L'Estratègia NewSpace del Govern, present a l'Space Tech Expo 2023, la fira de tecnologies i serveis espacials més important d'Europa (Avui en Catala)

Catalunya, mitjançant l’Estratègia NewSpace del Govern, participarà per primera vegada amb un estand propi a l’Space Tech Expo Europe, la fira internacional de negocis per a la indústria espacial més gran i important d’Europa, amb seu a la ciutat alemanya de Bremen, que celebra la seva sisena edició del 14 al 16 de novembre.

Impulsat per la Generalitat de Catalunya a través del Departament d’Empresa i Treball, amb el suport de l’Institut d’Estudis Espacials de Catalunya (IEEC) i la col·laboració de la Fundació i2CAT i l’Institut Cartogràfic i Geològic de Catalunya (ICGC), l’estand ‘NewSpace Catalonia’ acollirà 5 empreses i entitats de l’ecosistema espacial català: ASE Optics Europe, Institut de Ciències Fotòniques (ICFO), isardSAT, Kreios Space i Osmium.

Aquestes 5 empreses i entitats, seleccionades en convocatòria oberta, disposaran d’un espai individual dins de l’estand NewSpace Catalonia per exposar els seus productes i serveis i promocionar les seves activitats. A més, podran gaudir de les diferents activitats de difusió i internacionalització que s’hi duguin a terme, així com de l’acompanyament i suport per part de les entitats impulsores de l’Estratègia NewSpace de Catalunya (Generalitat de Catalunya, IEEC, Fundació i2CAT i ICGC), durant la fira. Aquestes darreres també disposaran d’un espai d’exposició diferenciat on explicaran als visitants les línies mestres i objectius de l’estratègia, així com alguns dels principals projectes que integra.

La participació de la delegació catalana en aquest esdeveniment internacional té per objectius projectar al món les fortaleses de l’Estratègia NewSpace del Govern i les capacitats industrials, d’innovació i de generació de talent presents a l’ecosistema català; mostrar el potencial d’interacció del sector espacial i del sector digital, ambdós estratègics per a l’eclosió de la nova economia de l’espai; i afavorir que les empreses i institucions catalanes presents puguin fer negocis i establir contactes internacionals com a part d’un ecosistema innovador. Així, a més de participar en activitats de la pròpia fira, la delegació catalana n’organitzarà de pròpies, com ara reunions amb delegacions, agències, actors i empreses d’altres països.

 

Madrid in Game consolida su presencia en South Summit con 16 startups del sector del videojuego y la gamificación

Madrid in Game, iniciativa del Ayuntamiento de Madrid, regresará a South Summit, el encuentro global de referencia del ecosistema emprendedor del sur de Europa, que se celebrará en ‘La Nave’ de Villaverde, Madrid, del 4 al 6 de junio. Este evento se erige como una gran oportunidad para dar a conocer el Campus del Videojuego, mostrar la evolución de las startups del programa de emprendimiento de Madrid in Game, el Start IN Up Program, con el objetivo de generar sinergias y conectarlas con empresas, emprendedores e inversores internacionales y presentar los proyectos ante una audiencia internacional de alto nivel.

El mundo del comercio y de las marcas ha sufrido un enorme cambio ¿Qué estás haciendo muy mal y no querés darte cuenta? (11 tips para tener éxito hoy)

(Nota cocreada con la prestigiosa comunidad Beyond Latam, junto con Maurizio y Otero) El futuro de la experiencia del cliente, es hoy ¿Por qué las marcas como Louis Vuitton ponen heladerías, cafeterías, restaurantes? ¿por qué cada vez más marcas tech activan en la F1 o en otros eventos deportivos?. Las empresas que se enfocan en la creación de experiencias de este tipo serán las que tengan éxito en el futuro o mejor dicho las que están creciendo drásticamente hoy.

(Lectura ágil, contenidos de valor, 3 minutos de lectura) 

McLaren-Norris-Piastri en Barcelona: La Estrategia del Éxito. ¿Cómo aprender de los grandes líderes en F1 para triunfar en los equipos y negocios"

(Nota cocreada con la prestigiosa comunidad de Ceos e Investigadores de Beyond en Latam y el programa especialista en deportes XDXT) En un mundo cada vez más competitivo, es fundamental tener una estrategia clara para triunfar en la vida y en los negocios. ¿Por qué insistimos en no invertir en estrategas, planificadores, head of culture y si gastamos enormes cantidades de tiempo y recursos en “acciones de corto plazo”?

(Lectura ágil, contenidos de valor, 1 minuto de lectura nota resumen, nota expandida: 3 minutos)