Sin embargo, si atendemos a los datos por país, la encuesta pone de manifiesto el carácter sociable de los inquilinos en España, siendo los que menos interés muestran en vivir en solitario, con un 46%. Los siguen de cerca los que buscan piso en Italia (47%) y el mayor contraste se produce con los Países Bajos (60%), donde los jóvenes más ansían su independencia en el hogar.  

El comercio catalán cierra el semestre con un incremento del 3,4% en las ventas

De acuerdo con los datos publicados hoy por el Idescat, las ventas de comercio al por menor a precios constantes para el mes de junio han sido un 7,5% superiores a las de junio de 2024. Con este resultado se consolida una tendencia favorable que permite cerrar el primer semestre con unas ventas acumuladas un 3,4% por encima de las registradas durante el primer semestre de 2. al 4,5% en caso de no tenerse en cuenta el efecto de la inflación.

Mango impulsa la expansión de Mango Home con su segunda tienda en Barcelona

Mango, uno de los principales grupos globales de la industria de la moda, anuncia la próxima apertura de una nueva tienda monográfica de su línea de decoración y hogar, Mango Home, en el prestigioso centro comercial L’Illa Diagonal de Barcelona. Esta apertura se suma a la primera tienda de Mango Home, situada en el número 586 de la Avenida Diagonal de Barcelona, y es un paso más en la consolidación y crecimiento de la quinta línea del ecosistema Mango. Desde su creación en 2021, Mango Home ha logrado más que triplicar su tamaño, y actualmente está presente en 34 mercados online, principalmente en Europa y Estados Unidos. 

El teletrabajo en verano: beneficios para empresas y empleados

El teletrabajo ha dejado de ser una solución temporal para convertirse en una herramienta estratégica para empresas y profesionales. Más allá de la coyuntura, este modelo de trabajo ofrece beneficios tangibles tanto para los empleados como para las organizaciones, especialmente cuando se apoya en herramientas digitales que permiten una gestión eficiente y colaborativa.