El Govern, Lotte Energy Materials i l'Ajuntament de Mont-roig del Camp ratifiquen el seu compromís amb la posada en marxa de la planta de làmines de coure a Catalunya (Avui en Catala)

El director general d’Indústria, Oriol Alcoba Malaspina, el Chief Executive Officer (CEO) de Lotte Energy Materials, Kim Yeon-seop, i l’alcalde de Mont-roig del Camp, Fran Morancho López, s’han reunit aquest dimecres a la seu del grup Lotte a Seül (Corea del Sud) per ratificar el seu compromís amb la posada en marxa de la planta de làmines de coure (Elecfoil), un component essencial en la fabricació de bateries elèctriques, al municipi del Baix Camp. Durant la trobada el CEO de Lotte Energy Materials i l’alcalde de Mont-roig del Camp, amb la presència del director general d’Indústria, han signat un acord de col·laboració de totes les parts amb el projecte industrial. Aquest compromís recull els procediments administratius vinculats al projecte, així com mesures de cooperació mútua.

El director general d’Indústria, Oriol Alcoba Malaspina, ha destacat “el compromís de la nova propietat en un projecte clau pel país. Es tracta de la inversió industrial “greenfield” més gran dels darrers 20 anys a Catalunya en un sector estratègic com és el de la mobilitat elèctrica”. Alcoba ha recordat que “l’aposta per la indústria és un dels principals objectius d’aquest Govern. Per això, estarem al costat de Lotte per treballar conjuntament en el projecte”.

En aquest sentit, el CEO de Lotte Energy Materials, Kim Yeon-seop, ha posat en valor l’acord que permetrà “establir una associació a llarg termini basada en una estreta cooperació mútua. Volem que la planta de Mont-roig del Camp es converteix en la base per subministrar elecfoild’alta gamma al mercat europeu”.

L’alcalde de Mont-roig del Camp, Fran Morancho López, per al seva banda, ha explicat que la implantació de Lotte al municipi “suposarà un impuls definitiu al desenvolupament industrial i l’economia local de Mont-roig del Camp, que també beneficiarà al conjunt del territori donada la seva magnitud. La reindustrialització, la creació de llocs de treball i la revitalització econòmica seran importantíssimes. Estem totalment compromesos amb el projecte”.

Aquesta és la primera trobada entre el Govern, Lotte Energy Materials i l’Ajuntament de Mont-roig del Camp després que el mes de març passat el grup Lotte comprés ILJIN Materials i assumís el projecte. La primera fase del projecte preveu una inversió inicial de gairebé 400 milions d’euros per la construcció d’una primera planta. Aquesta primera fàbrica de làmines de coure al municipi del Baix Camp està previst que entri en funcionament el 2025 amb una capacitat de producció anual de 30.000 tones d’elecfoil i la creació de 200 llocs de treball.

La Agencia Catalana del Consumo y los Gremios de Comercio, Servicios y Turismo cooperarán para consolidar la confianza en el comercio de proximidad

El director de la Agencia Catalana del Consumo (Departamento de Empresa y Trabajo), Isidor Garcia Sanchez, y el presidente del Consejo de Gremios de Comercio, Servicios y Turismo, Joan Manel Guillén Espín, han firmado un convenio de colaboración entre ambos organismos, con el fin de acompañar a las empresas en procesos de mejora de la calidad y la atención a las personas consumidoras.

Así utilizarán la inteligencia artificial las marcas de moda en 2026

La inteligencia artificial ha pasado en pocos años de ser un experimento en laboratorios de innovación a convertirse en una de las grandes palancas de crecimiento del sector moda. Se prevé que la IA generativa será prioritaria para la mayoría de los directivos del sector y que las marcas que la integren de forma estratégica serán las que ganen en eficiencia, crecimiento y fidelización.

“Your Friends Are Boring” se alza como ganadora en el foro de inversión del Seed Startup Program

“Your Friends Are Boring” se ha alzado como ganadora del Seed Startup Program, impulsado por València Innovation Capital y Startup Valencia. La startup valenciana, fundada por Clara Haba y Amaury de Castelnau, organiza viajes grupales que conectan a personas con intereses afines a través de experiencias compartidas. Su enfoque creativo, el modelo de negocio que reinventa el turismo experiencial con impacto social y los hitos alcanzados desde su MVP y sus primeros viajes le han permitido destacar entre las más de 28 participantes de esta edición.