El FC Barcelona i la Generalitat promocionen Catalunya en la pretemporada pels Estats Units

La Generalitat de Catalunya i el FC Barcelona promocionen conjuntament la destinació catalana als Estats Units amb motiu de la gira de pretemporada del primer equip masculí de futbol. Després d’haver disputat el primer amistós en el marc del BARÇA ON TOUR: US 2023, el passat 26 de juliol, contra l’Arsenal FC (a Los Angeles), l’equip te previst jugar amb el Reial Madrid (a Dallas) el 29 de juliol i amb l’AC Milan (a Las Vegas) l’1 d’agost.

La marca Catalunya està present durant tota la gira de pretemporada del club. Els jugadors i el seu staff llueixen el logotip de Catalunya al polo de passeig amb les dues marques comercials del club (Nike i Spotify). A més, la marca també té visibilitat a les tanques dels camps d'entrenament juntament amb altres suports gràfics com els fons publicitaris de les rodes de premsa organitzades pel FC Barcelona i les acreditacions del personal de l’equip de futbol i de la premsa.

L’aliança entre l’Agència Catalana de Turisme i el FC Barcelona

El director de l’Agència Catalana de Turisme (ACT), Narcís Ferrer i Ferrer, explica que “aquesta és una de les accions que formen part de l’acord de col·laboració entre l’ACT i el club, vigent des del 2012. Les dues organitzacions estem satisfetes dels bons resultats dels convenis d’anys anteriors i l’actual estarà vigent fins el 2024”. Segons Ferrer, “l'aliança que tenim amb el FC Barcelona ens permet impulsar el reconeixement de la marca Catalunya arreu del món”.

Una de les novetats destacades del conveni actual és la incorporació de la imatge de l’equip femení de futbol com a ambaixadores també de la destinació turística catalana en les diferents accions comercials i de comunicació. Un exemple n’és la campanya Feel the colours, protagonitzada per Aitana Bonmatí.

Després de més de 10 anys, aquest vincle ha permès que l’ACT realitzés presentacions i altres accions promocionals a diverses ciutats d’arreu del món on el Barça ha jugat partits, com Milà, Moscou, Manchester, Berlin, Munich, Los Angeles, San Francisco, Nova York, Washington, Miami, Bangkok, Kuala Lumpur, Tòquio o Shanghai, entre altres.

Oportunitats de negoci a Catalunya

La matinada de dijous, a propòsit del partit que es va celebrar a Los Angeles, ACCIÓ, l’agència per a la competitivitat de l’empresa, i l’ACT van organitzar un sopar amb més de 30 professionals del sector empresarial. El sopar va comptar amb la presencia de la directora del centre de promoció turística a Nord Amèrica de l’ACT, Cristina Gargallo; la vicepresidenta de l’àrea institucional del FC Barcelona, Elena Fort i Cisneros; el director executiu d’ACCIÓ, Joan Romero i Circuns; i el director de les Oficines Exteriors de Comerç i d’Inversions d’ACCIÓ a Silicon Valley i Austin, Marc Bonavia. El dissabte 22, a San Francisco, ja s’havia celebrat un sopar on es van reunir més de 40 professionals del món empresarial.

En aquests esdeveniments, en què hi han participat directius i directives de multinacionals nord-americanes, s’han donat conèixer les oportunitats en inversions i turisme de reunions que ofereix Catalunya. En l’àmbit de la inversió estrangera, el 2022 es va registrar un volum de 1.370 milions d’euros d'inversió d'empreses multinacionals nord-americanes a Catalunya, segons dades d’ACCIÓ a partir de l’fDi Markets del Financial Times. Es tracta d’una xifra un 25% superior a la del 2021 i que consolida els Estats Units com el primer país inversor a Catalunya.

La facturación de las empresas catalanas dedicadas a la industria 4.0 crece un 29,3% en cuatro años, hasta los 7.200 millones de euros

Las empresas catalanas dedicadas a la industria 4.0 facturan de forma agregada 7.197 millones de euros, un 29,3% más que en 2021, según se desprende de un estudio de ACCIÓ -la agencia para la competitividad de la empresa del Departamento de Empresa y Trabajo-. De acuerdo con este informe, el volumen de negocio de la industria 4.0 equivaldría ya al 2,6% del PIB catalán.

Cataluña gestiona 55 planes de sostenibilidad turística con más de 200 millones de euros de inversión en todo el territorio

El consejero de Empresa y Trabajo, Miquel Sàmper, y el ministro de Industria y Turismo, Jordi Hereu, han abierto hoy una jornada interna para explicar el grado de ejecución de los 55 planes de sostenibilidad turística en destino que actualmente están en marcha en las comarcas catalanas. La sesión, celebrada en La Pedrera, también contó con la participación la directora general de Turismo de la Generalidad de Cataluña, Cristina Lagé, así como de la secretaria de Estado de Turismo, Rosario Sánchez, y de la directora general de Políticas Turísticas, Ana Muñoz, por parte del Ministerio.

Eurofins completa con éxito la adquisición de las operaciones de análisis clínicos de Synlab en España

Eurofins Scientific (EUFI.PA), líder científico global en pruebas bioanalíticas, con fuerte presencia y rápido desarrollo en el segmento de las pruebas de diagnóstico clínico y moleculares altamente especializadas, y productos de diagnóstico in vitro, completa con éxito la adquisición de las operaciones de análisis clínicos de Synlab en España que se ha hecho efectiva con fecha 31 de marzo de 2025.

DES2025 reconocerá las empresas que están marcando el camino de la nueva era digital

DES – Digital Enterprise Show 2025 sigue calentando motores en lo que será el gran encuentro europeo dedicado a la inteligencia artificial y otras tecnologías exponenciales, del 10 al 12 de junio en Málaga. Al respecto, el encuentro acogerá una nueva edición de los European Digital Mindset Awards, los galardones que reconocen aquellas empresas y administraciones que han logrado estimular su competitividad a partir de la digitalización. Siguiendo con esta máxima, las distinciones pondrán en valor las iniciativas tecnológicas que han revolucionado modelos de negocio y que han impulsado la reducción de la huella de carbono, el perfeccionamiento de la experiencia de cliente y el servicio.

Palo para Apple: Francia multa con 150 millones de euros a la compañía por abuso de posición dominante en la publicidad de apps móviles

La Autoridad de la Competencia de Francia ha multado a Apple con 150 millones de euros "por abusar de su posición dominante" en el sector para la distribución de aplicaciones móviles en dispositivos iOS y iPadOS entre abril de 2021 y julio de 2023 en relación con la implementación del sistema de Transparencia de Seguimiento de Aplicaciones (ATT) de la multinacional.