La Zona Franca de Barcelona presenta los presupuestos y sus principales proyectos para 2024

El plenari del Consorci de la Zona Franca de Barcelona (CZFB), ha aprovat aquest matí el seu pressupost per a 2024, amb una previsió de 13,23 milions d'euros de beneficis (xifra que suposa un increment del 11,6% respecte a l'exercici anterior). Així mateix, l'entitat pública ha previst un import net de la seva xifra de negoci per a 2024 de 59,2 milions d'euros.

Durant la celebració, el CZFB ha presentat els principals projectes per a l'any vinent, destacant la segona fase d'execució del DFactory Barcelona, que reforçarà aquest ecosistema de la indústria 4.0 de referència internacional amb 70.000 m² addicionals que se sumaran als 17.000 existents. Igualment, l'entitat ha presentat els seus principals esdeveniments dedicats a la promoció econòmica, encapçalats per la celebració de la 24a edició del SIL Barcelona, una de les fires de referència mundial de Logística, Transport, intralogística i Supply Chain; la cinquena edició de la Barcelona New Economy Week (BNEW) i la quarta edició de la Barcelona Woman Acceleration Week (BWAW).

Així mateix, el CZFB continuarà impulsant l'ecosistema emprenedor amb les millors iniciatives i projectes a través de les seves dues incubadores d'alta tecnologia: la Incubator 3D, la primera incubadora empresarial d'impressió 3D a Europa i la Incubadora de Logística 4.0, la primera incubadora a Espanya dedicada a la indústria 4.0 en l'àmbit de la cadena del sector logístic. A més, s'ha presentat el grau d'execució del Pla Estratègic de l'entitat desenvolupat aquests últims quatre anys, en el qual es detallen 16 projectes estratègics dividits en 532 accions estratègiques a desenvolupar. Fins ara, el 98% de les accions s'han executat sense haver-hi cap acció estratègica amb retard.

D'aquesta manera, la institució seguirà al 2024 compromesa amb l'activitat i la promoció econòmica, i plenament focalitzada en la innovació, la sostenibilitat i l'aposta per la nova economia. Cal destacar que el Consorci de la Zona Franca de Barcelona és una entitat pública que no rep cap ingrés o ajuda econòmica, que autogestiona el polígon industrial i dels beneficis que extreu de les seves activitats fabrica oportunitats per a les empreses i el conjunt de la societat.

"Els pressupostos per al 2024 mostren clarament la nostra aposta per ser un motor de progrés, impulsant la creació d'ocupació, promovent la inversió, i contribuint al creixement econòmic sostenible de la nostra regió”, ha explicat Pere Navarro, delegat especial de l'Estat al CZFB, en la seva compareixença. Per part seva, Blanca Sorigué, directora general del CZFB, ha manifestat que “mitjançant els tres eixos estratègics de l'entitat, la sostenibilitat econòmica, el desenvolupament econòmic i progrés social del nostre territori, i la integració urbana i la sostenibilitat mediambiental, aspirem a ser un model exemplar de com la gestió pública pot marcar la diferència en la vida de les persones i en construcció d'un futur pròsper i sostenible”.

Cataluña se posiciona como líder en movilidad sostenible en España (con el 19,5% de los puntos de recarga para vehículos eléctricos de acceso público)

Monta, la startup danesa especializada en recarga de vehículos eléctricos, aborda activamente el desafío de la electrificación del mercado español para priorizar el vehículo eléctrico en el camino hacia la movilidad sostenible. A pesar del creciente interés en la movilidad eléctrica en España y según los últimos datos del sector, se evidencia la necesidad de ampliar el parque de puntos de recarga en todo el país.

LLYC adquiere Dattis para reforzar su liderazgo en Colombia y América Latina (esta unión supondrá más de 140 clientes)

LLYC, firma global de Marketing y Corporate Affairs, ha llegado a un acuerdo para la adquisición de Dattis Comunicaciones, compañía de referencia del mercado colombiano en la prestación de servicios profesionales relacionados con la comunicación, los asuntos públicos y el PR marketing. La operación convierte a LLYC en la empresa número uno del sector en Colombia y consolida su liderazgo en América Latina.