Catalunya i Flandes signen un acord per promoure els ecosistemes de startups d'ambdós territoris

La Generalitat de Catalunya, a través d’ACCIÓ -l’agència per a la competitivitat de l’empresa del Departament d’Empresa i Treball-, ha signat un acord amb l’agència Flanders Investment & Trade (FIT) per tal de promoure els ecosistemes emprenedors i de startups de Catalunya i Flandes. L’acord ha estat signat aquest dijous pel secretari d’Empresa i Competitivitat i conseller delegat d’ACCIÓ, Albert Castellanos i Maduell, i pel COO de Flanders Investment & Trade, Piet Demunter.

L'objectiu d'aquesta iniciativa és estrènyer el vincle entre els ecosistemes de startups de Catalunya i de Flandes, oferint la voluntat de cooperació d’ambdues agències a l’hora de compartir informació rellevant per al seu impuls. D’aquesta manera, ACCIÓ i el FIT es comprometen a intercanviar informació rellevant en l’àmbit econòmic, de comerç i d’inversió. Alhora, també es proposen cooperar per un període de dos anys -prorrogable per dos anys més- en l’impuls a les respectives startups locals facilitant la connexió entre empreses, agents i inversors dels dos ecosistemes.

Segons Castellanos, “l’ecosistema de startups de Flandes té elements destacats com una alta aposta per la inversió en R+D o les aplicacions de tecnologies deep tech, elements que coincideixen amb el focus que vol posar Catalunya en el nostre ecosistema d’startups”. En aquesta línia, ha destacat, “la millor manera de consolidar aquest ecosistema és la col·laboració: fer-ho amb algú que comparteix valors i objectius, com l’aposta per generar coneixement des de la ciència i la recerca, és un plaer i un privilegi”.

Per la seva banda, el COO de Flanders Investment & Trade, Piet Demunter, ha assegurat que “no es tracta només de compartir idees; es tracta de nodrir una cultura de la col·laboració on diverses fortaleses s'uneixen per superar reptes i aprofitar oportunitats”. En aquest sentit, ha afegit, “junts, les startups catalanes i flamenques poden aprofitar les xarxes, els recursos i les experiències de l'altre per assolir nous horitzons en el paisatge empresarial en constant evolució”.

En el mateix acte, Flanders Investment & Trade també ha signat un acord per impulsar la col·laboració amb Tech Barcelona per tal de promoure la innovació tecnològica entre els dos ecosistemes. Per Miquel Martí, CEO de Tech Barcelona, "Flandes és referència europea en innovació tant a nivell de l'acadèmia com en empreses tecnològiques. Per una associació com Tech Barcelona, és molt important reforçar els vincles i les connexions amb àrees similars europees".

L’ecosistema català de startups, a l’alça

Aquest acord es produeix una setmana després de la presentació de l’estudi que analitza l’ecosistema català de startups 2023, elaborat per ACCIÓ. En aquest informe es constata que Catalunya ha assolit les 2.102 startups l’any 2023, la xifra més alta de la sèrie històrica, que comença el 2016. A més, per primer cop el conjunt de startups presents a Catalunya ha superat la xifra dels 20.000 treballadors (20.665, concretament) i dels 2.000 milions d’euros de volum de negoci, situant-se en els 2.112 milions d’euros.

La Agencia Catalana del Consumo y los Gremios de Comercio, Servicios y Turismo cooperarán para consolidar la confianza en el comercio de proximidad

El director de la Agencia Catalana del Consumo (Departamento de Empresa y Trabajo), Isidor Garcia Sanchez, y el presidente del Consejo de Gremios de Comercio, Servicios y Turismo, Joan Manel Guillén Espín, han firmado un convenio de colaboración entre ambos organismos, con el fin de acompañar a las empresas en procesos de mejora de la calidad y la atención a las personas consumidoras.

Así utilizarán la inteligencia artificial las marcas de moda en 2026

La inteligencia artificial ha pasado en pocos años de ser un experimento en laboratorios de innovación a convertirse en una de las grandes palancas de crecimiento del sector moda. Se prevé que la IA generativa será prioritaria para la mayoría de los directivos del sector y que las marcas que la integren de forma estratégica serán las que ganen en eficiencia, crecimiento y fidelización.