El FC Barcelona i la Generalitat promocionen Catalunya en la pretemporada pels Estats Units

La Generalitat de Catalunya i el FC Barcelona promocionen conjuntament la destinació catalana als Estats Units amb motiu de la gira de pretemporada del primer equip masculí de futbol. Després d’haver disputat el primer amistós en el marc del BARÇA ON TOUR: US 2023, el passat 26 de juliol, contra l’Arsenal FC (a Los Angeles), l’equip te previst jugar amb el Reial Madrid (a Dallas) el 29 de juliol i amb l’AC Milan (a Las Vegas) l’1 d’agost.

La marca Catalunya està present durant tota la gira de pretemporada del club. Els jugadors i el seu staff llueixen el logotip de Catalunya al polo de passeig amb les dues marques comercials del club (Nike i Spotify). A més, la marca també té visibilitat a les tanques dels camps d'entrenament juntament amb altres suports gràfics com els fons publicitaris de les rodes de premsa organitzades pel FC Barcelona i les acreditacions del personal de l’equip de futbol i de la premsa.

L’aliança entre l’Agència Catalana de Turisme i el FC Barcelona

El director de l’Agència Catalana de Turisme (ACT), Narcís Ferrer i Ferrer, explica que “aquesta és una de les accions que formen part de l’acord de col·laboració entre l’ACT i el club, vigent des del 2012. Les dues organitzacions estem satisfetes dels bons resultats dels convenis d’anys anteriors i l’actual estarà vigent fins el 2024”. Segons Ferrer, “l'aliança que tenim amb el FC Barcelona ens permet impulsar el reconeixement de la marca Catalunya arreu del món”.

Una de les novetats destacades del conveni actual és la incorporació de la imatge de l’equip femení de futbol com a ambaixadores també de la destinació turística catalana en les diferents accions comercials i de comunicació. Un exemple n’és la campanya Feel the colours, protagonitzada per Aitana Bonmatí.

Després de més de 10 anys, aquest vincle ha permès que l’ACT realitzés presentacions i altres accions promocionals a diverses ciutats d’arreu del món on el Barça ha jugat partits, com Milà, Moscou, Manchester, Berlin, Munich, Los Angeles, San Francisco, Nova York, Washington, Miami, Bangkok, Kuala Lumpur, Tòquio o Shanghai, entre altres.

Oportunitats de negoci a Catalunya

La matinada de dijous, a propòsit del partit que es va celebrar a Los Angeles, ACCIÓ, l’agència per a la competitivitat de l’empresa, i l’ACT van organitzar un sopar amb més de 30 professionals del sector empresarial. El sopar va comptar amb la presencia de la directora del centre de promoció turística a Nord Amèrica de l’ACT, Cristina Gargallo; la vicepresidenta de l’àrea institucional del FC Barcelona, Elena Fort i Cisneros; el director executiu d’ACCIÓ, Joan Romero i Circuns; i el director de les Oficines Exteriors de Comerç i d’Inversions d’ACCIÓ a Silicon Valley i Austin, Marc Bonavia. El dissabte 22, a San Francisco, ja s’havia celebrat un sopar on es van reunir més de 40 professionals del món empresarial.

En aquests esdeveniments, en què hi han participat directius i directives de multinacionals nord-americanes, s’han donat conèixer les oportunitats en inversions i turisme de reunions que ofereix Catalunya. En l’àmbit de la inversió estrangera, el 2022 es va registrar un volum de 1.370 milions d’euros d'inversió d'empreses multinacionals nord-americanes a Catalunya, segons dades d’ACCIÓ a partir de l’fDi Markets del Financial Times. Es tracta d’una xifra un 25% superior a la del 2021 i que consolida els Estats Units com el primer país inversor a Catalunya.

La empresa catalana Girbau inaugura una nueva fábrica en Estados Unidos con capacidad para producir 3.000 máquinas al año

La empresa catalana Girbau (Vic, Osona) ha inaugurado una nueva fábrica en Oshkosh (Wisconsin, Estados Unidos) con capacidad para producir 3.000 máquinas al año. La compañía, especializada en soluciones de lavandería industrial, da así un paso más en su presencia en el mercado estadounidense, al que podrá abastecer a partir de ahora exclusivamente desde la nueva planta productiva.

Cataluña lidera los robos en España en la primera mitad de 2025, con Barcelona concentrando la mayoría de los incidentes

La seguridad en el hogar es una de las principales preocupaciones para los ciudadanos, en un momento en el que garantizar la tranquilidad y proteger el hogar de robos es una prioridad para muchos españoles. La radiografía de la inseguridad en España refleja que Cataluña se consolida como la región con mayor número de robos en el país en lo que va de 2025, según los últimos datos del Ministerio del Interior (de enero a junio de 2025). Dentro de la comunidad, la provincia de Barcelona concentra la mayor parte de estos incidentes.

Nace la empresa española InferX para monetizar y acelerar la Inteligencia Artificial

InferX, una nueva empresa independiente nacida tras una década de liderazgo de Submer en gestión térmica y experiencia en centros de datos sostenibles, se ha lanzado oficialmente con la misión de acelerar la era de la inteligencia: la siguiente fase de la cuarta revolución industrial, en la que la inteligencia misma se convierte en el motor del progreso económico e industrial. InferX ofrece la infraestructura y los servicios que permiten la monetización de la IA a escala, redefiniendo la construcción, entrega y valor de la inteligencia.

Konecta y CrewAI se unen para transformar las operaciones de CX con IA agéntica

Konecta se convierte en socio consultor y de implementación de CrewAI en Europa y Latinoamérica, impulsando la adopción del modelo de IA agéntica y acelerando la transformación operativa y digital de las organizaciones. La compañía estima que entre el 30% y el 40% de su base de clientes se beneficiará de esta integración el próximo año, combinando inteligencia humana, automatización y datos para generar resultados de negocio medibles.

El Touristech Startup Fest 2025 premia a seis startups que lideran el cambio hacia un turismo más inteligente, conectado y sostenible

La sexta edición de TIS – Tourism Innovation Summit 2025 ha acogido, como ya es tradición, la mayor competición mundial de startups de la industria turística. Más de 400 compañías emergentes se han presentado como candidatas al Touristech Startup Fest 2025, de las cuales se seleccionaron 40 finalistas que han tenido la oportunidad de presentar sus modelos de negocio frente a inversores en Travel Tech y la industria tecnológica y turística en Sevilla. Este año, además de la amplia participación nacional, la cita ha contado con proyectos de emprendedores de otros países como Alemania, Arabia Saudí, Bélgica, Brasil, Corea del Sur, Estados Unidos, Países Bajos, Portugal, Reino Unido, o Suecia.