La multinacional Bunge crea més de 60 nous llocs de treball al seu 'hub' de Sant Just Desvern

Bunge, una multinacional líder del sector agroalimentari, ha creat més de 60 nous llocs de treball en l’últim any a les seves oficines de Sant Just Desvern (Baix Llobregat) en el marc del projecte de creixement continuat de la seu catalana com un dels principals hubs de la companyia a Europa. Per aquest projecte d’expansió l’empresa ha comptat amb el suport d’ACCIÓ, l’agència per a la competitivitat de l’empresa del Departament d’Empresa i Treball.

Ho ha anunciat aquest dimecres el Director Gerent de Bunge a Espanya, Rafael Olaso, i el conseller d’Empresa i Treball, Roger Torrent i Ramió, després de mantenir una reunió de treball a les instal·lacions de la companyia. A la trobada també hi ha assistit la tercera tinenta de l’alcalde de Sant Just Desvern, Gina Pol Borràs.

Bunge, una de les multinacionals més importants del sector agroalimentari a escala internacional, va obrir les oficines a Sant Just Desvern l’any 1992. Ara ja compta amb una superfície de 2.000m2 i una plantilla formada per 280 persones de més de 30 nacionalitats diferents. La majoria d’incorporacions han estat vinculades als projectes de la companyia en els àmbits de la sostenibilitat, la digitalització i la innovació, amb perfils especialitzats en la indústria 4.0, científics i professionals en l’àrea medi ambient o l’agricultura regenerativa, i al desenvolupament de negocis i finances, entre d’altres.

En el marc de la trobada d’aquest dimecres, el conseller d’Empresa i Treball ha assegurat que projectes de creixement com aquest “posen de manifest que Catalunya s’ha consolidat com un dels entorns més dinàmics a Europa per captar tant projectes d’inversió industrial com hubs d’alt valor afegit”. “Amb una forta base industrial, Catalunya és una de les economies més obertes del nostre entorn i amb un ecosistema tecnològic i digital més desenvolupat”, ha destacat. En aquest sentit, ha afegit “la presència d’infraestructures científiques i tecnològiques capdavanteres, una gran capacitat per generar i atreure talent del món i una posició geogràfica estratègica”.

Bunge és líder mundial en el processament de llavors oleaginoses i productor i proveïdor líder d'olis, greixos i proteïnes especials d'origen vegetal. A l’estat espanyol, Bunge és un dels principals productors de farines proteiques per a l'alimentació animal i olis vegetals per a la indústria alimentària, així com un important distribuïdor nacional i internacional de grans, cereals i llavors oleaginoses.

L’equip de Sant Just Desvern dona suport a l’activitat de la companyia en diversos mercats europeus, asiàtics, del nord d’Àfrica i l’Orient Mitjà en àmbits comles operacions industrials i digitals, la gestió del talent o les relacions comercials. Amb el creixement experimentat en els darrers anys, les oficines catalanes es consoliden com un dels principals hubs de la companyia al món.

Per la seva banda, el Director Gerent de de Bunge a Espanya, Rafael Olaso, ha subratllat que “amb la renovació de les oficines a la nostra seu de Barcelona, el nostre equip pot gaudir d’un ambient més col·laboratiu, amb nous espais i millor tecnologia, que fomenta l’eficiència i la innovació.” Rafael ha afegit que “continuar invertint en les nostres instal·lacions és mostra del compromís de Bunge per seguir avançant en el desenvolupament dels nostres equips i negocis a la regió”.

Fundada el 1818, Bunge té més de 23.000 treballadors arreu del món. A Catalunya també compta amb una planta al Port de Barcelona dedicada al processament de soja. A més, opera dues plantes a Bilbao i Cartagena. Actualment, la companyia forma part d’un consorci d’una vintena d’empreses que participen en un projecte tractor important del PERTE Agroalimentari en el marc dels fons europeus Next Generation. Dins del projecte, s’han presentat iniciatives vinculades a l’automatització i digitalització de processos, l’estalvi d’aigua a instal·lacions industrials, i a la disminució de la petjada ambiental de la cadena de valor del sector agroalimentari, entre d’altres.

Irse a vivir de alquiler hoy supone destinar más del 35% de los ingresos familiares (y Baleares, madrileños y catalanes registran la mayor tasa de esfuerzo para cumplir con el alquiler)

En España, alrededor del 18% de las familias actualmente vive de alquiler. Sin embargo, quienes decidan optar por esta modalidad habitacional hoy se enfrentan a un panorama complicado: en las condiciones actuales del mercado inmobiliario, el alquiler representa más del 35% de los ingresos netos familiares, según un análisis de la consultora AIS, parte del grupo PFSTECH y especialista en big data y analytics. 

Las empresas catalanas han recibido más de 1.500 millones de euros de los fondos Next Generation desde 2021

El consejero de Empresa y Trabajo, Miquel Sàmper, ha anunciado hoy que "las empresas catalanas han captado 1.540millones de euros desde 2021 en el conjunto de convocatorias competitivas de alcance estatal de los fondos Next Generation" , destacando ámbitos sectoriales como la movilidad sostenible (30%) o los proyectos de I+D (29%). Sàmper ha hecho público el balance de captación de los tres años de estos fondos europeos, durante la inauguración del tercer Congreso de la Asociación TECNIO en Terrassa.

IMPT y Gimmonix forman una alianza estratégica para transformar la industria de los viajes hacia la sostenibilidad

IMPT, la plataforma pionera en viajes sostenibles, anuncia una nueva alianza estratégica con Gimmonix, empresa tecnológica que ofrece soluciones innovadoras a las compañías de viajes para optimizar sus operaciones. Este acuerdo marca un hito significativo en la misión de IMPT de convertirse en el líder global en viajes conscientes con el carbono, ofreciendo una alternativa innovadora en un mercado dominado por grandes jugadores como Booking Holdings y Expedia Group.

IMPT y Desigual marcan un hito en la moda sostenible con una innovadora alianza en e-commerce ecológico

La nueva era del e-commerce consciente ha llegado para quedarse. Desigual, una de las marcas de moda más icónicas y creativas del panorama internacional, ha dado un paso decisivo hacia la sostenibilidad al incorporarse a IMPT, la plataforma líder en soluciones para compensar la huella de carbono. Esta colaboración representa un avance significativo en la creación de un comercio electrónico más responsable, donde los consumidores pueden seguir disfrutando de la moda única de Desigual mientras contribuyen activamente a la protección del medio ambiente.

De los jamones a los productos personalizados: la evolución del regalo navideño corporativo

Dar un obsequio corporativo se ha convertido en una de las prácticas más comunes entre las empresas españolas, especialmente durante épocas festivas como la Navidad, como una manera de reconocer y agradecer el esfuerzo y la dedicación del equipo, la confianza de los clientes o el servicio de los proveedores más habituales. Sin embargo, los regalos de empresa han cambiado con el tiempo, y donde antes el jamón era la estrella; ahora la personalización de los regalos y la tecnología ganan cada vez más terreno. Con la época navideña a la vuelta de la esquina, MediaMarkt Business, división de MediaMarkt especializada en soluciones para empresas, resalta la importancia de la antelación y personalización en los regalos corporativos, como estrategia de fidelización y reconocimiento de marca.

La inteligencia artificial avanza a pasos agigantados: 1 de cada 3 empleados en Cataluña ya la utiliza diariamente

Este mes se cumplen exactamente dos años desde el lanzamiento de ChatGPT (30 de noviembre de 2022), un modelo de lenguaje avanzado que marcó el inicio de la democratización en el uso de la inteligencia artificial por parte de la ciudadanía, pero también de las empresas, que han visto en ella la oportunidad perfecta de generar disrupción en toda su cadena de valor. Desde entonces, la IA no solo ha demostrado su capacidad para revolucionar diversos sectores, sino que también ha ganado protagonismo como una herramienta clave en el ámbito laboral y, en concreto, en dos vertientes claras: en el empleo en sí y en el desempeño diario de los trabajadores (es decir, en las formas de trabajar).