El 85% dels catalans en llocs directius són políglotes (Avui en Catala)

Saber anglès és una competència molt valorada en l'àmbit laboral. Estudis afirmen que el 70% dels treballadors necessiten tenir un domini, si més no bàsic, d'aquest idioma. Des de Babbel, la plataforma premium d'aprenentatge d'idiomes, han analitzat el nivell d'idiomes del personal directiu català i com és important el coneixement d'idiomes per créixer dins d'una companyia. Per fer-ho, han fet una enquesta a 1.000 directius espanyols a través de l'institut de recerca de mercats Sondea.

Les dades revelen que en matèria d'idiomes, els alts càrrecs catalans han fet un pas important els darrers anys. Així, el 85% dels catalans en llocs directius parla almenys un idioma a més del català i el castellà i, en concret, el 81% parla anglès. Un idioma que és utilitzat pel 72% de les persones enquestades a la seva feina i que, gairebé per unanimitat (98%), es considera fonamental quan accedeixen a un lloc directiu al nostre país.

Segons explica Cristian Silva, Executiu de Comptes de Babbel for Business: “Hem advertit en els darrers anys un interès cada vegada més gran per l'aprenentatge d'idiomes a Espanya. En concret, comptem amb moltes empreses i persones en llocs d'alt nivell que recorren a Babbel amb l'objectiu de millorar la fluïdesa en anglès. Vivim en un món cada cop més global i el més normal és comptar amb col·legues, clients o proveïdors d'altres països. A més, l'anglès és l'idioma per excel·lència dels negocis”.

El nivell d'anglès de les persones en llocs directius: més elevat que la mitjana

Les dades de l'estudi també parlen sobre el nivell d'anglès dels professionals directius. Del 81% dels enquestats catalans que afirma parlar anglès, el 54% té un nivell alt o mitjà-alt, mentre que el 40,5% afirma tenir un nivell mitjà. Només un 5,5% té un nivell baix.

Tal com es dedueix d'aquestes dades, el coneixement de l'anglès en llocs directius és més gran que el de la població general a Espanya (segons dades de l'INE, només el 35% dels espanyols d'entre 18 i 65 anys en parla), i superior és també el nivell (d'aquest 35% només un 20% en parla a nivell avançat). Això indica que el panorama laboral, especialment en posicions de responsabilitat, requereix un nivell d'anglès molt més elevat que el que actualment té la mitjana espanyola.

“Una de les diferències que trobem entre els directius i la població en general és que les persones amb llocs de responsabilitat tendeixen a sentir-se més còmodes parlant en anglès. Cal destacar, que un dels problemes que tenen els espanyols en parlar és la “vergonya”. I és que, segons dades extretes d'un altre estudi que vam elaborar, el 82% no se sentia còmode amb el seu accent quan parlava anglès i, per contra, gairebé el 47% dels directius catalans no tenen vergonya ni cap altre problema en comunicar-se a anglès”, assenyala Cristian Silva. Tot i això, hi ha un 22% dels directius enquestats que afirma preocupar-se sobretot perquè no l'entenguin i un 23% a qui preocupa que els seus col·legues espanyols jutgin el seu nivell.

El que sí que tenen clar els directius catalans és que l'anglès continua sent un aspecte on els professionals del nostre país tenen marge de millora. Un 4% qualifica el nivell d'anglès en l'àmbit laboral com a "molt bo", mentre que un 19% el considera "bo". La majoria, un 55%, opina que el nivell és "regular" i un 22% el descriu com a "dolent".

Si ens comparem amb els veïns italians, francesos i portuguesos, pel que fa als nostres coneixements d'anglès, l'estudi revela que el 52% dels enquestats creuen que estem al mateix nivell que ells i, en contrapartida, el 36% considera que som pitjors angloparlants.

El domini de l'anglès, un avantatge en empreses multinacionals
Dels enquestats catalans que van indicar treballar per a una multinacional, el 60% va afirmar que el coneixement de l'anglès els ha brindat oportunitats laborals, mentre que el 34% va assenyalar que, encara que no va ser un factor decisiu a la seva carrera professional, els ha ajudat a exercir millor les seves funcions. “En un context globalitzat on les activitats professionals s'internacionalitzen cada cop més, i considerant que les multinacionals són una font important d'ocupació, aquesta dada adquireix rellevància. Si aspirem a créixer dins una empresa que opera a diversos països, comptar amb habilitats en anglès ens col·loca en avantatge respecte a altres empleats”, apunta Cristian Silva des del departament de B2B de Babbel.

D'altra banda, entre les activitats que duen a terme els directius d'empreses multinacionals en anglès, destaca l'enviament de correus electrònics: un 65% d'enquestats afirma que és una de les tasques recurrents. El segueixen les trucades de vídeo o trucades, formant part de la rutina del 46%. Pel 44,5%, els coneixements d'anglès són necessaris a les reunions presencials, i un 36% va afirmar que es comunica en anglès amb els seus companys de feina.

L'experiència educativa a l'estranger: un “must”
Pel que fa a la manera d'adquirir competències en anglès, la majoria dels enquestats coincideixen que tenir una experiència educativa a l'estranger és una de les millors maneres d'aconseguir-les: un 88% dels directius catalans consideren que és important per aprendre l'idioma i un 33,5% ho qualifica de “imprescindible”. El 45% afirma, a més a més, d'haver tingut algun tipus d'experiència educativa a l'estranger. En aquest àmbit, segons apunten les dades, al nostre país queda feina per fer, ja que un 56% dels directius catalans creu que no se li dóna prou importància a l'anglès a les escoles, universitats i escoles de postgrau.

“Sembla que els directius catalans identifiquen una discrepància entre la demanda d'habilitats en anglès a l'àmbit laboral i el nivell real de domini de l'idioma. A més, consideren que el sistema educatiu no està abordant adequadament aquesta bretxa i que el millor és tenir experiències educatives fora d'Espanya” indica Cristian Silva. “En aquest sentit, és important proveir els treballadors d'opcions formatives dins de l'empresa. Babbel, que ofereix un enfocament d'aprenentatge adaptat a les necessitats i els horaris de persones amb poc temps lliure, amb les seves lliçons a l'app i en viu, és una alternativa útil”.

La mitad de los millennials considera que las pymes españolas necesitarán a las fintech para sobrevivir

La adopción de herramientas fintech no avanza de forma homogénea en el tejido empresarial español. Mientras la mitad de los empresarios de entre 35 y 44 años abraza el cambio y considera que el futuro de las pymes estará determinado por la integración de este tipo de soluciones, solo el 36 % de los empresarios pertenecientes a generadores mayores de 55 años, comparte esta visión. Estos datos provienen del estudio “Radiografía económica y bancaria de la micro y pequeña empresa en España 2025”, elaborado por Qonto, que por primera vez evidencia las diferencias generacionales de los empresarios españoles ante temáticas como: la digitalización, la banca tradicional o las nuevas regulaciones. 

Toyota anuncia la producción en Europa de un nuevo vehículo eléctrico de batería

En una ceremonia celebrada en la oficina del gobierno de la República Checa, Petr Fiala, primer ministro checo, Lukáš Vlček, ministro de Industria y Comercio, y Yoshihiro Nakata, Presidente y Consejero Delegado de Toyota Motor Europe (TME), han anunciado la producción de un nuevo vehículo eléctrico de batería —BEV, Battery Electric Vehicle— en Toyota Motor Manufacturing Czech Republic (TMMCZ). El nuevo BEV, el primero fabricado en una de las plantas europeas de Toyota (1), supone un importante hito tanto para la compañía como la República Checa. 

El 50% de los inquilinos no pueden afrontar un alquiler completo y comparte piso por necesidad económica

El alquiler compartido se consolida como la principal alternativa habitacional para quienes no pueden hacer frente al coste de alquilar una vivienda completa. Así lo refleja el nuevo estudio “Análisis del alquiler de pisos compartidos en España”, elaborado por Fotocasa Research, que pone el foco en los motivos por los que se opta por esta fórmula de convivencia y las dificultades más comunes durante el proceso de búsqueda.

Siete de cada diez CEOs en Barcelona reconocen no han logrado este verano una “desconexión total” del trabajo

El verano, tradicionalmente sinónimo de pausa, no lo es tanto para quienes dirigen las empresas. Según un análisis realizado por Catenon, siete de cada diez directores generales en Barcelona reconocen no haber conseguido desconectar totalmente durante sus vacaciones. La mayoría admite que, aunque redujo el ritmo, dedicó entre una y dos horas diarias a revisar correos, atender llamadas o tomar decisiones que no han podido esperar.

A New Bear in Town: TOUS aterriza en Berlín con un concepto único en el corazón de Mitte

TOUS, una de las mayores compañías globales de joyería de lujo accesible, marca un nuevo hito en su presencia global con la apertura de su primera tienda en Berlín. Bajo el claim A New Bear in Town, la compañía rinde homenaje a la ciudad con un innovador espacio ubicado en el número 6 de Neue Schönhauser Str., en el dinámico barrio de Mitte, reconocido por su efervescencia cultural, artística y vanguardista.

Mango Teen sigue creciendo con una veintena de aperturas este 2025, incluyendo nuevas localidades internacionales en Reino Unido, Francia y Portugal

Mango, una de las principales firmas de moda internacionales, continúa impulsando la expansión internacional de su línea juvenil, Mango Teen, con una veintena de nuevas aperturas este 2025. En el mercado español, la marca ha abierto tiendas en Sevilla, Córdoba, Badajoz y Vigo y prevé reforzar su presencia en el territorio con nuevas aperturas en Galicia, Andalucía y Madrid.

La competición internacional de startups de VDS ya tiene a sus 10 finalistas

La competición internacional de startups de VDS ya tiene finalistas. TaxDown, SPHERICAL, Arkadia Space, Kreios Space, Spendbase, Latitudo 40, Zibra AI, Altum Sequencing, Spacebackend y CETO Innovation son las 10 startups seleccionadas entre las 1.246 candidaturas recibidas de 84 países. Todas ellas participarán en la final el próximo 22 y 23 de octubre en el escenario principal de VDS 2025, que se celebrará en la Ciudad de las Artes y las Ciencias de Valencia.

PreZero se une al ecosistema de innovación de PATIO Campus para impulsar la economía circular

PreZero se incorpora como nuevo miembro estratégico a PATIO Corporate Open Innovation & Startup Campus, ecosistema referente en emprendimiento e innovación, para liderar el impulso de la economía circular y promover la transformación de los residuos en nuevos recursos de valor dentro del tejido empresarial. Esta colaboración refuerza el compromiso de ambas entidades con un modelo de desarrollo más sostenible, impulsando la colaboración entre startups y grandes corporaciones para acelerar soluciones innovadoras en el ámbito medioambiental.