Catalunya busca posicionar-se en el mercat mexicà (Avui en Catala)

Catalunya vol posicionar-se com una de les destinacions preferents dels turistes mexicans, un mercat interessant per la despesa que fa, el seu potencial de creixement, per la seva desestacionalització i per la diversificació d’interessos que presenta. Per aquest motiu, avui ha tingut lloc, a Barcelona, l’acció Buy Catalunya Mèxic, una trobada comercial organitzada pel Govern per mitjà del Departament d’Empresa i Treball amb l’Agència Catalana de Turisme (ACT), on 23 operadors turístics mexicans s’han reunit amb 34 empreses i entitats del sector turístic català per conèixer la seva oferta i posteriorment comercialitzar-la.

És la primera vegada que Turisme de la Generalitat de Catalunya impulsa una acció d’aquestes característiques per facilitarla visita exclusiva d’operadors mexicans a la destinació catalana amb l’objectiu d’establir contactes comercials i, sobretot, per a que puguin conèixer in situ tots els atractius del nostre país. Els operadors mexicans que s’han desplaçat a Catalunya són els més importants del mercat.

Segons el director de l’Agència Catalana de Turisme, Narcís Ferrer i Ferrer, “volem captar el mercat mexicà perquè té un gran potencial de creixement”. Actualment, només el 19,1% dels mexicans que visiten Espanya fan parada a Catalunya. Aquest percentatge està molt per sota de la mitjana d’altres mercats de llarga distància com ara els Estats Units o Canadà, on el 41,4% i el 39,2% respectivament dels visitants que arriben a l’Estat visiten Catalunya. “L’any passat es van desplaçar al nostre país 137.500 visitants mexicans, un 4% més respecte l’any 2019. Això ens indica que si posicionem bé la nostra destinació podem augmentar el flux d’aquest mercat” ha explicat Ferrer.

Durant la trobada s’han realitzat més de 370 entrevistes de negoci entre les empreses i entitats catalanes i els operadors turístics mexicans. Amb aquest esdeveniment, l’Agència Catalana de Turisme ofereix a les empreses catalanes la possibilitat de comercialitzar el seu producte a un nombre elevat d’operadors sense necessitat de desplaçar-se.

Un cop acabada la trobada comercial, els operadors turístics mexicans han iniciat un viatge de 5 dies per conèixer l’oferta catalana in situ. Els recorreguts s’han centrat en el turisme cultural, enogastronòmic i d’actiu-natura. L’objectiu és donar a conèixer les potencialitats de la destinació catalana a un visitant experimentat que cerca experiències més enllà de les grans ciutats. “Es busca un client interessat en conèixer a fons una destinació i tenir una experiència més local. Viatgers atrets per l’enogastronomia, la cultura i el contacte amb la natura” ha afirmat Ferrer.

Des de Turisme de la Generalitat s’està impulsant un nou model que fomenti les estades llargues a Catalunya perquè aposta per un turisme sostenible i responsable en els mercats de llarga distància. En aquest sentit, segons el director de l’ACT “el Grand Tour de Catalunya és un producte que s’adapta molt bé a aquest nou enfocament, ja que convida a fer una estada llarga i diversificada en el territori. Volem que els mexicans viatgin al nostre país però que coneguin el seu conjunt, no només una zona concreta”.

Catalunya ha pogut impulsar i organitzar un esdeveniment d’aquest tipus perquè disposa d’una oficina de promoció a Nord-amèrica, laqual porta temps fent contactes i relacions amb els principals operadors turístics.

Konecta y CrewAI se unen para transformar las operaciones de CX con IA agéntica

Konecta se convierte en socio consultor y de implementación de CrewAI en Europa y Latinoamérica, impulsando la adopción del modelo de IA agéntica y acelerando la transformación operativa y digital de las organizaciones. La compañía estima que entre el 30% y el 40% de su base de clientes se beneficiará de esta integración el próximo año, combinando inteligencia humana, automatización y datos para generar resultados de negocio medibles.

Telefónica baja otro 4% en Bolsa y la resaca del plan estratégico ya resta 4.000 millones a su capitalización

Telefónica se anota otra caída significativa en Bolsa en la media sesión de este miércoles y en torno a las 11.40 horas registraba una bajada del 4,13%, hasta los 3,575 euros por acción, tras el fuerte correctivo del 13,12% con el que cerró la jornada anterior, marcada por la presentación de su nuevo plan estratégico, que ya ha provocado una disminución de alrededor de 4.000 millones de euros en la capitalización bursátil de la compañía.