Catalunya i Argentina cooperaran en la promoció de la competitivitat i la innovació entre empreses d'ambdós territoris

La Generalitat de Catalunya, per mitjà d’ACCIÓ -l’agència per a la competitivitat de l’empresa del Departament d’Empresa i Treball- ha signat un acord amb la província de Còrdova (Argentina) per cooperar en la promoció de la competitivitat, la innovació i la internacionalització entre les empreses d’ambdós territoris. Es tracta de la segona amb més població del país i un dels principals centres econòmics de la regió.

L’acord ha estat signat aquest divendres pel secretari d’Empresa i Competitivitat i conseller delegat d’ACCIÓ, Albert Castellanos i Maduell, i el governador de la província de Còrdova, Juan Schiaretti. Per la part argentina, l’acord s’articula mitjançant el Ministeri de Ciència i Tecnologia de la província de Còrdova i la Agencia Competitividad Còrdova.

L'objectiu d'aquesta iniciativa és evidenciar la voluntat de cooperar per estrènyer les relacions econòmiques i enfortir les capacitats en els àmbits de la innovació i l'economia del coneixement a les dues regions. Així, mitjançant l'acord, es desenvoluparan accions de suport institucional i assistència tècnica i es compartiran experiències, alhora que s'implementaran polítiques públiques i programes de suport en aquestes àrees estratègiques. D'aquesta manera, tots dos territoris es comprometen a contribuir al desenvolupament de la competitivitat, la productivitat i la internacionalització empresarial, així com al creixement de l'ecosistema de startups i clústers i la seva obertura als mercats exteriors.

Segons Castellanos, “Catalunya té una forta presència comercial a Amèrica del Sud, sobretot a països com Argentina, Colòmbia, Xile i el Brasil: amb acords com el que signem avui amb la província de Còrdova volem fer un pas més i estrènyer els nostres vincles en àmbits cada vegada de més valor afegit vinculats a la innovació, la tecnologia i l’economia del coneixement”.

Relacions comercials entre Catalunya i l’Argentina

Les exportacions catalanes a l’Argentina van augmentar un 48% el 2022 en comparació amb l’any anterior i van sumar 417 milions d’euros. Pel que fa al primer semestre del 2023, les exportacions catalanes al país sud-americà han crescut un 2,3% interanual, fins als 203,3 milions d’euros. De fet, més de 600 empreses catalanes exporten de manera regular al mercat argentí. Amb l’objectiu de facilitar els projectes d’expansió d’empreses catalanes a l’Argentina, el Govern va obrir una Oficina Exterior de Comerç i d’Inversions d’ACCIÓ a Buenos Aires l’any 1989.

Más del 80 % de las aseguradoras en España ha integrado IA en sus procesos internos

El sector asegurador español se consolida como referente en Europa en la adopción de soluciones basadas en inteligencia artificial, una tecnología que está transformando por completo su operativa interna. Según datos de Minsait, más del 80 % de las aseguradoras en España ha integrado herramientas de IA en sus procesos internos, lo que supera la media europea. 

El 46% de los jóvenes que comparten piso en España preferirían vivir solos

Una encuesta reciente de HousingAnywhere, la mayor plataforma europea de alquiler a medio plazo, revela que el 52% de los jóvenes que comparten vivienda en Europa preferirían vivir solos, mientras que al 48% no le importa compartir piso. Sin embargo, si atendemos a los datos por país, la encuesta pone de manifiesto el carácter sociable de los inquilinos en España, siendo los que menos interés muestran en vivir en solitario, con un 46%. Los siguen de cerca los que buscan piso en Italia (47%) y el mayor contraste se produce con los Países Bajos (60%), donde los jóvenes más ansían su independencia en el hogar.  

El comercio catalán cierra el semestre con un incremento del 3,4% en las ventas

De acuerdo con los datos publicados hoy por el Idescat, las ventas de comercio al por menor a precios constantes para el mes de junio han sido un 7,5% superiores a las de junio de 2024. Con este resultado se consolida una tendencia favorable que permite cerrar el primer semestre con unas ventas acumuladas un 3,4% por encima de las registradas durante el primer semestre de 2. al 4,5% en caso de no tenerse en cuenta el efecto de la inflación.

Mango impulsa la expansión de Mango Home con su segunda tienda en Barcelona

Mango, uno de los principales grupos globales de la industria de la moda, anuncia la próxima apertura de una nueva tienda monográfica de su línea de decoración y hogar, Mango Home, en el prestigioso centro comercial L’Illa Diagonal de Barcelona. Esta apertura se suma a la primera tienda de Mango Home, situada en el número 586 de la Avenida Diagonal de Barcelona, y es un paso más en la consolidación y crecimiento de la quinta línea del ecosistema Mango. Desde su creación en 2021, Mango Home ha logrado más que triplicar su tamaño, y actualmente está presente en 34 mercados online, principalmente en Europa y Estados Unidos. 

El teletrabajo en verano: beneficios para empresas y empleados

El teletrabajo ha dejado de ser una solución temporal para convertirse en una herramienta estratégica para empresas y profesionales. Más allá de la coyuntura, este modelo de trabajo ofrece beneficios tangibles tanto para los empleados como para las organizaciones, especialmente cuando se apoya en herramientas digitales que permiten una gestión eficiente y colaborativa.