Catalunya busca posicionar-se en el mercat mexicà (Avui en Catala)

Catalunya vol posicionar-se com una de les destinacions preferents dels turistes mexicans, un mercat interessant per la despesa que fa, el seu potencial de creixement, per la seva desestacionalització i per la diversificació d’interessos que presenta. Per aquest motiu, avui ha tingut lloc, a Barcelona, l’acció Buy Catalunya Mèxic, una trobada comercial organitzada pel Govern per mitjà del Departament d’Empresa i Treball amb l’Agència Catalana de Turisme (ACT), on 23 operadors turístics mexicans s’han reunit amb 34 empreses i entitats del sector turístic català per conèixer la seva oferta i posteriorment comercialitzar-la.

És la primera vegada que Turisme de la Generalitat de Catalunya impulsa una acció d’aquestes característiques per facilitarla visita exclusiva d’operadors mexicans a la destinació catalana amb l’objectiu d’establir contactes comercials i, sobretot, per a que puguin conèixer in situ tots els atractius del nostre país. Els operadors mexicans que s’han desplaçat a Catalunya són els més importants del mercat.

Segons el director de l’Agència Catalana de Turisme, Narcís Ferrer i Ferrer, “volem captar el mercat mexicà perquè té un gran potencial de creixement”. Actualment, només el 19,1% dels mexicans que visiten Espanya fan parada a Catalunya. Aquest percentatge està molt per sota de la mitjana d’altres mercats de llarga distància com ara els Estats Units o Canadà, on el 41,4% i el 39,2% respectivament dels visitants que arriben a l’Estat visiten Catalunya. “L’any passat es van desplaçar al nostre país 137.500 visitants mexicans, un 4% més respecte l’any 2019. Això ens indica que si posicionem bé la nostra destinació podem augmentar el flux d’aquest mercat” ha explicat Ferrer.

Durant la trobada s’han realitzat més de 370 entrevistes de negoci entre les empreses i entitats catalanes i els operadors turístics mexicans. Amb aquest esdeveniment, l’Agència Catalana de Turisme ofereix a les empreses catalanes la possibilitat de comercialitzar el seu producte a un nombre elevat d’operadors sense necessitat de desplaçar-se.

Un cop acabada la trobada comercial, els operadors turístics mexicans han iniciat un viatge de 5 dies per conèixer l’oferta catalana in situ. Els recorreguts s’han centrat en el turisme cultural, enogastronòmic i d’actiu-natura. L’objectiu és donar a conèixer les potencialitats de la destinació catalana a un visitant experimentat que cerca experiències més enllà de les grans ciutats. “Es busca un client interessat en conèixer a fons una destinació i tenir una experiència més local. Viatgers atrets per l’enogastronomia, la cultura i el contacte amb la natura” ha afirmat Ferrer.

Des de Turisme de la Generalitat s’està impulsant un nou model que fomenti les estades llargues a Catalunya perquè aposta per un turisme sostenible i responsable en els mercats de llarga distància. En aquest sentit, segons el director de l’ACT “el Grand Tour de Catalunya és un producte que s’adapta molt bé a aquest nou enfocament, ja que convida a fer una estada llarga i diversificada en el territori. Volem que els mexicans viatgin al nostre país però que coneguin el seu conjunt, no només una zona concreta”.

Catalunya ha pogut impulsar i organitzar un esdeveniment d’aquest tipus perquè disposa d’una oficina de promoció a Nord-amèrica, laqual porta temps fent contactes i relacions amb els principals operadors turístics.

Madrid in Game consolida su presencia en South Summit con 16 startups del sector del videojuego y la gamificación

Madrid in Game, iniciativa del Ayuntamiento de Madrid, regresará a South Summit, el encuentro global de referencia del ecosistema emprendedor del sur de Europa, que se celebrará en ‘La Nave’ de Villaverde, Madrid, del 4 al 6 de junio. Este evento se erige como una gran oportunidad para dar a conocer el Campus del Videojuego, mostrar la evolución de las startups del programa de emprendimiento de Madrid in Game, el Start IN Up Program, con el objetivo de generar sinergias y conectarlas con empresas, emprendedores e inversores internacionales y presentar los proyectos ante una audiencia internacional de alto nivel.

El mundo del comercio y de las marcas ha sufrido un enorme cambio ¿Qué estás haciendo muy mal y no querés darte cuenta? (11 tips para tener éxito hoy)

(Nota cocreada con la prestigiosa comunidad Beyond Latam, junto con Maurizio y Otero) El futuro de la experiencia del cliente, es hoy ¿Por qué las marcas como Louis Vuitton ponen heladerías, cafeterías, restaurantes? ¿por qué cada vez más marcas tech activan en la F1 o en otros eventos deportivos?. Las empresas que se enfocan en la creación de experiencias de este tipo serán las que tengan éxito en el futuro o mejor dicho las que están creciendo drásticamente hoy.

(Lectura ágil, contenidos de valor, 3 minutos de lectura) 

McLaren-Norris-Piastri en Barcelona: La Estrategia del Éxito. ¿Cómo aprender de los grandes líderes en F1 para triunfar en los equipos y negocios"

(Nota cocreada con la prestigiosa comunidad de Ceos e Investigadores de Beyond en Latam y el programa especialista en deportes XDXT) En un mundo cada vez más competitivo, es fundamental tener una estrategia clara para triunfar en la vida y en los negocios. ¿Por qué insistimos en no invertir en estrategas, planificadores, head of culture y si gastamos enormes cantidades de tiempo y recursos en “acciones de corto plazo”?

(Lectura ágil, contenidos de valor, 1 minuto de lectura nota resumen, nota expandida: 3 minutos)