El Govern concedeix a Sateliot un préstec participatiu de € 2,5 M com a projecte estratègic de l'àmbit NewSpace català

El Govern de Catalunya ha tancat un acord amb l’operadora de telecomunicacions satel·litàries Sateliot per a la concessió d’un préstec participatiu de 2,5 milions d’euros a través d’Avançsa i amb la participació de la Secretaria de Polítiques Digitals. El préstec s’inscriu dins la Línia de Projectes Extraordinaris d’Avançsa, societat mercantil adscrita al Departament d'Empresa i Treball, encarregada d'impulsar l'ecosistema empresarial català mitjançat la col·laboració publicoprivada. Aquesta línia és un programa de finançament dirigit a projectes estratègics de país rellevants per als objectius del Govern.

Així ho ha anunciat avui el conseller d’Empresa i Treball, Roger Torrent i Ramió, en la sessió inaugural del NewSpace Economy Congress 2023, la segona edició del congrés internacional dedicat a la nova economia de l’espai organitzat per la Generalitat de Catalunya, a través de la Secretaria de Polítiques Digitals, i la Cambra de Comerç de Barcelona. A l’acte inaugural, que ha tingut lloc a la Llotja de Mar (Barcelona), han intervingut també Josep Santacreu i Bonjoch, president de la Cambra, i Mark Antonissen, assessor digital, d’indústria, espai i defensa a VLAIO, l’Agència d’Innovació i Emprenedoria de Flandes. També hi han assistit la secretària de Polítiques Digitals, Gina Tost i Faus, i el director general d’Innovació, Economia Digital i Emprenedoria, Lluís Juncà i Pujol.

“El suport financer d’Avançsa permetrà a Sateliot ampliar el personal que treballa a les seves instal·lacions i continuar amb el desenvolupament i llançament de nanosatèl·lits per oferir connectivitat 5G a dispositius IoT a qualsevol punt del món”, ha assegurat el conseller Torrent, que ha afegit que “aquest acord, el primer d’una empresa del NewSpace català amb Avançsa, evidencia la importància que des del Govern atorguem a aquest sector emergent i la nostra implicació per reforçar els projectes de les empreses d’aquest àmbit alineant instruments i recursos en el marc de l’Estratègia NewSpace de Catalunya”.

En aquest sentit, Torrent ha qualificat el NewSpace Economy Congress com el marc idoni on anunciar aquest acord, “ja que s’ha consolidat com a esdeveniment de referència del sector NewSpace català i aquest any dona el gir definitiu per esdevenir internacional”. “L’Estratègia NewSpace de Catalunya és una estratègia de país, basada en la cooperació i la complicitat entre tots els agents del sector, que impulsem des d’una mirada transformadora, col·laborativa, social i de futur”, ha reblat.

Durant la seva intervenció, el conseller d’Empresa i Treball ha fet un repàs del tercer any d’execució de l’Estratègia, “un any en què s’han posat en marxa nous projectes i iniciatives i s’han consolidat les activitats ja iniciades en anys anteriors, i que ha servit, sobretot, per posicionar el sector NewSpace com un dels àmbits rellevants per al futur de l’economia catalana”.

Un congrés amb vocació d’esdevenir referent internacional

La Cambra de Comerç de Barcelona va organitzar el febrer de 2020 la primera jornada de la NewSpace Economy per debatre sobre les tendències i les noves formes de crear i gestionar negocis en aquest sector. En aquella primera trobada, ja es va posar de manifest l’interès del sector públic, del sector acadèmic i de recerca i del sector empresarial per impulsar aquesta nova economia de l’espai, i va ser on es van començar a posar les bases per promoure una estratègia catalana de la NewSpace.

Pocs mesos després, el Govern va aprovar l’Estratègia NewSpace de Catalunya per impulsar la nova economia de l’espai i fer de Catalunya un pol d’innovació, lideratge i atracció de talent i d’empreses en l’àmbit d'aquest sector emergent. Liderada per la Generalitat de Catalunya, a través de la Secretaria de Polítiques Digitals, i amb la participació de l’Institut d’Estudis Espacials de Catalunya (IEEC), la Fundació i2CAT i l’Institut Cartogràfic i Geològic de Catalunya (ICGC),l’estratègia té com a objectiu últim projectar i connectar l’ecosistema espacial català amb altres pols d’innovació d’arreu del món per situar-lo al tauler de joc internacional i convertir Catalunya en un pol d’innovació vinculat a aquest nou àmbit que afavoreixi el creixement econòmic del país i la millora de la vida de les persones gràcies a les solucions que se’n deriven.

El 2021 es va revalidar la jornada New Space Economy, en aquella ocasió ja organitzada conjuntament per la Cambra de Comerç de Barcelona i la Generalitat de Catalunya, i el 2022, la jornada va fer un pas endavant i es va celebrar en format congrés de dos dies, sota el nom de NewSpace Economy Congress i amb ponents internacionals i intersectorials.

Enguany, amb més de 500 persones inscrites, el NewSpace Economy Congress presenta la seva edició més internacional, amb Flandes com a regióconvidada i amb la participació de destacats ponents de l’ecosistema tecnològic i espacial internacional amb l’objectiu d’esdevenir una de les cites anuals de referència internacional del sector NewSpace.

El congrés, que se celebra els dies 22 i 23 de novembre, convertirà la Llotja de Mar en el centre d’atenció internacional de la nova economia espacial, amb sessions de debat i networking, on es donaran a conèixer les darreres innovacions, les estratègies per comercialitzar tecnologies i les oportunitats d’inversió en aquest àmbit, així com les nombroses aplicacions i beneficis que les dades espacials poden proporcionar a d’altres sectors.

Entre els ponents nacionals i internacionals que hi participen destaquen Pedro Duque, astronauta, exministre de Ciència i Innovació i actualment inversor del sector espacial; John Abel, director tècnic a l’Oficina del CTO a Google Cloud; Géraldine Naja, directora de comercialització, indústria i competitivitat de l’Agència Espacial Europea (ESA); i Zina Cinker, impulsora del PuzzleX, el congrés internacional dedicat a les tecnologies de frontera i les deep-tech.

L’edició 2023 del congrés està liderada per la Generalitat de Catalunya i la Cambra de Comerç Barcelona, i compta amb el suport de l’IEEC, l’ICGC i la Fundació Kimbcn.

Irse a vivir de alquiler hoy supone destinar más del 35% de los ingresos familiares (y Baleares, madrileños y catalanes registran la mayor tasa de esfuerzo para cumplir con el alquiler)

En España, alrededor del 18% de las familias actualmente vive de alquiler. Sin embargo, quienes decidan optar por esta modalidad habitacional hoy se enfrentan a un panorama complicado: en las condiciones actuales del mercado inmobiliario, el alquiler representa más del 35% de los ingresos netos familiares, según un análisis de la consultora AIS, parte del grupo PFSTECH y especialista en big data y analytics. 

Las empresas catalanas han recibido más de 1.500 millones de euros de los fondos Next Generation desde 2021

El consejero de Empresa y Trabajo, Miquel Sàmper, ha anunciado hoy que "las empresas catalanas han captado 1.540millones de euros desde 2021 en el conjunto de convocatorias competitivas de alcance estatal de los fondos Next Generation" , destacando ámbitos sectoriales como la movilidad sostenible (30%) o los proyectos de I+D (29%). Sàmper ha hecho público el balance de captación de los tres años de estos fondos europeos, durante la inauguración del tercer Congreso de la Asociación TECNIO en Terrassa.

IMPT y Gimmonix forman una alianza estratégica para transformar la industria de los viajes hacia la sostenibilidad

IMPT, la plataforma pionera en viajes sostenibles, anuncia una nueva alianza estratégica con Gimmonix, empresa tecnológica que ofrece soluciones innovadoras a las compañías de viajes para optimizar sus operaciones. Este acuerdo marca un hito significativo en la misión de IMPT de convertirse en el líder global en viajes conscientes con el carbono, ofreciendo una alternativa innovadora en un mercado dominado por grandes jugadores como Booking Holdings y Expedia Group.

De los jamones a los productos personalizados: la evolución del regalo navideño corporativo

Dar un obsequio corporativo se ha convertido en una de las prácticas más comunes entre las empresas españolas, especialmente durante épocas festivas como la Navidad, como una manera de reconocer y agradecer el esfuerzo y la dedicación del equipo, la confianza de los clientes o el servicio de los proveedores más habituales. Sin embargo, los regalos de empresa han cambiado con el tiempo, y donde antes el jamón era la estrella; ahora la personalización de los regalos y la tecnología ganan cada vez más terreno. Con la época navideña a la vuelta de la esquina, MediaMarkt Business, división de MediaMarkt especializada en soluciones para empresas, resalta la importancia de la antelación y personalización en los regalos corporativos, como estrategia de fidelización y reconocimiento de marca.

IMPT y Desigual marcan un hito en la moda sostenible con una innovadora alianza en e-commerce ecológico

La nueva era del e-commerce consciente ha llegado para quedarse. Desigual, una de las marcas de moda más icónicas y creativas del panorama internacional, ha dado un paso decisivo hacia la sostenibilidad al incorporarse a IMPT, la plataforma líder en soluciones para compensar la huella de carbono. Esta colaboración representa un avance significativo en la creación de un comercio electrónico más responsable, donde los consumidores pueden seguir disfrutando de la moda única de Desigual mientras contribuyen activamente a la protección del medio ambiente.

La inteligencia artificial avanza a pasos agigantados: 1 de cada 3 empleados en Cataluña ya la utiliza diariamente

Este mes se cumplen exactamente dos años desde el lanzamiento de ChatGPT (30 de noviembre de 2022), un modelo de lenguaje avanzado que marcó el inicio de la democratización en el uso de la inteligencia artificial por parte de la ciudadanía, pero también de las empresas, que han visto en ella la oportunidad perfecta de generar disrupción en toda su cadena de valor. Desde entonces, la IA no solo ha demostrado su capacidad para revolucionar diversos sectores, sino que también ha ganado protagonismo como una herramienta clave en el ámbito laboral y, en concreto, en dos vertientes claras: en el empleo en sí y en el desempeño diario de los trabajadores (es decir, en las formas de trabajar).