Juvé & Camps presenta en primícia a Nova York la versió en anglès del Sapiens del Vino juntament amb Ferran Adrià i Ferran Centelles

L'edició en anglès dels dos primers volums de Sapiens del Vino, projecte de la Bullipedia que dirigeixen el fundador d'elBullifoundation, Ferran Adrià, i el responsable de recerca de begudes i continguts en la Fundació, Ferran Centelles, es va presentar ahir en absoluta primícia internacional al Carnegie Hall de Nova York, després de més de sis anys de recerca i elaboració de contingut al voltant del món del vi que ha donat lloc a la més important enciclopèdia sobre l'univers vitivinícola. L'esdeveniment va comptar amb la presència de Joan Juvé, president de Juvé & Camps, qui ha fet possible la versió anglesa d'aquests dos primers volums patrocinant la traducció i col·laborant amb elBullifoundation per a materialitzar la seva publicació i difusió mundial.

“Per a Juvé & Camps, és un gran honor presentar i col·laborar en un projecte tan emblemàtic com la Bullipedia de mans del Ferran Adrià, una ment creativa que ha sabut donar un valor extraordinari a la gastronomia, elevar-la a un altre nivell, i apostar pel món vitivinícola amb Sapiens del Vino, del qual avui presentem els dos primers volums”, va comentar Joan Juvé durant la seva intervenció, i va continuar recordant que “Juvé & Camps manté una estreta relació des de fa anys amb Ferran i Juli Soler, cofundador d’elBulli, a qui sempre tenim present i avui recordem“.

“Fidels a la nostra tradició centenària i el nostre compromís amb l'excel·lència, la innovació i l'honestedat en la creació i elaboració d'escumosos, compartim amb elBullifoundation aquesta passió pel que fem. Des que el projecte Sapiens del Vino va començar a prendre forma, hem estat donant suport al treball del Ferran Adrià i Ferran Centelles per a desenvolupar el més extens compendi de coneixement vitivinícola realitzat fins avui i contribuint activament al fet que aquesta enciclopèdia multidisciplinària i la seva aproximació holística al món del vi i la gastronomia aconsegueixin la màxima audiència possible”, comenta la CEO de Juvé & Camps i 4a generació de la família, Meritxell Juvé, absent a la presentació a Nova York a causa de la seva imminent maternitat, prevista en aquests dies.

"Fa uns anys vam emprendre el projecte de Bullipedia amb la intenció de reunir, de manera holística, tot el coneixement sobre la restauració gastronòmica en un sol lloc, desenvolupant temes com: el món del vi, el servei en sala, la cuina, la gestió, o la història. En definitiva, aquest és un projecte per a fer millors als futurs professionals del nostre sector i també per a l'autoaprenentatge. El Sapiens del Vino és un dels grans capítols de Bullipedia i ha de ser útil per a tots els professionals del món del vi en els restaurants."

Ferran Centelles va afegir que "gràcies a Juvé & Camps, elBullifoundation ha pogut traduir i publicar en anglès aquest magistral compendi de coneixement, un projecte que vol recollir, generar i organitzar el contingut necessari per a crear l'enciclopèdia més completa sobre el món del vi i centrada en la gastronomia i el servei al comensal. L'obra combina creativitat i innovació amb el propòsit de ser una eina d'aprenentatge i educació. Durant anys, hem estat lligats a Juvé & Camps per una estreta amistat i respecte per la qual considerem una de les marques més benvolgudes del món del vi".

Durant la presentació en el Carnegie Hall es va poder veure el resultat final dels dos primers volums traduïts de Sapiens del Vi, que conté un total de vuit, tots ells centrats en el món vitivinícola des d'una perspectiva que inclou ciència, art i gastronomia i que ha comptat amb la col·laboració de prestigiosos experts mundials de la indústria com el MW Pedro Ballesteros i l'investigador i docent Antonio Tomás Palacios (laboratoris Excell Ibérica, especialitzada en R+D del sector vitivinícola), Masters of Wine, Master Sommeliers i altres experts de talla internacional.

Juvé & Camps manté el seu compromís de continuar fent costat a elBullifoundation amb la traducció dels següents volums de la col·lecció Sapiens del Vino. Coneguda pels seus continus esforços per a difondre la cultura del vi i la gastronomia per tot el país, aquest esperit es manté gràcies a Joan Juvé i es veu reforçat per l'impuls de la quarta generació que encarna Meritxell Juvé, que han donat suport a la difusió d'aquesta impressionant col·lecció d'obres per a una audiència internacional.

L'edició traduïda està disponible per a enviar-se a tots els Estats Units a partir de d’avui, 5 de maig, a les 00.00, hora europea (6 de la tarda a Nova York), a través del següent enllaç: https://elbullistore.com/. PVP: 120 € per volum (+ despeses d'enviament)

L'esdeveniment va incloure un tast exclusiu d'alguns dels escumosos de la casa centenària, com el seu emblemàtic Gran Reserva, Juvé & Camps Reserva de la Familia, un brut nature pioner que va néixer el 1976 trencant els motlles establerts; els tres escumosos parcel·laris també grans reserva que formen la col·lecció Milesimé: Xarel·lo d'Olivera, Chardonnay de Ca Rius i Pinot Noir de Rieral; i les cuvées més prestigioses de la casa, tres escumosos excepcionals que només s'elaboren en anyades extraordinàries: La Siberia, 100% Pinot Noir mediterrània amb més de 100 mesos de criança; Gran Juvé & Camps, un escumós de llarga guarda fruit de la selecció de vins base especialment qualificats per al lent envelliment; i La Capella, un Cava de Paratge Qualificat procedent de vinyes de Xarel·lo de més de cinquanta anys.

Els dos primers volums de Sapiens del Vino - Wine Sapiens

El primer volum de Sapiens del Vino, Contextualización y viticultura, se centra en la contextualització del vi i tracta de contestar una pregunta tan ambigua i extensa com Què és el vi? El llibre examina el vi des de diferents perspectives i basant-se en preguntes com: És el vi un producte natural? O Quin paper té la naturalesa en l'elaboració del vi?, entre altres. També conté una aproximació a la viticultura i la seva manera de proveir de matèria primera mitjançant l'aplicació de tecnologia agronòmica; debat sobre tipus de vinyes, elaboradors, viticultors, filosofies aplicades a cura de la vinya i posa especial èmfasi en les condicions climàtiques que marquen la diferència entre un vi i un altre.

El volum 2, Vinificación y clasificaciones, es pregunta si una cosa tan concreta com la vinificació, l'elaboració del vi ocorre únicament durant la fermentació al celler o si comença en la vinya i, fins i tot, s'estén en temps i espai una vegada el vi ha estat embotellat. Explica tècniques d'elaboració des d'un punt de vista científic, encara que sense oblidar que l'elaboració pot convertir-se en art si el seu resultat ens excita i emociona.

Tot el compendi s'ha elaborat aplicant el mètode Sapiens, que es resumeixen en la frase encunyada per Ferran Adrià: "Saber per a aprendre; aprendre per a crear" i es basa en contextualitzar, interpretar, comparar, identificar, ordenar i associar dades i coneixement d'origen multidisciplinari des d'una perspectiva holística i integradora.

Madrid in Game consolida su presencia en South Summit con 16 startups del sector del videojuego y la gamificación

Madrid in Game, iniciativa del Ayuntamiento de Madrid, regresará a South Summit, el encuentro global de referencia del ecosistema emprendedor del sur de Europa, que se celebrará en ‘La Nave’ de Villaverde, Madrid, del 4 al 6 de junio. Este evento se erige como una gran oportunidad para dar a conocer el Campus del Videojuego, mostrar la evolución de las startups del programa de emprendimiento de Madrid in Game, el Start IN Up Program, con el objetivo de generar sinergias y conectarlas con empresas, emprendedores e inversores internacionales y presentar los proyectos ante una audiencia internacional de alto nivel.

El mundo del comercio y de las marcas ha sufrido un enorme cambio ¿Qué estás haciendo muy mal y no querés darte cuenta? (11 tips para tener éxito hoy)

(Nota cocreada con la prestigiosa comunidad Beyond Latam, junto con Maurizio y Otero) El futuro de la experiencia del cliente, es hoy ¿Por qué las marcas como Louis Vuitton ponen heladerías, cafeterías, restaurantes? ¿por qué cada vez más marcas tech activan en la F1 o en otros eventos deportivos?. Las empresas que se enfocan en la creación de experiencias de este tipo serán las que tengan éxito en el futuro o mejor dicho las que están creciendo drásticamente hoy.

(Lectura ágil, contenidos de valor, 3 minutos de lectura) 

McLaren-Norris-Piastri en Barcelona: La Estrategia del Éxito. ¿Cómo aprender de los grandes líderes en F1 para triunfar en los equipos y negocios"

(Nota cocreada con la prestigiosa comunidad de Ceos e Investigadores de Beyond en Latam y el programa especialista en deportes XDXT) En un mundo cada vez más competitivo, es fundamental tener una estrategia clara para triunfar en la vida y en los negocios. ¿Por qué insistimos en no invertir en estrategas, planificadores, head of culture y si gastamos enormes cantidades de tiempo y recursos en “acciones de corto plazo”?

(Lectura ágil, contenidos de valor, 1 minuto de lectura nota resumen, nota expandida: 3 minutos)