Catalunya busca posicionar-se en el mercat mexicà (Avui en Catala)

Catalunya vol posicionar-se com una de les destinacions preferents dels turistes mexicans, un mercat interessant per la despesa que fa, el seu potencial de creixement, per la seva desestacionalització i per la diversificació d’interessos que presenta. Per aquest motiu, avui ha tingut lloc, a Barcelona, l’acció Buy Catalunya Mèxic, una trobada comercial organitzada pel Govern per mitjà del Departament d’Empresa i Treball amb l’Agència Catalana de Turisme (ACT), on 23 operadors turístics mexicans s’han reunit amb 34 empreses i entitats del sector turístic català per conèixer la seva oferta i posteriorment comercialitzar-la.

És la primera vegada que Turisme de la Generalitat de Catalunya impulsa una acció d’aquestes característiques per facilitarla visita exclusiva d’operadors mexicans a la destinació catalana amb l’objectiu d’establir contactes comercials i, sobretot, per a que puguin conèixer in situ tots els atractius del nostre país. Els operadors mexicans que s’han desplaçat a Catalunya són els més importants del mercat.

Segons el director de l’Agència Catalana de Turisme, Narcís Ferrer i Ferrer, “volem captar el mercat mexicà perquè té un gran potencial de creixement”. Actualment, només el 19,1% dels mexicans que visiten Espanya fan parada a Catalunya. Aquest percentatge està molt per sota de la mitjana d’altres mercats de llarga distància com ara els Estats Units o Canadà, on el 41,4% i el 39,2% respectivament dels visitants que arriben a l’Estat visiten Catalunya. “L’any passat es van desplaçar al nostre país 137.500 visitants mexicans, un 4% més respecte l’any 2019. Això ens indica que si posicionem bé la nostra destinació podem augmentar el flux d’aquest mercat” ha explicat Ferrer.

Durant la trobada s’han realitzat més de 370 entrevistes de negoci entre les empreses i entitats catalanes i els operadors turístics mexicans. Amb aquest esdeveniment, l’Agència Catalana de Turisme ofereix a les empreses catalanes la possibilitat de comercialitzar el seu producte a un nombre elevat d’operadors sense necessitat de desplaçar-se.

Un cop acabada la trobada comercial, els operadors turístics mexicans han iniciat un viatge de 5 dies per conèixer l’oferta catalana in situ. Els recorreguts s’han centrat en el turisme cultural, enogastronòmic i d’actiu-natura. L’objectiu és donar a conèixer les potencialitats de la destinació catalana a un visitant experimentat que cerca experiències més enllà de les grans ciutats. “Es busca un client interessat en conèixer a fons una destinació i tenir una experiència més local. Viatgers atrets per l’enogastronomia, la cultura i el contacte amb la natura” ha afirmat Ferrer.

Des de Turisme de la Generalitat s’està impulsant un nou model que fomenti les estades llargues a Catalunya perquè aposta per un turisme sostenible i responsable en els mercats de llarga distància. En aquest sentit, segons el director de l’ACT “el Grand Tour de Catalunya és un producte que s’adapta molt bé a aquest nou enfocament, ja que convida a fer una estada llarga i diversificada en el territori. Volem que els mexicans viatgin al nostre país però que coneguin el seu conjunt, no només una zona concreta”.

Catalunya ha pogut impulsar i organitzar un esdeveniment d’aquest tipus perquè disposa d’una oficina de promoció a Nord-amèrica, laqual porta temps fent contactes i relacions amb els principals operadors turístics.

5 restaurantes catalanes nominados como Mejores Aperturas del año 2024 en España en TheFork Awards con Mastercard

Ya es oficial. La nueva edición de TheFork Awards con Mastercard ha nominado a un total de 41 restaurantes, distribuidos en 14 Comunidades Autónomas (2 más que en la edición anterior) como las mejores aperturas  del 2024 en España. La selección ha sido realizada por un jurado integrado por 58 chefs españoles reconocidos con Estrellas MICHELIN, de la altura de Paco Morales (Noor), los hermanos Torres (Cocina Hermanos Torres), Martín Berasategui (Martín Berasategui), Dabiz Muñoz (Diverxo), Elena Arzak (Arzak), Jesús Sánchez (El Cenador de Amós) y Mario Sandoval (Coque), entre otros. Los finalistas serán desvelados el próximo 3 de noviembre, en una gala con 300 invitados que tendrá lugar en el Teatro Caixabank Príncipe Pío, en Madrid.

Barcelona, ​​tercera ciudad del mundo en captación de proyectos de inversión extranjera en el ámbito de la inteligencia artificial

Barcelona es la tercera ciudad del mundo en captación de proyectos de inversión extranjera en el ámbito de la inteligencia artificial (IA). Es una de las conclusiones del estudio “Global Location Trends 2025”, que elabora la consultora IBM, mediante su unidad Plant Location International y en colaboración con Moody's, que analiza las decisiones de localización de proyectos empresariales de inversión en todo el mundo durante el año 2024. De acuerdo con el informe, Barcelona se sitúa sólo por detrás de global extranjera en el ámbito de la IA. Es, así, la primera ciudad de la Unión Europea en esta categoría.

Mango, reconocida como una de las Mejores Empresas del Mundo 2025 por la revista Time

Mango, una de las principales firmas de moda internacionales, ha sido reconocida por segundo año consecutivo como una de las mejores empresas del mundo según el ranking World's Best Companies 2025 de la revista Time, que este año llega a su tercera edición. La compañía destaca por ser una de las 17 empresas españolas en el listado y la única representante nacional en la categoría Apparel, Footwear & Sporting Goods.

El precio medio del alquiler sube un 22,1% en un año en Cataluña en agosto

En Cataluña el precio de la vivienda en alquiler sube un 0,9% en su variación mensual y un 22,1% en su variación interanual, situando su precio en 20,59 €/m2 al mes en agosto, según los datos del Índice Inmobiliario Fotocasa. Si calculamos este último incremento interanual (22,1%) en euros (3,73 euros) y lo multiplicamos por los 80 m2 de una vivienda estándar, vemos que se están ofertando pisos 298 euros más caros que hace un año.